پایان نامه بررسی عوامل موثر در کارآفرینی دانش آموختگان در رشته کشاورزی در شهرستان اردبیل

تعداد صفحات: 87 فرمت فایل: word کد فایل: 10001823
سال: 1391 مقطع: کارشناسی دسته بندی: پایان نامه مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۱۵,۳۰۰ تومان
قیمت: ۱۳,۲۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی عوامل موثر در کارآفرینی دانش آموختگان در رشته کشاورزی در شهرستان اردبیل

    پروژه برای اخذ درجه کارشناسی

     در رشته مهندسی کشاورزی

    چکیده :

    کار آفرینی در هر رشته شغلی لازم و ضروری است،زیرا آینده و پیشرفت هر رشته تحصیلی زمانی خوب رقم می خورد که بتوئان به لحاظ اقتصادی آن را توجیه پذیر گردو لازمه این کار گسترش دادن آن با کار آفرینی می باشدبه عبارت دیگر برای موفقیت شغلی در هر رشته کار آفرینی در آن لازم است .رشته کشاورزی از جمله رشته هایی است که با توجه به کثرت فارغ التحصیلان در ان لازم است تا یک سری عملیات کار آفرینانه در آن صورت گیرد تا حداقل با شاغل شدن افراد در این رشته تا حدودی میزان این رشته در محیط های شغلی کاهش یابد .

    پژوهش حاظر سعی بر آن داشته تا میزان کار آفرینی در این رشته را از طریق پرسشنامه های محقق ساخته و با نظر سنجی های صورت گرفته توسط دانشجویان این رشته مورد ارزیابی قرار دهد

     

    واژگان کلیدی :کشاورزی،کار آفرینی

    فصل اول- کلیات پژوهش

    مقدمه

    بیان مساله

    اهمیت پژوهش

    اهداف پژوهش

    فرضیات پژوهش

    تعاریف مفهومی و عملیاتی

    مقدمه

    مفهوم و واژه کارآفرینی :[1]

     عبارت است از فرآیند ایجاد ارزش از راه تشکیل مجموعه منحصر به فرد ی از منابع بمنظور بهره گیری از فرصتها.

    واژه کار آفرینی از کلمه فرانسوی Entreprendre به معنای متعهد شدن نشات گرفته است. بنا به تعریف واژه نامه دانشگاهی و بستر : کارآفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی ، اداره و تقبل کند. واژه کار آفرینی دیرزمانی پیش از آنکه مفهوم کلی کارآفرینی به زبان امروزی پدید آید ، در زبان فرانسه ابداع شد . در اوایل سدهه شانزدهم میلادی کسانی را که در امر هدایت ماموریت های نظامی بودند ، کار آفرین می خواندند . از آن پس درباره دیگر انواع مخاطرات نیز همین واژه با محدودیت هائی مورد استفاده قرار می گرفت. از حدود سال 1700 میلادی به بعد ، فرانسویان درباره پیمانکاران دولت که دست اندر کار ساخت جاده ، پل ، بندر و تاسیسات بودند ، به کرات لفظ کارآفرین را به کار برده اند.

    کارآفرین فردی است که شرکتی را به منظور سود و رشد ، تاسیس و مدیریت می نماید و از آن برای پیشبرد اهداف شخصی استفاده می کند که ویژگی صلی او رفتار نو آورانه است و از تجربیات مدیریت استراتژیک در فعالیت خود استفاده می کند.

    1-2- بیان مساله

    دوره اول : قرن 15و16 میلادی : دراین دوره به صاحبان پروژه‌های بزرگ که مسؤولیت اجرایی پروژه‌های بزرگ که مسؤولیت اجرای این  پروژه‌ها همانند کلیسا،تأسیسات نظامی و000بود کارآفرین اطلاق میشد.

    دوره دوم: قرن17میلادی: همزمان با شروع انقلاب صنعتی بود،دراین دوره مخاطره پذیری به کارآفرینی اضافه شد0به افرادی همانند بازرگانان وصنعتگران کارآفرین اطلاق می شد0

    دوره سوم: قرن 18 و19 میلادی: دراین دوره کارآفرین علاوه برمخاطره پذیر بودن،سرمایه مورد نیاز خود را ازطریق وام تأمین می کرد0

    دوره چهارم: دهه‌های میانی قرن بیستم :دراین دوره مفهوم نوآوری به عنوان یک جزءاصلی برتعاریف کارآفرینی اضافه شد0

    دوره پنجم: دوران معاصر (ازاواخر دهه 1970تاکنون): تا قبل ازاین دوره تنها توجه اقتصاددانان به کارآفرینی معطوف بود،اما دراین دوره به تدریج روانشناسان،جامعه شناسان ودانشمندان ومحققین علوم مدیریت نیزبه ابعاد مختلف کارآفرینی توجه نموده اند0

    سابقۀ کارآفرینی درایران:

    درکشور ما تاشروع اجرای برنامه سوم توسعه، توجه چندانی به کارآفرینی نشده بود0مشکل بیکاری وپیش بینی حادترشدن آن دردهه1380 موجب گردیدکه درزمان تدوین برنامه سوم توسعه،موضوع توسعۀ کارآفرینی مورد توجه قرارگیرد0دربرنامه اخیرتوسعه کارآفرینی درسطحوزارتخانه‌های علوم،تحقیقات، فناوری وبهداشت،درمان­وآموزش­پزشکی،جهاد کشاورزی،صنایع­ومعادن وهمچنین مؤسسۀ جهاددانشگاهی شده است0

    وا‍‍‍ژه ی کارآفرینی از کلمه ای فرانسوی به معنای متعهد شدن نشأت گرفته است و بنابر تعریف واژه نامه دانشگاهی«وبستر» کارآفرین کسی است که مخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی،اداره و تقبل نماید0

    کارآفرین­ و کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرارگرفت واز قرن شانزدهم به نوعی کارآفرینی را در نظریه‌های اقتصادی خود تشریح کرده اند.در بین نظریات اقتصاددانان می توان به نظریه توسعه اقتصادی ژوزف شومپیتر (پدر علم کارآفرینی) درسال 1934اشاره کرد.

    نظریات وی مبتنی برآن که کارآفرینان را موتورمحرکه توسعه اقتصادی تلقی وعملکرد آنان راتخریب خلاق می داند مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است.

    کارآفرینی ازسوی روانشناسان با درک نقش کارآفرینان دراقتصاد وبه منظور شناسایی ویژگیها والگوهای رفتاری آنها مورد توجه قرارگرفت  ودانشمندان مدیریت نیز به کارآفرینی وایجادجو محیط کارآفرینانه درسازمانها پرداخته اند.

    جامعه شناسان کارآفرینی را به عنوان یک پدیده اجتماعی درنظرگرفته وبه بررسی رابطه متقابل بین کارآفرینان وسایرقسمتها و گروههای جامعه میپردازند.متأسفانه ازواژۀ کارآفرینی، ایجاد کارواشتغال زایی برداشت می شود حال آنکه کارآفرینی دارای پیامدهای وسیعتری­ازجمله:

    افزایش اعتماد به نفس،باورشدن خلاقیت،ایجاد توسعه تکنولوژی، تولید ثروت درجامعه وافزایش رفاه عمومی است ودرصورتی که فقط به جنبۀ اشتغال زایی آن توجه شود، ازسایرپیامدها بی بهره می مانیم0

    بطور ساده کارآفرین به شخص حقیقی یا حقوقی ای گفته می شود که توانایی تحمل ریسک - اغلب مالی - را دارد و میتواند یک ایده اولیه را به یک فعالیت اقتصادی تبدیل کند. همه ما می توانیم یک کارآفرین باشیم، چه کارمند، چه کشاورز و ... در هر پست و مقامی که باشیم در راه انجام فعالیت های خود می توانیم کارآفرین بوده و ایده های خود برای بهبود انجام کارها را به واقعیت تبدیل کنیم.

    یک کشاورز می تواند با راه اندازی روشهای جدید کاشت، آبیاری، نگهداری و ... کمیت یا کیفیت محصولات خود را بالا ببرد. یک کارمند می تواند برای انجام فعالیت های روزانه و البته در چهارچوب اختیارات خود روشهای جدیدی را اختیار کند تا انجام کارها برای خود و ارباب رجوع سریعتر و با کیفیت بالاتری صورت پذیرد. یک مهندس یا شرکت می تواند با قبول هزینه های تولید آزمایشگاهی، نمونه ای از یک محصول را تولید کرده و در صورت مفید بودن آنرا تولید انبوه نماید و به جامعه خود خدمت کند. یک مربی تیم فوتبال می تواند با اتخاذ روشهای مدیریتی و arrange یک تیم به موفقیت های بسیار دست پیدا کند و ....

    همانطور که مشاهده می کنید در تمام مثالهایی که آورده شد نوعی ریسک وجود دارد. این ریسک ممکن است باعث از بین رفتن محصول کشاورز شود یا باعث شود تا کارمند توبیخ یا اخراج شود و یا سرمایه گذاری آن مهندس یا شرکت به هدر رود. و دست آخر آنکه آن مربی تیم ممکن است سمت یا اعتبار خود را از دست دهد. بنابراین مشاهده می کنید که بسادگی میتوان این نتیجه را گرفت که "کارآفرینی بدون ریسک امکان پذیر نمی باشد." شاید از همین جمله بتوان فهمید که چرا در کشور ما در میان جوانان کارآفرینی جایگاه والایی ندارد، فعلا" اجازه دهید بحث فنی را ادامه دهیم.همچنین میزان کار آفرینی را در بخش کشاورزی مطالعه نماییم و بدانیم که کار آفرینی در بخش کاورزی تاچه اندازه در بین دانشجویان استقرار یافته است؟

     

    1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش

    بحث کار آفرینی امروزه بحثی است که به خاطرافزایش میزان بیکاری در کشورها، به خصوص در ایران مورد مطالعه قرار گرفته است .کارآفرینی در مقطع تمامی رشته ها قابل بحث است،ولی عمدتاً این موضوع در حوضه ی رشته هایی قابل بررسی است که درصد بیکاری و فارغ التحصیلی آن رشته بالا بوده و اشتغال در آن رشته در زمان کنونی مشکل باشد.علی هذا با توجه به عملیاتی بودن فعالیت در بخش کشاورزی، کار آفریینی در این حوزه بسیار  اهمیت دارد زیرا با توجه به اینکه فرد کار آفرین در این رشته علاوه بر اینکه خود را شاغل می کند،عده ای از کارشناسان و دانشجویان فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی صاحب شغل می شوند. اهمیت شاغل بودن در رشته کشاورزی قابل بحث است زیرا این رشته از جمله رشته هایی است که قسمت عظیمی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد.

    تلاش اکثر کشور ها، توسعه صادرات غیر نفتی است پس در کشوری مثل ایران کار آفرینی آن هم در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است. طالعات‌ نشان‌ می‌دهد که‌ از نظر برخی‌ از اقتصاددانان‌ و صاحبنظران‌ و دانشمندان‌ مدیریت‌، موتور حرکت‌ و رشد اقتصادیک‌ جامعه‌ کارآفرینان‌ هستند که‌ در محیطی‌ رقابتی‌ و در شرایط‌ عدم‌ تعادل‌ (و نه‌ تعادل‌ ایستا) جامعه‌ را به‌ حرکت‌ در می‌آورندو توسعه‌ می‌بخشند.

     تعاریفی‌ که‌ از کارآفرینی‌ ارائه‌شد، مبین‌ آن‌ است‌ که‌، کارآفرین‌منتظر سرمایه‌گذاری‌ و ایجاد شغل‌ ازطرف‌ دولت‌ نیست‌. او خود با شناخت‌صحیح‌ از فرصتها و استفاده‌ ازسرمایه‌های‌ راکد امکاناتی‌ را فراهم‌نموده‌ و با سازماندهی‌ و مدیریت‌مناسب‌ منابع‌، ایده ‌ خویش‌ را عملی‌می‌نماید. او تنها خودش‌ شاغل‌نمی‌شود، بلکه‌ بدون‌ اتکاء به‌ دولت‌،در بخش‌ غیردولتی‌ برای‌ تعداددیگری‌ نیز شغل‌ می‌آفریند و علاوه‌ برآن‌ نقش‌ مهمی‌ در تولید و«اشتغال‌ مولد» دارد. این‌ امر سبب‌ کاهش‌ نرخ‌ بیکاری‌ بدون‌ نیاز به‌ سرمایه‌گذاری‌ دولت‌ برای‌ ایجاد اشتغال‌ می‌گردد. البته‌ دولت‌می‌تواند با ارائه‌ تسهیلات‌ و پیگیری‌ سیاستهای‌ مناسب‌، حرکت‌ کارآفرینان‌ را شدت‌ و شتاب‌ بخشد.

     

    1-4- اهداف پژوهش

    1-4-1- هدف اصلی پژوهش

    هدف اصلی بررسی عوامل موثردر کار آفرینی فارغ التحصیلان رشته کشاورزی می باشد

    1-4-2- اهداف فرعی

    1-  بررسی میزان انگیزه دانشجویان کشاورزی به کار آفرینی در حوزه کشاورزی .

    2- بررسی میزان اشتغال دانشجویان به صورت مشارکتی یا گروهی .

    3- بررسی مشکلات کار آفرینی در بخش کشاورزی .

    4- بررسی میزان حمایت ارگانها و نهاد های دولتی از کار آفرینان رشته مهندسی کشاورزی.

    -5- فرضیه های پژوهش

    1- کار آفرینان بخش کشاورزی میتوانند نقش مهمی در اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی داشته باشند .

    2- کار آفرینی در بخش کشاورزی دراستان اردبیل به خوبی استقرار یافته است.

    3- اکثر فارغ التحصیلان کشاورزی از طریق کار آفرینی در این بخش شاغل بوده اند.

    6- تعاریف مفهومی و عملیاتی

    1-6-1- کارآفرینی

    واژه کارآفرینی در زبان فارسی واژه ای است نو که معنای لغوی آن ، شنونده یا خواننده ناآشنا به مفهوم اصلی آن را ، که ترجمه انگلیسی Entrepreneurship است به اشتباه می اندازد. این واژه اغلب در اذهان ، مفهوم اشتغالزایی و ارتباط مستقیم و ذاتی با کار (آن هم از نوع فیزیکی آن ) را تداعی می کند، در حالی که کارآفرینی به معنی حقیقی خود تعاریف مختلف و متنوعی دارد. به طورکلی می توان گفت که اساس و جوهره اغلب تعاریف ارائه شده در فرهنگ غرب به مفهوم ” فرآیند خلق ثروت” یا “تخریب خلاق” می باشد که طبیعتا چنان فرآیند و چنین تخریبی توام و همراه با ریسک است .

    1-6-2- کار آفرین

    کارآفرین به انگلیسی( Entrepreneur)فردی است که با صرف زمان و انرژی لازم، منابع، نیروی کار، مواد اولیه و سایر دارایی‌ها را به گونه‌ای هماهنگ می‌سازد که ارزش آن‌ها و یا محصولات حاصل از آن‌ها نسبت به حالت اولیه‌اش افزایش یابد (ایجاد ارزش افزوده کند). کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت‌ها و موقعیت‌ها و ایجاد حرکت در جهت توسعهٔ این موقعیت‌ها دارند، پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می‌شوند. در ایران پدر کارآفرینی را دکتر احمدپور داریانی میدانند و وی یکی از صاحبنظران این حوزه است

    1-6-3- اشتغال

    اشتغال از باب ش غ ل بر وزن افتعال  گرفته شده است و معنی آن عبارت است از درگیر شدن دست به کار شدن و خود را با کاری مرتبط کردن در پژوهش حاضر منظور از اشتغال همان شاغل بودن در بخش کشاورزی از طریق کار آفرینی می باشد .

     

     

     

    1-7- تعاریف عملیاتی

    لازم به ذکر است برای تعاریف فوق از طریق گرد آوری پرسشنامه ای که توسط محقق صورت گرفته است و با استفاده از سوالات 1 تا 24 جواب داده شده است.

     

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی عوامل موثر در کارآفرینی دانش آموختگان در رشته کشاورزی در شهرستان اردبیل

    فهرست:

    فصل اول- کلیات پژوهش... 1

    1-1- مقدمه. 2

    1-2- بیان مساله. 3

    سابقۀ کارآفرینی درایران: 3

    1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش... 6

    1-4- اهداف پژوهش... 7

    1-4-1- هدف اصلی پژوهش... 7

    1-4-2- اهداف فرعی.. 7

    1-5- فرضیه های پژوهش... 8

    1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی.. 9

    1-7- تعاریف عملیاتی.. 10

    فصل دوم – ادبیات و پیشینه پژوهش... 11

    2-1- تعاریف کلی.. 12

    2-1-1- تاریخچه ی کارآفرینی.. 12

    سابقۀ کارآفرینی درایران: 13

    2-1-2- تعاریف ومفهوم کارآفرینی: 13

    2-1-3- نقش دولت درتوسعۀ کارآفرینی: 18

    2-1-4- علل اهمیت کارآفرینی: 20

    2-1-5- کار گروهی شروع کارآفرینی: 21

    2-1-6- کارآفرینی اجتماعی.. 22

    2-1-7- مفهوم‌ و معنای‌ کارآفرینان‌ اجتماعی.. 22

    2-1-8- عناصر کارآفرینی‌ اجتماعی‌ 24

    2-1-9- مراحل توسعه کارآفرینی توسط خانواده: 27

    2-1-10- کارآفرینی و ایجاداشتغال. 29

    2-2- پیشینه های پژوهشی.. 46

    فصل سوم- روش تجذیه و تحلیل داده ها 48

    3-1-  مقدمه. 49

    3-2- روش تحقیق. 49

    3-3- توصیف ویژگی های تحقیق(جامعه و نمونه آماری) 49

    3-4- تعیین حجم نمونه. 49

    3-5- روش گردآوری داده ها: 50

    3-6-  ابزار گردآوری داده ها 50

    3-7- روایی ابزار اندازه گیری تحقیق. 51

    3-8- پایایی  ابزار اندازه گیری تحقیق. 51

    3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها 51

    3-9-1-آمار توصیفی.. 51

    3-9-2- آمار استنباطی.. 52

    فصل چهارم - تجزیه و تحلیل داده ها 53

    4-1-  مقدمه. 54

    4-1-1-  جنسیت: 54

    4-1-2- سن: 56

    4-1-3- ترم: 58

    4-1-4-علاقه به کارآفرینی: 59

    4-1-5- ایجاد کار: 61

    4-1-6-تعداد اعضای خانواده: 62

    4-1-7- میزان درآمد: 63

    4-2-  داده های استنباطی.. 66

    فصل پنجم- نتیجه گیری،پیشنهادات و محدودیت های پژوهش... 69

    5-1- نتیجه گیری.. 70

    5-2- پیشنهادات.. 71

    5-3- محدودیت های پژوهش... 72

    منابع و مأخذ. 73

    .

    منبع:

    . نصیری قیداری، حسن.(۱۳۸۱). بسترسازی کارآفرینی،همت همگانی می طلبد. مجله بازاریابی. شماره ۲۲، دی ماه، ۲-۳.صص۱۱-۷

    ۲. یعقوبی ، جعفر.(۱۳۸۲).کارآفرینی در کشاورزی. ماهنامه الکترونیکی ترویج و توسعه روستایی، شماره ۲، اردیبهشت ماه، ص۲۰-۲۵.

    ۳. مقیمی ،محمد و محمود احمدپور داریانی. (۱۳۸۱). طراحی دوره های آموزش کارآفرینی برای کارآفرینان صنایع کوچک و متوسط که در مرحله بهره برداری قرار دارند. مجله بازاریابی. شماره ۲۲، دی ماه. صص ۳۷-۳۸.

    4- وبر، ماکس (1371)؛ اخلاق پروتستان و روح سرمایه‌داری؛ ترجمه عبدالمعبود انصادری، سازمان سمت، چاپ اول.

    5- تارو، لستر (1381)؛ ثروت آفرینان؛ ترجمه عزیز کیاوند، نشر فرا.

    6-  پاپ زن، عبدالحمید (۱۳۸۲). کدامین استراتژی برای حل مشکل بیکاری در ایران: توسعه سخت افزار و یا مغز افزار. دومین کنفرانس اشتغال و توسعه. تهران. آبان ۱۳۸۲

    7-  حسینی، سید محمود(۱۳۸۴). آموزش کشاورزی کارآفرینانه. جزوه درسی دوره دکتری آموزش کشاورزی. تهران: دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران

    8-  سازمان سنجش آموزش کشور. (۱۳۸۲). کلیات طرح کارآفرینی در دانشگاهها(کاراد). سایت اینترنتی سازمان سنجش

    9- احمد پروداریانی،محمود(1380)،کارآفرینی(تعاریف،نظریات،الگوها)انتشارات پردیس تهران.

    10- از کیا،مصطفی(1377)جامعه‏شناسی توسعه،مؤسسه نشر کلمه،تهران.

    11- استادزاده،زهرا(1382).کارآفرینی،توسعه و اشتغال.رهیافت شماره 29.صص 81-71

    12- اطلاعات(خرداد 1380)تأملی بر نقش زنان روستایی در رشد کشاورزی و توسعه پایدار.

    13- اکبری.کرامت الله(1382)«نقش نظام آموزشی پژوهشی در توسعه کارآفرینی»،مجموعه مقالات‏ کارآفرینی و فناوری‏های پیشرفته،انتشارات دانشگاه تهران و انتشارات موسسه تحقیقات و توسعه علوم‏ انسانی،چاپ اول،تهران ص 171-180.

    14- انصاری،محمد تقد و ایرج غفارزاده(اسفند 1384).«تحقیقات کاربردی بستر مناسب کارآفرینی» مجموعه مقالات همایش ملی کارآفرین،تهران:انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن،صص 111-091

    15- توانا،فاطمه(1379).بررسی طرح شناسنامه اشتغال زنان.نشریه،خراسان.ص(8-13(

    16- ثابت فرد،محمد(1383)روحیه کارآفرینی،جهان صنعت.شماره 18

    17- جمشیدی،محمد رضا(1380)ضرورت آموزش نیروی انسانی در بخش کشاورزی،نشریه آسیا

    18- حیدری،غلامرضا(1375)اثرات یکپارچگی اراضی بر توسعه کشاورزی،رساله دکتری،دانشگاه آزاد اسلامی«واحد علوم تحقیقات تهران

    19- حسینی،سید محمود و سلیمان‏پور محمد رضا(1385):نشریه جهاد،مقاله بررسی اثرات تقویت‏ روحیه کارآفرینی در روند توسعه کشاورزی،شماره 273

    20- حسینی،سید محمود و خسروی‏پور بهمن(1385)کارآفرینی:سیر تحول مفاهیم و دیدگاه‏ها و نقش‏ و اهمیت آموزش و کارآفرینی،مجموعه مقالات همایش علمی آموزش کشاورزی،تهران.

    21-­صدیق،محمد­جعفر(1380)«نقش­انکوباتورها­در­بسترسازی­کارآفرینی­برای­دانش‏آموختگان‏ دانشگاه‏ها،چکیده مقالات چهل و چهارمین نشست روسای دانشگاه‏ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور،مؤسسه‏ پژوهش و برنامه‏ریزی آموزش عالی،تهران ص 64.

    22- فرحبخش،ندا(1382).«کارآفرینی و نقش آن در اقتصاد ملی»مجموعه مقالات کارآفرینی و فناوری‏های‏ پیشرفته،انتشارات دانشگاه تهران و انتشارات مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی،چاپ اول،تهران.

    23- قریشی‏زاده،شاهین(1377)توسعه کشاورزی مشارکت،ارتباطات،ماهنامه مزرعه،شماره 17

    24- مردیت جفری نیکسون و فیلیپ رایت نک،(1371)کارآفرینی،ترجمه محمد صادق بنی ثیان.دفتر بین‏المللی کار،مؤسسه کار و تأمین اجتماعی.ص(16-25)

    25- میرشکاری،علی(1385)نقش نظام آموزش عالی بر توسعه کارآفرینی در حوزه کشاورزی،مجموعه‏ مقالات همایش علمی آموزش کشاورزی،تهران.

    26- مینایی‏پور،فرحناز(1382).بررسی تأثیر عوامل رفتاری بر کارآفرینی درون سازمانی از دیدگاه کارکنان‏ شهرداری تهران و ارائه راهکار مناسب،پایان‏نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

    27- نطاق،سیامک(1376)،مقدمه‏ای بر کارآفرینی،سازمان بهره‏وری ایران،انتشارات بصیر

    28- نوروزی،لادن(1383)،نقد و بازنگری برنامه سوم توسعه در زمینه سیاست‏های اشتغالزنان،نشریه‏ برنامه(31)ص(5-6(

    29- وکیلی،بهمن(1373).اشتغال و بیکاری در بخش کشاورزی،مؤسسه مطالعات و پژوهش‏های‏ بازرگانی،وزارت بازرگانی تهران.

    30- هاشمی‏داران،حسن(اسفند 13484)اشتغال و کارآفرینی در بخش کشاورزی ایران.مجموعه مقالات‏ همایش ملی کارآفرینی تهران:انتشارات علمی دانشگاه اسلامی واحد رودهن.صص 552-491.

    31- ید الهی فارسی،جهانگیر(اسفند 1384)مدل برنامه‏ریزی توسعه کارآفرینی،مجموعه مقالات همایش‏ ملی کارآفرینی،تهران:انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.صص:556-537.

     

    32- Palmer, M.(1987); The Application of Psychological Testing to Entrepreneurial Potential; Inc. Baumback، J. Mancuso (eds). Entrepreneurship and Venture Management N.J: Prentice Hall.

    33- Sawyer, J. (1958); Entre Preneurial: Perpective and Directions 1948 – 1958; Business History Review.

    34- ockhaus. R.(1982); “Risk Taking Propensity of Entrepreneurs”; Academy of Management Journal.

    35- Gasse. Y.(1985); A Strategy for the Promotion and Identification of Potential Entrepreneurs at the Secondary School Level; In P.D. Reynolds(ed), Frontier of Entrepreneurship Research, Washington: Babson college.

    36- Don Mackie. (۲۰۰۲). Entrepreneurship in Rural America Southern. Rural Development Center’s quarterly newsletter. Available [on line] at WWW:
    www.ruraleship.org/content/ pdf/Article-SRRD%۲۰Center.pdf
    37- Henry, Collette, frances hill and Claire litch (۲۰۰۳). Entrepreneurship education and training. London: Ashgate
    38- Lescevica Maira. (۲۰۰۲). Rural Entrepreneurship Success Determinants. Available [on line] at WWW:
    www.kc.frb.org/PUBLICAT/MainStreets۰۳/RC۰۳_Dabson.pdf 
    39- Brian Dabson. (۲۰۰۲). Supporting Rural Entrepreneurship. . Available [on line] at www.kc.frb.org/Publicat/Exploring/RC۰۱Dabs.pdf 

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت