پروژه طراحی وب سایت یک شرکت تولید تجهیزات آزمایشگاهی

تعداد صفحات: 101 فرمت فایل: word کد فایل: 10003697
سال: 1390 مقطع: کاردانی دسته بندی: پایان نامه مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۶,۷۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه طراحی وب سایت یک شرکت تولید تجهیزات آزمایشگاهی

    گزارش پروژه پایان دوره کاردانی

    امروزه اغلب شرکتها و موسسات و حتی اشخاص حقیقی جهت معرفی خود در اینترنت اقدام به راه‌اندازی وب سایت اختصاصی می‌کنند. در این پروژه، وب سایت شرکت تولیدی، خدماتی نویدان طب طراحی گردیده است. این وب سایت به دو زمان فارسی و انگلیسی جهت استفاده ‌ کاربران فارسی زبان و یا سایر علاقمندان آماده شده به معرفی این شرکت می‌پردازد. طراحی صفحات به صورت استائیک بوده که در صورت علاقمندی مدیران شرکت صفحات پویا به آن افزوده خواهد شد.

     

    مقدمه

    در گذشته‌ای نه چندان دور شرکتها و مؤسسات تجاری، فرهنگی، … و یا  اشخاص حقیقی جهت معرفی خود از کاتالوگها یا کتابچه‌هایی استفاده می‌کردند که با فواصل زمانی نسبتاً طولانی، معمولاً یک ساله، با تغییرات جدید چاپ می‌شدند. سایر اشخاص یا مؤسسات برای برقراری ارتباط با شخص یا مؤسسه مورد نظر از طریق آدرس پستی یا شماره تلفن یا فاکس ذکر شده در کتابچه اقدام می‌نمودند.

    با گسترش شبکه جهانی اینترنت اغلب موسسات با ایجاد وب سایت اختصاصی و با استفاده از امکانات اینترنت به معرفی خود و برقراری ارتباط پرداختند.

    برخی از برتری‌های وب سایت اختصاصی در مقایسه با روش قدیمی را می‌توان به صورت زیر خلاصه نمود:

    1) دسترسی آسان و امکان جستجو:

    در صورتی که وب سایت مورد نظر در موتورهای جستجو در اینترنت ثبت شده باشد، هر کاربر اینترنت می‌تواند به آسانی با استفاده از کلمات کلیدی به آدرس اینترنتی مربوطه دسترسی پیدا کند. کلمات کلیدی معمولاً به نام یا نوع فعالیت هر موسسه یا شخص و یا آدرس جغرافیایی آن مربوط است.

     

    2) به روز بودن اطلاعات:

    در حالیکه وارد کردن تغییرات در متن کتابچه ها یا کاتالوگها معمولاً در دوره‌های یکساله انجام گرفته است، انجام این کار می‌تواند در فواصل زمانی بسیار کوتاه حتی در چند دقیقه از طریق مدیر وب سایت صورت بگیرد.

    3) ارتباط سریع و آسان و کم هزینه:

    هر کاربر اینترنت می‌تواند به آسانی از طریق پست الکتریکی با موسسه مورد نظر ارتباط برقرار کند و حتی این امکان وجود دارد که ارتباط حدودی و تصویری بین دو طرف برقرار شود که بویژه در فواصل دور از نظر هزینه در مقایسه با روشهای قبلی مانند پست یا تلفن، بسیار سریعتر و ارزانتر بوده و ارتباط کاملتری برقرار می‌گردد.

    4) پردازش اطلاعات:

    این امکان وجود دارد که اطلاعات مربوط به هر مشتری به طور آن لاین (Online) دریافت گردیده و به طور خودکار در سرور پردازش شده و نتیجه آن سریعاً در اختیار مشتری قرار داده شود.

    اینکه یک وب سایت تا چه اندازه بتواند مفید واقع شود به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

    کیفیت طراحی وب سایت

    کارآیی سرویس دهنده (Server) ای که صفحات وب و فایلهای مربوطه روی آن قرار داده می‌شود.

    پهنای باند سرویس دهنده

    سرعت و کیفیت ارتباط اینترنتی کاربر

    در این میان ، کیفیت طراحی و مدیریت سایت از اهمیت خاصی برخوردار است. مدیریت سایت معمولاً بر عهده یک نفر یا یک گروه با عنوان Web master قرار دارد. مدیر سایت ممکن است جهت آماده‌سازی بخش‌های مختلف سایت، مانند طراحی‌های گرافیکی ، از متخصصان دیگر کمک بگیرد اما در مورد سایت‌های کوچک معمولاً یکنفر مسئولیت طراحی و مدیریت سایت را بعهده می‌گیرد. طراحی سایت تنها یک کار تکنیکی نیست بلکه در نظر گرفتن زیبایی و جذابیت سایت بسیار مهم است بطوریکه یک سایت که از نظر تکنیکی بسیار قوی باشد،‌ شاید بدلیل ضعف در برقراری ارتباط روانی مناسب با کاربر، در جذب او ناتوان باشد.

    هدف این پروژه طراحی وب سایت شرکت نویدان طب بوده است. این شرکت تولید کننده ‌ لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است؛ بنابراین اغلب کسانی که به این سایت مراجعه می‌کنند مسئولین آزمایشگاه در دانشگاه‌ها یا مدارس، آزمایشگاههای تشخیص طبی و یا متخصصین شیمی می‌باشند. این افراد مایل هستند که به آسانی از نوع تولیدات و خدمات شرکت و بویژه هزینه آن آگاه شوند. گروه دیگر از کسانی که ممکن است به این سایت مراجعه کنند ممکن است تولیدکنندگان یا مصرف‌کنندگان از کشورهای خارجی باشند؛ بنابراین کلیه اطلاعات سایت باید علاوه بر زبان فارسی به زبان انگلیسی نیز طراحی و قابل دسترس باشد. این سایت بگونه‌ای طراحی شده که کاربر بتواند از همان صفحه اول سایت انگلیسی یا فارسی را انتخاب کند.

    در فصل دوم این پایان‌نامه،‌ تاریخچه اینترنت و سرویس‌های آن معرفی شده است و در فصل سوم کدهای HTML بکار رفته در طراحی صفحات مخلتف سایت و نیز نسخه چاپی سایت ارائه می‌گردد.

     

    فصل اول

     

    1- مروری بر اینترنت و وب:‌

    ریشه‌های اینترنت به پروژه‌ای به نام آرپانت که توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع ایالات متحده حمایت می‌شد، باز می‌گردد.

    وزارت دفاع می‌خواست شبکه‌ای بسازد که خودش را تحت شرایط سخت‌ و ناسازگار نگهداری کند. (شبکه دو یا چند کامپیوتر است که به یکدیگر متصل می‌شوند و با یک زبان صحبت می‌کنند، ایده اصلی، ساختن شبکه‌ای بود که قادر باشد اطلاعات نظامی و دولتی را منتقل کند. پروژه در سال 1968 آ‎غاز شد و سالها ادامه داشت و بعد از این که به طور رسمی اعلام شد که کامل شده‌ است، با موفقیت متوقف شد. از آن موقع تکنولوژی متصل ساختن مطمئن و اقتصادی کامپیوترها توسعه یافته است و امروز روح آرپانت ستون فقرات اینترنت را شکل می‌دهد.

    در ابتدا،‌ هدف محققین آرپانت ساخت یک شبکه بزرگ برای متصل ساختن کامپیوتر در مسافت‌های طولانی بود اما در اواسط دهه 1970 روشن شد که هیچ شبکه منفردی قادر به تأمین نیازهای همه افراد نیست. محققین دیدند که توسعه تکنولوژی‌ که بتوانند انواع مختلفی از شبکه‌ها را در سیستمی بزرگ و منفرد متصل سازد. بسیار مفیدتر می‌باشد. این دید باعث مطرح شدن مفهوم میان شبکه یا اینترنت شد.

    بنابراین اینترنت امروزی واقعاً شبکه کامپیوتری بزرگ و منفردی نمی باشد. اینترنت عملاً مجموعه‌ای از دهها هزار شبکه گسترده در سطح جهان است.

    پس می‌توان گفت که اینترنت مجموعه‌ای از شبکه‌هاست که خود این شبکه‌ها به هم متصل می‌باشند. شبکه‌ها با یکدیگر از طریق پروتکلی به نام [1]TCP/IP ارتباط برقرار می‌کنند. که این خود یکی از وجوه مشترک  بین اینترنت می‌باشد.

    ویژگی‌ اصلی و رمز موفقیت اینترنت این است که هر نوع کامپیوتری صرفنظر از مختصات سخت‌افزاری و سیستم عامل، با رعایت یک مجموعه استاندارد می‌تواند با کامپیوترهای دیگری که آن استانداردها را رعایت می‌کنند ارتباط برقرار سازد.

     

    2- اجزای تشکیل دهنده INTERNET:

    WEB CLIENT

    یک PC است که روی آن یک BROWSER اجرا می‌شود که می‌تواند HTML گرافیک را نمایش دهد. BROWSER درخواستهای خود را به WEB SERVER ارسال می کند و آن فایل پردازش شده را برمی‌گرداند.

    WEB SERVER

    در اصل یک FILE SERVER است که درخواستها را پاسخ می‌دهد و فایل مورد نظر آنها را ارسال می‌کند. WEB SERVER ها علاوه بر پاسخ به درخواستها توان پردازش اطلاعات را نیز دارد.

    DATABASE SERVER

    عملکرد این سرورها همانند عملکرد آنها در سیستمهای C/S معمولی است.

    3) APPLICATION SERVER

    این سرورها یک لایه میانی بین DB SERVER و WEB SERVER هستند. وظیفه این سرورها متعادل نمودن بار روی DB SERVER است.

     

    برخی از رایج‌ترین و معروفترین سرویس‌های کاربردی اینترنت عبارتند از:
    1) پست الکترونیکی

     

    2) پروتکل انتقال فایل (FTP)

    3) (WW) WORLD WIDE WEB

    4)Newsgroup

    5)Telnet (Remote Connection)

    6)Chat

     

    3-1- شبکه تارعنکبوتی جهانی – وب

    وب مدتها پس از اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت. کاربرد اولیه اینترنت برای تبادل اطلاعات و پست الکترونیکی بود. وب در سالهای 1989 الی 1991 توسط دانشمندی بنام تیم برنزلی در سوئیس متولد شد. انگیزه ایجاد این استاندارد  این بود که اطلاعاتی که افراد نیاز دارند در سندها و فایلهایی در کامپیوترهای مختلف ذخیره شده است.

    تقریباً در تمام این اسناد ارجاعاتی به سندهای دیگر وجود دارد؛ در آن سندها هم ارجاعاتی به فایلهای دیگر و الی آخر….

     

    3-2- شمای فیزیکی اینترنت

     

    اینترنت شبکه‌ای است که کامپیوترهای بهم پیوسته؛ اینترنت یک چیز مستقل نیست که دیگران کامپیوترهیشان را به آن متصل کنند. بلکه اینترنت خود حاصل بهم پیوستن این کامپیوترهاست. در واقع وقتی به کامپیوترهای یک ارائه کننده خدمات اینترنت
    (Service Provider ISP Internet) متصل می‌شود، کامپیوتر شما هم جزئی از اینترنت می‌شود.

     

    لازم است که در مورد اینترانت (Interanet) نیز توضیحاتی داده شود. اینترانت از نظر تکنولوژی و پروتکلهای مورد استفاده شبیه اینترنت است. فرق اینترانت با اینترنت در این استکه اینترانت از سایر نقاط ایزوله است و در واقع یک شبکه محلی (LAN) محسوب می‌شود. البته این شبکه محلی می‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد. معمولاً اتصال بین شبکه اینترنت و اینترانت از طریق یک فایروال ( -firewall کامپیوتری با یک نرم افزار خاص برای جلوگیری از ارتباطات غیرمجاز بین اینترانت و اینترنت) صورت می‌گیرد.

     

    3-3-زبان علامت گذاری ابرمتن (HTML)

    HTML زبان وب است. که با وجود مفصل بودن بسیار ساده است. متنی که در فایل HTMLای وجود دارد را می‌توان به 2 مقوله کلی تقسیم کرد.

    مضمون (یا محوی) عبارتست از چیزی که کاربران می‌بینند و می‌خوانند.

    برچسب عبارتست از کدهای خاصی که برای فرمت کردن محتویات صفحه وب،‌ تعریف ابرلینک‌ها،‌ نمایش تصاویر و کارهایی از این قبیل، بکار می‌روند.

    تشخیص محتویات یک فایل HTML از برچسبهای آن بسیار ساده است چون برچسبها همیشه بین <….> محصورند. هر چیزی که بین <> باشد برچسب است و سایر چیزها محتویات فایل HTML است. اکثر برچسبهای HTML به صورت زوج هستند. نیمه اول برچسب،‌ چیزی را فعال و نیمه دوم، آن را غیرفعال می‌کند. نیمه اول و دوم برچسب کاملاً به هم شبیهند با این تفاوت که نیمه دوم فقط یک / اضافه دارد.

    به عنوان مثال:

    The next annual meetingwill be in chicago.

    متن فوق به صورت زیر دیده خواهد شد:

    The next annual meeting will be in chicago.

    چرا که بر چسب باعث ضخیم‌تر شدن متن می‌شود.

    علاوه بر برچسبهای متن برچسبهایی هم برای نمایش تصاویر وجود دارد که در خارج از فایل HTML ذخیره می‌شوند و با استفاده از برچسب IMG به HTML لینک خواهند شد.

    موضوع مهمی که نباید فراموش شود موضوع برچسب تعریف ابرلینک باشد. چرا که مهمترین دلیل اختراع استاندارد HTML همان ابرلینک‌هاست. برچسب تعریف لینک به صورت زیراست:

    Link text

    Destination جایی است که این لینک به آن اشاره می‌کند و می‌تواند در یک سند دیگر یا در همان سند باشد. اگر لینک به سندی دیگر اشاره کند باید از URL استفاده کنیم. در ادامه در جای لازم به دیگر برچسبهای HTML می‌پردازیم.

    Abstract:

    Most of the conpanies, organizatiog, and even different persons are interested to have a web site to introduce themselve in the internet. A sepcialized website is designed to the producer and service provider company named Novidanteb.

    The website is designed in persian and Ehglish to introduce the company to the interested people from Iran or fram oversease. The current website includes static webpages which will be entended with dynaic pages upon reguest of the manager of the company.

  • فهرست و منابع پروژه طراحی وب سایت یک شرکت تولید تجهیزات آزمایشگاهی

    فهرست:

    پیشگفتار ...............................................................................................................

    چکیده ...................................................................................................................

    مقدمه ....................................................................................................................

    فصل 1 .................................................................................................................

    1) مروری بر اینترنت وب ....................................................................................

    2) اجزای تشکیل دهنده اینترنت ...........................................................................

    3) Applicatio server.......................................................................................

    3-1- شبکه تار عنکبوتی جهانی- وب ................................................................

    3-2- شمای فیزیکی اینترنت ...............................................................................

    3-3- زبان علامت‌گذاری ابرمتن HTML ...........................................................

    3-4- کاوشگرها ..................................................................................................

    3-5- پروتکلهای اینترنت ....................................................................................

    3-6- آدرسهای اینترنت .......................................................................................

    3-7- وب دینامیک ..............................................................................................

    فصل 2 .................................................................................................................

    1- HTML چیست؟ ...........................................................................................

    2- محتوای فایل HTML......................................................................................

    3- ساختار یک فایل HTML ..............................................................................

    3-1- برچسب HTML ......................................................................................

    3-2- پاراگرافها (Paragraphs)..........................................................................

    3-3- لیستها  (Lists) .........................................................................................

    3-4- توضیحات (Comments) ........................................................................

    3-5- پیوندها (LINKS) ....................................................................................

    4- اتصال به مستندات روی وب ...........................................................................

    4-1- اتصال به مکانهای خاص در داخل مستندات ..............................................

    5- تشریح بیشتر یک URL .................................................................................

    5-1- انواع URL ................................................................................................

    6- فرمت بندی متن با HTML ...........................................................................

    6-1- استیل منطقی ..............................................................................................

    6-2- استیل فیزیکی ............................................................................................

    6-3- تنظیم متن ..................................................................................................

    6-4- فونت و اندازه فونت ..................................................................................

    5-6- استفاده از تصاویر، رنگها و زمینه ...............................................................

    6-5-1- تصاویر در وب ......................................................................................

    6-5-2- تصاویر داخلی در HTML ...................................................................

    6-6- تنظیم متن و تصویر ....................................................................................

    6-6-1- تنظیم فضای اطراف تصویر ...................................................................

    6-6-2- استفاده از تصاویر خارجی .....................................................................

    6-6-3- ایجاد جایگزین برای تصاویر .................................................................

    6-6-4- تغییر ابعاد و مقیاس تصویر ...................................................................

    6-6-5- کادر تصویر Image Border ...............................................................

    6-6-6- پیش نمایش تصویر ...............................................................................

    6-6-7- استفاده از رنگ .....................................................................................

    6-6-8- زمینه‌های تصویری ................................................................................

    6-7- نگاشت تصویر (Image Maps) ...............................................................

    6-7-1- مشخصه USEMP ..............................................................................

    6-8- فرمها ..........................................................................................................

    6-8-1- اجزای فرم در مرورگر و سرویس دهنده ...............................................

    7- مختصری در مورد نرم افزار فرانت پیج (Pront page) ................................

    فصل سوم .............................................................................................................

    1- نکات تجربی برای ارتقاء کیفیت طراحی وب سایت .......................................

    2- کدهای HTML صفحات سایت .....................................................................

    ضمیمه ..................................................................................................................

    Source cod .......................................................................................................

    منابع مورد استفاده .................................................................................................

     

     

    منبع:

    ندارد

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت