طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید نخ متوسط تا ضخیم از ضایعات نساجی با ظرفیت 150 تن در سال

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 400003298
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع نساجی-پوشاک-چرم
قیمت قدیم:۴,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید نخ متوسط تا ضخیم از ضایعات نساجی با ظرفیت 150 تن در سال

    خلاصه طرح

     

     

    موضوع طرح : تولید نخ متوسط تا ضخیم از الیاف نو و ضایعات نساجی

     

    ظرفیت : 150 تن در سال

     

    مجوز های لازم: اعلامیه تاسیس از اداره کل صنایع استان یا معاونت صنایع روستایی سازمان                                                                                  جهاد کشاورزی

     

    سرمایه گذاری کل: 2220 میلیون ریال

     

    سهم آورده متقاضی: 220 میلیون ریال

     

    سهم تسهیلات: 2000 میلیون ریال

     

    دوره بازگشت سرمایه: 8/2 سال ( معادل 34 ماه )

     

    سود ویژه : 58/746 میلیون ریال

     

    میزان اشتغالزایی : هجده نفر

     

       مقدمه:

     

     

       در این طرح از فرایند تولید نخ در ماشین ریسندگی اصطکاکی استفاده می شود . از این روش برای تولید نخ های نمره 1 تا 25 متریک استفاده می‌گردد و نخ های ضخیم نیز معمولا برای تولید و بافت پتو و سایر منسوجات ضخیم به کار می‌رود.

       برای تولید این نخ‌ ها از الیاف طبیعی و مصنوعی و مخلوط آنها و نیز الیاف مخلوط حاصل از ضایعات نساجی استفاده می‌گردد. فتیله های حاصل از از ماشین کاردینگ ، ورودی دستگاه را تشکیل می‌دهند . این فتیله ها ابتدا توسط یک جفت غلطک تغذیه وارد قسمت کاردینگ می‌گردند. سیلندر کارد که از پوشش سوزنی برخوردار است موجب می‌گردد که الیاف از یکدیگر جدا شده و به صورت رشته رشته درآیند .

       رشته های ایجاد شده توسط نیروی گریز از مرکز کارد و به کمک مکش از کاردینگ جدا شده و به خط جدایی و سیلندر مشبک وارد می‌گردد. این دو سیلندر مشبک توسط یک تسمه موتور به حرکت درآمده و در یک جهت گردش می‌نمایند . حرکت هم جهت دو سیلندر موجب می‌گردد یک نیروی اصطکاکی مکانیکی در خط جدایی ایجاد گردد. این نیروی اصطکاکی باعث می شود که رشته های حاصل از قسمت کاردینگ ابتدا برروی یکدیگر قرار گرفته و سپس به دور هم تابیده گردند. مکیدن هوا از درون شبکه های دو سیلندر مشبک به انجام پروسه و جدا نمودن گرد و غبار و ضایعات از الیاف کمک می‌کند.

       به منظور تولید نمودن نخ های مقاوم تر در هنگام تولید نخ با الیاف حاصل از ضایعات نساجی و یا سایر موارد خاص این دستگاه قادر است که یک نخ مغزی بین الیاف قرار داده و الیاف را به دور آن بتاباند. ماشینی که درریسندگی نخ به روش اصطکاکی مورد استفاده قرار می‌گیرد بنام ماشین DREF2 نامیده می شود. این دستگاه قادر است که انواع مختلف الیاف طبیعی – مصنوعی و مخلوط آنها با الیاف مصنوعی را تولید نماید.

       نخ های حاصل از این دستگاه در قسمت خروجی به دور یک بوبین استوانه ای پیچیده می‌شود . وزن هر بوبین پس از پیچیدن نخ بالغ بر 6 تا 8 کیلوگرم است که مستقیما توسط ماشینهای بافندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

     

     فرایند تولید :

     

        ابتدا الیاف به صورت یکدست و یا در صورت نیاز به صورت مخلوط به دستگاه حلاجی تغذیه شده و در اطاقک هایی ذخیره می‌گردد . از این اطاقک ها مخلوط الیاف به هایر فیدر رفته که وظیفه آن ایجاد یکنواختی در تغذیه الیاف به کاردینگ بوده و تا حدود زیادی تامین کننده یکنواختی در فتیله خروجی کاردینگ می‌باشد.

       الیاف پس از کارد شدن به شکل فتیله داخل بانکه های مخصوص جمع آوری گردیده که به تعداد مناسب به دستگاه درف تغذیه می‌شود. عملکرد دستگاه درف باز کردن ،‌مخلوط کردن و تبدیل فتیله تغذیه شده به نخ مورد نیاز می‌باشد . نخ حاصله در صورت نیاز روی دستگاه دولا کنی دولا شده و توسط دولا تاب تابیده و سپس توسط بوبین پیچ مجددا تبدیل به دوک بزرگ قابل مصرف در بافندگی می شود.

     

    توجیه اقتصادی طرح :

     

       الف – سرمایه گذاری ثابت :

     

       الف – 1 ) زمین :

     

    متراژ ( متر مربع ) هزینه واحد ( هزارریال ) هزینه کل ( میلیون ریال )
    2500 30 75

     

       الف – 2 ) محوطه سازی :

     

    ردیف شرح مقدار هزینه واحد ( هزارریال) هزینه کل (میلیون ریال )
    1 تسطیح و خاکبرداری 2500مترمربع 6 15
    2 دیواربابلوک‌سیمانی‌وآسترسیمانی   420مترمربع 75 32
    3 خیابان کشی و آسفالت 400متر 60 24
          جمع 71

     

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید نخ متوسط تا ضخیم از ضایعات نساجی با ظرفیت 150 تن در سال

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت