تحقیق مقاله تأثیر نوع ورزش کردن و جذب کلسیم بر روی غلظت (چگالی) مواد معدنی استخوان در دوچرخه سواران ، دونده ها و غیر ورزشکاران زن

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 2252
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله تربیت بدنی
قیمت قدیم:۵,۸۰۰ تومان
قیمت: ۳,۷۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تأثیر نوع ورزش کردن و جذب کلسیم بر روی غلظت (چگالی) مواد معدنی استخوان در دوچرخه سواران ، دونده ها و غیر ورزشکاران زن

    دُنا بِشکتور، حین اف، نیکُلز و ایناه رِگو

    مرکز توجه مؤثر در آینده، مطالعات مبنی بر مشاهده تأثیر ورزش، و روشهای خاص و مصرف کلسیم روی غلظت مواد معدنی استخوان (BMD) در دوچرخه سواران، دونده ها و غیر ورزشکار (مؤنث) را تعیین می کند. سی زن (12 دوچرخه سوار، 9 دونده و 9 نو گروه کنترل ) یعنی، سن 9/7 ± 6/49 سال ، در خط انتهای زمین والیبال ارزیابی شده اند و 18 ماه بروی جذب کلسیم (4 روز مسابقه) فعالیت تمرین کششی (یادآوری پرسشنامه)، و BMD  ستون فقرات مربوط به ناحیه کمر و کفل (DXA)، سه (دوچرخه سوار، دونده ، کنترل کننده) بوسیله ی دو (0 و 18 ماه) مقیاس (ANOV) تکرار شدند. تأثیر عکس العمل قابل ملاحظه ورزشی و زمان بر گردن (40>p  )  توکی پست ها که نشان داد که (BMD) دراستخوان ران در دوچرخه سواران و دونده ها حفظ شده ولی در گروه کنترل کاهش یافته (50>P) . تأثیر زمان قابل توجه در (BMD) در ستون فقرات مربوط به کمر (01/0P<)    ثبت شده است. و برآمدگی بالای استخوان ران (03/0P<) BMD   ستون فقرات مربوط به ناحیه کمر در دونده ها حفظ شده ولی در دوچرخه سواران کاهش یافته (07/0P<)  و در گروه کنترل (3/0P<) ، زمانیکه BMD در همه ی گروه هها کاهش یافته (1/0P<) هیچ تأثیر بر هم کنش قابل ملاحظه ی ورزش و جذب کلسیم مربوط به رژیم غذایی برای BMD  در هیچ جا ثبت نشده است.

    کلمات کلیدی : تمرین، تغذیه، پیشگیری

    اُستِ اُپُرسیس یک بیماری ضعیف کننده ی بالقوه است که بوسیله ی کاهش پیشرفته غلظت مواد معدنی استخوان مشخص شده. این به عنوان یک بیماری ساکت بدون معرفی حاکی از علائم مریضی توسعه پیدا می کند تا زمانیکه شکستگی بعدها در سنین بزرگسالی اتفاق بیافتد تصور می شود. زنانی که در موضع وابسته به یائسگی قرار دارند که بالاترین احتمال توسعه اُست اُپُرسُیس را داشته باشند همانگونه که کاهش تولید استروژن وابسته به یائسگی با افزایش تجدید دوران  یائسگی و فقدان استخوان ارتباط دارد و مخصوصاً در طی 5 سال اول مربوط به یائسگی و جذب کلسیم کارا کاهش پیدا می کند (12/9) . امروزه هیچ عمل مؤثر برای برگرداندن کاهش مواد معدنی مربوط به استخوان که موجب بودجود آمدن اُست اُپرسیس می شود وجود ندارد. بنابراین عامل جلوگیری این استراتژیها برای نگهدای سلامتی استخوان در افراد بزرگسال ودر محافظت بدن علیه فقدان نیروی استخوان مربوط به سن و احتمال شکستگی متعاقب آن حیاتی می باشد.

    شواهد ذاتی بیان می کنند که مصرف کلسیم کافی (22 و 20 و 4 و 3) و شرکت در تمرین های مرتب (28 ، 26 ، 7، 5، 2)  ممکن است کلید استراتژی هایی برای نگهداری BMD در دوران بزرگسالی می باشد. در سال 1989 راهنماهای مقرری پیشنهاد شده ی مربوط به رژیم غذایی جذب کلسیم 800 میلی گرم در روز برای زنان چه در قبل سن یائسگی و چه در موقع سن یائسگی برای محافظت شدن علیه فقدان نیروی استخوان مربوط به سن تجویز شد.

    (23) راهنماهای باز جذب رژیم غذایی جدید (DRI)

    برای جذب کلسیم برای زنان 31-50 سال و 70-51 سال را اخیراً 1000 و 1200 میلی گرم در روز  تنظیم کرده اند. به هر حال  تمرکز کوشش تکمیلی کلسیم روی زنان در مدت 5 سال اول یائسگی، زمانی که فقدان نیروی استخوان بیشترین سرعت را داراست، نشان می دهد که تأثیر کلسیم در نگهداری BMD  ممکن است واقعاً به سبب مکان وابسته به استخوان بندی ، سن یائسگی ، و جذب کلسیم معمولی متفاوت باشد. (3.22)

    راهنماها که برای نوع، کثرت، فراوانی، و مدت تمریناتی که بیشترین منفعت را  با توجه به محافظت کردن فقدان نیروی استخوان اَُستِ اُپرتِکسی باشد را هنوز نساخته اند. در این جا علائمی  وجود دارد که نشان می دهد نسبت وزن و تمرینات مؤثرپر فشار سود بیشتری در نگهداری BMD از تمرینات بدون نسبت وزن دارد (26 و 16 و 7 و 2) . تعدادی از مطالعات محدود اگر چه اظهار می کنند که همه ی تمرینات مؤثر بر فشار یا نسبت وزن سودهای یکسان را نمی رساند این ممکن است که مشخصات نیروی متنوع ورزشهای مؤثر مربوط به استخوان بندی تأثیرات اُست اُژنیک متفاوت داشته باشند. (26، 19 – 16 ، 13 ، 11، 8، 7) . ارزشهای BMD بزرگتری در ورزشکاران مؤنث جوان مشاهده شد که ورزشهای مؤثر پر فشار را شامل می شد (والیبال، ژیمناستیک) در مقابل ورزشهای مؤثر حرکتی (شنا و ]8[ ) و ورزشهای با سرعت زیاد (پرتاب بدون تحرک زیاد ، اسکواش) یا ورزشهای با حداکثر فشار (وزنه برداری) در مقابل ورزشهایی که دارای فشارهای تکراری سطح پائین تری  می باشد. (اسکی و دوچرخه سواری) تعدادی مطالعات به روز آدرس تأثیرات اسکلتی مکانی خاص را که ناشی از آموزشهای ورزشی طولانی مدت در ورزشکاران مؤنث مسن تر می باشد را داده اند، دوک و کالگیوس گزارش دادند که زنان با سابقه ی ورزش و مسابقات مشارکتی در ورزشهای مؤثر بر فشار (نت بال، دو، هاکی) جسم بزرگتر و BMD  ساق پای بزرگتری از خانمهایی که در ورزشهای کم فشار (شنا) یا شیوه ی زندگی بی حرکتی را دار هستند می باشند .

    ادری سنگ تن استا ال (7) همچنین به طور محسوسی سنجشهای BMD  گردن و ستون فقرات مربوط به ناحیۀ کمر بیشتردر زنانی با سابقه ی مشارکت در ورزشهای مؤثر بر فشار (دو ، تنیس) در مقایسه با زنان بدون تحرک مشاهده شده است. اگر چه، مطالعات مؤثر نیاز به ارزیابی بهتری درباره ی تأثیرات مشارکت طولانی در ورزشهای مؤثر بر فشار دارد.

    با وجود رشد تعداد ورزشکاران با سطح مهارت بالا، اطلاعات کمی درباره ی BMD  دونده ها و دوچرخه سواران مؤنث وجود دارد. بار مؤثر متفاوتی به دونده ها و دوچرخه سواران داده شده، این به خاطر رغبت مقایسه ی BMD ورزشکاران ماهر مؤنث که منحصراً در یک یا چند ورزش دست به کار شدند می باشد و یک برنامه کنترلی در BMD اش به صورت اضافی تغییرات ایجاد می کند. دانش سلامتی استخوان و جذب کلسیم این جمعیت ورزشکاران در تعیین کردن راهبرد مناسب برای جلوگیری از فقدان نیروی استخوان مانند این سن از ورزشکاران مفید می باشد. بنابراین هدف این مطالعه برای ارزیابی کردن و مقایسه BMD و جذب کلسیم در دوچرخه سواران و دونده های مؤنث بالای مدت زمان 18 ماه بود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تأثیر نوع ورزش کردن و جذب کلسیم بر روی غلظت (چگالی) مواد معدنی استخوان در دوچرخه سواران ، دونده ها و غیر ورزشکاران زن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت