روش تحقیق بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و سال چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه از محل تحصیل خود در سال تحصیلی 88-89

تعداد صفحات: 59 فرمت فایل: word کد فایل: 10003433
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه روانشناسی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۴۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و سال چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه از محل تحصیل خود در سال تحصیلی 88-89

    بیان مسئله

              ما در این تحقیق می خواهیم بدانیم که دانشجویان دختر رشته تجربی در مقاطع اول و چهارم این رشته در سال تحصیلی 89-88 تحصیل می کنند چه میزانی از دانشگاه محل تحصیل خود رضایت مندی دارند . که این رضایت مندی در موارد زیر می باشد :

    استفاده از اساتید مجرب و متخصص در این رشته

     وجود وسایل آزمایشگاهی مربوط به این رشته

    برخورد کارمندان و کارکنان دانشگاه در هنگام مراجعه دانشجویان این رشته برای انجام امور اداری

     مدیر گروه مربوطه در زمینه برنامه ریزی درست و بجا واحدهای ارائه شده در هر ترم

    مدیریت دانشگاه از لحاظ توجه به رفع مشکلات و وسایل مربوط به این رشته

    کتابخانه دانشگاه در زمینه وجود منابع و ماخذ مورد نیاز در این رشته

    قسمت پژوهش دانشگاه در ارتباط با برگزاری سمینارهای مربوط به این رشته

    برگزاری انجمن های علمی دانشجویی مربوط به این رشته

     نمازخانه دانشگاه از لحاظ برپایی نماز اول وقت

    فضای دانشگاه از لحاظ تمیزی و سرسبزی

              چه میزان دانشجویان این رشته رضایت مندی دارند و آیا تفاوتی در میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی در پایه های اول و چهارم وجود دارد و این میزان رضایت مندی در هر یک از پایه ها بیشتر شده یا کمتر شده یا تغییری صورت نگرفته است و دقیقاً میزان رضایت مندی بین پایه های اول و چهارم در این رشته کاملاً روشن و مشخص گردد .

     

    اهمیت و ضرورت تحقیق

    رضایت مندی عمومی دانشجویان از دانشگاه محل تحصیل خود عامل مهمی در پیشرفت علمی و بالا رفتن سطح نگرش آنها دارد .

          رضایت مندی دانشجویان از دانشگاه محل تحصیل خود سبب می شود که دانشجویان با علاقه و میل بیشتری به سمت دانشگاه و کلاس درس خود بیایند و چون در این محیط احساس امنیت و آرامش می کنند پس تمام فکرشان را متوجه مسائل علمی می کنند و زمینه مناسب برای شکوفایی استعدادهای آنان را در رشته خود فراهم می شود . و از لحاظ علمی غنی و بارور می گردند و از لحاظ شخصیتی و معنوی نیز رشد می کنند و با نگرش علمی بالاتری نسبت به موقعی که وارد دانشگاه شده بودند از آن خارج می شوند و توانایی آن را پیدا می کند که بعد از فراغت در رشته خود یک فرد کار آمد و لایق هم برای خود و هم برای اجتماع مفید واقع گردند. و در جامعه علمی نیز حرفی را برای گفتن نداشته باشند و همچنین مشوق خوبی باشند برای کسانی که هنوز به دانشگاه وارد نشده اند و علاقه دارند در این رشته و در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند . با توجه به دلایل فوق در این تحقیق سعی شده به این مساله مهم پرداخته شود .

     

     

    اهداف تحقیق

    اهداف کلی:

     در جمله اهداف این تحقیق بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و  چهارم  دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه در سال تحصیلی89-88 می باشد .

    اهداف جزیی:

    میزان رضایت مندی دانشجویان پایه اول و چهارم رشته تجربی را با هم مقایسه می کنیم .

    میزان رضایتمندی دانشجویان سال اول را مورد بررسی قرار می دهیم .

    میزان رضایت مندی دانشجویان سال چهارم را مورد بررسی قرار می دهیم .

     

    فرضیه ها

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به اساتید تفاوت وجود دارد .

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به کارمندان و کارکنان  تفاوت وجود دارد .

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به وسایل آزمایشگاهی تفاوت وجود دارد .

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به مدیر گروه تفاوت وجود دارد .

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به مدیریت  تفاوت وجود دارد .

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به کتابخانه  تفاوت وجود دارد .

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به پژوهش تفاوت وجود دارد .

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به انجمن های علمی دانشجویی  تفاوت وجود دارد .

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به نمازخانه  تفاوت وجود دارد .

    بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به فضای دانشگاه تفاوت وجود دارد .

     

     

    سوالات پژوهش  

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به اساتید تفاوت وجود دارد؟

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به کارمندان و کارکنان  تفاوت وجود دارد ؟

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به وسایل آزمایشگاهی تفاوت وجود دارد ؟

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به مدیر گروه تفاوت وجود دارد ؟

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به مدیریت  تفاوت وجود دارد .؟

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به کتابخانه  تفاوت وجود دارد ؟

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به پژوهش تفاوت وجود دارد؟

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به انجمن های علمی دانشجویی  تفاوت وجود دارد؟

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به نمازخانه  تفاوت وجود دارد؟

    آیا بین میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه نسبت به فضای دانشگاه تفاوت وجود دارد ؟

     

    روش تحقیق

     روش تحقیق به صورت توصیفی – پیمایشی که تعاریف هر کدام در زیر آمده است :

    تحقیق توصیفی

    آنچه را که هست توصیف و تفسیر می کند و به شرایط و روابط موجود عقاید متداول فرایندهای جاری آثار مشهود یا روندهای در حال گسترش توجه دارد توجه آن در درجه اول به زمان حال است هر چند غالبا رویدادها و آثار گذشته را که به شرایط موجود مربوط می شود مورد بررسی قرار می دهد.[1] 

    تحقیق پیمایشی – زمینه یابی

     پیمایشی روش در تحقیق اجتماعی است که فراتر از یک تکنیک خاص در گرد آوری اطلاعات است هر چند عمدتاً در آن از پرسشنامه استفاده می شود اما متون دیگری از قبیل مصاحبه ، مشاهده ، تحلیل محتوی هم به کار می رود . [2]

     

    جامعه آماری

    تعریف جامعه آماری

     عبارت است از همه اعضا واقعی یا فرضی که علاقه مند هستیم یافته های پژوهشی را به آنها تعمیم دهیم .

    جامعه آماری ارائه شده در این تحقیق

    شامل کلیه دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه که جمعاً 88 نفر می باشند .

    نمونه آماری

     عبارت است از نماینده جامعه ای که پژوهشگر قصد تعمیم یافته های تحقیق را به آن دارد .

    نمونه آماری ارائه شده در این تحقیق

     شامل 28 نفر از کلیه دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه می باشد که 14 نفر اول شامل کلیه دانشجویان دختر سال اول است .

    14 نفر دوم شامل دانشجویان دختر سال چهارم است که جمعاً 66 نفر می باشند که به صورت ساده و تصادفی انتخاب شده اند .

    روش های جمع آوری اطلاعات

    پرسشنامه تستی که این پرسشنامه دارای 10 سوال است که در 5 مورد آزمون توضیح داده شده است .

    روش تجزیه و تحلیل داده ها

    آمار توصیفی ارائه شده در این تحقیق

    شامل ارائه جداول، نمودارها ، فرضیه ها و سوالات مربوط به فرضیه ها می باشد که شامل فراوانی ، درصد میانگین می باشد که در بخش تجزیه و تحلیل بیان خواهد شد .

    آمار استنباطی

     آن دسته از روشهای آماری که ما را قادر می سازد تا با استفاده از داده های ارائه شده به اطلاعات ناشناخته برسیم یعنی جامعه های وسیع تر که داده های دانسته شده از آن گرفته شده است استنباط کنیم.

    آمار استنباطی (پارامتریک) ارائه شده در این تحقیق

     استفاده از t استورنت برای گروه های مستقل انحراف استاندارد و P سطح معنادار می باشد .

    نیروی انسانی

     

    مدت اجرای تحقیق

    مدت اجرای طرح در طول یک ترم تحصیلی  می باشد که از ابتدای ترم مهر ماه تا انتهای ترم دی ماه می باشد .

     

  • فهرست و منابع روش تحقیق بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دختر رشته تجربی سال اول و سال چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه از محل تحصیل خود در سال تحصیلی 88-89

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    سایت مسائل اجتماعی ایران

    سایت مطالعات اجتماعی ایران

    سایت Google

    سایت (پایگاه ) مجلات نشریات علمی ایران ، مجله دانشجویی رشد دانشجویی 1382 چاپ نهم ص4

    کری  تن بوم ، سال انتشار (1928) ص2  مقاله ای به عنوان رضایت مندی

    مقاله نور 1388 چاپ سوم ظفر نوایی

    مجله دانشجو سال انتشار 87 چاپ ششم زاهدان ج یک انتشارات دانشگاهی

    روانشناسی تربیتی : عبدالرضا مخملباف سال انتشار 1380 ج1 ج4 تهران انتشارات صدر

    جان بست (137 و125) نقل از دکتر غلامرضا خاکی

    جان بست (137 و 125) نقل از دکتر غلامرضا خاکی

    پایان نامه مجید ملکی 1373 در مورد کتابخانه های شهید بهشتی

    پایان نامه احمد نوری 1373 در مورد رضایت مندی منابع چاپی و الکترونی کتابخانه دانشگاه اصفهان

    پایان نامه احمد کشکولی 1386 اردیبهشت ماه  با عنوان رضایت مندی دانشجو از خدمات سلف سرویس دانشگاه کاشان

    سایت پایگاه تخصصی نور iran doc.ac.ir

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت