تحقیق مقاله اتحاد ملی و انسجام اسلامی راهکارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 3620
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اتحاد ملی و انسجام اسلامی راهکارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی

    اتحاد ملی و انسجام اسلامی"، راهکارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی

    تاریخ اسلام از زمان پیامبر گرامی تا امروز، کلمه " وحدت و اتحاد" را بارها شنیده است و در همه ادوار تاریخ، همه مصلحین اسلامی ضرورت حفظ وحدت و اتحاد را به پیروان خود توصیه کرده‌اند.

    پس از انقلاب اسلامی نیز معمار کبیر انقلاب بر وحدت کلمه تاکید فراوان داشتند و بارها ملت را به وحدت و اتحاد فراخواندند و آن را رمز بقا و پیروزی ملت در مقابل دشمنان برشمردند.

    تکرار تاکید بنیانگذارجمهوری اسلامی از زبان شیوا و آرام بخش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ‪ ۸۶به عنوان سال " اتحاد ملی و انسجام اسلامی" نشان از اهمیت سخن معمار کبیر انقلاب اسلامی در برهه کنونی کشور دارد.

    رهبر معظم انقلاب در حالی سال ‪ ۸۶را سال " اتحاد ملی و انسجام اسلامی " نامگذاری کردند که دشمنان انقلاب، آشکارا شمشیر عناد با انقلاب اسلامی را از نیام بیرون کشیده و با طرح ادعایی جدایی ملت از مسوولان سعی در ایجاد شکاف میان ملت - حکومت دارند تا به‌این وسیله به اهداف شوم خود در انحراف انقلاب اسلامی از آرمان‌های به حق بنیانگذار جمهوری اسلامی دست یابند.

    سال ‪ ۸۶در حالی مزین به نام "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" شد که سال پیش از آن به سال "پیامبر اعظم (ص)" معروف شد ، پیامبری که او نیز به اتحاد و انسجام اسلامی اعتقاد فراوان داشت و آن را رمز بقای امت خود می‌دانست.

    در حقیقت سال گذشته سالی بود که‌همه ملت تلاش داشتند سیره‌و اخلاق پیامبر گرامی اسلام (ص) را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند ، سیره‌ای که سنگ بنای آن "اتحاد و همدلی اسلامی" بود.

    اما آنچه سبب شد سال ‪ ۸۶نام نماد صریح‌تری از اخلاق نبوی را به خود اختصاص دهد، نقش دشمنان انقلاب اسلامی در مواجهه با انقلاب اسلامی است.

    مقام معظم رهبری در تبیین سال ‪ ۸۶فرمودند: دشمنان با تبلیغات، با جنگ روانی و با تلاش‌های موذیانه گوناگون خود سعی می‌کنند بین صفوف ملت ایران اختلاف بیندازند، به بهانه قومیت، مذهب و گرایشهای صنفی، وحدت کلمه ملت را از بین ببرند.

    پیام مقام معظم رهبری درآغاز سال نو شمسی، انگیزه‌ای شد تا اهمیت این پیام را از زبان نمایندگان ملت بشنویم.

    "سعید ابوطالب " عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو باایرنا نامگذاری سال‪ ۸۶را تحت عنوان وحدت ملی و انسجام اسلامی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: دلیل این نامگذاری حرکتی است که دشمنان در طول سال‌های گذشته و چند سال اخیر آغاز کرده‌اند .

    وی تصریح کرد: دشمنان اسلام وایران دراین چند سال حرکتی را آغاز کرده‌اند که‌به مانند رسم انگلیس‌ها در دوران صفویه که سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" است.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای این فعالیت دشمنان درگیری‌های قومی، مذهبی و اختلافات شدید طایفه‌ای است که در حقیقت فروپاشی از درون را را ایجاد می‌کند، این جریان به گونه‌ای است که در هر کشور اسلامی به یک شکل خاص در حال شکل گرفتن است.

    وی با اشاره به دلیل نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام اتحادملی وانسجام اسلامی، گفت: ایشان در حقیقت برای متوجه‌کردن مردم‌و جامعه مسلمانان این سال را به این نام خوانده تامبادااختلافات ساختگی و جعلی بین مسلمانان به وجود آید. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اتحاد ملی و انسجام اسلامی راهکارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت