تحقیق مقاله قبرس

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 3276
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۵,۸۰۰ تومان
قیمت: ۳,۷۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله قبرس

    مقدمه کلی

    قبرس در گوشه شرق دور متعلق به دریای مدیترانه قرار گرفته است، یعنی در شمال ترکیه، شرق سوریه، از جنوب مصر و غرب آن یونان است.

    بعلت موقعیت جغرافیایی استراتژیکی که دارد یک نقطه مرکزی میان شرق و غرب ، شمال و جنوب است.

    فضایی حدود km2 251/9 را در بر می گیرد. و سومین جزیره بزرگ مدیترانه محسوب می شود، طول مدیترانه ای آن حدود 225 کیلومتر است در حالیکه بیشترین عرض آن 97 کیلومتر است. و خط ساحلی آن حدود km700 می باشد.

    جمهوری ترکیه در قبرس شمالی 38 درصد جزیره را با فضایی حدود sq.km 355/3 می پوشاند، که بخش شمالی جزیره و حدود km200 از خط ساحلی را در برمی گیرد.

    موقعیت استراتژیکی این منطقه در چهار راه تمدن و میان سه منطقه مهم شاید مهمترین عامل در معروفیت و سابقه آشفتگی و سرکشی و حمله در جزیره باشد. اما این تاریخچه حمله، به جزیره ثروت و میراث بسیاری بخشیده است. در واقع این زمان تاریخی یک فاصله 9000 ساله است شامل مهاجرت بشر، تأثیرات فرهنگی ، وضعیت های هنری مذاهب زندگی و اهداف سیاسی و فاتحانه بود. و این میراث دراز مدت ماهیت و هویت جزیره شکل گرفت.

    وقایع فوقالعاده پیروزی ها و تمدنی که جزیره با آن مواجه شد، بقایا و فصل تاریخی عمده ای را بر جای گذاشت لوح های باستانی ، مقبره های قدیمی ، عتیقه های برنزی و سنگی ، نمایش های رومی و یونانی و عبادتگاهها ، کلیساهای بیزانس و کلیساهای قرون وسطی و قلعه های Venetians و مساجد و حرمهای به جا مانده از دوران عثمانی و همچنین آثار باقی مانده از دوره استعمار انگلیس ، متعلق به آن دوره است.

    نقشه برداری از قبرس محصول زمین شناختی و شرایط آب و هوایی آن ، نشان دهنده ثروت فراوان این منطقه و دلیل تفاوت آن است. در فضای جغرافیایی کوچک اطراف جزیره ، محققان و دانشمندان جغرافیا می توانند شاهد قله های پوشیده از برف کوههاع پدیده های آتشفشانی ، دشت ها و فلات ها تپه ها و صخره ها، اشکوب ها و تل ها و چشم انداز Karstic باشند. این جزیره یکی از بهترین شرایط آب و هوائی مدیترانه را دارد با زمستانهای نسبتاً مرطوب و گاهی خشک و تابستانهای داغ یا آفتابی که بوسیله آب و هوای دریا اعتدال می یابد.

    قبرس اگر چه اندازه بسیر کوچکی دارد اما شامل انواع گیاهان و انواع جانوران می شود.

    18% از کل کشور را جنگل ها پوشانده اند.

    وضعیت جغرافیایی قبرس ، یعنی واقع شدن در شرایط آب و هوائی آفریقای شمالی و شرایط آب و هوائی سرد اروپا شمالی ، برای انواع گیاهان منطقه مطلوب است، همچنین یک توقفگاه مناسب برای پرندگان مهاجری است که از شمال به جنوب و یا برعکس مهاجرت می کنند، می باشد، البته قبرس ، پرندگان مقیم کمتری دارد و بیشتر انواع آن ها در فصل تابستان یا زمستان از آنجا می روند. همچنین پرندگان مخصوص این منطقه از جمله انواع بلبل در تمام سراسر اروپا هم یافت نمی شود، همچنین انواع حیوانات ، مارها و قوچ کوهی این منطقه منحصر به فرد هستند.

    38% این منطقه در بخش شمالی را می توان گفت کشف نشده است. و هیچ ارزش توریستی ندارد . همگی می دانند که در سال 1974 این جزیره تقسیم شد. ترکها تمام منطقه زیبا و حاصلخیز آنرا اشغال کردند اما فضاهای ساحلی Limassoi , paphos دست نخورده باقی ماند. در واقع می توان گفت که این نوعی کشف تویستی Famayosta , Kyrenia می باشد:

    این منطقه در قسمتی که به یونان نزدیک می شود از لحاظ سرگرمیهای سیاسی بسیار معروف است و از سال 1974 با تحریم کردن منطقه شمالی باعث حفظ مناطق اشغالی و بقیه جزایر مارتینک شد. این کار مثبت فقط به نفع خود آنها بود. فدائیان با وفای پرورش داد که می توانستند هر ساله در مناطق مختلف آب و هوایی این منطقه وجوّ مساعد آن به تفریح بپردازند. این منطقه با بازسازی صنایع توریستی در بخش جنوبی مشاغلی بسیاری ایجاد نمود که چشم اندازهای زیبای آنرا با خیابان بندی از شکل انداخت و در عوض رستورانهای Fast Food ایجاد شد. در عوض در بخش جنوبی آن از لحاظ تجاری رونق زیادی دیده نشد. در بخش نزدیک به ترکیه طرحهای توسعه ای پیشنهاد گردید و اوضاع مالی بین المللی مردم را به این منطقه کشاند. در بخش شمالی سرمایه های خانوادگی افزایش یافته و کلبه ها و ویلاهایی در اطراف استخرها ساخته شد که نشان دهنده آسایش و رفاه بود. بنابر این شرایط مساعد محیطی دست به دست هم داد تا از نظر ملاقات کنندگان، قبرس شمالی ، بعنوان تنها گوشه به یغما نرفته در مدیترانه مورد توجه و حفاظت قرار گیرد.

    هزینه ها (قیمت ها) در قبرس شمالی ، کمتر از مدیترانه بود، غذا برای دو نفر به همراه مشروب 8 تا 10 پوند استرلینگ (لیره استرلینگ) بود و قیمت کرایه ماشین برای یک روز حدود ده پوند استرلینگ بود. زندگی آرام و ریلکس بود، بدون ازدحام جمعیت یا صف اتوبوس ، قبرس در منطقه مجاور ترکیه دارای روابطی دوسستانه و مهمان نواز است و هیچگونه قوانین مربوط به جنگ و دعوا و مرافعه و یا مزاحمت هایی توریستی ندارد. میزان جرائم جزئی بسیارپائین است و محیط کاملاً سالم و عاری از آلودگی است. صنعت گردشگری تحت نظر دو مرکز مربوط به تعطیلات در ترکیه به آرامی توسعه می یابد. و این پاک و مبرا بودن از ضرورت جنگهای غیر مستقیم را در استانبول نشان می دهد که نشان دهنده عدم شناخت کلیه کشورها از این منطقه (قبرس) به استثنای ترکیه می باشد.

    موقعیت سیاسی آن به مسائل توریستی مربوط می شود، یعنی با شکل گیری قبرس شمالی به یک بخش (گوشه ) فراموش شده در مدیترانه 20 سال پیش که می توانست دوباره تسخیر شود بوجود آمد.

    از سال 1974 توضیحات منطقه شمالی به عقب موکول شده و در مقاله بعد از صفحات مربوط به راهنمایی های مسافرتی جزیره آمده است.

    در تقسیم جدید قبرس شمالی بی شک زیباتر به نظر می رسد. تا پیش از سال 1974 حدود 80 درصد از هتل ها در مناطق Famayusta , Kyrenia بودند و این نشان می دهد که اساساً توریست ها به این مناطق می امدند . قبرس در بخشی که در یونان است بیشتر به بازسازی بخش جنوبی پرداخته است. و با کمک بیگانگان و سرمایه گذاری امروزه به توسعه بخش های جدیدی مثل Limassol , paphos و larnaca پرداخته است. شمال ترکیه که مدعی استقلال جمهوری ترک قبرس شمالی در سال 1983 گردید (TRNC) هنوز هم از طرف سایر کشورها به رسمیت شناخته نشده و بنابر این کمکهای خارجی (بیگانه) هم شامل حال آن ها نمی شود. نادیده گرفته شدن و راکد شدن وضعیت توریستی (گردشگری) باعث افزایش استقلال گردید. و در سالهای اخیر مردم سرمایه های اندک خود را در سرمایه گذاری شرکت داده و به پیشرفت وضعیت توریستی پرداختند. و جنبش و حرکت و فعالیت در شمال آغاز شد.

    جایگاه گردشگری در اقتصاد قبرس شمالی

    از دیدگاه توسعه اقتصادی ، بخش صنایع گردشگری نقش استراتژیک و اقتصادی را بعهده دارد. از این رو ، این بخش رفت و آمد خارجیان را فراهم نموده که بطور موثری در تعادل بخش تجاری کشور مؤثر است و به افزایش در آمد بین المللی کمک هواهد نمود و باعث ایجاد مشاغل جدید و شرکت مثبت فعال در اقتصاد می شودع بخش توریستی در واقع جایگاهش ، ایجاد تغییرات ساختاری در اقتصاد است.

    به منظور توسعه اقتصادی کشور با داشتن ابزار و امکانات محدود کشاورزی و صنعتی ، اهمیت بیشتری را به بخش توریستی داده است با وجود امکانات وسیعی که این بخش نیاز دارد.

    و این خود ما را به این واقعیت می رساند که باید تقدیری آگاهانه از همکاری مردم داشته باشیم.

    اتمسفر و محیط

    شرایط محیطی در قبرس دوستانه و مهیا است و میزان جرائم در آن به صفر می رسد. مشاجرات میان خریداران خارجی و فروشندگان و صاحبان مغازه ها که در سایر بخش های مدیترانه امری بسیار شایع است خوشبختانه در اینجا وجود ندارد . اگر برای خرید احتیاج ب کمک داشته باشید به شما کمک و راهنمایی می شود ولی اگر شما فقط قصد تماشا داشته باشید، کسی مزاحمتان نمی شود. زنان به تنهایی می توانند آزادانه و حتی در تاریکی شب رفت و آمد داشته باشند، بدون اینکه سی مزاحم آن ها گردد. مردم حریم خصوصی شما را درک نموده و یه آن احترام می گذارند.

    اگر چه دستههای 25 هزار تا 30 هزار نفری ارتش ترک در اردوگاههای این منطقه ساکن شده اند، اما تحت نظم و انضبات خاصی تعلیم می بینند و به بازدیکنندگان (خارجیان) احترام می گذارند. اگر بطور تصادفی وارد یک محیط نظامی شوید، بسیار مودبانه با احترام و با سکوت راهنمایی می گردید.

    خرید سوغاتی

    بهترین مغازه ها برای خرید کردن در خیابان اصلی kyrenia  یافت می شوند. البته Nicosia هم برای خرید مغازه های خوبی دارد ولی اکثراً پراکنده اند و بنابر این برای توریست ها بافتن این مغازه ها و استفاده از آن ها مشکل می باشد. وسایلی که بعنوان سوغاتی جالب به نظر می رسند عبارتند از : کوزه و سفال، سرامیک ، کفش های چرمی کیف های چرمی ، قالیچه ، گلیم، چمدان و انواع کیف ، عروسک ، جواهرات ، انواع مس و برنج و غیره ... می باشند.

    همچنین Kyremia انواع بوتیک های مناسب برای لباس دارد. از جمله Benetton. تمام قیمت ها در ترکیه به لیر قیمت گذاری شده و تمام قیمت ها ثابت است و نیازی به چانه زدن نیست.

    مغازه های مربوط به خوراکی در بازار ببلدیه ارزانتر و بازار شهر معمولاً محل فروش میوه ، سبزیجات ، گوشت ، ماهی و سایر ضروریات منزل و آشپزخانه است.

    ورزش ها

    در سواحل هتل ها معمولاً ورزشهای آبی از جمله موج سواری، اسکی روی آب و قایق سواری پیشنهاد می شود. همچنین در بسیاری از هتل ها علاوه بر ورزش های آبی زمین های تنیس هم وجود دارد.

    دو مدرسه سوارکاری در karaoglanogla وجود ارد ، که برنامه های HorseShoes و Tunaq معروفند. همچنین در هتل باغ Cyprus نزدیک fomagusta هم یک مرکز آموزشی اسب سواری وجود دارد.

    همچنین در هفت هتل ، زمین گلف وجود دارد که این زمین ها در Yesilyurt واقع در غرب Guzelyurt واقع شده است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله قبرس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت