پروژه کارآفرینی طرح تجاری شرکت کفش

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 400003120
سال: قبل از 1390 مقطع: تولیدی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع نساجی-پوشاک-چرم
قیمت قدیم:۴,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی طرح تجاری شرکت کفش

    مقدمه:

    در بیست یا سی سال اخیر دسته عمده ای از مدل های بهینه به نام مدل های برنامه ریزی مورد توجه قرار گرفته است که کاربرد آنها در حل مسائل مختلف مانند مسائل نظامی، سیاسی، صنعت مدیریت و غیره با اهمیت می باشد.

    در مجموع مدل های برنامه ریزی شامل واگذاری مناسب ترین ترکیب از منابع محدود در رسیدن به هدف یا هدف های تصمیم می باشد بدین قرار که هر تصمیم گیرنده منابعی از قبیل پول و نیروی انسانی مواد خام اولیه و ماشین آلات در اختیار دارد که همگی از نظر کمیت و کیفیت و یا هر دو محدود می باشند واگذاری ترکیب خاصی از این منابع محدود در رسیدن به هدف مشخص در یک تصمیم مدل برنامه ریزی را تشکیل می دهد.

    در جنگ جهانی دوم فرماندهی نظامی در انگلستان از گروهی از دانشمندان دعوت به عمل آورئد. تا در مسائل سوق الجیشی و تدابیر جنگی مربوط به دفاع زمینی و هوایی کشور مطالعه نمایند. هدف آنها تعیین بهینه ترین روش استفاده از منابع محدود نظامی بود از جمله مسائلی که مورد بررسی قرار گرفت مطالعه کارآئی بمب افکن های نوع جدید و روش استفاده از راداری بود که به تازگی اختراع شده بود تشکیل این گروه علمی به عنوان اولین فعالیت رسمی تحقیق در عملیات یا پژوهش عملیاتی به شمار آمده است.

    این نام بدین مناسبت داده شده بود که این گروه به پژوهش در عملیات نظامی پرداخته بود این رشته جدید تصمیم گیری از آغاز به عنوان رشته ای شناخته شده است که اطلاعات علمی را از طریق تلاش گروهی متخصص در نظام های مختلف به منظور تعیین بهترین نحوه استفاده از منابع محدود به کار می گیرد.

    نتایج موفققیت اختری که توسط گروه های تحقیق در عملیات در بریتانیا به دست آمده بود فرماندهی نظامی آمریکا را به آن داشت تا فعالیت های مشابهی را شروع نماید از فعالیت های موفقیت آمیز گروه های آمریکائی می توان مطالعه مسائل پیچیده تدارکات نظامی، ابداع الگوهای جدید پرواز طرح مین گذاری دریا و استفاده موثر از وسایل الکترونیکی را نام برد.

    بعد از جنگ جهانی دوم موفقیت گروه های نظامی توجه مدیران صنعتی را به خود جلب نمود. آنها در جستجوی راه حلهایی برای مسائل خود بودند که بر اثر وارد شدن تخصص شغلی در تشکیلات تجاری روز به روز حادتر می شدند.

    اولین تکنیک ریاضی در این رشته که مورد قبول همه قرار گرفت و روش سیمپلکس برنامه ریزی خطی نامیده شد در سال 1947 میلادی به توسط ریاضیدان  آمریکائی جورج.ب. دانسیک (George .B. Dantiziy) به وجود آمد از آن به بعد با تلاشها و همکاری های علاقمندان در مؤسسات علمی و صنعتی تکنیک ها و کاربردهای جدیدی پدید آمده اند و تأثیر تحقیق در عملیات را امروزه می توان در بسیاری از زمینه ها مشاهده نمود.

    در حال حاضر بسیاری از شرکت های مشاور در مدیریت سرگرم فعالیت های تحقیق در عملیات می باشند. این فعالیت ها از کاربردهای تجاری و نظامی فراتر رفته اکنون بیمارستان ها مؤسسات مالی کتابخانه  ها طراحی شهرها دستگاه های ترابری و … .

    مدلی در ذیل ارائه می شود توسط اینجانب در رابطه با برنتامه ریزی شرکت کفش (شادابی پور) می باشد.

    این شرکت به تولید کفش های مردانه و بچه گانه مشغول می باشد این کفش ها در سه طرح مختلف و سه نوع جنس می باشد. تولیدات این شرکت کفش های معمولی و ورزش مردانه بوده و جهت تولید مراحل مختلفی با نیروهای با تخصص های مختلف می باشد.

    مراحل تولید یک جفت کفش از قسمت های مختلف که در ذیل آمده تشکیل می‌شود:

    برش

    دوخت

    زیره‌زنی

    برش

    بسته‌یندی و تمیزکاری

    تعداد کارگران این قسمت ها به ترتیب:

    قسمت برش

    2 نفر

    قسمت دوخت

    5 نفر

    قسمت زیره زنی

    5 نفر

    قسمت ارم زنی

    2 نفر

    قسمت بسته بندی

    1 نفر

    در قسمت برش مواد اولیه که چرم یا نبوک یا فوم می باشد در اندازه های مختلف و به شکل هایی که به وسیله قالب مشخص می شود برش خورده و به قسمت دوخت فرستاده می شود در این قسمت تکه های بریده شده به وسیله چرخهای بزرگ به هم دوخته شده و شکل اولیه بخود می گیرد در قسمت زیره زنی قطعات دوخته شده به روی قالب قرار گرفته زیره یا همان تخت کفش است به آن متصل شده و در مرحله آرم یا علامت اختصاری شرکت که به صورت مارک های کوچک می باشد به روی کفش ها به وسیله حرارت یا چسب یا دوخت نصب می گردد و در مرحله آخر اضافات و لبه های زائد تخت کفش تمیز شده و لکه ها یا اضافات چسب پاک گردیده و بسته بندی شده مضاف به اینکه جعبه های کفش آماده شده و منگنه خورده و بعد از بسته بندی کفش ها جهت ارسال به بازار در جعبه های بزرگ بسته بندی می گردد.

    هر کفش مردانه از جنس چرخ مقدار 7/1 پا یا cm2 (50 * 50 ) یا m225/0

    و کفش بچه گانه از همان جنس مقدار 4/1 پا یا cm2 (42 * 42 ) یا m2 1764%

    مصرف می‌کند.

    برای مردانه هر جفت کفش 30/2 دقیقه زمان می برد.

    برای برشت کفش بچه گانه هم هر جفت کفش 30/2 دقیقه زمان لازم دارد.

    چون کفش ها به وسیله پرس و قالب برش می خورد زمان برش هر دو مدل یکسان می باشد.

    دوخت کفش مردانه هر جفت کفش 10/8 دقیقه زمان لازم دارد.

    دوخت کفش بچه گانه هم هر جفت 30/7 دقیقه زمان لازم دارد.

    آرم زنی هر کفش مردانه 24/2 دقیقه زمان می برد.

    و چون دستگاه آرم زنی حرارتی و مارک زنی برای هر دو مدل یکسان می باشد پس زمان لازم جهت آرم زنی هر جفت کفش بچه گانه هم 24/2 دقیقه زمان می برد. تمیزکاری و بسته بندی هر جفت کفش مردانه و بچه گانه زمانی باربر 30/1دقیقه لازم دارد.

     

    نوع کفش

    برش دوخت زیره زنی آرم زنی تمیزکاری‌و بسته‌بندی جمع زمان
    مردانه 30/2 8-Oct 7-Dec 24/2 30/1 46/21
    بچه گانه 30/2 30/7 7-Dec 24/2 30/1 21-Jun

     

    تولید کفش از جنس نبوک

    مقدار مصرف نبوک برای کفش مردانه به میزان cm2 (50 * 50)

    و برای تولید کفش بچه گانه از همین جنس cm2 (40 * 40) نبوک مصرف می شود.

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی طرح تجاری شرکت کفش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت