پایان نامه طراحی وب سایت آژانس مسافرتی

تعداد صفحات: 88 فرمت فایل: word کد فایل: 10002452
سال: 1387 مقطع: کاردانی دسته بندی: پایان نامه مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۵,۴۰۰ تومان
قیمت: ۱۳,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه طراحی وب سایت آژانس مسافرتی

    پایان نامه جهت اخذ درجه کاردانی

    چکیده مطالب

      وب سایت آژانس هوایی  یک وب سایت پویاست . که با استفاده ازASP.Net 2.0 به زبان C#  و توسط Visual Studio 2005 پیاده سازی شده است.پایگاه داده این سایت  2005  Microsoft Sql Server  می باشد.

    این نرم افزار دارای قابلیت هایی مانند دریافت اطلاعات مسافران و دریافت اطلاعات پروازهایی که انجام می شود و ذخیره این اطلاعات در بانک را داراست.

    از دیگر امکانات این نرم افزار امکان حذف مشخصات یک مسافر و پرواز است و امکان ویرایش این اطلاعات است.

    مقدمه

    یکی از عمده ترین اهداف طراحی وتولیدکامپیوترها انجام عملیات ذخیره سازی،بازیابی داده ها واطلاعات و انجام انواع محاسبات به وسیله آنها می باشد.برای تحقق بخشیدن به این اهداف وجود دو جزء اصلی یعنی سخت افزار و نرم افزار الزامی است.

    با پیدایش اولین کا مپیوترها نیاز به وجود برنامه هایی که بتوان بابکارگیری آنها کامپیوتر را مورد استفاده قرار داد،احساس شد واز آنجا که پردازش در کامپیوترها بر اساس مبنای باینری یا همان(0و1)است. اولین نرم افزارهایی که توسط متخصصین طراحی گردید به زبان ماشین(0و1)نوشته شد.این روش تولید نرم افزار کار دشوارو وقت گیری بود که محدودیت های زیادی را در برداشت.بنابراین متخصصان علوم کامپیوتر تصمیم گرفتند تا نرم افزاری را تولید کنند که بتوانندبا استفاده از آنها هر نوع برنامه ای را با سرعت ودقت به زبان ماشین تبدیل کنند.این امر منجر به تولیدشاخه ویژه ای از نرم افزار ها به نام زبان های برنامه نویسی شد.به این ترتیب به موازات رشد وتکامل صنعت سخت افزار ،زبان های برنامه نویسی  کامپیوتر نیز خط سیر تکاملی خود را از زبان ماشین واسمبلی به زبان های برنامه نویسی سطح بالا،ساخت یافته،شی گرا و ویژوال طی کرده وهر روزه زبان های برنامه نویسی کاربردی تری را در اختیار برنامه نویسان قرار دادند.در حال حاضر محدوده زبان های برنامه نویسی کاربردی تری را در اختیار برنامه نویسان قرار  دادند .در حال حاضر محدوده زبان های برنامه نویسی گسترده شده و با حضور سیستم عامل ویندوز  و رایج شدن شبکه های کامپیوتری به خصوص اینترنت،این مسئله شدت بیشتری پیدا کرد.

    همگام با پیشرفت فناوری های دیگر زبان های برنامه نویسی نیز ارتقاء پیدا کرد.وقتی زبان c طراحی و پیاده سازی شد،تحول بزرگی در دنیای برنامه نویسی بوجود آورد.زبان های متعددی از خانواده زبان c طراحی و پیاده سازی شدند که محبوب ترین آنها زبان c#.net است.

    این پروژه در رابطه با زبان های برنامه نویسی سطح بالا و مدرن که قابلیت برنامه نویسی  در محیط سیستم عامل ویندوز رانیز داشته باشند،تالیف شده است.

    توضیح خلاصه در مورد پروژه

    معماری : Microsoft C#.Net 2.0

    پایگاه داده :5Microsoft SQL Server 200

    هدف : امکان رزرو بلیط

    امکانات :

    -  خواندن مقالات موجود در وب سایت‌

    -  رزرو بلیط و ویرایش آن

    - نمایش اطلاعات مسافر

    - نمایش اطلاعات پرواز

     

    فصل اول

    مقدمه ای بر اینترنت و برنامه نویسی وب HTML

    یک زبان نشانه گذاری است و یک زبان بسیار خوب است . یعنی زبانی است که برای توصیف وارائه متن وگرافیک استفاده می شود .

    اسنادHTML حاوی تگ هایی هستند که عناصر درون یک سند HTML را کنترل می کنند.

    HTMLبه اسناد اجازه می دهد توسط  کاربران دیده شوند.امروزه کاربران مشترک HTML انتشار اسناد روی اینترنت یا اینترنت محلی به فرمتی است که به طور مجازی تمام کاربران بتوانند به ان دسترسی دا شته باشند.

    صفحات HTML ایستا ( (Static اطلاعاتی که شخصی می خواهد به حضار منتقل کند را ارائه میدهد.

    به کمک HTML می توان به سرعت وبه سادگی صفحات وب دلخواه را خلق کرده و به مخاطبان عرضه نماید. توسعه دهندگان اینترنت اجزای  دیگری را به نسخه های اصلی  HTML   اضافه کرده اند. مرورگر Netscap  و Internet Explorer  از این اجزا هستند.

    HTML قابلیت هایی دارد از جمله  :

    افزودن لیست به صفحات وب

    افزودن متن های مختلف وب

    افزودن متن های متحرک به صفحات وب

    تنظیم صفحات وب

    صدا گذاری در صفحات وب

    شکل دادن به صفحات وب

    افزودن مطالب چند رسانه ای

    قرار دادن تصاویر ویدئویی در صفحات وب

    کنترل حالت متن ها

    استفاده از جداول برای سازماندهی اطلاعات

    قرار دادن زمینه به صفحات وب

    کنترل حالت حروف

     

    استفاده از زیر صفحات

    وظیفه تنظیم صفحات به عهده مرورگر است و طراح صفحه تنها باید مرورگر بگوید که چگونه صفحه را تنظیم کند .

    به همین دلیل است که HTML  را یک زبان علامت گذاری می گویند. به بیان دیگر طراح صفحه وب به کمک HTML ابر متن را علامت گذاری می کند .

    مثلا با قرار دادن علامت Center>> به مرور گر می فهماند که قسمتی از متن مورد نظر باید در وسط صفحه نمایش داده شود .

    محل بقیه کار با مرورگر است تا متن مورد نظر را در وسط صفحه جای دهد .

     

    ساختار دستورات  HTML 

    دستورات HTML در واقع ابر متن ها را علامت گذاری  می کند  و با این کار روش به نمایش در امدن انها را به مرورگر می فهماند .به طور کلی دستورات HTML بین دو علامت کوچکتر (< ) و بزرگتر(>) قرار می گیرد و بدین ترتیب از متن عادی متمایز می شوند.

    اکثر دستورات HTML به صورت جفت هستند  و شامل یک دستور اغازین و یک دستور پایانی می شوند.

    قبل از دستورا ت پایانی یک علامت ( / ) قرار می گیرد.

    دو دستور اغازین و پایانی با احاطه کردن متن ان را علامت گذاری می کند  .

     

    اینترنت

      ) اینترنت را با نام ARPAموسسه تحقیقات  علوم دفاعی آمریکا (  1967در سال

     احداث کرد که در دهه هفتاد  اینترنت نام گرفت .ARPA NET

    اینترنت دارای 2 انقلاب مهم است :

        که تنها قادر به ارسال فایل های متنی بود و ضمنا TCP/IPو با ایجاد 1982 1_ در سال

    همه گیر نبود  .

    موسسه  تحقیقات  فیزیک  ذرات  بنیادی   2_  درسال 1994 با به وجود آمدن وب توسط

     )CERN(

    اینترنت از سال 1994 شهرت و موفقیت خود را آغاز کرد.از آن زمان بود که مردم شروع به صحبت در مورد اینترنت کردند, روزنامه ها برای آن مقاله نوشتند و مردم آدرسهای ناشناسی را در پایان برنامه های تلویزیونی دیدند که این آدرسها همراه با علامت  / و نقطه بود.

    آنروزها خیلی از مردم میگفتند که سال آینده اینترنت مقوله متفاوتی خواهد بود اما مطالب غیر قابل انتظاری پیش آمد ...

    بر خلاف بسیاری از مقوله های رسانه ای که در سالهای اخیر معرفی و ایجاد شدند اینترنت اهمیت خود را از دست نداده است . امروزه پس از فروکش کردن هیاهوی اولیه میلیونها نفر در سراسر جهان بطور روزانه از اینترنت استفاده میکنند تا احتیاجات خود را جهت سرگرمی و اوقات فراغت , تجارت, ارتباط با دیگران, یادگیری یا تحقیقات و بسیاری از امور دیگر برطرف کنند . هر روز هم بر شمار استفاده کنندگان از اینترنت افزوده میشود . اگر اینهمه کاربر اینترنت آنرا مفید و جالب نمی یافتند قطعا هر روز بجای افزایش , تعداد استفاده کنندگان کاهش می یافت.

    قبل از به وجود آ مدن وب سرویسی که د سترسی به اینترنت و اطلاعات آن را فراهم می ساخت سرویس گوفر بود .

    در محیط گوفر  که یک محیط متنی و غیر گرافیکی بود با استفاده ازخط فرمان و انتخاب گزینه ارتباط کاربر با اینترنت فراهم می شد.

    وب  چیست ؟

    ظهور وب را می توان منشاء یکی از مهمترین تحولات عصر حاضر در عرصه ارتباطات دانست سابقه اندیشه ایجاد صفحه هایی که به صورت ابر متنی ایجاد و خوانده  شود منتسب به    طی مقاله ای در ماهنامه 1985 است  که در سال   Vannevar Bosh وانوار بوش

      نگارش در آورد.  As we may thinkاتلانتیک تحت عنوان

     ( Client/ server یک سیستم مبتنی بر  سرویس دهنده سرویس گیر ( ( WEBوب (

      دادنLinkو پیوند Hypertextبر روی اینترنت است که با استفاده از ابزار فرامین

    اجزای اطلاعات به یکدیگر دسترسی به منابع اطلاعاتی را تسهیل می کند و سرویس گیر از روی رایانه خود در خواست صفحه ای را می کند .

    این در خواست از طریق اینترنت به رایانه ای که صفحه مورد نظر روی آن ذخیره شده است منتقل شده و صفحه از مسیر اینترنت در نمایشگر رایانه متقاضی نشان داده می شود.

    تاریخچه ASP.Net  

    قبل از معرفی ویژوال بیسیک در سال 1991 ، پیاده کنندگان نرم افزار مجبور به تسلط و مهارت در زمینه  استفاده از   ++C   بهمراه  موارد پیچیده ای در این خصوص  بودند . بدین  ترتیب ، صرفا" افراد خاص آموزش دیده،  قادر به خلق نرم افزارهای قدرتمند  بمنظور اجراء در محیط ویندوز بودند. ویژوال بیسیک ، محدودیت فوق را تغییر و می توان این ادعا را داشت که امروزه خطوط زیادی از برنامه های نوشته شده  با استفاده از ویژوال بیسیک کد شده است . ویژوال بیسیک ، ظاهر برنامه نویسی تحت ویندوز را با حذف عملیات اضافی برای نوشتن کدهای لازم جهت طراحی بخش رابط کاربر (UI) ، تغییر داده است . در این راستا ،  زمانیکه بخش رابط کاربر ، ترسیم می گردد ، برنامه نویس می تواند کدهای لازم بمنظور انجام عکس العمل مناسب در رابطه با رویداد ها را به آن اضافه نماید . زمانیکه ماکروسافت نسخه شماره سه ویژوال بیسیک را ارائه نمود ، مجددا" دنیای برنامه نویسی با تغییر مهمی مواجه گردید. در این راستا امکانات مناسبی برای نوشتن برنامه های مبتنی بر بانک های  اطلاعاتی ، در اختیار برنامه نویسان قرار گرفت. ماکروسافت بدین منظور محصول جدیدی با نام( DAO )Data Access Objects را ارائه نمود . برنامه نویسان با استفاده از DAO ، امکان انجام عملیات متفاوت در رابطه با داده ها را ، بدست آوردند . نسخه های شماره چهار و پنج ، قابلیت های نسخه سه را افزایش و این امکان را  برای  پیاده کنندگان نرم افزار فراهم نمود  تا برنامه های خود را جهت اجراء در محیط ویندوز 95 ، طراحی و پیاده سازی نمایند . در این زمینه ، برنامه نویسان قادر به نوشتن  کدهائی گردیدند که امکان استفاده از آنان  توسط سایر پیاده کنندگان نرم افزار که از زبانی دیگر استفاده می کردند، فراهم گردید. نسخه شماره شش ویژوال بیسیک ، روش جدیدی بمنظور دستیابی به بانک های اطلاعاتی را ارائه نمود: ADO)ActiveX Data Objects )  . یکی از اهداف اولیه  طراحی  ADO ، امکان دستیابی به بانک های اطلاعاتی برای پیاده کنندگان برنامه های مبتنی بر وب است که از تکنولوژی ASP ، استفاده می نمایند.

  • فهرست و منابع پایان نامه طراحی وب سایت آژانس مسافرتی

    فهرست:

    مقدمه...................................................................................................... 1

    مقدمه.............................................................................................................................2

    توضیح خلاصه در مورد پروژه...................................................................................4

    فصل اول:مقدمه ای بر اینتر نت و برنامه نویسی وب.................................5

    Html...........................................................................................................................6

    اینترنت..........................................................................................................................8

    وب چیست؟ .................................................................................................................9

    ASP تاریخچه..........................................................................................................10

    فصل دوم: تاریخچه C# ....................................................................................28

    ساختار در C#......................................................................................................32

    آر ایه درC#................................................................................................................35

    رشته درC# .............................................................................................................38

     پایگاه داده درC#  .................................................................................................39

     

    فصل سوم: تاریخچهSQL................................................................................48

     دستورات SQL ....................................................................................................50

    شرح پروژه ................................................................................................................75

    نتیجه گیری............................................................................................................. 84

     

     

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت