مقاله مرد سال کشور سوئیس [ ورزشکار کار آفرین ] (Ernesto Bertarelli)

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 400003238
سال: قبل از 1390 مقطع: خدماتی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی سایر موضوعات
قیمت قدیم:۲,۸۰۰ تومان
قیمت: ۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه مقاله مرد سال کشور سوئیس [ ورزشکار کار آفرین ] (Ernesto Bertarelli)

       عده‌ای بر این باورند که آدمی می‌بایست با شناخت استعدادهایش، یکی را پیش رو فرانهد و تمامی امکانات و توانایی‌های خود و محیط اطراف را صرف شکوفایی آن نماید. به باور این عده عمر و توانایی بالقوه بشر فرصت کندن بیش از یک چاه در زمین زندگانی را نمی‌دهد، پس باید تمام تلاش‌ها جهت هرچه عمیق‌تر شدن آن چاه صورت گیرد و نه کندن چاه‌های بیشتر. صحبت کردن پیرامون این فلسفه له یا علیه آن مبحثی است که به اهل فن مربوط است و مجال آن نیز در این زمان و فضای اندک نیست، اماآنچه روشن است این است که در زندگی با نمونه‌هایی برمی‌خوریم که مثال کاملا نقض این فسلفه تلقی می‌گردند. به عنواننمونه اگر به این باور پایبند باشیم یک کارگردان ماهی تنها می‌تواند یک کارگردان عالی باشد و نه به طور همزمان یک شناگر قهار؛ و یا یک تاجر موفق تنها می‌بایست در امر تجارت قدم بردارد و هرگز نمی‌تواند یک موتورسوار خبره باشد، چرا که فرصتی برای او باقی نمی‌ماند که بخواهد در هر دو زمینه به یک میزان به درجه ممتازی برسد، به عبارت ساده‌تر نمی‌تواند دو چاه عمیق با عمق یکسان داشته باشد! اما تجربه نشان داده که ظرفیت اشرف مخلوقات به مراتب بیش از اینهاست. بسیارند انسان‌های موفقی که در دو یا سه رشته مختلف و حتی بیشتر به درجات عالی رسیده‌اند و هیچ یک از این زمینه‌ها خللی در موفقیت دیگری ایجاد نکرده است.

    یکی از این انسان‌های موفق «Ernesto Bertarelli» مدیر ثروتمند و قهرمان ورزش قایق‌ سواری است. موفقیت «Bertarelli» در هر دو زمینه تقریبا به یک میزان بوده است و ساده‌تر این است که بگوییم در هر دو رشته به مقام قهرمانی رسیده است.

    این میلیاردر خوش‌ذوق در 22 سپتامبر سال 1965 در کشور سوئیس به دنیا آمده و دوران مدرسه خود را نیز در همان کشور سپری نموده است. پس از آن جهت ادامه تحصیل وارد ایالات متحده شده و توانست مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه «Babson» در بوستون و سپس مدرک کارشناسی ارشد NBA را از دانشگاه هاروارد دریافت نماید.

    در سال 1985 او وارد کمپانی «Serono» شد، این شرکت که در کشور سوئیس و در شهر ژنو قرار دارد به فعالیت‌های بیوتکنولوژیکی مشغول است و در این راه به پیشرفت‌های جهانی دست یافته و در میان دیگر شرکت‌های رقیب از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. هنگامی‌که Ernesto وارد Serono شد ابتدا در بخش بازرگانی مشغول به کار گشت. اندکی بعد طرح و ایده‌های او پیرامون فعالیت کلی کمپانی سبب انتقال او به حوزه اداری کمپانی و چندی بعد به جهت توانمندی‌های بالایی که از خود نشان داد توانست وارد هیات مدیره شود. مدت 5 سال در سمت معاون هیات مدیره و مدیر بخش اجرایی کمپانی مشغول به کار بود تا اینکه سرانجام به سمت ریاست کمپانی منصوب شده با به روی کار آمدن او و در اختیار گرفتن کلیه امور، اوضاع Serono به کلی دگرگون شد و گام‌های بلندتری به سوی شهرت بیش از پیش و سوددهی کلان برداشته شد.

    تاثیر مدیریت خردمندانه و بی‌نظیر او به حدی بود که در اندک زمانی نام «Bertarelli» در صنعت بیوتکنولوژی و داروسازی سوئیس شکوفا شد و به ناگاه او را به عنوان یک انسان توانمند با استعدادهای فراوان به همگان شناساند.

    قدرت اراده و استعداد مدیریتی او به اندازه‌ای است که در حال حاضر علاوه بر اداره کمپانی عظیم «Serono» موسسات و کمپانی‌های دیگری چون «UBS»، «BIO»، «انجمن صنایع داروسازی اروپا» و «بنیاد دارویی Bertarelli» که هریک در زمینه بیوتکنولوژی سرآمد دیگر کمپانی‌های مشابه هستند، زیر نظر مستقیم او اداره می‌شوند. او همچنین عضو انجمن مشاوران پزشکی و دارویی دانشگاه هاروارد نیز می‌باشد.

    جالب است بدانید انسانی که تا این حد مشغله کاری دارد و اداره چند شرکت و موسسه بزرگ بین‌المللی را تقبل کرده است، خود قهرمان مسابقات قایقرانی سوئیس و آمریکاست و مدال‌های بسیاری از گذشته و حال در کلکسیون خود نگهداری می‌کند. او همچنین به سبب علاقه‌اش به رشته قایقرانی یک باشگاه مخصوص این رشته در کشور سوئیس با نام «Alinghi» بناکرده و خود اداره آن را نیز برعهده دارد.

    ذکر این مطلب نیز خالی از لطف نیست که این میلیاردر چهل ساله که ثروتش را 4/7 میلیارد دلار تخمین می‌زنند، تمامی موفقیت‌هایش را مدیون کشورش می‌داند. او می‌گوید که سوئیس سرزمین مادری‌اش چنان روحیه شکست‌ناپذیر و توان بالایی را در اختیارش نهاده است که هرگز نمی‌تواند در مواجهه با مشکلات آن را نادیده گیرد. «Bertarelli» می‌گوید: «زمانی که خواستم در صنعت داروسازی در کشورم فعالیت کنم، بسیاری از متخصصین انگلیسی که با توانایی من آشنا بودند من را از این کار نهی کردند و گفتند که سوئیس کشور مناسبی برای این امر نیست و از من خواستند تا در انگلستان به این کار روی آورم. اما زمانی که برخلاف نظر آنها در کشور خودم این کار را آغاز نمودم و به این موفقیت بزرگ دست یافتم، تک تک آنها از انگلستان برای همکاری به سوئیس آمدند و حال هم حاضر به ترک این کشور نیستند.»

  • فهرست و منابع مقاله مرد سال کشور سوئیس [ ورزشکار کار آفرین ] (Ernesto Bertarelli)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت