پروژه کارآفرینی کارخانه تولید چراغ جلو پژو 206

تعداد صفحات: 133 فرمت فایل: word کد فایل: 400003507
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۱۶,۱۰۰ تومان
قیمت: ۱۳,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی کارخانه تولید چراغ جلو پژو 206

    خلاصه طرح :

    در این طرح به بررسی کارخانه تولید چراغ جلو پژو 206پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد

    فصل اول

    بررسی بازار

    مقدمه:

    طرحی که در پیش رو داریم، طرح ارزیابی ایجاد کارخانه تولید چراغ خودرو است و از زیر مجموعه های صنعت خودروسازی محسوب می شود و در مونتاژ خودرو بکار می رود .

    چراغ خودرو واژه عامی است، می توان آنرا شامل قطعاتی مانند: چراغ جلو، چراغ های راهنما، چراغهای خطر عقب، چراغهای پلاک و چراغهای داخل اتومبیل دانست.

    بی شک صنعت خودروسازی از بزرگترین صنایع تولید جهان است که دوره ها و تحولات بسیار مهم صنعتی از دل این صنعت برخاسته است بطور مثال عصر تولید انبوه از تغییر و تحولات در صنعت تولید و مونتاژ و در ابتدا در کارخانجات تولید خودروی Ford، توسط هنری فورد به جهان صنعت معرفی شد که زندگی بشر را بدون تردید دگرگون کرده است.

    در کشور ما نیز کارخانجات متعددی در زمینه تولید خودرو فعالیت می کنند که سابقه آن به دهه چهل شمسی بر می گردد و بعد از انقلاب نیز سرمایه گذاری های بسیاری در این زمینه، صورت گرفته است و هم اکنون کارخانجات متعددی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

    از اجزاء تشکیل دهنده یک خودرو می توان از انواع چراغهایی نامبرد که برای عملکرد خودرو در شرایط مختلف بسیار ضروری هستند. چراغها در خودرو انواع مختلفی دارندو  می توان انواعی از آن را نامبرد، مانند: چراغ جلو، چراغهای راهنما، چراغهای خطر عقب، چراغهای پلاک، چراغهای مه شکن، چراغ های داخل اتومبیل و از این قبیل.

     

     

     

    دلایل انتخاب محصول:

    در سالهای اخیر توجه خاصی به صنعت خودرو سازی در کشور مبذول شده و سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی نیز در این بخش جلب شده است و طرحهای نوینی در مورد تولید اتومبیل های خارجی و داخلی بررسی شده است. باتوجه به اینکه این محصول انواع مختلفی دارد و در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد و با درنظر گرفتن اینکه صنایع خودروسازی در کشور رو به پیشرفت است و راه توسعه را در پی شگرفته است، سرمایه گذاری در این بخش می تواند همسو با صنعت خودرو بازده خوبی داشته و از حمایت های خاصی برخوردار گردد.

    در شرایطی که در بازار موجود پارامترهای رقابت مفهوم بیشتری پیدا می کنند و مشتریان امکان انتخابهای بیشتری دارند، وجود تامین کنندگانی که محصولاتی با کیفیت بالا تولید کنند بسیار مورد نیاز خواهد بود.

    دیگر انگیزه های تولیدچراغ خودرو ضریب مصرف بالای این محصول و انواع مخلتف آن در خودرو است. همچنین بازار لوازم یدکی نیز برای این محصول شرایط مناسبی دارد به این ترتیب که مصرف چراغ در تعمیرات اتومبیل بالاست و در هنگام اکثر تصادفات شهری و جاده ای اولین صدمات وارده به چراغ خواهد بود. در سالهای اخیر تقاضا برای انواع چراغ های تزئینی و لوکس نیز افزایش یافته و امکان تولید برای سلایق مختلف مهیا است.

    مسائل دیگری که بطور معمول برای هر سرمایه گذاری در یک طرح مدنظر قرار می گیرند نیز مانند سهم بازار، قیمت فروش و تمام شده مناسب ودیگر پارامترها نیز در ادامه مورد بحث قرار خواهند گرفت.

     

    نقش محصول در زنجیره تولید:

    همانطور که می دانیم این محصول به عنوان یکی از ورودیهای خط مونتاژ نهای یخودرو است و از اقلام واسطه صنعت خودرو بحساب می آید. در این زنجیره تولید، تولیداتی مانند ورق فولاد، حباب شیشه. مواد پتروشیمی، آلومینیوم، پیچ و واشر و غیره به عنوان ورودی و مواد اولیه بوده ودر حلقه قبلی زنجیره و تولید قرار می گیرند.

    زنجیره تولید چراغ خودرو

    از دیدگاه دیگر هنگامی که تولید با هدف بازار لوازم یدکی انجام می پذیرد این محصول به عنوان یک کالای نهایی و مصرفی محسوب می شود.

     

    معرفی محصول و موارد کاربرد آن:

    بطور کلی چراغ در اتومبیل بمنظور ایجاد روشنایی لازم و تامین دید مورد نیاز راننده و سرنشینان بکار می رود، البته برخی انواع چراغها جهت زیبایی بکار رفته و تنها جنبه تزیینی دارند. چراغ جلوی خودرو در هنگام شب نور مورد نیاز راننده برای روشن کردن مسیر حرکت و نیز مشخص شدن کناره جاده توسط چراغ سمت راست خودرو را تامین می نماید همچنین در طول روز برای جلب توجه بیشتر اتومبیلهای مقابل بکار می رود، البته این مطلب  در سالهای اخیر جزء قوانین و مقررات کشورهای غربی قرار گرفته است بصورتیکه هنگام روز نیز می بایست چراغهای جلو و عقب خودرو بطور دائم روشن باشند وکارخانجات تولید اتومبیل هم برای جلوگیری ازاهمال رانندگان در روشن کردن چراغها در طول روز سیستم چراغهای جلو و عقب خودرو را به سوییچ خودرو مربوط کرده بطوریکه با روشن شدن اتومبیل، چراغها نیز بصورت خودکار روشن میشود.

    از موارد کاربرد  چراغهای خطر نیز هشدار به رانندگان پشت سری هنگام رانندگی و ترمز کردن می باشد که راهنماهای عقب نیز معمولاً روی چراغهای خطر عقب نصب هستند و هنگام تغییر مسیر مانند چراغهای راهنمای جلو بکار می روند. چراغهای مه شکن جلو نیز هنگام هوای مه آلود مسافت کوتاهی در جلوی اتومبیل را روشن می کنند و چراغ مه شکن عقب نیز مانند راهنماهای عقب معمولاً روی چراغهای خطر عقب نصب شده و برای جلوگیری از تصادفات در هوای مه آلود مورد استفاده قرار میگیرند.

    چراغ های داخل اتومبیل برا ی تامین نور سرنشینان در مواقع لزوم بکار می روند. دیگر چراغهای تزیینی نیز، بمنظور زیبایی بیشتر بکار می‌روند.

     

    مطالعه سیستماتیک بازار:

    1-تعریف محدوده محصول – بازار:

    در این قسمت به معرفی محصول و بازار با درنظر گرفتن شاخص های مربوط به هریک می پردازیم.

     همانگونه که در قسمتهای قبل آمد، محصول چراغ خودرو است که وظیفه تامین روشنایی برای دید راننده و و... را بر عهده دارد. از نظر مشخصات ظاهری و کیفی نیز به برخی از آنها در ادامه اشاره خواهد شد.

    عامل دیگر در این بررسی بازار است. تولید این محصول برای بازار داخلی کشور ایران و درصدی نیز در آینده به صادرات به خاورمیانه و درصورت امکان اروپا اختصاص می یابد. اما در این بررسی، بازار مورد نظر از نظر جغرافیایی به داخل کشور ایران محدود می شود. همانطور گفته شد موارد مصرف این محصول تنها برای استفاده در خودرو بوده و مصرف کنندگان آنرا نیز دو گروه عمده تولیدکننده خودرو (ایران خودرو) و دارندگان خودرو، تشکیل می دهند. به این ترتیب مشخص می شود که این محصول چه وظایفی دارد، برای بازار چه منطقه ای، با چه موارد مصرفی و برای چه گروه های مصرف کننده ای تولید می شود.

     

    2-شناخت عوامل موثر در تقاضا:

    از جمله عوامل موثردر تقاضای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    الف) تقاضای مستقیم کارخانه سازنده، که به نرخ تولید خودرو توسط آن کارخانه بستگی دارد. از آنجایی که چراغ محصولی بدون جانشین است کارخانه ملزم به تهیه آن خواهد بود و باتوجه به آمار تولید خودرو و کیفیت محصول، تقاضا انجام خواهد شد.

    ب) تقاضای محصول به عنوان قطعه یدکی – باتوجه به آمار تصادفات و فرسودگی ها و از کارافتادگی چراغ‌های اتومبیل تقاضا برای محصول انجام خواهد شد. از آنجا که داشتن چراغ از لحاظ قوانین راهنمایی و رانندگی الزامی است، تقاضا برای محصول به محض از کارافتادگی یا حادثه بایستی برآورده شود.

    ج) واردات و صادرات از عوامل دیگر موثر در تقاضای محصول است که در این مورد تقریباً به تمامی از خارج وارد می گردد.

    د) کالای جانشین، که برای این محصول نمی توان کالای جانشینی قائل شد.

     

    3-بخش بندی بازار:

    بخش بندی بازار براساس مناطق جغرافیایی، گروه های مصرف کننده و موارد مصرف انجام می گیرد. این بخش بندی در قسمت اول و در تعریف محدوده محصول – بازار انجام گرفته است که نتیجه آن به این ترتیب است که محصول برای بازار ایران و برای دو گروه مصرف کننده (تولید کننده و دارندگان خودرو) و برای تامین روشنایی و استفاده در خودرو تولید خواهد شد.

     

    4-شناخت اطلاعات لازم:

    جهت مطالعه بازار در این قسمت می بایست اطلاعات لازم را مشخص نماییم. برای این منظور به اطلاعات زیر نیازمندیم:

    شناخت تولید کننده خودرو و آمار تولید خودرو توسط تولیدکننده

    میزان خودروهای مموجود نزد دارندگان خودرو

    میزان تولیدات فعلی این محصول

    میزان واردات و صادرات محصول و شرایط ان

    آمار در مورد طرح های در دست اجرا در زمینه تولید این محصول

     

    6-انتخاب روش پیش بینی:

    در بررسی های مربوط به ارزیابی های طراحی ایجاد صنایع برای پیش بینی تقاضا از دوره ای پیش بینی بلند مدت یا میان مدت استفاده می شود که دوره ای شامل تا 5 سال آینده می شود. در این پروژه باتوجه به ینکه سعی شده تا پیش بینی ها با دقت بالایی انجام شود، از روش  رگرسیون یک

    متغیره استفاده شده است. باتوجه به روند تغییرات تقاضا که در قبل در مورد آن صحبت شد، این روش برای این روند از نظر آماری کاملاً مناسب خواهد بود.

    اگرچه زمان و هزینه یک روش دقیق ممکن است به تناسب بالا رود اما این زمان برای رسیدن به دقت موردنظر ترجیح داده شده است.

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی کارخانه تولید چراغ جلو پژو 206

    فهرست:

    خلاصه طرح :..................................................................................................................................................................... 7

    فصل اول............................................................................................................................................................................. 8

    بررسی بازار........................................................................................................................................................................ 8

    مقدمه:.................................................................................................................................................................................. 9

    دلایل انتخاب محصول:.................................................................................................................................................... 10

    نقش محصول در زنجیره تولید:....................................................................................................................................... 11

    زنجیره تولید چراغ خودرو.............................................................................................................................................. 12

    معرفی محصول و موارد کاربرد آن:................................................................................................................................. 12

    مطالعه سیستماتیک بازار:................................................................................................................................................. 13

    1-تعریف محدوده محصول – بازار:............................................................................................................................... 13

    2-شناخت عوامل موثر در تقاضا:.................................................................................................................................... 14

    از جمله عوامل موثردر تقاضای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:............................................................. 14

    3-بخش بندی بازار:........................................................................................................................................................ 14

    4-شناخت اطلاعات لازم:............................................................................................................................................... 15

    6-انتخاب روش پیش بینی:............................................................................................................................................ 15

    ۷-پیش بینی:.................................................................................................................................................................... 16

    برای محاسبه تقاضای دارندگان خودرو و با درنظ رگرفتن ضریب (5/2) خواهیم داشت:.......................................... 16

    حال با داشتن این اطلاعات به انجام پیش بینی از طریق رگرسیون می پردازیم:.......................................................... 17

    حال می توان میزان تولید را برای سالهای 84 تا 86 بدست آورد:................................................................................ 17

    به این ترتیب مقادیر تقاضا برای محصول براساس تقاضای تولیدکننده برابر است با:................................................... 18

    به همین ترتیب برای دارندگان خودرو خواهیم داشت:................................................................................................. 18

    حال می توان میزا ن تقاضا را برای سالهای 84 تا 86 بدست آورد:.............................................................................. 19

    به این ترتیب پیش بینی تقاضا کل برای محصول مطابق جدول زیر است:.................................................................... 19

    میزان تولید خودروی پژو 206 در سالهای بین 80-83................................................................................................ 20

    میزان مصرف چراغ خودرو پژو 206 از سوی دارندگان خودرو.................................................................................. 21

    فصل دوم.......................................................................................................................................................................... 22

    طرح فنی.......................................................................................................................................................................... 22

    مقدمه:............................................................................................................................................................................... 23

    ارزیابی روشهای مختلف تولید و گزینش روش بهینه..................................................................................................... 24

    تشریح فرآیند تولید.......................................................................................................................................................... 24

    برش کاری....................................................................................................................................................................... 25

    1-طرح و ساختمان قیچی های گیوتینی:........................................................................................................................ 26

    2-جنس و ساختمان یک قیچی...................................................................................................................................... 27

    سازندگان بزرگ و اصلی قیچی ها سه مسئله را در طرح ساختمانی این وسائل در نظر گرفته اند:............................. 27

    3) مقایسه قیچی هیدرولیکی و مکانیکی:........................................................................................................................ 29

    دستگاهها و تجهیزات خط تولید..................................................................................................................................... 30

    برآورد مصرف سالیانه مواد اولیه مورد نیاز واحد (چراغ جلو)...................................................................................... 31

    برآورد مصرف سالیانه مواد اولیه مورد نیاز واحد (چراغ راهنما و خطر)...................................................................... 32

    قیچی برش ورق.............................................................................................................................................................. 33

    بدست می آید که در این رابطه:...................................................................................................................................... 33

    II. پرسکاری................................................................................................................................................................... 33

    تقسیم بندی پرسها:.......................................................................................................................................................... 34

    پرس ها را از نقطه نظر محرک به دسته های ذیل می توان تقسیم کرد:......................................................................... 34

    الف- وسیله محرک ضربه زدن،...................................................................................................................................... 34

    1-مکانیکی:..................................................................................................................................................................... 34

    2- هیدرولیکی:................................................................................................................................................................ 34

    ب- تعداد میل لنگ ها، میله های هم محور و غیره........................................................................................................ 34

    پرسهای هیدرولیکی:........................................................................................................................................................ 35

    3-پرسهای میل لنگی:...................................................................................................................................................... 36

    4)تناژ پرسها:................................................................................................................................................................... 36

    5-طرز عمل پرسها:......................................................................................................................................................... 37

    1-یک عمله:.................................................................................................................................................................... 37

    2-دوعمله:....................................................................................................................................................................... 38

    3-سه عمله:..................................................................................................................................................................... 38

    پرس ضربه ای................................................................................................................................................................. 39

    تناژ پرس ضربه ای که به منظور برش قطعات بکار می رود از رابطه ذیل بدست می آید............................................ 39

    پرس هیدرولیک:.............................................................................................................................................................. 40

    تناژ پرس های هیدرولیک که به منظور فرم دهی قطعات بکار می رود از رابطه:.......................................................... 40

    لبه کاری........................................................................................................................................................................... 41

    لعاب زنی و پخت لعاب (لاک)........................................................................................................................................ 41

    رسوب دهی بخار آلومینیم (Aluminum Vapour Deposition).......................................................................... 42

    دستگاه رسوب دهی بخار آلومینیوم:............................................................................................................................... 44

    ایجاد و اتصال با چسب................................................................................................................................................... 45

    نقطه جوش...................................................................................................................................................................... 45

    عملیات مونتاژ نهایی........................................................................................................................................................ 45

    بسته بندی:....................................................................................................................................................................... 46

    فرآیند تولید قطعات چراغ پژو 206............................................................................................................................... 46

    شیشه چراغ جلوی خودرو.............................................................................................................................................. 46

    تشریح عملیات لازم ساخت قطعه:.................................................................................................................................. 46

    کاسه چراغ....................................................................................................................................................................... 47

    قاب نگهدارنده................................................................................................................................................................ 47

    قطعات اتصال چراغ به بدنه............................................................................................................................................ 48

    3-3- بررسی ایستگاهها و شیوه های کنترل کیفیت...................................................................................................... 48

    به طور کلی اهداف کنترل کیفیت را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد:....................................................................... 48

    مراحل بازرسی کلی باتوجه به وضعیت هر صنعت به ترتیب ذیل می باشند:................................................................ 50

    1-3-3- کنترل مواد اولیه............................................................................................................................................... 50

    2-3-3- کنترل عملیات تولید........................................................................................................................................ 51

    الف) بازرسی پس از پرسکاری....................................................................................................................................... 51

    ب) بازرسی صحت اتصال قاب نگهدارنده و قطعات اتصال:......................................................................................... 51

    ج) بازرسی پس از پوشش دهی کاسه چراغ:.................................................................................................................. 52

    مشخصات فنی محصول همانطور که در بخش (1-2) ذکر شد عبارتنداز:.................................................................... 52

    روشهای آزمون این مشخصات ذیلاً تشریح می شود...................................................................................................... 52

    3-3-3- روش آزمایش مشخصات مکانیکی.................................................................................................................. 52

    4-3-3- روش آزمایش طول عمر.................................................................................................................................. 53

    5-3-3- آزمایش تیغه های اتصال.................................................................................................................................. 53

    6-3-3- آزمایش مقاومت در مقابل شرایط محیطی....................................................................................................... 53

    8-3-3- آزمایش زنگ زدگی......................................................................................................................................... 54

    9-3-3-آزمایش مقاومت در درجه حرارتهای مختلف................................................................................................... 54

    9-3-3-آزمایش وضعیت تابش نور............................................................................................................................... 54

    مشخصات صحفه تابش نور به شرح زیر است:.............................................................................................................. 55

    10-3-3- آزمون مقاومت در برابر لرزش (ارتعاش)..................................................................................................... 56

    مشخصات دستگاه آزمون:................................................................................................................................................ 56

    4-3- محاسبه ظرفیت، برنامه تولید، شرایط عملکرد..................................................................................................... 57

    1-5-3-ورق فولاد کششی............................................................................................................................................. 58

    باتوجه به ابعاد ورق مصرفی وکاسه چراغ ، تعدادورق برشی بدست آمده از هر ورق برابر است با:........................... 59

    2-5-3- حباب شیشه ای چراغ جلو خودرو................................................................................................................ 60

    3-5-3-مواد لازم برای چربی گیری............................................................................................................................. 60

    1-3-5-3- شستشو با نفت:.......................................................................................................................................... 61

    2-3-5-3- چربی گیری با سود سوزآور:..................................................................................................................... 61

    3-3-5-3-چربی گیری با جریان برقک....................................................................................................................... 61

    4-3-5-3-شستشو با اسید:........................................................................................................................................... 62

    4-5-3-چسب سیلیکونی.............................................................................................................................................. 62

    5-5-3-مفتول آلومینیوم................................................................................................................................................. 62

    6-5-3-لاک................................................................................................................................................................... 62

    7-5-3-پیچ تنظیم و واشر............................................................................................................................................. 63

    8-5-3- مواد بسته بندی................................................................................................................................................ 63

    2-6-3-نقشه استقرار ماشین آلات................................................................................................................................ 64

    نقشه استقرار ماشین آلات طرح (چراغ جلو)................................................................................................................. 65

    نقشه استقرار ماشین آلات طرح (چراغ راهنما و خطر)................................................................................................. 65

    3-6-3-نقشه جریان مواد............................................................................................................................................... 66

    5-1-6-3-دستگاه نقطه جوش..................................................................................................................................... 68

    6-1-6-3-دستگاه فاس................................................................................................................................................. 68

    7-1-6-3-کمپرسور...................................................................................................................................................... 68

    8-1-6-3-کوره الکتریکی............................................................................................................................................. 68

    9-1-6-3-رکتیفایر........................................................................................................................................................ 69

    10-1-6-3-وان های شستشو و چربی گیری.............................................................................................................. 69

    جمع بندی ماشین آلات مورد نیاز این واحد در جدول (9-3) درج شده است........................................................... 69

    7-3-تعیین مشخصات ضروری تاسیسات عمومی......................................................................................................... 70

    1-7-3-آزمایشگاه.......................................................................................................................................................... 70

    2-7-3-تعمیرگاه............................................................................................................................................................ 70

    3-7-3-تاسیسات برق.................................................................................................................................................... 71

    الف) برق مورد نیاز خط تولید........................................................................................................................................ 71

    ب) برق مورد نیاز کل واحد:........................................................................................................................................... 72

    برآورد عمومی برق مصرفی خط تولید (چراغ جلو)...................................................................................................... 72

    برآورد برق مصرفی تولید (چراغ راهنما و خطر)........................................................................................................... 73

    برق مصرفی کل واحد تولید چراغ خودرو..................................................................................................................... 73

    برآورد برق مصرفی تولید (چراغ راهنما و خطر)........................................................................................................... 74

    ج) برق مصرفی سالیانه:................................................................................................................................................... 74

    مجموع موارد ذیل برق مصرفی سالیانه را برحسب کیلووات ساعت بدست می دهد:................................................... 74

    1- مصرف برق دستگاهها و تجهیزات اصلی و تاسیسات عمومی بصورت:.................................................................. 74

    برآور برق مصرفی واحد تولیدی (چراغ راهنما و خطر)............................................................................................... 75

    4-7-3- تاسیسات آب................................................................................................................................................... 76

    برآورد آب روزانه واحد (چراغ راهنما و خطر)............................................................................................................. 77

    5-7-3-تاسیسات سوخت رسانی.................................................................................................................................. 77

    انواع و میزان سوخت مصرفی واحد (چراغ جلو).......................................................................................................... 78

    6-7-3-تجهیزات حمل و نقل....................................................................................................................................... 78

    6-7-3-سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه.......................................................................................................................... 79

    سوخت موردنیاز وسایل نقلیه (چراغ راهنما و خطر)..................................................................................................... 79

    7-7-3-تاسیسات گرمایش............................................................................................................................................. 80

    8-7-3-سرمایش............................................................................................................................................................ 80

    تاسیسات گرمایش و سرمایش.......................................................................................................................................... 81

    9-7-3-سیستم اطفاء حریق........................................................................................................................................... 81

    10-7-3-هوای فشرده................................................................................................................................................... 82

    11-7-3-دیگ بخار....................................................................................................................................................... 82

    8-3-نیروی انسانی مورد نیاز......................................................................................................................................... 82

    بخش های مختلف سازمانی مورد بررسی عبارتنداز:...................................................................................................... 82

    1-8-3-برآورد پرسنل تولیدی....................................................................................................................................... 83

    الف) تکنیسین خط تولید................................................................................................................................................ 83

    ب) کارکنان تولیدی:........................................................................................................................................................ 83

    نیروی انسانی تولید (چراغ جلو).................................................................................................................................... 84

    نیروی انسانی تولید (چراغ راهنما و خطر).................................................................................................................... 85

    ج) کارکنان آزمایشگاه:..................................................................................................................................................... 85

    2-8-3-برآورد پرسنل غیرتولیدی................................................................................................................................. 86

    الف) مدیریت:.................................................................................................................................................................. 86

    ب) کارکنان امور اداری و خدمات:................................................................................................................................. 86

    ج) کارکنان تعمیرگاه و تاسیسات:................................................................................................................................... 86

    نیروی انسانی غیرتولیدی (چراغ جلو)........................................................................................................................... 87

    نیروی انسانی غیرتولیدی (چراغ راهنما و جلو)............................................................................................................. 87

    9-3-محاسبه سطح زیربنا و مساحت مورد نیاز............................................................................................................. 88

    1-9-3-مساحت سالن تولید.......................................................................................................................................... 88

    2-9-3-محاسبه انبار مواد اولیه...................................................................................................................................... 89

    الف) انبار مواد اولیه......................................................................................................................................................... 89

    ب) محاسبه سطج انبار محصول:..................................................................................................................................... 90

    3-9-3-مساحت، تاسیسات و تعمیرگاه......................................................................................................................... 91

    برآورد تاسیسات و تعمیرگاه............................................................................................................................................ 91

    4-9-3-مساحت آزمایشگاه............................................................................................................................................ 92

    5-9-3-مساحت ساختمانهای اداری، رفاهی،‌خدماتی................................................................................................... 92

    برآورد مساحت ساختمانهای اداری ، رفاهی و خدماتی................................................................................................. 93

    6-9-3-مساحت زمین، ساختمان و محوطه سازی........................................................................................................ 93

    مساحت ساختمانها.......................................................................................................................................................... 94

    مساحت اجرای محوطه سازی......................................................................................................................................... 95

    7-9-3-نقشه جانمائی ساختمانها.................................................................................................................................. 95

    نقشه جانمایی ساختمانها................................................................................................................................................. 96

    10-3-زمانبندی اجرای پروژه........................................................................................................................................ 97

    فصل سوم......................................................................................................................................................................... 98

    بررسی مالی...................................................................................................................................................................... 98

    مقدمه:............................................................................................................................................................................... 99

    1-4-اطلاعات مربوط به سرمایه در گردش و برآورد آن............................................................................................ 100

    1-1-4-برنامه تولید سالیانه......................................................................................................................................... 100

    خلاصه این اطلاعات در جدول (1-4) مشاهده می گردد.......................................................................................... 100

    شرایط عملکرد واحد.................................................................................................................................................... 100

    شرایط عملکرد واحد.................................................................................................................................................... 101

    2-1-4-مقدار و ارزش مواد اولیه مصرفی................................................................................................................... 101

    برآورد هزینه تامین مواد اولیه مصرفی (چراغ جلو)..................................................................................................... 102

    برآورد هزینه تامین مواد اولیه مصرفی (چراغ راهنما و جلو)...................................................................................... 103

    3-1-4هزینه های تامین انواع انرژی مورد نیاز........................................................................................................... 104

    نتایج این اطلاعات در جدول (3-4) قابل مشاهده می باشد....................................................................................... 104

    هزینه های تامین انواع انرژی مورد نیاز (چراغ جلو)................................................................................................... 104

    هزینه های تامین انواع انرژی مورد نیاز (چراغ راهنما و جلو).................................................................................... 105

    4-1-4-هزینه خدمات نیروی انسانی.......................................................................................................................... 105

    جدول (4-4) چکیده این محاسبات را نشان می دهد................................................................................................ 106

    هزینه های خدمات نیروی انسانی (چراغ جلو)........................................................................................................... 106

    هزینه های خدمات نیروی انسانی (چراغ راهنما و خطر)........................................................................................... 107

    5-1-4-جمع بندی اجزاء‌و برآورد سرمایه در گردش................................................................................................ 107

    الف) مواد اولیه و قطعات مورد نیاز:............................................................................................................................. 108

    ب) حقوق و دستمزد کارکنان....................................................................................................................................... 108

    ج) انرژی مورد نیاز :.................................................................................................................................................... 108

    د) هزینه های فروش..................................................................................................................................................... 108

    ه) سایر هزینه ها.......................................................................................................................................................... 109

    جمع اقلام سرمایه در گردش (چراغ جلو).................................................................................................................. 109

    جمع اقلام سرمایه در گردش (چراغ جلو).................................................................................................................. 110

    2-4-اطلاعات مربوط به سرمایه ثابت و برآورد آن..................................................................................................... 110

    1-2-4-هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید..................................................................................................... 111

    هزینه های تامین ماشین آلات و تجهیزات خط تولید (چراغ جلو)............................................................................. 112

    هزینه های تامین ماشین آلات و تجهیزات خط تولید (چراغ راهنما و خطر)............................................................. 113

    2-2-4-هزینه تجهیزات و تاسیسات عمومی............................................................................................................... 113

    هزینه تجهیزات و تاسیسات عمومی (چراغ جلو)........................................................................................................ 114

    هزینه تجهیزات و تاسیسات عمومی (چراغ راهنما و خطر)........................................................................................ 114

    3-2-4-هزینه زمین، ساختمان و محوطه سازی:......................................................................................................... 116

    برآورد هزینه های زمین، محوطه سازی و ساختمان سازی (چراغ جلو)..................................................................... 116

    4-2-4-هزینه وسائط نقلیه عمومی و وسایل حمل ونقل............................................................................................ 117

    هزینه وسایل نقلیه عمومی و حمل و نقل (چراغ جلو)................................................................................................ 117

    هزینه وسایل نقلیه عمومی و حمل و نقل (چراغ جلو)................................................................................................ 117

    5-2-4-هزینه لوازم و اثاثیه اداری.............................................................................................................................. 118

    6-2-4-هزینه های قبل از بهره برداری...................................................................................................................... 118

    الف) هزینه های مطالعات اولیه..................................................................................................................................... 118

    ب)هزینه ثبت قراردادها و تسهیلات مالی.................................................................................................................... 118

    ج)هزینه های مربوط به آموزش مقدماتی، راه اندازی و بهره برداری آزمایشی........................................................... 118

    د) هزینه های جاری دوره اجرای طرح........................................................................................................................ 119

    ح) هزینه های پیش بینی نشده..................................................................................................................................... 119

    جمع بندی هزینه های قبل از بهره برداری در جدول (10-4) ارائه شده است........................................................ 119

    هزینه های قبل از بهره برداری (چراغ جلو)................................................................................................................ 119

    هزینه های قبل از بهره برداری (چراغ راهنما و خطر)................................................................................................ 120

    7-2-4-جمع بندی اجزاء و برآورد سرمایه ثابت....................................................................................................... 120

    جمع بندی اجزاء و برآورد سرمایه ثابت (چراغ جلو)................................................................................................. 120

    جمع بندی اجزاء و برآورد سرمایه ثابت (چراغ راهنما وخطر).................................................................................. 121

    3-4-کل سرمایه گذاری............................................................................................................................................... 121

    برآورد سرمایه گذاری (چراغ جلو).............................................................................................................................. 122

    برآورد سرمایه گذاری (چراغ راهنما و خطر).............................................................................................................. 122

    4-4-هزینه های تولید.................................................................................................................................................. 122

    1-4-4-هزینه های ثابت.............................................................................................................................................. 123

    برآورد هزینه های ثابت (چراغ جلو)........................................................................................................................... 124

    برآورد هزینه های ثابت (چراغ راهنما وخطر)............................................................................................................. 124

    4-4-هزینه های متغیر.................................................................................................................................................. 125

    برآورد هزینه متغیر (چراغ جلو)................................................................................................................................... 125

    برآورد هزینه متغیر (چراغ راهنما و خطر)................................................................................................................... 126

    فصل چهارم................................................................................................................................................................... 127

    ارزیابی و نتیجه گیری................................................................................................................................................... 127

    5-4-قیمت تمام شده محصول.................................................................................................................................... 128

    برآورد کل هزینه سالانه (چراغ جلو)........................................................................................................................... 128

    برآورد کل هزینه سالانه (چراغ راهنما وخطر)............................................................................................................. 128

    باتوجه به ظرفیت اسمی واحد، قیمت تمام شده محصول برابر است با:.................................................................... 128

    6-4-صورتهای مالی و شاخص های اقتصادی طرح................................................................................................... 129

    7-4-ارزیابی مالی و اقتصادی طرح............................................................................................................................. 129

    شاخص های مالی و اقتصادی طرح (چراغ جلو)........................................................................................................ 129

    شاخص های مالی و اقتصادی طرح (چراغ راهنما و خطر )....................................................................................... 130

     

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت