تحقیق مقاله شرکت صنعتی و معدنی چادرملو

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 2456
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی معدن
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: چادرملو - شرکت معدنی - معدن
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شرکت صنعتی و معدنی چادرملو

    مقدمه و تاریخچه معدن

    کانسار چادرملو در سال 1319 توسط یک مهندس ایرانی به نام آقای مهندس سبحانی و تحت نظر زمین شناس آلمانی بنام کومل شناسائی گردید. پژوهشهای اولیه زمین شناسی در خلال سالهای 43-1342 با حفر تونلهای اکتشافی انجام شد.

    اکتشافات کلی منطقه و مغناطیس سنجی هوائی که از سال 1347 در مساحتی به وسعت 40 هزار کیلومتر مربع آغاز شده بود منجر به ثبت ناهنجاری (Anomaly) مغناطیسی در کل منطقه بافق ساغند و زرند کرمان گردید.

    اکتشافات تکمیلی در سالهای 1357-1352 انجام شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کانسار چادرملو به عنوان یک طرح مستقل مورد توجه قرار گرفت، در سال 1362 مذاکره برای ادامه مطالعات و طراحی تفصیلی با شرکت LKAB سوئد آغاز شد که به نتیجه نرسید. در سال 1365 مهندسین مشاور آلمانی شرکت E.B.E به منظور انجام مطالعات اولیه و طراحی تفصیلی انتخاب و قرارداد مهندسی فاز یک در سال 1365 و فازهای 2 و 3 در سال 1369 بین شرکت ملی فولاد ایران و مهندسین مشاور مذکور منعقد گردید. پس از انجام مطالعات فاز 1 مشاور مزبور، با تائید شرکت ملی فولاد ایران روش فرآوری سنگ آهن چادرملو را از طریق جداکننده میدان ضعیف، جداکننده مغناطیسی میدان قوی، فلوتاسیون کنسانتره غیر مغناطیسی به منظور کاهش فسفر و بازیابی آپاتیت (کنسانتره فسفر) انتخاب و طراحی تفصیلی را بر اساس این روش آغاز نمود.

    بموازات فعالیتهای مهندسی فوق، مجوز شروع عملیات اجرائی در اواخر سال 1368 از طرف سازمان برنامه و بودجه وقت صادر و طرح بمورد اجراء گذاشته شد که حجم عملیات پروژه های  طرح تا خاتمه عملیات در نمودار پیوست منعکس شده است.

    خلاصه تاریخچه معدن و سابقه طرح از زمان کشف کانسار تا خاتمه عملیات تجهیز و راه اندازی و بهره برداری به شرح نمودار پیوست می باشد.

     

    تولیدات شرکت و مصرف کنندگان:

    تولیدات اصلی شرکت کنسانتره، سنگ آهن دانه بندی شده (درشت دانه و ریز دانه) و کنسانتره آپاتیت می باشد.

    مصرف کنندگان محصول سنگ آهن، مجتمع های فولادسلزی، که به روش احیا مستقیم مبادرت به تولید محصولات فولادی می نمایند، می باشند. سنگ آهن به عنوان ماده اولیه اصلی مورد نیاز در صنایع فولاد است. بنابراین یکی از مزیتهای مهم اقتصادی در تولید فولاد هر کشور، استفاده از سنگ آهن داخلی می باشد. در ایران مجتمع های فولاد سازی، به خصوص فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان کاملا از این مزیت برخوردار می باشند. با استفاده از سنگ آهن داخلی با توجه به ملاحضات موجود علاوه بر صرفه جویی های ارزی، زمینه کاهش عمده در قیمت محصولات فولادی را در این دو واحد فراهم می کند.

    مشخصات معدن

    ذخیره معدن: 400 میلیون تن

    ذخیره قابل استخراج: 320 میلیون تن

    عمر معدن: با توجه به ظرفیت تولید فعلی 50 سال

    کل محصول نهائی تولیدی: 200 میلیون تن

    کیفیت ذخایر سنگ آهن معدن شامل:

    عیار متوسط آهن = 55.2%

    عیار متوسط فسفر = 0.94%

    عیار متوسط گوگرد = 0.19%

    متوسط درجه اکسیدگی = 4.02%

    موسسان و صاحبان سهام شرکت

    شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی خاص) در خرداد ماه سال 1371 با سرمایه‌گذاری بانک سپه با 49درصد سهام و شرکت ملی فولاد ایران با 51درصد سهام تاسیس و براساس مصوبه مورخ 1/2/1382 مجمع عمومی، شخصیت حقوقی آن به سهامی عام تغییر و در تاریخ 12/7/1382 سهام آن در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته گردید.

    ترکیب سهامداران در پایان خرداد ماه سال 1385 به شرح ذیل می‌باشد:

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شرکت صنعتی و معدنی چادرملو

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    http://www.chadormalu.com

    سایت دنیای اقتصاد

    سایت بورس نگر

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت