پروژه کارآفرینی مونتاژ قطعات الکترونیکی

تعداد صفحات: 60 فرمت فایل: word کد فایل: 400003220
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۸,۸۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی مونتاژ قطعات الکترونیکی

    مقدمه :

    با پیشرفته شدن صنعت الکترونیک وباز شدن بازارهای جهانی به سوی محصولات این صنعت وورود این صنعت به میدانهای جدیدی از قبیل لوازم خانگی ، ارتباطات ، خودروسازی ، اتوماسیون صنعتی وفنی ، پزشکی ، صنایع البکترونیک روز به روز قوی ترشد تا جای که امروزه از ده شرکت شرکت پول ساز جهان بیش از نیمی از آنها را شرکتهای الکترونیکی تشکیل می دهند .

    الکترونیک امروزه سریعترین راه توسعه کشورهای مختلف را شامل می شود این مهم با مطالعه برروی روند سریع توسعه اقتصادی کشورهای از قبیل کره جنوبی ، تایوان ، سنگاپور ، مالزی واخیراٌ چین قابل تشخیص می باشد

    بالطبع با گسترده شدن صنعت الکترونیک صنایع جانبی بسیاری نیز در کنار این صنعت متولد شده ورشد کردند که ازعمده ترین آنها می توان ازصنایع مونتاژ بردهای الکترونیکی وصنعت بردهای مدار چاپی نام برد ،با توجه به رشد روزافزون صنایع الکترونیک تولید کنندگان بدلایل اقتصادی مجبور به انتقال این گونه صنایع جانبی به کشورهای در حال توسعه گردیدند

    اکنون که توسعه بخش انفورماتیک وارتباطات در بازار داخلی به حدی رسیده است که امکان ایجاد صنایع الکترونیک در داخل وجود دارد بهترین فرصت برای ورود این نوع تکنولوژی به کشور است تا علاوه بر مونتاژ محصولات الکترونیکی وارداتی نظیر بردهای کامپیوتر ، این امکان در اختیار صنعت گران داخلی قرار گیرد که با استفاده از این خط در محصولات تولیدی خود ازتکنولوژی <<نصب برسطحی >> استفاده نماید تا از مزایای فوق بهره مند گردند .

    سوابق ثبتی طرح

    شرکت مونتاژبردهای الکترونیکی در تاریخ ………تحت شماره ………...

    در شهرستان اردکان به ثبت رسید .

    نام شرکت مونتاژبردهای الکترونیکی با سهامی خاص می باشد

    سرمایه شرکت بالغ بر 1000 میلیون ریال می باشد (منقسم به 10000سهم یک میلیون ریالی )

    ظرفیت تولید ، 750000برد درسال است

    محل قانونی شرکت : اردکان خیابان سعدی

    کارخانه : اردکان شهرک صنعتی

    سوابق تجربی وعلمی سهامداران :

     

    ردیف نام ونام  خانوادگی تعداد سهام مبلغ اسمی هر سهم مبلغ کل درصدهریک نسبت به سهامداران 
    1 الف 2000 1E+06 2E+09 20
    2 ب 2000 1E+06 2E+09 20
    3 ج 1500 1E+06 2E+09 15
    4 د 1500 1E+06 2E+09 15
    5 ه 1000 1E+06 1E+09 10
    6 خ 1000 1E+06 1E+09 10
    7 چ 1000 1E+06 1E+09 10
    جمع   10000 1E+06 1E+10 100
               

     

    الف- مدیر عامل شرکت میزان تحصیلات کارشناسی ارشد با 20سال سابقه کار دربخشهای دولتی وخصوصی

    ب- رئیس هیاًت مدیره شرکت میزان تحصیلات کارشناسی ارشد با 15سال سابقه کار

    ج- نایب رئیس هیاٌت مدیره شرکت میزان تحصیلات کارشناسی ارشد با 10سال سابقه کار

    د- عضوهیاٌت مدیره شرکت میزان تحصیلات کارشناس

    ه- عضوهیاٌت مدیره شرکت میزان تحصیلات کارشناس

    خ- عضوهیاٌت مدیره شرکت میزان تحصیلات کارشناس

    چ- عضوهیاٌت مدیره شرکت میزان تحصیلات کارشناس

    مجوزات قانونی

    موافقت اصولی به شماره به شماره ..134.........و درتاریخ................به نام شرکت توسط وزارت تعاون جهت مونتاژبردهای الکترونیکی با ظرفیت 750000برد در سال صادر شده است.

     

    هدف پروژه

    هدف پروژه تولید 750000 برد الکترونیکی در سال که احتیاج روزافزون کشور است .

     

    ردیف نوع تولیدات نام ومشخصات ماشین الات محل خرید تولیدات در ظرفیت اسمی تولیدات درظرفیت عملی تولیدات درظرفیت عادی تولیدات در ظرفیت مورد انتظار
    1 خمیرزن دستگاه خمیر زن ایران 8E+05 8E+05 8E+05 8E+06
    2 قطعه زنی "قطعه زن " 8E+05 8E+05 8E+05 8E+05
    3 ذوب قلع کوره مادون قرمز " 8E+05 8E+05 8E+05 8E+05
                 

     

     

     

    ردیف محل خدمت سمت تعداد حقوق ومزایای ماهیانه هرنفر حقوق ومزایای کل  حقوق ومزایای سالیانه 12
    1 کارخانه سر کارگر 1 3E+06 3E+06 4E+07
    2 " کارگر 20 3E+06 5E+07 6E+08
    3 " راننده 1 3E+06 3E+06 4E+07
    حجم حقوق مزایا  9E+07 6E+07 1E+08
    جمع کل حقوق ومزایای سالانه
    وبیمه سهم کارفرما 9E+07 6E+07 1E+08
                 

     

    فرایند تولید:

    برای مونتاژقطعات با استفاده از تکنولوژی نصب سطوحی دو روش موجود است .

    روش اول:

    دراین روش بردها بصورت خام داخل دستگاه قطعه زن قرار می گیرند وتوسط یک هدلوله در محل نصب هرقطعه مقداری چسب تزریق می شود در مرحله بعدی توسط هداصلی دستگاه قطعات در محل خودنصب می گردند .

    پس ازاتمام کار( پس از مدتی شدن جهت خشک شدن چسب )بردها به مرحله مونتاژدستی انتقال یافته وپس ازنصب این قطعات ، ازداخل حوضچه قلع عبور خواهند کرد .

    قابل ذکر است که در این روش قطعه SMT درپایین برد وقطعات معمولی در بالای برد مونتاژمی گردد.

    روش دوم :

    در این روش بردهای خام ابتدا درداخل دستگاه خمیر زن قرار می گیرند . در این دستگاه مقداری خمیرقلع در محل اتصالات هریک از قطعات تزریق می گردد. در گام بعدی بردهای خمیر خورده به داخل دستگاه قطعه زن رفته واین دستگاه کلیه قطعات را درمحل از پیش تعیین شده قرار می دهد پس ازاین مرحله بردهابلافاصله داخل یک اجاق از نوع مادون قرمزمیروند که با ذوب شدن خمیر قلع در محل مورد نظر قطعات به روی برد لحیم میشوند . پس از این مرحله بردها از حوضچه قلع عبور داده می شوند در این روش کلیه قطعات در بالای برد قرار خواهند گرفت .

     مراحل کار تولید برد الکترونیکی :

    بردهای الکترونیکی به صورتهای مختلفی تولید می شوند و آن هم بستگی به سرمایه شرکت دارد که کلیه مراحل تولید را انجام دهد یا قسمتی از آن . دراینجا بردها به صورت آماده شده یعنی ترسیم مدارات  آن وارد شرکت شده . سپس توسط دستگاهای کاتر تمام المانها (مقاومت و خازن و جامپر و ... نیرو ) اندازه می شوند یعنی مطابق با کیت وارد شده سپس المانهای اندازه شده را وارد دستگاه دیگری که سرآنها را به اندازه ی 2 میلیمتر خم می کند وارد می شود بعد از تمامی این مراحل ، مرحله جایگذاری می شود که آنهم توسط دست یا ماشین انجام می گیرد که به صورت دستی توسط کارگران انجام می گیرد .بردها برروی نواری که درحال حرکت است گذاشته می شود و هرکارگری مسئول جا زدن قسمتی از قطعات می باشد یعنی یک کارگر مخصوص جا زدن مقاومتهای k2 و یک کارگر دیگر مخصوص جا زدن خازنهای 220 به این ترکیب تمامی قطعات برروی برد گذاشته می شود به عنوان مثال پاور کامپیوتر 260 قطعهدارد که می بایست توسط کارگران سرجای خود قرار بدهند سپس برد وارد دستگاهی می شود که روغن مخصوص برزیر این برد می کشد ( این روغن جهت هدایت بهتر لحیم و تمیز کردن آن می باشد) بعد از این که روغن بر زیر کار کشیده شد توسط دستگاهی که دارای هیتر می باشد برد را خشک می کند تا از چک کردن روغن جلوگیری شود بعد از آن برد وارد حوضچه قلع که این در داخل ظرف بزرگی که در اطراف آن المنتهای حرارتی که دمای این قلع به 250 درجه سانتیگراد می رساند و به صورت مذاب درآمده باشد در پایین یا به عبارتی در ته این ظرف یک الکترو موتور وجود دارد که با چرخش این الکترو موتور مقداری از این قلع مذاب شده را به سمت بالا هدایت می کند تا با عبور برد یک لایه ی نازکی از این قلع برروی برد می نشینند البته قبل از عبور برد برای اینکه عملیات لحیم بهتر انجام گیرد برد را به اندازه ای حرارت می دهند تا گرم شود پس از عبور برد برروی قلع اگر یک مرتبه آن را سرد کننده برد بصورت بیسکوییت خرد می شود لذا کم کم آن را خنک می کنند . تمام مراحل لحیم کاری که انجام شد توسط دستگاهی که دارای تیغ های برنده که با سرعت بسیار زیاد می چرخند برد را روی این تیغه ها عبور می دهند تا سر لحیم های اضافی را قطع کند که در آخر توسط فرچه زیر برد را تمیز می کنند و جهت تست وارد مرحله بعدی می گردد و آماده ی مونتاژ می گردد 

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی مونتاژ قطعات الکترونیکی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت