طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی احداث گلخانه هیدروپونیک

تعداد صفحات: 41 فرمت فایل: word کد فایل: 400002980
سال: نامشخص مقطع: کشاورزی و دامپروری دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع کشاورزی
قیمت قدیم:۶,۹۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی احداث گلخانه هیدروپونیک

    فاز 1) احداث مجتمع کشت و صنعت هیدروپونیک

    1. گندم

    2. جو

    3. صیفی جات

    4. سبزیجات 

    فاز 2) احداث کارخانه دستگاه وماشین آلات هیدروپونیک. 

    مجتمع بوتن آرمه هیدروپونیک

    2. کانکس سیار هیدروپونیک 

    فاز 3) احداث دامداری صنعتیجمع آوری و ایجاد نسل 2 قلوزا 

    . گاو

    2. گوسفند

    3. بز

     2. بهترین نسل کشی

     1. گاو شیری

    2. گوساله

    3. میش و بز

     3. بهترین نژاد سیستم گوشتی 

    1. گاو و گوساله

    2. گوسفند

    3. شترمرغ

    فاز 4) احداث مجتمع کشت گیاهان داروئی و گلهای زینتی

    1. گیاهان داروئی طبق درخواست پزشکان

    2. تولید بهترین گلهای صادراتی و سفارشی

    3- تولید انواع نشا 

    مجموعاً 86 نوع گیاه گوناگون در فاز (1) تولید می گردد

     

    1) توت فرنگی                                 16) موز

    2) فلفل دلمه ای                                17) قارچ

    3) کاهو                                            18) زعفران

    4) گوجه                                           19) آفتابگردان

    5) سبزیجات

    6) سیب زمینی

    7) فلفل

    8) خیار

    9) هویج

    10) کدو حلوایی

    11) تمشک

    12) بادمجان

    13) ادویه جات

    14) کلم

    15) لوبیا

     

     


    به نام و توکل به خدا

    شرایط پروژه احداث بزرگترین کشت و صنعت مدرن

    هیدروپونیک و آئروپونیک در استان قم

    1.  در تاریخ 20/10/1385 مجوز تأسیس شرکت کشت و صنعت طلای سبز قم از سازمان ثبت شرکتهای ایران دریافت شده است.

    2. صد درصد سهام این شرکت کشاورزی متعلق به بخش خصوصی (جانبازان، بسیجیان، صنعتگران و کشاورزان نمونه)میباشد.

    3. بنا به تقاضای مدیران شرکت، ظرفیت طلای سبز قم در متن مجوز مذکور نیست و این عاملی خواهد بود تا امکان اجازه ظرفیت را به راحتی ارتقاء داده یا کسر نماید. لیکن با توجه به مطالعات انجام شده در شرایط فعلی، رقم 100 یکصد هکتار زمین را در مکاتبات خود با وزارت کشاورزی و منابع طبیعی و دیگر نهادها اعلام داشته.

    4. شرکت مربوطه با نام  «شرکت طلای سبز استان قم» سهامی خاص تأسیس شده است.

    5. قرارداد زمین برای خرید 100 یکصد هکتار آماده ومیزان طرح توسعه در استان قم تا 250 دویست و پنجاه هکتار رزو خواهد شد. و بر اساس مطالعاتی که توسط شرکت Syrusmennr (تحت لیسانس هلند) برای قم انجام پذیرفته است. پیش بینی شده است.  

    6. مکاتباتی با وزارتخانه های مربوطه از جمله وزارت کشاورزی – جهاد – وزارت کار انجام شده که ضمن معرفی پروژه، تقاضاهای مطرح گردیده است. (دایر بر پشتیبانی از پروژه فوق).

     

    اجراء این پروژه همراه با دستگاههای پیشرفته با سیستم هیدورپونیک باعث ورود اقتصاد کشاورزی استان قم. به تکنیک های مدرن جهان خواهد گردید به نحوی که در اکثر مناطق کشور که به شکلی درگیر مشکلات ناشی از عدم مرغوبیت آب، خاک و هوا به منظور توسعه کشاورزی می باشند. با این روش امکان تولید مکانیزه انواع محصولات مورد نیاز داخل و خارج از کشور با بهترین کیفیت های مورد قبول کشورهای پیشرفته وجود خواهد داشت.

     

    برآورد تقاضای فعلی و آتی بازار

     

    با توجه به توسعه و درخواست چشمگیر صنایع شیر و لبنیات، محصولات زراعی، تولید انواع سبزیجات درخواست انواع گیاهان دارویی، محصولات متنوع دیگر، درخواست خوراک دام بصورت تازه یا خشک، و انواع صیفی جات فصلی، که در استان قم محدودیت بسیار شدید از نظر تأمین احتیاجات وجود داشته و برای گروه دامداران در تأمین علوفه مفید جهت دام خود محدودیت مراتع به حدی بوده است که مجازات های بسیار سنگین در صورت مشاهده چرا در مناطق یاد شده برای متخلفین در نظر گرفته شده است و از طرف دیگر بدلیل وسعت جغرافیایی قابل ملاحظه استان قم که اکثر مناطق آن فاقد آب و خاک کافی و مناسب جهت زراعت می باشد. پیش بینی  می شود تقاضایی فعلی و آتی بازار برای این سبک به روش هیدروپونیک و علوفه تازه و دیگر محصولات در حد بسیار چشمگیری با توجه به سیر صعودی داشته باشد.

    شرایط تاریخی، فرهنگی و اقتصادی کشورمان نشانگر توجه نیاکان ما به دامپروری بوده و به طوری که هنوز کشورمان بعد از چین با بیش از 53 میلیون رأس بیشترین تعداد گوسفند در آسیا را به خود اختصاص داده است و در مورد گاو و گوساله با 000/738/8 رأس گاو و رتبه سوم را در خاورمیانه را داراست این در حالی است که با این تعداد دام هنوز برای تهیه پروتئین و شیر و رسیدن به استاندارد مطلوب و مورد نیاز کشور جوانانمان. راهی دراز و مشکلات بزرگی در پیش رو داریم و خواهیم داشت. که مهمترین آنها تهیه صیفی جات و مواد غذای گیاهی و تأمین غذای دام ها و کلاً هزینه بالای آن جزء بحران های کشور است.

     

    نظر در اجراء این پروژه در استان قم

     

    در شرایط کنونی با توجه به هدف شرکت طلای سبز قم در احداث این پروژه زمینه آشنایی مصرف کنندگان با سیستم جدید و مدرن و آموزش کشاورزان سنتی و فارق التحصیلان دانشگاه های کشاورزی حومه استان از این سبک کشاورزی به روش هیدروپونیک و سیستم های جدید به مقدار قابل توجهی فراهم خواهد آمد. و به مأنوس شدن دامداران با سیستم مدرن موجود! منجر خواهد گردید. و کشاورزان سنتی سطح آگاهی و اعتماد عمومی به این سیستم های مذکور تقاضا متناسباً افزایش خواهد یافت و فرهنگ استفاده از سیستم های هیدروپونیک در جامعه کشاورزی استان قم جاری خواهد گردید و در نهایتاً با توجه به نیاز گسترده استان: زمینه فعالیت همزمان برای ده ها شرکت تولیدی مشابه نیز  ایجاد اشتغالزایی خواهد شد به نحوی که نیاز واقعی و نهایی استان که بالغ بر هزاران نفر خواهد گردید اشتغالزای سالم و مطمئن همراه با نیاز استان و کشور و همراه با صادرات خواهد بود.

    در کل باید گفت و بیان نمود که طلای سبز قم نظر بر این دارد:

    1. تأیید و اعتماد جهانی (شرکتهای خارجی در ایران و استان قم)

    2. توسعه کشاورزی در استان قم در کاهش فقر

    3. کاهش بیکاری و اشتغالزائی سریع

    4. رفع نابرابری و ایجاد نظام اجتماعی در قبال درخواستها.

    5. مبتنی بر عدالت و ابتکار صنعتی شدن بیشتر کشاورزی حومه های شهرهای بزرگ.

    6. ارتباط بهتر، عدالت برتر، افزایش مشارکت مردمی همراه با دیدگاههای سیاسی و اجتماعی.

    7. تنظیم جوامع سنتی در مقابل جوامع مدرن کشاورزی.

    8. ابتکار برای تازه سازی جامعه و استان قم در سبک جدید کشاورزی.

    9. جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و گرایش سرمایه داران و افراد اهل فن به حریم روستاها.

    پس از بررسی های چندین ساله در سیستم های اقتصادی کشاورزی در جهان به این مطلب رسیده ایم که نیازهای تغذیه ای و تولیدات گیاهی همراه با راندمان بالا و  کیفیت خوب همراه با توسعه روز افزون از سیستم هیدروپونیک نیازهای کشورهای چون امریکا، استرالیا، هلند، فرانسه – مالزی و کشورهای اروپای با رشد تکامل یافته بالاتر از 50% جوابگو بوده و هست زیرا این اقتصاد مدرن در راستای دولت مردان نسبت به اشتغالزای همراه با ریسک پائین تر 10% جوابگو اقتصادانان و سرمایه داران این نوع صنعت نوین میباشد.

     

    شرکت مجتمع کشت و صنعت طلای سبز قم

     

    برای کشت هیدورپونیک امکان تولید انواع میوه ها، صیفی جات، سبزیجات که مجموعاً شامل انواع کلم، فلفل، بادمجان، خیار، ادویه، کاهو، خربزه، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، تمشک، علوفه دام، لوبیا و انواع گلهای زینتی مثل میخک، رز، ژربرا، مریم و دیگر گلهای درخواستی کشورهای عربی وجود خواهد داشت که در بررسی های بعمل آمده در اکثر موارد دارای بازده اقتصادی بسیار مناسبی برای تولید کننده بوده و علاوه بر راندمان بالا و صرفه اقتصادی دارای کیفیت بسیار مناسب و در تمام فصول سال قابل عرضه به بازار خواهد بود. در این نوع کشت هیدروپوتیک و آئروپونیک امکان کشت 86 نوع گیاه گوناگون وجود خواهد داشت. که در این زمینه دستگاههای مختلف مورد نیاز و طراحی شده است که مورد استقبال سراسر جهان گردیده است.

     

    سطح زیر کشت هیدروپونیک در سراسر جهان طی 30 سال با 60 برابر رشد از 100 هکتار در دهه 90 میلادی داشته است. که از این میزان هلند با 600/3 هکتار، فرانسه 000/1، انگلستان 600 ، ژاپن 400 و آفریقای جنوبی با 300 هکتار در زمره پیشتازان این علم بوده و نیز امریکا، استرالیا، سوئیس، نیوزلند در حال بهره برداری نیز میباشند.

    در هلند تولیدات گلخانه ای و گلهای تزئینی و زینتی جهان طی 10 سال 5/7 برابر رشد داشته و در حال حاضر 50% از گلهای این کشور بصورت همین سیستم تولید میگردد. و در فرانسه به 20% و انگلستان 10% و در ژاپن 1% محصولات خود را به همین سیستم تولید می نمایند. ولی هنوز در ایران بصورت سیستم گلخانه ای سنتی انجام میپذیرد آنهم به 501/8 مجموعه کوچک بالغ میگردد.

     

    شرکت مجتمع کشت و صنعت طلای سبز قم

     

    طی بررسی های بعمل آمده و ایجاد یک قرارداد فی مابین با شرکت فرباکل / بومکاس، که یکی از بزرگترین طراح اروپائی چند کاره و سازنده قابل اطمینان گلخانه های پیشرفته به صورت هیدروپونیک میباشد. که تکامل تکنولوژی خود را مدیون ساخت بیش از 000/10 هکتار گلخانه هیدروپونیک در نقاط مختلف دنیا و در شرائط مختلف آب و هوایی می باشد انجام پذیرفت و استان قم یکی از مکانهای انتخابی این شرکت توسط شرکت طلا سبز قم میباشد.

    شرکت طلای سبز قم با کادری مجرب و متخصص در حال حاضر با شرکت فرباکل/ بومکاس هلند در ایران آماده به اجرای این پروژه در زمینی به متراژ یکصد 100 هکتار میباشد.

    تکنیک های پیشرفته و نوآورانه حاصل از آخرین تحولات هلند در دست بوده و در صورت ترکیب این فن آوری با سالها تجربه، همراه با داشتن مکان مناسب از ابتدای مرحله که در 4 فاز به شرح ذیل سمت تکمیل و تکامل سوق داده شده است.

     فاز 1 . سیستم هیدروپونیک (86 نوع گیاه بارده و میوه دار، و انواع صیفی جات).

    فاز 2. سیستم کانکسی متحرک و مجتمع تولیدی علوفه تازه ثابت.

    فاز 3. دامداری صنعتی. (طبق طراحی و احداث ص 1)

    فاز 4. احداث مجتمع کشت گیاهان دارویی و گلهای زینتی.

    (رجوع به ص 1)

    هدف فاز 1. سیستم گلخانه های هیدروپونیک که با کیفیت عالی طراحی میگردد سودآور بوده و در صنعت کشاورزی منجر به رشد این روش در سر تاسر استان قم میگردد و با روشهای علمی مدرن و منطبق با نیازهای بومی به جهت جلوگیری از وابستگی و نیل به خودکفایی و جبران بحران های گذشته با راندمان بالا خواهد گردید.

     زیرا اعتبار ما در ارائه کیفیتی با قابلیت اطمینان فراوان مبتنی بر احاطه همه جانبه قسمتهای مختلف سازه و ساخت گلخانه های کامل، سیستم های حرارت دهی عالی، پروژه های آماده تحویل و تأسیسات تخصصی برای انواع محصولات کشاورزی میباشد.

    در گلخانه های فرباکل/بومکاس، موارد تخصصی در زمینه طراحی و کارآئی فنی سیستم های حرارت دهی و تأسیسات فنی کاملاً لحاظ شده که امکان برآورده نمودن یک به یک خواسته های مان را فراهم نموده است. در حالیکه بسیاری از تحولات فعلی چشم اندازه های مالی سالهای بعد را نشان میدهد. ما درصدد سرمایه گذاری جهت حل مسائل آتی هستیم.

     

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی احداث گلخانه هیدروپونیک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت