مقاله میلیاردر مخترع و مدیرعامل مایکروسافت ( پل آلن )

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 400003249
سال: نامشخص مقطع: خدماتی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی فناوری اطلاعات و کامپیوتر
قیمت قدیم:۲,۸۰۰ تومان
قیمت: ۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه مقاله میلیاردر مخترع و مدیرعامل مایکروسافت ( پل آلن )

    پل آلن [میلیاردر مخترع و مدیر عامل مایکروسافت]

    «Paul G. Allen» که در 21 ژانویه 1953 در «Seattle» به دنیا آمده است، امروزه ثروتی معادل 21 میلیارد دلار در اختیار دارد که براساس آخرین آمار سال 2005 در ردیف هفتمین ثروتمند دنیا جای گرفته است. البته 5 میلیارد دلار این سرمایه مربوط به سهام او در کمپانی عظیم «Microsoft» می‌باشد. اینکه او چطور به سهام این کمپانی علاقمند شده است و اصولاً چه رابطه‌ای با آن دارد مطلبی است که در ذیل به آن خواهیم پرداخت:

    زمانی که «Paul» چهارده ساله بود با پسری آشنا شد به نام «Bill»- دوازده ساله- که هر دو عاشق کامپیوتر بودند و باهم در دوران نوجوانی وسایلی الکترونیکی طراحی می‌کردند. هنگامی که «Paul» وارد دانشگاه «Washington state» شد، چندان علاقه‌ای به دروس تکراری و یکنواخت دانشگاهی از خود نشان نمی‌داد تا اینکه درس و دانشگاه را پس از دو سال رها کرد و به همراه دوستش به سراغ رویای دیرینه خود یعنی طراحی یک نرم‌افزار تجاری برای کامپیوترهای خانگی رفت.

    بعدها در سال 1975 «Paul» و «Bill» شرکتی بنا کردند جهت تهیه و طراحی نرم‌افزار

    های کامپیوتری، شرکتی که اندکی بعد «Microsoft» نام گرفت و «Puall ALLen» و «Bill Gates» از بنیانگذاران آن به حساب می‌آمدند. اینگونه بود که رابطه «Paul» با امپراطوری «Microsoft» و مرد اول اقتصاد دنیا «Bill Gates» رقم خورد. آن دو در ابتدا به فروش برنامه «Basic» مشغول شدند و چندی بعد «Allen» سبب شد تا شرکت بتواند با خرید یک سیستم عامل با نام «QDos» به مبلغ 50 هزار دلار و مجهز کردن کامپیوترهای جدید IBM شهرتی فوق‌العاده کسب کند. از همان جا بود که کم‌کم نام «Microsoft» بر سر زبان‌ها افتاد.

    در سال 1983 درست زمانی که حرکت این دو یار قدیمی با سرعت به سوی موفقیت پیش می‌رفت، «Allen» دچار عارضه‌ای شد که به تشخیص پزشکان می‌بایست به «رادیو درمانی» روی می‌آورد و دیگر انرژی کافی برای ادامه راه نداشت. اگر چه بیماری «Allen» بهبود پیدا کرد، اما خود او به دلیل مشکلاتی که در ادامه همکاری‌اش در «Microsoft» احساس می‌کرد تصمیم گرفت که در نوامبر سال 2000 از سمتش در هیأت‌مدیره این کمپانی استعفا دهد ولی همچنان بخشی از سهام آن را در اختیار داشته باشد.

    البته فعالیت‌های «Allen» تنها به «Microsoft» ختم نمی‌گردد. او در شرکت‌ها و پروژه‌های بسیاری به عنوان سرمایه‌گذار اصلی فعالیت می‌کند که از میان این شرکت‌های معتبر می‌توان به کمپانی معروف «Vulcan Ventures» اشاره کرد که در این کمپانی او در سمت مدیر هیأت‌مدیره جای دارد.

    به جهت علاقه «Allen» به ورزش، او همچنین مالک یکی از تیم‌های بسکتبال حاضر در «NBA» با عنوان «Partland Trail Blazers» است که از شهرت و محبوبیت نسبتاً بالایی برخوردار می‌باشد. البته «Allen» برای این تیم یک زمین بسیار مجهز نیز خریداری کرده است که تمامی تمرین‌های آن در آنجا صورت می‌گیرد.

    جالب است بدانید که «Paul Allen» یک ایستگاه رادیویی نیز در اختیار دارد و هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند. هنگامی که او شنید بزرگترین سالن سینمای «Seattle» به جهت ورشکستگی به فروش گذاشته شده است، فوراً آن را خرید و با بازسازی و تغییر ظواهر درونی آن و مجهز کردنش به انواع سیستم‌های موجود، به پخش فیلم و برنامه‌های تفریحی در آن مشغول شده.

    از آنجا که هیچ‌کس نمی‌تواند از برنامه‌های «Allen» آگاه شود و همگان طرح‌های او را غیرقابل پیش‌بینی قلمداد می‌کنند، کمتر کسی از شنیدن خبر سرمایه‌گذاری او در یک پروژه فضایی ناسا تعجب می‌کند. در دهه 1990 زمانی که ناسا اعلام کرد دیگر برای پروژه «SETI» بودجه نمی‌گذارد، فوراً «Allen» اعلام آمادگی کرد و حتی نام خودش را بر روی تلسکوپ «SETI» گذاشت و آن را «Allen Telescope Array» نامید. در این پروژه او 5/13 میلیون دلار تنها برای نصب چندین دیش 1/6 متری در حوالی کالیفرنیای شمالی هزینه کرد.

    او در دوران زندگی‌اش نرم‌افزارهای بسیاری طراحی کرده که در زمینه‌های مختلف آموزشی و تجاری جزو پرکاربردترین و پرفروش‌ترین‌ها به شمار می‌رفته‌اند و از این رو به سبب فعالیت‌های مشابهش او را مخترع با پشتکار می‌نامند.

    در دسامبر 2003 اعلام شد که «Paul Allen» حامی اقتصادی «Spaceship One»- برنده طرح فضاپیماهای خصوصی- بوده است. در ژوئن 2004 «Spaceship One» اولین فضاپیمای تجاری بود که توانست صد کیلومتر در فضا پرواز نماید و در اکتبر همان سال به دلیل این موفقیت 10 میلیون دلار جایزه دریافت کرد.

    در سپتامبر 2003، «Allen» یکی از مجهزترین مراکز تحقیقات بر روی مغز را با هزینه 100 میلیون دلار بنا کرد که این موسسه اقدام به تهیه اطلس‌های مختلف از جای‌جای مغز نموده است. از دیگر فعالیت‌های برجسته این مرکز می‌توان به تحقیقات وسیع پیرامون هوش‌مصنوعی و تکنیک‌های تبدیل آن به یک هوش حقیقی انسانی اشاره کرد.

    «Allen» همچنین در «Seattle» موزه‌ای بسیار زیبا از آثار «Jimi Hendrix» بنا کرده و در ادامه آن در ژوئن 2004 موزه دیگری در همان مکان با عنوان «موزه علمی تخیلی» برپا نموده است.

    و در پایان اینکه «Octopus»- دومین قایق بزرگ پرسرعت دنیا- از دارایی‌های «Allen» به حساب می‌آید.

  • فهرست و منابع مقاله میلیاردر مخترع و مدیرعامل مایکروسافت ( پل آلن )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت