تحقیق مقاله انواع مختلفی از داده ها در ASP

تعداد صفحات: 42 فرمت فایل: word کد فایل: 2880
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۴,۲۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: ASP - اطلاعات - داده - متغیر
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انواع مختلفی از داده ها در ASP

    Integer

    یک عدد صحیح می باشد.

    دو نوع داده با Integer  وابستگی دارند . byte, long  .

     long می تواند اعداد بزرگتر از محدوده integer را در خود ذخیره نماید. یک byte کوچکتر می باشد.

    اعداد  اعشاری یا Floating-point numbers

    اعداد اعشاری اعداد  decimal می باشند . توجه به این نکته مهم می باشد که اعداد ممیز شناور و اغلب گرد شده یا بریده می شوند تا به اندازه فضایی شوند که به آنها اختصاص داده شده است .

    نوع داده ای single , double به اعداد ممیز شناور ، اختصاص داده شده اند فرق بین این دو دقت اعدادی که در خود ذخیره می کنند می باشند در نوع داده double دو برابر single حافظه لازم دارید اما بدیهی است که محدوده اعداد بزرگتر را می تواند در خود نگهداری کند و همچنین دقت بیشتری نسبت به   single دارد.

     

    رشته String

    یک رشته می تواند زنجیره ای از حروف ، اعداد، و نشانه ها را در داخل خود نگهداری کند.

    اطلاعات Data

    یک ویژگی مفید Vbscript که در دیگر زبانهای برنامه نویسی وجود ندارد مدیریت اطلاعات می باشد . اگر چه می توان داده ها را به صورت رشته ها یا اعداد نمایش داد ولی استفاده از این متغیر داده ای می تواند زمان یا تاریخ و اطلاعات متنوع توابع تاریخ Vbscript و عملگرهایی که فرمت و اطلاعات مربوط به تاریخ را چاپ می نمایند را نگهداری کنند.

    Boolean

    یک متغیر boolean مقادیر درست یا غلط را در خود نگهداری می کند.

    نوع داده Currency

    یک عدد دقیق که تنها برای ذخیره مقادیر پولی به خوبی کار خواهد کرد اما Vbscript  یک نوع داده مخصوص برای پول مهیا می کند که با چندین تابع ویژه Vbscript کار می کند

    Object

    این قسمت به اشیاء مخصوص اشاره دارد در کارکردن با عملگرهای مربوطه به پایگاه های داده استفاده می شود.

    Variant Variables

    در بیشتر زبانهای برنامه نویسی تفاوتی باید بین متغیرهای داده های مختلف وجود داشته باشد. یک متغیر که برای نگهداری رشته ها استفاده می شود بعداً برای نگهداری یک عدد نمی تواند مورد استفاده قرار بگیرد البته این موضوع در زبان Vbscript صادق نمی باشد. Vbscript از Variant Variables هایی استفاده می کند که متغیرهایی هستند که شامل مقادیری از هر نوع می تواند  باشد.

    مقدار دادن به یک متغیر

    در تعدادی از زبانهای برنامه نویسی قبل از اینکه شما از متغیرها استفاده کنید باید به سیستم اعلام نمایید که از چه نوعی از داده می خواهید در داخل متغیر استفاده کنید و چه کاری با آن متغیر می‌خواهید انجام دهید. برای مثال در زبان برنامه نویسی c++  شما باید بگویید که

     int my_variable;

    my_variable = 2;

    Vbscript همه چیز را کمی ساده تر می کند در Vbscript لازم نیست که نوع متغیر را یعنی char, real, integer  یا  هر نوع متغیری را که ایجاد می‌کنید تعیین نمایید. در Vbscript همه متغیرها به وسیله کلمه کلیدی dim تعریف می‌گردند این بدین خاطر است که در Vbscript از variant variables ها استفاده می‌گردد . بنابراین جمله‌ی معادل برای آن چیزی که در c++ توصیف شد عبارت زیر است: 

    Dim my_variable

    در اینجا در اولین خط my_variable   به عنوان متغیر توصیف گشته است بدون اینکه  my_variable  را به عنوان یک متغیر از نوع integer  تعیین نماییم.

    حتی در خط اول ابداً لزومی ندارد‍، در Vbscript استفاده از خط دوم بدون اینکه اشاره‌ای بهmy_variable  شود به سادگی قابل قبول می‌باشد به این کار implicit declaration     می گویند.

    از dashes, perrids, Spaces  استفاده نکنید . استفاده از هر کدام از موارد ذکر شده در نام متغیرتان یک پیغام خطا را ایجاد می‌کنند در عوض اگر شما می‌خواهید چیزی را گسترش دهید سعی کنید از علامت (_)  استفاده نمایید برای مثال my_first_variable  یک نام متغیر است در صورتی که my first variable چنین نمی باشد.

    نامهای متغیرها باید با یک حرف شروع شوند Underscore و اعداد می توانند در داخل نامهای متغیرتان تعریف گردند اما نه به عنوان کاراکتر اول.

    نام متغیرها نباید طولانی تر از 255 کاراکتر باشد.

    از کلمات کلیدی به عنوان متغیرها استفاده نکنید.

    از نام متغیرها دوباره استفاده ننمایید شما می توانید از نام متغیر ها دوباره استفاده نمایید فقط آگاه باشید که شما نمی توانید از همان نام برای دو متغیر مختلف استفاده نمایید.

    همان طوری که پیش از این ذکر گردید Vbscript  از variant variable ها استفاده می‌نماید که با وجود آنها شما دیگر نیازی برای ساختن یک متغیر مخصوص برای یک نوع داده را ندارید. آنها کدهای شما را برای خواندن دیگران ساده‌تر می‌نمایند اما بهتر از آن اینکه آنها چیزهایی را برای شما که می‌خواهید بنویسید راحتتر می‌نمایند.

    استفاده از نامهای توصیفی بیشتر برنامه نویسان سعی می‌کنند که به وسیله استفاده از یک حرف برای نام متغیرها کمتر تایپ نمایند . تصور نمایید که شما در خال خواندن 100 خط از کدها می باشید و به یک خطی مثل x=5  برخورد می‌نمایید این عبارت به چه معنی می‌باشد؟ حرف x  چیست ؟ آیا یک متغیر از نوع رشته ای می‌باشد که می‌خواهید اسم کاربر را در خود نگاه دارد که در آن صورت نامی مانند strUserName  را باید به کار ببرید اگر آن یک رشته را نگاه می‌دارد که حقوق اشخاص می باشد باید آن را syssalary بنامیم .

    تمام متغیرها را در ابتدای برنامه تعریف نمایید اگر حتی بعد از استفاده از نامهای مناسب شما در به یادآوری نام یک متغیر به خصوص دچار مشکل شدید بهتر است بدانید که کجا می‌توانید آن متغیر را پیدا کنید بیشتر زبانها از این واقعیت استفاده می‌نمایند.

    ثابتها Constants

    یک ثابت متغیری می‌باشد که شما به آن یک نام داده‌اید و یک data  را در آن ذخیره کرده‌اید . برعکس متغیرها ،ثابتها وقتی که آنها را تعریف می‌کنید ، یک مقدار می‌گیرند و آن مقدار دیگر تغییر داده نمی شود. Vbscript  چندین ثابت پیش ساخته برای خود دارد.

    آرایه ها

    یک نوع دیگر از داده ها وجود دارند که شما هنوز به آنها برخورد نکرده‌اید یک متغیر آرایه‌ای ، مجموعه‌ای از متغیرها می باشند با داشتن یک نام ، اما به وسیله یک اندیس تشخیص داده می‌شوند. آرایه ها برای گروهی از داده ها که از یک نوع می‌باشند استفاده می شوند.

    چگونه نوع متغیرها را مشخص می‌کنید ؟

    دو تابع در هنگام data type  که در داخل متغیرها ذخیره می‌گردند سودمند می‌باشند اولین آنها vartype  می‌باشد که به صورت زیر مورد استفاده قرار می گیرد.

    Vartype (variable-name)

    تابع vartype یک کد عددی را بر می گرداند که مطابقت داشتن با نوع داده را مشخص            می کند .

    تابع دوم که قشنگتر از اولی است تابعی به نام typename  می باشد . typename  یک رشته را بر می‌گرداند که نام نوع داده‌ای است که به عنوان یک کد استفاده می‌شود و مانند تابع vartype  استفاده

    می‌گردد مقادیر برگشتی از تابع typename  و منظور آنها در جدول 1 لیست شده است.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انواع مختلفی از داده ها در ASP

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت