پروژه کارآفرینی بسته بندی و توزیع تخم مرغ

تعداد صفحات: 40 فرمت فایل: word کد فایل: 400003362
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۶,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی بسته بندی و توزیع تخم مرغ

    فصل اول

    کلیات

    1- 1 مقدمه :

    از تخم مرغ در تهیه خوراک های شور و شیرین به عنوان منبع پروتئین استفاده می کنند. در تهیه بسیاری از غذاها از تخم مرغ برای اتصال مواد تشکیل دهنده غذا استفاده می شود. گاهی از تخم مرغ کامل استفاده می کنند، گاهی زرده یا سفیده تخم مرغ را جدا به کار می برند.

    کسانی که در مورد گیاه خواری مطالعه می کنند، مصرف تخم مرغ را تنها زمانی درست می دانند که مرغی که تخم می گذارد را نکشند. افرادی که حامی حیوانات هستند، تولید انبوه تخم مرغ را عملی بی رحمانه قلمداد می کنند.

    در تخم مرغ 35 عنصر مختلف جمع آمده است . از زرده آن برای حفظ حافظه خود می توان استفاده کرد. در رشد اطفال نقش موثری دارد. برای مرض قند و زخم معده مفید و قوای از دست رفته را جبران می کند . تا کنون 16 نوع مواد سفیده ای در تخم مرغ کشف کرده اند که این مواد می توانند . قسمت اعظم احتیاجات بدن انسان را برای رشد و نمو و نوسازی عضلات تامین نمایند . چربی موجود در زرده تخم مرغ از سودمند ترین چربی ها بوده و پر ارزش ترین آنها سیتین نام دارد که غذای اصلی شبکه عصبی بدن انسان بوده و وجودش برای حفظ حافظه، قوای تفکر و دستگاه توالد و تناسل لازم و ضروری است . زرده آن دارای فسفر ، کلسیم، کلر ، پتاسیم سدیم گوگرد و آهن می باشد .

     

     

    1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

    بسته بندی و توزیع تخم مرغ

     

    محل اجرا :

     

     

    1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

    1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

    توجه به نیاز بازار داخلی به این محصول با توجه به این که بسته بندی و توزیع تخم مرغ می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های صنایع غذایی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.

     

    1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

    این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

     

    1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

    تعداد اشتغالزایی این طرح 16 نفر میباشد .

     

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

     اسید پانتوتینک موجود در تخم مرغ مانع ریزش مو می شود، همچنین دارای هورمونهای جنسی و هورمونی شبیه انسولین بوده و خوردن آن برای مبتلایان به مرض قند خوب است . سینه را نرم کرده و از سرفه های خشک جلوگیری می کند. مانع از خونریزی از سینه و معده می شود .

    در افرادی که خون زیادی از آنها رفته و دچار ضعف شده اند پخته تخم مرغ با سرکه شکم را جمع می کند و برای معده مفید است .

     مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به صورت جهت در آمدن ریش و به سر جهتS تقویت مو مخصوصاً موهای خشک سودمند می باشد.

     سفیده تخم مرغ ارزش غذایی زیادی داشته کمی دیر هضم است و خوردن آن با آرد جو برای جلوگیری از خونریزی معده و سینه مفید است .

    مصرف روزانه تخم مرغ سلامت چشم ها را تضمین می کند:

    مصرف روزانه یک تخم مرغ به حفظ سلا مت چشم ها کمک می کند و اگر تخم مرغ با ماده ای به نام" لوتئین " غنی شده باشد می تواند از بروز نابینایی پیشگیری کند

    لوتئین" یک رنگدانه زرد است که به طور طبیعی در زرده تخم مرغ ، هویج و ذرت یافت می شود و از بروز بیماری" استحاله لکه زرد"چشم پیشگیری می کند .این بیماری دومین علت مهم نا بینایی در جهان به شمار می رود .

    در انسان ماده آنتی اکسیدان " لوتئین " در لکه زرد یافت می شود . لکه زرد مرکز بسیار حساسی در شبکیه چشم است که چشم به کمک آن جزئیات تصاویر را می بیند .

    " لوتئین " پرتو های مضر نور را تصفیه می کند و کاهش آن باعث آسیب پذیری بیشترلکه زرد در برابر صدمات ناشی از پیری یا نزدیک بینی شد ید می شود

     

    تخم مرغ های غنی شده با" لوتئین"می توانند تا 5 برابر میزان طبیعی ، " لوتئین " داشته باشند .
     هر یک از این تخم مرغ ها می توانند یک پنجم مقدار لازم برای بدن را در روز تامین کنند . مقدار نیاز روزانه یک فرد بالغ به " لوتئین " 6 میلی گرم می باشد.

     

     ارزش انرژی زایی تخم مرغ: 

    یک عدد تخم مرغ متوسط 76 کیلوکالری انرژی دارد و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، 3 درصد نیاز انرژی یک مرد بالغ و 4 درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تأمین می کند.

     

     

    تخم مرغ؛ غنی ترین منبع پروتئین

    تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. نیازهای تغذیه ای افراد برحسب جنس و سنشان متفاوت است.

    جدول زیر مقدار موادمغذی موجود در تخم مرغ و همچنین درصدی را که این میزان موادمغذی در زنان و مردان بالغ نسبت به RNI( مقدار دریافت مرجع مواد مغذی در روز) تأمین می کنند، نشان می دهد. در ضمن این میزان ها بر اساس مقدار ماده موجود در داخل یک تخم مرغ متوسط ( 58 گرم ) است و وزن پوسته تخم مرغ حساب نشده است.

     

             
             
    درصد در مردان 19 تا 50 ساله درصد در زنان 19 تا 50 ساله مقدار واحد مواد مغذی موجود در یک تخم مرغ متوسط
    - - 51/6   وزن
    - - 38/8 گرم آب
    3 4 76 کیلوکالری انرژی
    12 14 5-Jun گرم پروتئین
    - - خیلی کم گرم کربوهیدرات
    RNI ندارد RNI ندارد 6-May گرم چربی
    RNI ندارد RNI ندارد 6-Jan گرم چربی اشباع
    RNI ندارد RNI ندارد 4-Feb گرم چربی غیراشباع مونو
    RNI ندارد RNI ندارد 0/6 گرم چربی غیراشباع پلی
    - - ندارد گرم فیبر غذایی

     

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی بسته بندی و توزیع تخم مرغ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت