پروپوزال فرهنگ سازمانی و توانمند سازی نیروی انسانی در اداره امور مالیاتی زنجان

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: word کد فایل: 10002517
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۴,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروپوزال فرهنگ سازمانی و توانمند سازی نیروی انسانی در اداره امور مالیاتی زنجان

    سوال اصلی:آیا فرهنگ سازمانی در توانمند سازی نیروی انسانی تاثیردارد ؟

    سوال فرعی:

    آیا بین فرهنگ گروهی و توانمند سازی  نیروی انسانی رابطه معنادار وجود دارد؟

    آیا بین فرهنگ توسعه ای و توانمند سازی نیروی  انسانی رابطه معنادار وجود دارد؟

     1-     تحقیق بنیادی پژوهشی است که به کشف ماهیت اشیا، پدیده ها و روابط بین متغیرها، اصول، قوانین و ساخت یا آزمایش تئوری ها و نظریه ها می پردازد و به توسعه مرزهای دانش رشته علمی کمک می نماید.

    تحقیق نظری: نوعی پژوهش بنیادی است و از روش استدلال و تحلیل عقلانی استفاده می کند و بر پایه مطالعات کتابخانه ای انجام می شود.

    تحقیق کاربردی: پژوهشی است که با استفاده از نتایج تحقیقات بنیادی به منظور بهبود و به کمال رساندن رفتارها، روش ها، ابزارها، وسایل، تولیدات، ساختارها و الگوهای مورد استفاده جوامع انسانی انجام می شود.

    تحقیق عملی: پژوهشی است که با استفاده از نتایج تحیقات بنیادی و با هدف رفع مسائل و مشکلات جوامع انسانی انجام می شود.

    1    -الویت بندی انواع فرهنگ سازمانی ( طبق مدل کوئین ) بر مبنای میزان اثر گذاری آن یادگیری سازمانی ( 1389 ) بهمن حاجی پور ، حامد نظر پور کاشانی .

         در این مقاله از چارچوب فرهنگی ارزش های رقابتی برای مدل سازی فرهنگ سازمانی ، به عنوان مبنایی برای اندازه گیری فرهنگ استفاده شده است چهار نوع فرهنگ ارائه شده در این چارچوب عبارت از فرهنگ گروهی ، فرهنگ توسعه ای ، فرهنگ عقلایی ، فرهنگ سلسله مراتبی است که ارتباط آنها با یادگیری سازمانی بررسی شده است . این تحقیق از نوع تحقیقات غیر آزمایشی از نوع همبستگی بوده و روش گردآوری اطلاعات ، مطالعات کتابخانه ای ، جستجوی اینترنتی و مصاحبه و پرسش نامه بوده و به منظور انجام تحلیل های آماری ارزش رگرسیون استفاده شده است .

    نتایج یکسان داد که الویت بندی انواع فرهنگ سازمانی بر مبنای میزان تاثیر انی ها بر یادگیری سازمانی بدین ترتیب است : فرهنگ گروهی ، در الویت اول ، فرهنگ توسعه ای در الویت دوم ، فرهنگ سلسله مراتبی در اولویت سوم و فرهنگ عقلایی در الویت چهارم قرار دارد .

    2- هماهنگ کردن استراتژی منابع انسانی با استراتژی تجاری و فرهنگ سازمانی (1388)

    سید محمد اعرابی ، علیرضا مقدم

      

               این مقاله به بررسی رابطه بین استراتژی های منابع انسانی شرکت و استراتژی تجاری شرکت می پردازد و در این میان اثر فرهنگ سازمانی به تدریس چنین استراتژیهایی را نیز در نظر می گیرد در مدیریت  استراتژیک منابع انسانی نیاز است تا استراتژیهای تجاری ، فرهنگ سازمانی و استراتژیهای منابع انسانی به دلیل روابطی که با هم دارند یکجا دیده شوند . اگرچه تدوین استراتژیهای منابع انسانی هماهنگ با استراتژی تجاری و فرهنگ سازمانی به عنوان نمونه ای از بکارگیری الگوهای طبیعی در تدوین استراتژی منابع انسانی مطرح است . برای تدوین استراتژی منابع انسانی در این مقاله تنها براساس الگوی طبیعی اقدام شده است و سه معناداری متفاوت پیشنهاد شده است دراین مطالعه از تجزیه و تحلیل داده های اولیه و ثانویه به دست آمده از یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده تیشو در ایران استفاده شده است .

    3- شناخت فرهنگ سازمانی براساس مدل دنیسون ، زمستان (1389 ) دکتر سلیمان ایران زاده و محسن محمودی انسان .

             درا ین پژوهش برای شناخت فرهنگ سازمانی شرکت پلی نار ، مدل و نیسون استفاده شده است .

    در این مدل فرهنگ سازمانی را براساس چهار بعد درگیر شدن در کار ، سازگاری ، انطباق پذیری و رسالت مورد ارزیابی قرار میگیرد . در نهایت پس از جمع آوری و تحلیل اطلاعات بدست آمده ، تصویر فرهگ سازمانی پلی نار براساس مدل و نیسون ترسیم شده است که گویای وضعیت فرهنگ این سازمان است براین اساس شرکت پلی نار در تمام ابعاد چهارگانه درصد متوسط و بالاتر از متوسط قرار گرفته است با این وجود در برخی از شاخصها از جمله هماهنگی و یکپارچگی ، اهداف و مقاصد ، مشتری گرایی و توسعه قابلیتها نیازمند بهبود است

    4- تعامل فرهنگ و یادگیری سازمانی. محمدزالی

          این مقاله درصدد بررسی تاثیر متقابل فرهنگ و یادگیری سازمانی بر یکدیگر است . شکل گیری و تکامل فرهنگ ، حاصل یادگیری سازمانی است از سوی دیگر ، فرهنگ سازمانی می تواند بازدارنده یا تسهیل کننده یادگیری سازمانی باشد . این نقش فرهنگ سازمانی را می توان به شکل پیوسته نشان داد در این مقاله تلاش شده است برداشت جدیدی از مقوله یادگیری سازمانی در ارتباط با فرهنگ سازمانی ارائه شود .

    5- بررسی رابطه بین رهبری ، فرهنگ سازمانی ، فعالیت سازمان یادگیرنده و رضایت شغلی کارکنان (1388 ) ، مهدی جواهری کامل ، محمدرضا کوثرنشان .

           دراین مقاله سعی شده است که به بررسی رابطه بین رهبری ، فرهنگ سازمانی ، فعالیت سازمان یادگیرنده و رضایت شغلی کارکنان پرداخته شود . نتایج این مقاله نشان می دهد که رهبری تحول گرا و رهبری تعامل گرا به طور قابل توجهی بر فعالیت سازمان یادگیرنده تاثیر مثبتی دارند . رهبری بر رضایت شغلی کارکنان نیز تاثیر مثبت و قابل توجهی دارد فرهنگ سازمان تاثیر قابل توجهی بر فعالیت سازمان یادگیرند، و رضایت شغلی کارکنان دارد هم چنین فعالیت سازمان یادگیرنده تاثیر مثبت قابل توجهی بر ضایت شغلی کارکنان دارد.

    6- ویژگی های فرهنگ سازمانی با رویکرد بهسازی نیروی انسانی ( 1388 ) ناصر فقهی فرهمند.

         هدف اصلی این پژوهش این است که تا با استفاده از فرضیه ای تحت عنوان در وجود ارتباط آماری معنی دار بین ویژگی های فرهنگ سازمانی در سازمان ها ، مورد بررسی قرار گیرد با استفاده از پرسشنامه های ویژگی های فرهنگ سازمانی در نمونه های قابل دسترس جامعه آماری این بررسی شامل مدیران ، کارشناسان و کارگران شرکت های کوچک تولید کننده قطعات صنعتی تبریز ، بیشترین امتیاز در بعد ابتکار فردی و کمترین امتیاز در بعد حمایت مدیریتی حاصل شد که نتایج ضریب همبستگی علاوه بر وجود همبستگی مثبت ، ارتباط معنی داری را بین ویژگی های اصلی فرهنگ سازمانی مورد ارزیابی نشان داد . همچنین تحلیل واریانس ویژگی های فرهنگ سازمانی در بخش های مختلف سازمانی مربوط به درک کارکنان بخش های مختلف سازمانی نشان داد اختلاف معنی داری بین درک مدیران و کارشناسان از ویژگی های مذکور وجود ندارد اما در این رابطه ، اختلاف معنی داری بین درک کارکنان نسبت به این ویژگی ها وجود دارد .

    یادگیری سازمانی موضوعی است که در دهه های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است تحقیقات متعددی درصدد معرفی عوامل اثر گذار بر این پدیده برآمده اند . فرهنگ سازمانی از جمله عواملی است که انتظار می رود تاثیر زیادی بر سطح یادگیری سازمانی داشته باشد در این مقاله از « چارچوب فرهنگی ارزش های رقابتی » برای مدل سازی فرهنگ سازمانی ، به عنوان مبنایی برای اندازه گیری فرهنگ استفاده شده است چهار نوع فرهنگ ارائه شده در این چارچوب عبارت از فرهنگ گروهی ، فرهنگ توسعه ای ، فرهنگ عقلایی ، فرهنگ سلسله مراتبی است که ارتباط آنها با یادگیری سازمانی بررسی شده است . 

    ‫‫​پایان نامه مربوط به این پروپوزال در سایت وجود ندارد.

  • فهرست و منابع پروپوزال فرهنگ سازمانی و توانمند سازی نیروی انسانی در اداره امور مالیاتی زنجان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    اعرابی ، سید محمد و مقدم ، علیرضا ، هماهنگ کردن استراتژی منابع انسانی با استراتژی تجاری و فرهنگ سازمانی ، فصلنامه علوم مدیریت ایران ، سال دوم ، شماره 8 ، ص ص 103 – 135 .

    الوانی ، سید مهدی ( 1383 ) ، سازمانهای کامیاب امروز ، سازمان یادگیرنده و دانش آفرین ، تهران فصلنامه مدیریت دولتی ، شماره 26 و 27 .

    ایران زاده ، سلیمان و محمودی انسان ، محسن (1389 ) شناخت فرهنگ سازمانی براساس مدل دنیسون ، تبریز مجله فراسوی مدیریت ، سال چهارم ، شماره 15 ، صص 76-53 .

    جواهری کامل ، مهدوی و کوثر نشان محمدرضا (1385 )  بررسی رابطه رهبری و فرهنگ سازمانی ، فعالیت سازمان یادگیرنده و رضایت شغلی کارکنان، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس ، سال ششم شماره 25 .

    حاجی پور ، بهمن و نظرپور کاشانی ، حامد ( 1389 )الویت بندی انواع فرهنگ سازمانی ( طبق مدل کوئین ) بر مبنای میزان اثرگذاری آن بر یادگیری سازمانی ، مجله اندیشه مدیریت راهبردی ، سال چهارم ، شماره اول ، صص 181-208.

    درودی ، هما (1390 ) مبانی سازمان یادگیرنده در سازمان های رسانه ای (رادیو و تلویزیون ) زنجان ، نشر نیکان کتاب ، چاپ اول .

    درودی ، هما ( 1383 ) نقش توسعه منابع انسانی از طریق آموزش در کارایی و اثربخش فرایندهای سازمانی و ارائه الگوهای مناسب آموزشی برای گروه صنعتی ایران خودرو .

    دفت ، ریچارد ، ال (1389 ) ، مبانی تئوری و طراحی سازمان ، ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی ، تهران ، نشر دفتر پژوهش های فرهنگی ، چاپ پنجم .

    رابینز ، استیفن پی ( 1384 ) ، مبانی رفتار سازمانی ، ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی ، تهران ، نشر دفتر پژوهش های فرهنگی ، چاپ هشتم .

    10-رضائیان ، علی (1380 ) ، اصول مدیریت ، تهران ، انتشارات سمت ، چاپ دهم .

    11-روزبهانی ، داریوش (1380 )، به سوی یک علم جدید مدیریتی و مبانی نظری سازمانی یادگیرنده .

    12- زالی ، محمدرضا ، تعامل فرهنگ و یادگیری سازمانی ، تهران ، نشریه فصلنامه مصباح .

    13- سید جوادین ، سیدرضا (1386) ، مروری جامع در مفاهیم اساسی نظریه های مدیریت و سازمان ، تهران ، انتشارات نگاه دانش .

    14- سیفی نهاوندی ، مهدوی (1388 ) ، بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت بهره وری کارکنان رادیو ورزش ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده صدا و سیما.

    15- طوسی ، محمد علی (1372 ) فرهنگ سازمانی ، مترجم محمد ابراهیم محجوب ، تهران انتشارات فرا .

    16- فقهی فرهمند ، ناصر (1388) ، ویژگی های فرهنگ سازمانی با رویکرد بهسازی نیروی انسانی ، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ، دوره دوم ، شماره 8 ، صص 330-295.

    17- کریتز ، رابرت و آنجلو کینیکی (1384 ) ، مدیریت رفتار سازمانی ، ترجمه دکتر علی اکبر فرهنگی و دکتر حسین صفرزاده ، تهران ، نشر پیام ، چاپ اول .

    18- مارانی ، احمد ، قادری ، اعظم و گوهری محمد رضا و صادقی احمد(1388)، بررسی فرهنگ سازمانی بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران براساس مدل رنیسون ، مدیریت سلامت .

    19- مورهه ، گریفین (1383 ) ، رفتار سازمانی ، ترجمه دکتر سیدمهدی الوانی و دکتر غلامرضا معمازاده تهران ، نشر مروارید ، چاپ هشتم .

    20- نجف بیگی ، رضا ( 1385 ) ، سازمان و مدیریت ، تهران ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ، چاپ سوم 80 – 89 .   

    1-Bandarin ,f , Hosagrabar ,I , sailer ALbernaz ,F (2011) : why develop ment needs culture ,journal of Heritage management and Sustainable Develop ment .

    2-Carroll M,Graham and fredrick Muyia Nafukho (2007): E.mployee,s perception to word the dimension of culture in enhancibg again zational learning 

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت