پایان نامه بررسی عوامل موثر در موفقیت شرکت های ایجاد شده توسط کارآفرینان دانشگاهی

تعداد صفحات: 158 فرمت فایل: word کد فایل: 10002231
سال: 1384 مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۲۲,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۰,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی عوامل موثر در موفقیت شرکت های ایجاد شده توسط کارآفرینان دانشگاهی

    مقدمه

    روند تحول زندگی بشر از دوران غارنشینی تاکنون همواره تحت تاثیر عامل "تغییر" بوده است . از میان عوامل تغییر به عامل انسانی توجه خاصی مبذول گردیده که از این میان نیز کارآفرینان دارای جایگاه ممتازی می‌باشند. امروزه کارآفرینان به عنوان موتور توسعه اقتصادی مطرح می‌باشند و سعی در تشویق محیط به عرضه بیشتر مدیران کارآفرین و ظهور استعدادهای کارآفرینانه دارند.

    نخستین گام جهت شناخت و تبیین درست هر مفهوم یا پدیده، ارائه تعریف روشنی از آن است. کارآفرینی مانند سایر واژه‌های مطرح در علوم انسانی هنگامی قابل تحلیل و تبیین است که بتوان تعاریف روشن و مشخصی از آن ارائه کرد. در مورد کارآفرینی تعریف واحدی وجود ندارد و از ابتدای طرح آن در محافل علمی، تعاریف متفاوتی از دیدگاه‌های گوناگون برای آن بیان گردیده است. اکنون در عرصه جهانی افراد خلاق، نو‌‌آور و مبتکر به عنوان کار‌آفرینان منشاء تحولات بزرگی در زمینه‌های تولیدی و خدماتی شده‌اند که از ‌آنها به عنوان قهرمانان ملی یاد می‌شود.

    کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین در اقتصاد نقش موُثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها یافته است. کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است. به عبارت دیگر در یک اقتصاد پویا ، ایده ها ، محصولات ، و خدمات همواره در حال تغییر می باشند و در این میان کارآفرین است که الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید را به ارمغان می آورد. از این رو در یک گسترده وسیع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف کنندگان ، تولید کنندگان ، سرمایه گذاران) باید به کارآفرینی بپردازند و به سهم خود کارآفرین باشند.

    طی سال‌های 1960 – 1980  در هندوستان، تنها 500 مؤ‌سسه کارآفرینی شروع به کار کرده‌اند، و حتی شرکت‌های بزرگ جهانی برای حل مشکلات خود به کارآفرینان روی آورده‌اند. در واقع چرخ‌های توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به حرکت در می‌آیند. در ایالات متحده هر سال بیش از یک میلیون فعالیت تجاری جدید شروع به کار می‌کند. این در حالی است که در ایران حتی یک مؤ‌سسه کارآفرینی در دهه‌های اخیر نداشته‌ایم. از سوی دیگر تغییر فراگیر روش‌ها و نگرش‌ها طی دو دهه اخیر، توجه بسیاری را به آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و نیز جذب و به کارگیری مدیران کارآفرین سوق داده ‌است. بنابراین از ابتدای دهه 60 توجه بیشتری به کارآفرینان مبذول شد. توجه به کارآفرینی و ایجاد و توسعه آن علیرغم وجود بعضی انگیزه‌های مشخص گام مثبتی در جهت ایجاد فضای مناسب جهت توسعه، افزایش منابع ملی، کاهش نرخ بیکاری، تعادل ساختاری و توسعه در شهرها و روستاها خواهد بود.

    آنچه دراین رابطه اهمیت دارد این است که علیرغم اهمیت روزافزون این پدیده و نقش فزاینده آن در اقتصاد جهانی کمتر به این موضوع پرداخته میشود. وضعیت اقتصادی کشور و ترکیب جمعیتی امروزه بیش از پیش ما را نیازمند یافتن زمینه های پیشرو در صحنه اقتصادی می کند و در این راستا ضرورت داشتن مدل ، الگوها و راهکارهای مناسب جهت آموزش ، تربیت و استفاده بهینه از نیروی فعال و کارآفرین بیشتر می شود.

    سه عنصر مهم تغییرات عصر حاضر

     

    کار آفرینی ، عرصه ای مثبت و پویا در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و روانی پدید می آورد که پرداختن به آن شکوفایی افراد و جامعه را در بر خواهد داشت، اما بی توجه ماندن به ابعاد پیش گفته، خاصه با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی جوانان ایران، به از دست رفتن امکانات مثبتی که با کارآفرینی  فراروی جامعه گشوده خواهد شد، می انجامد و تداوم همین روند، به هرز رفتن استعداد، خلاقیت و توانمندی جوان می انجامد و تبعات ناگواری همچون شکل گیری روابط اقتصادی نامناسب، روابط اجتماعی آسیب زا ، آسیب های روانی، به عنوان آشکارترین پیامدهای فرصت سوزی اخیر خود را خواهند نمایاند.

    نگاهی به وضعیت اشتعال طی سالهای برنامه سوم توسعه اقتصادی – اجتماعی فرهنگی کشور ، بیانگر این واقعیت ناگوار است که در حالی که تعداد و نرخ کار افراد بی کار برای کل کشور طی سالهای اجرای برنامه سوم کاهش می یابد، اما تعداد و نرخ بیکاری نیروی کار دانشگاهی، افزایش یافته، تعداد بیکاران دارای تحصیلات عالی در پایان برنامه سو م توسعه، در قیاس با آغاز برنامه، بیش از % 60 افزایش می یابد. نرخ بی کاری فارغ التحصیلان دانشگاهها از %40 در سال 1375 به %20 در سال 1380 رسیده است و تعداد این افراد از 5 / 1 میلیون نفر در سال 1375 به 36 / 2 میلیون نفر در سال 1380 افزایش یافته است.

    فارغ التحصیلان دانشگاهی  و افرادی که بصورت حقیقی و یا حقوقی برای یک کسب و کار شروع به کار می کنند، با مشکلات زیادی مواجه می شوند و در صد قابل توجهی شکست خورده و یا از ادامه راه باز می مانند. آمار شرکت هائی که در ثبت شرکت ها غیر فعال و یا منحل می گردند، موید این مطلب می باشد. در این ارتباط سه سوال مهم مطرح می باشد:

    افراد کارآفرین چه کسانی هستند؟ چه ویژگیهائی دارند، چه تمایزاتی با دیگران دارند؟

    برای موفقیت کسب و کارهای نوپا  و  کارآفرینی چه عواملی موثر می باشد؟

    و بالاخره مراحل ایجاد و شروع کسب و کار و فعالیت کارآفرینانه چیست ؟

     

    در این تحقیق برای پاسخ به سوالات فوق ، سه بخش مستقل با توضیحات ذیل ارائه شده است.

     بخش اول با نام  تعاریف و مفاهیم  کارآفرینی ، شامل چهار  فصل به شرح ذیل  می باشد.

    در  فصل اول با عنوان  تعاریف و  ویژگیهای  کارآفرین/ کارآفرینی  ، ابتدا تعاریف کارآفرین و کار آفرینی از محققین و صاحبنظران مختلف آورده شده است. سپس در قسمت بعد انواع کارآفرینی شامل کارآفرین مستقل ، کارآفرین سازمانی و کارآفرینی سازمانی و  همچنین مدل های کارآفرینی سازمانی توضیح داده شده است. در قسمت آخر در مورد صفات و ویژگیهای شخصی کارآفرین  بحث شده است.

    در فصل دوم با نام خلاقیت، نوآوری و  کارآفرینی ، ابتدا خلاقیت، ویژگیهای افراد خلاق، خلاقیت از دیدگاه سازمانی و تکنیکهای خلق و ایجاد ایده  تشریح شده است. پس از آن تعریف  نوآوری، اصول نوآوری و ارتباط آن با خلاقیت مورد بحث قرار گرفته است. در ابتدای این قسمت  ارتباط بین نوآوری و کارآفرینی و منابع نو آوری در کار آفرینی  در دو دسته منابع داخل شرکت و منابع خارج از شرکت ارائه گردیده است.

    در فصل سوم با عنوان کارآفرینی و  فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ابتدا نقش ICT  و اینترنت بر کارآفرینی و نظریه شبکه های اجتماعی در رابطه با کارآفرینی تشریح شده است. در قسمت بعد ویژگی های موثر فن آوری اطلاعات در کارآفرینی از قبیل افزایش سرعت، ایجاد امکان کار تمام وقت و ... مورد بحث قرارگرفته است. در انتهای این فصل وضعیت فعلی و آینده بازار کار فن آوری اطلاعات ارائه گردیده است.

    در فصل چهارم با نام کارآفرینی و توسعه ، در ابتدا نقش کارآفرینی در توسعه و رشد اقتصادی و بطور کلی پیامدهای کارآفرینی تشریح شده است. در ادامه در قسمت بعدی بررسی کارآفرینی بعنوان پایه های شکل گیری اقتصاد نوین و مولفه های  آن مورد بحث قرار گرفته است. در انتهای این فصل مهمترین اثر کارآفرینی یعنی ایجاد اشتغال و تغییر فرهنگ " ایجاد کار" ارائه گردیده است.

     

    بخش دوم با نام  عوامل موثر در موفقیت کارآفرینی ، شامل سه  فصل به شرح ذیل  می باشد.

    در فصل پنجم با عنوان تجارب کارآفرینی در دیگر کشورها ، تجارب سایر کشورها  با استفاده از  شاخص‌های کارآفرینی که با توسعه اقتصادی ارتباط دارد و در بر گیرنده تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر شاغل، توانایی سرمایه گذاری مخاطره‌آمیز برای توسعه و کسب و کار، درک مدیران از کارآفرینی و هزینه تحقیق و توسعه است، در برخی از کشورهای برگزیده از جمله آمریکا ، ایتالیا ، و مالزی  بررسی شده است.

    فصل ششم با عنوان  دلایل شکست کسب و کار  و  نیازهای کارآفرینان ، شامل دو قسمت عمده می باشد. قسمت اول به دلایل شکست کسب و کار و شرکت های نوپا می پردازد . در این قسمت ابتدا دلایل شکست یا رکود شرکت های نوپا در سطح بین المللی مورد بررسی قرار گرفته است . سپس در سطح ملی دلایل شکست کسب و کار کارآفرینان دانشگاهی از دو زاویه " چالش های اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها" و  " موانع قانونی رشد کار آفرینی در صنایع کوچک "  بررسی شده است. در قسمت دوم با توجه به دلایل شکست و رکود و موانع کسب و کار کار آفریننانه به جمع بندی نیاز های کار آفرینان پرداخته است. در این قسمت ابتدا با تحلیل سیستمی به بررسی عوامل تاثیرگذار بر پدیده کارآفرینی پرداخته شده است. سپس در قسمت بعد نیازهای کار آفرینان از دو بعد محیطی و سازمانی تشریح شده است.

    در فصل هفتم با عنوان نقش دولت در توسعه کارآفرینی ، ابتدا  لزوم ایجاد مراکز پشتیبانی از کارآفرینی شامل معرفی ، اهداف ، مزایا و خدمات مراکز پشتیبانی از کارآفرینی آورده شده است. سپس در قسمت بعد پارک علمی/ فناوری از سه زاویه مبانی نظری  ، روند شکل گیری در جهان و علل ایجاد و موفقیت مورد  بحث قرار گرفته است.

     

    بخش سوم با نام  مراحل ایجاد و شروع فعالیت کارآفرینانه ، شامل چهار  فصل به شرح ذیل  می باشد.

     در  فصل هشتم  ابتدا  نیازهای اطلاعاتی شامل چگونگی  اطلاعات بازار ، اطلاعات عملیاتی و اطلاعات مالی و چگونگی تهیه این اطلاعات آورده شده است. سپس در قسمت بعد چارچوب کلی  تنظیم طرح تجاری شامل خلاصه مدیریتی تحلیل صنعت ، شرح فعالیت کارآفرینانه ،  طرح تولید ،  طرح بازاریابی ، طرح سازمانی ، ارزیابی ریسک و طرح مالی توضیح داده شده است. در قسمت آخر در مورد سنجش پیشرفت طرح بحث شده است.

    در فصل نهم  ابتدا  تحقیق بازاریابی برای فعالیت کارآفرینانه نوپا شامل چگونگی جمع آوری اطلاعات از منابع دست دوم ، جمع آوری اطلاعات از منابع دست اول و  تحلیل و تفسیر نتایج آورده شده است. سپس در قسمت بعد  خصوصیات طرح بازاریابی و عوامل بازاریابی شامل خدمات یا محصول، قمیت گذاری، توزیع، و تبلیغات توضیح داده شده است.

    در فصل دهم ابتدا  چگونگی تدوین طرح مالی شامل پیش نویس صورت درآمد، پیش نویس جریان نقدینگی، پیش نویس ترازنامه، و تحلیل نقطه سربه سر آورده شده است. سپس در قسمت بعد  انواع روش های تامین مالی فعالیت اقتصادی  و همچنین فرآیند تامین سرمایه فعالیت کار آفرینانه شامل ارزیابی مقدماتی، توافق در شرایط اصلی، ارزیابی معامله، و تایید نهایی توضیح داده شده است. در قسمت آخر در مورد سرمایه گذاری مخاطره پذیر  بحث شده است.

    در فصل یازدهم ابتدا  طرح سازمان شامل ساختار سازمانی ، برنامه ریزی، سنجش و ارزیابی طرحها ، پاداش ، ملاک و آموزش آورده شده است. سپس در قسمت بعد شرایط  ایجاد سازمانی موفق شامل شرح وظایف شغلی و مهارت های شغلی لازم  و نقش هیئت مدیره  و مشاوران به طور مفصل در ادامه بحث توضیح داده شده است. 

    بخش اول :  تعاریف و مفاهیم  کارآفرینی

     

    این بخش شامل چهار  فصل می باشد.

     

    در  فصل اول با عنوان  تعاریف و  ویژگیهای  کارآفرین/ کارآفرینی  ، ابتدا تعاریف کارآفرین و کار آفرینی از محققین و صاحبنظران مختلف آورده شده است. سپس در قسمت بعد انواع کارآفرینی شامل کارآفرین مستقل ، کارآفرین سازمانی و کارآفرینی سازمانی و  همچنین مدل های کارآفرینی سازمانی توضیح داده شده است. در قسمت آخر در مورد صفات و ویژگیهای شخصی کارآفرین  بحث شده است.

     

    در فصل دوم با نام خلاقیت، نوآوری و  کارآفرینی ، ابتدا خلاقیت، ویژگیهای افراد خلاق، خلاقیت از دیدگاه سازمانی و تکنیکهای خلق و ایجاد ایده  تشریح شده است. پس از آن تعریف  نوآوری، اصول نوآوری و ارتباط آن با خلاقیت مورد بحث قرار گرفته است. در ابتدای این قسمت  ارتباط بین نوآوری و کارآفرینی و منابع نو آوری در کار آفرینی  در دو دسته منابع داخل شرکت و منابع خارج از شرکت ارائه گردیده است.

     

    در فصل سوم با عنوان کارآفرینی و  فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ابتدا نقش ICT  و اینترنت بر کارآفرینی و نظریه شبکه های اجتماعی در رابطه با کارآفرینی تشریح شده است. در قسمت بعد ویژگی های موثر فن آوری اطلاعات در کارآفرینی از قبیل افزایش سرعت، ایجاد امکان کار تمام وقت و ... مورد بحث قرارگرفته است. در انتهای این فصل وضعیت فعلی و آینده بازار کار فن آوری اطلاعات ارائه گردیده است.

     

    در فصل چهارم با نام کارآفرینی و توسعه ، در ابتدا نقش کارآفرینی در توسعه و رشد اقتصادی و بطور کلی پیامدهای کارآفرینی تشریح شده است. در ادامه در قسمت بعدی بررسی کارآفرینی بعنوان پایه های شکل گیری اقتصاد نوین و مولفه های  آن مورد بحث قرار گرفته است. در انتهای این فصل مهمترین اثر کارآفرینی یعنی ایجاد اشتغال و تغییر فرهنگ " ایجاد کار" ارائه گردیده است.

    1- تعاریف و  ویژگیهای  کارآفرین/ کارآفرینی

    در این فصل ابتدا تعاریف کارآفرین و کار آفرینی از محققین و صاحبنظران مختلف آورده شده است. سپس در قسمت بعد انواع کارآفرینی شامل کارآفرین مستقل ، کارآفرین سازمانی و کارآفرینی سازمانی و  همچنین مدل های کارآفرینی سازمانی توضیح داده شده است. در قسمت آخر در مورد صفات و ویژگیهای شخصی کارآفرین  بحث شده است.

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی عوامل موثر در موفقیت شرکت های ایجاد شده توسط کارآفرینان دانشگاهی

    فهرست:

    مقدمه

     

    بخش اول:  تعاریف و مفاهیم  کارآفرینی

    فصل 1- تعاریف و  ویژگیهای  کارآفرین/ کارآفرینی

    1-1  تعاریف کارآفرین/ کارآفرینی

    2-1  انواع کارآفرینی و مدل های کارآفرینی سازمانی

    3-1  ویژگیهای  کارآفرین/ کارآفرینی

     فصل 2- خلاقیت ، نوآوری و کارآفرینی

    1-2  خلاقیت

    2-2  نوآوری

    3-2  منابع نوآوری در کارآفرینی

     فصل 3- کارآفرینی و فن آوری اطلاعات و ارتباطات

    1-3  نقش ICT  و اینترنت بر کارآفرینی

    2-3  ویژگی‌های مؤثر فناوری اطلاعات در کارآفرینی

    3-3  وضعیت فعلی و آینده در بازار کار فناوری اطلاعات

     فصل 4- کارآفرینی و توسعه

    1-4  پیامدهای کارآفرینی

    2-4  کارآفرینی، پایه های شکل گیری اقتصاد نوین

    3-4  کارآفرینی و  اشتغال

     

    بخش دوم: عوامل موثر در موفقیت کارآفرینی
    فصل 5- تجارب کارآفرینی در سایر کشور ها

              1-5  آمریکا

    2-5  ایتالیا

    3-5  مالزی

     

    فهرست مطالب                                                                                 شماره صفحه
     

     

    فصل 6- دلایل شکست کسب و کار  و  نیازهای کارآفرینان

    1-6  دلایل شکست کسب و کار  

    2-6  نیازهای کارآفرینان

    فصل 7- نقش دولت در توسعه کارآفرینی

              1-7  لزوم ایجاد مراکز پشتیبانی از کارآفرینی

    2-7  پارک علمی/ فناوری

     

    بخش سوم: مراحل ایجاد و شروع فعالیت کارآفرینانه
    فصل 8- طرح تجاری

    1-8  نیازهای اطلاعاتی

    2-8  تنظیم طرح تجاری

    فصل 9- طرح بازاریابی

    1-9  تحقیق بازاریابی برای فعالیت کارآفرینانه نوپا

    2-9  خصوصیات طرح بازاریابی

    فصل 10- طرح مالی

    تدوین طرح مالی

    2-10  تامین مالی فعالیت اقتصادی

    فصل 11- طرح سازمانی

    1-11  طرح سازمان

    2-11  ایجاد سازمانی موفق
     

    منابع و مراجع

     

    پیوست شماره 1 :  موارد موفق کارآفرینی

    پیوست شماره 2 :  لیست مراکز رشد فن آوری و پارک های علمی فن آوری

    پیوست شماره 3 :  واژه نامه انگلیسی - فارسی

    منبع:

    101 تکنیک حل خلاق مسئله ، مؤسسه انتشارات امیر کبیر ،  ترجمه: دکتر احمدپور

    101راه خلاق ایده یابی(چه می شود اگر)  ، مؤسسه فرهنگی، انتشارات محراب قلم ،  تألیف و ترجمه : دکتر احمدپور ،

    آمادگی شغلی  ، دکتر دایان سوکی نیک – دکتر ویلیام بندات – دکتر لیز  ، ترجمه: مرجان فرجی  ، انتشارات رشد

    آموزش کاربردی خلاقیت و حل خلاق مسائل ،  ترجمه و تألیف: دکتر حسن قاسم زاده  ، انتشارات قصیده سرا

    آموزش کارآفرینی در ایران، بهزاد لامعی

    آینده خلاقیت و خلاقیت آینده ، دکتر جورج لند – دکتر بت جارمن ، ترجمه: دکتر حسن قاسم زاده ، انتشارات ناهید

     این کتاب رئیس شماست ، مترجم: دکتر احمدپور ، معاونت اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان

    این کتاب رئیس شماست ، ِ Derik Raventry ، مترجم:دکتر محمود احمد پور،  چاپ اول:1373 ، انتشارات: معاونت اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی

    بررسی تجارب کشورها در زمینه توسعه و ترویج کارآفرینی، مهندس ناهید شیخان، مهندس حجت‌اله رضازاده،1382

    بررسی وضعیت منابع انسانی فعال در حوزه فناوری اطلاعات ایالات متحده. حجازی، سید علیرضا. 1383.

    بی واسطه از دل ، Michale Dell ، مترجم: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد، چاپ اول: 1380، انتشارات: فرا

    پارک علمی / تکنولوژی ، مبانی نظری ، قاسم زاده ، نصیرزاده ، ارشادی و پورپژوهش ، سمینار تخصصی اهداف و روشهای اجرائی طرح انکوباتور ، 1375 ترجم

    پارک علمی / تکنولوژی ، روند شکل گیری در جهان ، ، قاسم زاده ، نصیرزاده ، ارشادی و پورپژوهش ، سمینار تخصصی اهداف و روشهای اجرائی طرح انکوباتور ، 1375 ترجم

    پارک علمی / تکنولوژی ، ارزیابی علل ایجاد و موفقیت ، ، قاسم زاده ، نصیرزاده ، ارشادی و پورپژوهش ، سمینار تخصصی اهداف و روشهای اجرائی طرح انکوباتور ، 1375 ترجم

    پانزده درس برای پانزده روز(هنر سریع فکر کردن)، Edward Debono ، مترجم:  صدری افشار،  1382 ،انتشارات : اختران

    تنها بی پروایان پایدارند، Andrew s. Grove ، مترجم: دکتر رضایی نژاد، چاپ اول: پاییز 1378، ناشر: مؤسسه نشر فرا

    تجارب کارآفرینی کشورهای منتخب ، مؤسسه انتشارات امیر کبیر ،  تألیف و گردآوری : دکتر احمدپور ،     

    تحلیل سیستمی از گزینه‌های تأثیرگذار بر پدیده کارآفرینی، شمس‌السادات زاهدی

    تفکر خلاق و حل خلاقانه مسئله ، ترجمه و تألیف : خیریه بیگم حائری زاده- لیلی محمد ح ، انتشارات : نی

    تفاوتهای فردی. آناستازی، آن. 1369. ترجمه جواد طهوریان. چاپ دوم. تهران: انتشارات آستان قدس رضوی.

    تجارت الکترونیکی ابزاری برای کاهش شکاف دیجیتالی. عصر ارتباط شهیدی، مهدی. 1387. تیرماه 22.      

    توسعه کارآفرینی، استاد دکتر محمود احمدپور، آبان ماه 1382

    جهانی شدن ،  Globalization ، مترجم: اسماعیل مردانی گیوی، چاپ اول: 1379 ، انتشارات: سازمان مدیریت صنعتی

    جک ولش راه جنرال الکتریک ، Robert Slater ، مترجم :دکتر عبدالرضا رضایی نژاد، چاپ اول: 1379، انتشارات: فرا
    چالشهای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها ، علی حیایی

    خلاقیت ، دکتر ئی . پال تورنس ، ترجمه دکتر حسن قاسم زاده ، انتشارات دنیای نو

    خلاقیت و نوآوری در سازمان ، علی نیلی آرام- مجله تدبیر شماره ۸۵

    خلاقیت را چگونه از بین ببریم- تراز ام امابایل- مترجم حسین حسینی- مجله تدبیر

    خلاقیت و کارآفرینی نشریه کارآفرین، شماره 9، مهر و آبان 1380،

    خود اشتغالی، صدیقه علاءفر، 1379

    سازمان فردا (جلد اول)، گردآورندگان: Frances Hesselbein, Marshall Goldsmith، Richard Bakhard ، مترجم: مهندس فضل اله امینی، چاپ اول: زمستان 1378، انتشارات: مؤسسه نشر فرا

    سازمان فردا (جلد دوم) ، گردآورندگان: Frances Hesselbein, Marshall Goldsmith, Richard Bakhard ، مترجم: مهندس فضل اله امینی، چاپ اول: زمستان 1378، انتشارات : مؤسسه نشر فرا

    سازمان‌های کارآفرینی- جلیل صمدآقایی- ناشر مرکز آموزش مدیریت دولتی

    سازمانهای کارآفرین، تألیف و ترجمه : جلیل صمد آقایی، چاپ اول: 1378،انتشارات: مؤسسه عالی آموزش مدیریت دولتی
    سرمایه گذاری خطر پذیر ، مؤلفان: سید کامران باقری، جواد محبوبی، چاپ: هما

    سمینار آشنایی با کارآفرینی در سازمان پیشرو، تألیف: دکتر کامبیز طالبی، تیر ماه 1381

    سه کلید توان افزایی، Ken Blanchard,John P. Carlos,Alan Randolph ، مترجم:مهندس امینی،  1379 ، انتشارات: فرا

    شش کلاه تفکر  ، دکتر ادوارد دبونو  ، برگردان: آذین ایزدی فر ، انتشارات پیک بهار

    دنیای نمادین کسب و کار ، فیوناچرنیاوسکا – گوین پاتر ، مترجم : دکتر عبدالرضا رضایی نژاد ، ناشر: رسا
    دیسنی در اوج، BILL Capodagli,Lynn Jackson ، مترجم: غلامرضا صالحی معوا ، چاپ اول:1380 ، انتشارات:رسا

    رشته علمی به نام خلاقیت- پیتر دراکر- مترجم سیدصالح واحدی- مجله تدبیر شماره ۴۳

     روانشناسی بهره‌وری. ساعتچی، محمود. 1379. چاپ سوم. تهران: نشر نیایش.

    راز موفقیت در کسب و کار آزاد، Michael e.Gerber، مترجم : مهندس حسن اسلمی ارانی،1378،  انتشارات: آوازه
    رهیدن از قانون های کهنه ، Marcus Buckingham, curt Coffman ، مترجم: دکتر رضایی نژاد، تابستان 81  نشر فرا

    کارآفرینی، طالبی، نشریه کارآفرین، شماره 8، مرداد 1380، از: مصطفی پرخوان‌ رازلیقی

    کارآفرینی، استراتژی مناسب برای بهره‌وری، ماهنامه تدبیر، شماره 77، آبان 1376، از: دکتر محمود احمدپور،

    کارآفرینی، منافع اجتماعی حاصل از آن، محدودیت‌ها و سیاست‌ها، الهه راستگو، مرداد 1380

    کارآفرینی و نقش آن در اقتصاد ملی- ندا فرحبخش

    کارآفرینی- تعاریف- الگوها- دکتر محمد احمدپور داریانی- ناشر شرکت پردیس

    کارآفرینی و فناوری های پیشرفته ، 1382، انتشارات: دانشگاه تهران، مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی

    کارآفرینی(جلد اول) ، RobertD.Hisrich,Micael P.Peters ، مترجم: دکتر سید علیرضا فیض بخش (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف) ، دکتر حمید رضا تقی یاری، 1383، انتشارات: مؤسسه علمی دانشگاه صنعتی شریف،تهران

    کارآفرینی ، دکتر محمود احمد پور - محمود عزیزی ، چاپ دوم:1384، انتشارات:محراب قلم

    کارآفرینی آموزش و پرورش  ، مؤسسه فرهنگی، انتشارات محراب قلم ،  تألیف و گردآوری : دکتر احمدپور ،

    کارآفرینی یک دقیقه ای  ، مؤسسه فرهنگی، انتشارات محراب قلم ،  تألیف و گردآوری : دکتر احمدپور ،

    کارآفرینی در کسب و کار اینترنتی ، مؤسسه فرهنگی، انتشارات محراب قلم،  تألیف و گردآوری : دکتر احمدپور ،

    کارآفرینی در قالب یک مکتب (جنگل استراتژی ها)  ، شرکت پردیس 57 ،  تألیف : دکتر احمدپور ،

    گزارش «میس» از پیامدهای بیکاری در ایران ، روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 664 ، 14/2/84

    مبانی کارآفرینی ،  مؤسسه فرهنگی، انتشارات محراب قلم ،  تألیف : دکتر احمدپور ،

    مجموعه مقالات کارآفرینی و فناوری‌های پیشرفته، به کوشش مهندس حمید هاشمی، 1382،

    میزگرد توسعه کارآفرینی، تنگناها و راهکارها، ماهنامه تدبیر، شماره 90، بهمن 1377، دکتر محمود احمدپور، دکتر کامبیز

    مقایسه شاخص توسعه کارآفرینی در کشورهای منتخب(با تاکید بر ایتالیا و مالزی)، رضا زاده، حجت الله ؛شیخان، ناهید، اطلاعات سیاسی – اقتصادی، ۲۹ شهریور ۱۳۸۳

    مدیریت کار و زمان ، دبراالکوک ، مترجمان: دکتر بهروز دری، دکتر سید اکبر میر حسینی ، انتشارات: قدیانی

    مدیریت عمومی- دکتر سید مهدی الوانی- نشر نی

    موانع قانونی رشد کارآفرینی در صنایع کوچک ایران ، بهزاد لامعی

    نگرشی معاصر بر کارافرینی( 2 جلد) ، دانلداف.کوراتکو،ریچارد ام.هاجتس ، مترجم: ابراهیم عامل محرابی با همکاری دکتر محسن تبرایی، چاپ اول:1383 ، انتشارات:مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد

    نقش کارآفرینان در تحول خلاق سازمانهای اداری. عابدی، رحیم. 1380. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه دوره اول، پاییز 1.

    نقش کارآفرینی در توسعه صنعتی و اقتصادی. موسوی، سید محمود.1387 . رهیافت بهار 29.

    نقش نظام آموزشی- پژوهشی در توسعه کارآفرینی- کرامت‌اله اکبری

    هنر و علم خلاقیت  ، جورج – اف- نلر ، انتشارات دانشگاه شیراز ، برگردان: دکتر سید علی اصغر مسدد

    یورش فکری ، جفری راولینسون ، برگردان: لیدا کاوسی، عاطفه یزدان پناه، مهناز عابدیان، دکتر  بهرامی ، ناشر: خضرا

    پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، فن آوری وارتباطات

    پایگاه اطلاع رسانی  سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

    پایگا اطلاع رسانی  مرکز کارآفرینی دانشگاه امیر کبیر

    پایگاه اطلاع رسانی مرکز کارآفرین دانشگاه شریف

    پایگاه اطلاع رسانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

    پایگاه اطلاع رسانی انجمن مهندسی ساخت و تولید در ایران

    نشریات خلاقیت و نوآوری

    فصلنامه های  پژوهش و مهندسی ایران

    پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد و مدارک علمی ایران

    پایگاه اطلاع رسانی سازمان گسترش نوسازی وتوسعه صنایع و معادن ایران

     

    A Paradigm of Entrepreneurship, Entrepreneurial Management. Stevenson, H. H. and Jaarillo, J.C. 1990.   Strategic Management Journal 11, 17- 27.

    Entrepreneurship.Szilagy, A.D and Wallace, M.J. 1987.

    Effective Small Business Management : Norman M. Scarborough , Thomas W. Zimmerer, August 2002, Prentice Hall

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت