تحقیق مقاله هنر معابد

تعداد صفحات: 29 فرمت فایل: word کد فایل: 2060
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله هنر
قیمت قدیم:۵,۹۰۰ تومان
قیمت: ۳,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله هنر معابد

    هنر بودایی

    پیروان دین بودا، دینی که در دشت­های شمال هند در قرن ششم پیش از میلاد شکل گرفت، در قرن اول پس از میلاد از راه­های زمینی یا دریایی خود را به چین رساندند. گفته می­شود مبلغ مذهبی آیین بودا در چین که به نام An shigao شناخته می شود، در سال 148 پس از میلاد مسیح در پایخت Luoyang مستقر شد، تا به اجتماعات خارجی آن جا خدمت کند و هم چنین برای عوض نمودن دین دربار چین تلاش نماید.

    مذهب­های سوفسطایی، معنوی و تفکرات اخلاق گرایانه در زندگی Sakyamuni شاهزاده هندی یا Gautama Siddartha ، که بعدها به نام بودا شناخته شد، و انتقال آموزه­های وی به چین، باعث تولید ایده­ها و تمرین­های دقیق و بسط یافته شد که در طول بیشتر از دو هزار سال تأثیر بسیار مهم و غیرقابل انکاری بر فرهنگ­های شرق آسیا ، از خود به جا گذاشتند.

     متون جدید با ادعاهایی جدید در مورد اختیار، روش­های جدید زندگی، مانند آن­هایی که توسط اشخاص تارک دنیا، راهب یا راهبه­های مجرد رهبری می­شد، میثاق­ها و پیمان­های جدید، و هم چنین اشیاء جدید، و فرم­های جدید معماری برای منازل، در زندگی چینی مورد پذیرش قرار گرفتند. همه این موارد به تدریج ولی به طور تغییر ناپذیری خود را در میان همه سطوح اجتماعی چین وارد کرده و پذیرفته شدند.

    این فرآیند به صورت هموار و به آسانی انجام نشد، بلکه توسط فاکتورهایی مانند طبقه، جنسیت، ایمان و ثبات قدم در التزام ادیان محلی، مقید و محدود گردید. با وجود همه این موارد، در مورد هنر و فرهنگ، المان های آیین بودا بیشترین احترام و توجه را از طرف سازندگان چینی و مصرف کنندگان دریافت نموده­اند، بدون این که آن­ها دقت و توجه زیادی در فهم لطافت و ریزبینی بودایی داشته باشند. نمونه­هایی از این مراحل اولیه توجه و احترام به نقش و نگارهای هنری بودایی عبارتند از کوزه­های سرامیکی لعابی، که احتمالاً در حدود 50-80 پس از میلاد، در منطقه جنوب شرق چین و در ایالت Wu، یکی از سه قلمرویی که امپراتور Han در سال 220 پس از میلاد تجزیه  نمود، ساخته شده­اند. اعتقاد بر این است که این کوزه­ها از گروه کوزه­هایی هستند که در مراسم به خاک سپاری استفاده می­شده که در آن­ها جد شخص مرده وجود موجود نبوده است (این امر اتفاق غیرمعمولی در سده سوم نبوده است، بسیاری از خانواده­های چینی به سرعت به جنوب مهاجرت کردند تا از تهاجم مردم آسیای میانه درامان باشند). بعضی از این مقبره­های مدنظر گرفته شده برای ارواح، حکاکی شده و با تصویری از بودا، که معمولاً در هاله­ای از نور قابل شناسایی است، تزئین شده­اند.

    در بسیاری از مناطق چین تصاویر بودا به عنوان المان­های منفرد در دکوراسیون مقبره­های طبقه بالا اجتماع، قبل از ساختن این کوزه­ها، مشاهده شده است. در مورد دکوراسیون مقبره و نیز کوزه­های سرامیکی، غیرعاقلانه خواهد بود اگر آن­ها را به عنوان شواهدی مبنی بر تغییر به سمت باورهای منحصراً بودایی­ بدانیم. بودا در ابتدا علاقه­مند و مجذوب ادیان موجود و مراسم تدفین و به خاک سپاری و همین طور سایر خدایان مانند ملکه مادر غرب، که به طور مثال به روی پرچم­های تدفین Mawaigdui دیده می­شوند، شده بود. این علاقه به طور خاص در جنوب شرق مفید واقع شد، جایی که نسخه ها و مدارکی در مورد آن وجود دارد که نشان می­دهد اولین تصاویر مستقل بودا در سال 194-193 پس از میلاد- اندکی پس از پیدایش مجسمه بودا در هند- در آن جا ساخته شده است.

    در این جا بودا، بیشتر از ملکه مادر غرب از روح محافظت کرده و آن را در مقابل جادوگرها به سمت سرزمین بهشتی بودا هدایت می­کند، ولی این امر در متن آداب مرتبط با قربانی کردن در مقابل اجداد و علاقه مندی به نسل خود انجام می­شود، ایده­هایی که دیگر در قسمت­های ارتدوکس بودایی هند قابل احترام و والا نبودند.

    بنابراین، کوزه­ها نقش هنری و مذهبی متفاوتی نسبت به تصویری که به عنوان اولین تصویر بودا در چین باقی مانده است، ایفا می­کنند. تصویر برنز- طلایی بودا نشسته در حالت مدتیشن، مربوط به تاریخ 338  پس از میلاد است، و در سرزمین و قلمرو Zhao شمالی ، حکومت بی­دوام تاسیس شده توسط فرمانروایانی بر رحم و جنایت کار، قالب گیری و ساخته شده است.

    محیط پرمخاطره و خطرناک دربار Shi Luo ، سرپناهی برای برخی از شاخص­ترین تصاویر و مجسمه های مذهبی بودا در چین شد. مبلغین بودایی توسط فرمانروایان سده سوم بسیار محترم شمرده می شدند. در دوران جنگ به عنوان ساحر و معجزه کننده کار می کردند، و به سرعت بخش پذیرفته­ای شده­ای در زرادخانه و انبار دربار هر شاهزاده جاه طلبی را برای خود اختصاص دادند.

    هیچ مجسمه واقعی هندی در چین یافت نشد. ولی تصاویر وارد شده مطمئناً به عنوان مدلی برای هنرمندان در دسترس آن­ها بوده­اند، هنرمندانی که توسط راهب­هایی که خود از هند آمده و دارای مراتب بالا در آموزش­های مذهبی بودند، هدایت می­شدند.

    اولین متون بودایی چینی توضیح می­دهند که بودا به عنوان یک مجسمه طلایی با فیزیک پر ابهت، از خود نور درخشان ساطع کرده، و این در کنار اصرار بر زیباسازی یک شمایل مورد احترام با مواد گران قیمت، می­تواند برتری امتیاز طلاکاری مجسمه­هایی از این نوع را توضیح دهد. پرتو نور الزاماً به سمت پرستندگان هدایت نمی­شود. این تصویر نه در محراب یک معبد، بلکه به عنوان قسمتی از یک نذر، برای محفاظت از شخص اعطا کننده نذر، ایالت و یا شخص فرمانروا در نظر خود آنان تصویر می­شده است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله هنر معابد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت