پایان نامه ارائه روشی برای کشف سرویس ها در خط تولید سرویس گرا

تعداد صفحات: 114 فرمت فایل: word کد فایل: 10001983
سال: 1390 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۵,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ارائه روشی برای کشف سرویس ها در خط تولید سرویس گرا

    پایان نامه کارشناسی ارشد    

    رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات   

    چکیده 

    رویکرد خط تولید سرویسگرا به عنوان ترکیبی از خط تولید نرم افزار و معماری سرویسگرا تلاش دارد مزایا این دو روش توسعه سیستم ها را به صورت یکجا به ارمغان آورد. در واقع خط تولید سرویسگرا میخواهد استفاده مجدد

    سیستماتیک خط تولید نرم افزار را همراه با انعطافپذیری معماری سرویسگرا برای توسعه خانوادهای از سیستمها با

    قابلیت تغییر و پیکربندی مجدد پویا به کار گیرد. طبیعتا در این راه چالشهایی در زمینه نحوه ترکیب دو رویکرد خط

    تولید نرم افزار و معماری سرویسگرا مطرح خواهند شد. یکی از این موارد نقش سرویسها در توسعه سیستم با استفاده

    از خط تولید سرویسگرا است. 

    سرویسها به عنوان عناصر اصلی معماری سرویسگرا ،میتوانند انعطافپذیری و استفاده مجدد را برای خط تولید

    نرمافزار فراهم کنند. از این رو ارائه روشهایی برای شناسایی و کشف سرویسهایی که بتوانند به عنوان داراییهای پایه

    برای توسعه سیستمها در خط تولید سرویسگرا مورد استفاده قرار گیرند از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین باید

    راهکارهایی ارائه داد تا سرویسها قادر به پوشش تغییرپذیری نیازمندیها میان محصولات مختلف یک خانواده باشند. 

    در این تحقیق تلاش میشود روشی برای کشف سرویسها در خط تولید سرویسگرا ارائه شود که امکان پیدا کردن

    سرویسهای مناسب از میان مجموعههای سرویسهای داخلی و خارجی را فراهم سازد. این رویکرد مدل ویژگی که

    نیازمندیهای اصلی یک خانواده از محصولات را نشان میدهد، مبنا قرار داده و بر اساس آن فرآیند کشف سرویس را

    دنبال میکند. به منظور شناسایی سرویسهای مناسب قواعدی برای پالایش سرویسها پیشنهاد شده که روابط میان

    ویژگیها را در فرآیند کشف سرویس دخالت میدهد. این قواعد بر اساس روابط معنایی و ساختاری میان ویژگیها در

    مدل ویژگی پیشنهاد شدهاند .از دیگر خصوصیات روش پیشنهاد شده خودکار بودن آن است به نحوی که کاربر نقش

    اندکی در مراحل مختلف ایفا میکند.  

    کشف سرویس در خط تولید سرویسگرا از این جهت حائز اهمیت است که با شناسایی سرویسهای مناسب که

    نیازمندیهای خانواده محصولات را پوشش میدهند میتوان هزینه و زمان توسعه سیستمها را کاهش داد. سرویسهای

    کشف شده میتوانند به عنوان دارایی پایه مورد استفاده قرار گیرند. با این کار، علاوه بر استفاده مجدد از سرویسها

    میتوان از انعطافپذیری آنها برای پیکربندی محصولات به صورت پویا در زمان اجرا استفاده کرد. 

     

    کلمات کلیدی: خط تولید نرم افزار، معماری سرویس گرا، خط تولید سرویس گرا، کشف سرویس

     

     

    فصل اول – کلیات تحقیق 

     

    1-1 مقدمه 

    تغییرات مداوم بازار و نیازمندیها و پیدایش نیازمندیهای جدید طراحی، توسعه و نگهداری سیستمهای نرمافزاری

    را با چالشهای فراوانی رو به رو کرده است. پیادهسازی سیستمهای نرمافزاری برای سازمانها هزینه بالای دارند ضمن

    اینکه ریسک توسعه چنین سیستمهایی با توجه به شرایط رقابتی بازار نیز بالا میباشد. از این رو سازمانها و

    شرکت های نرمافزاری به دنبال رویکردهایی هستند که استفاده مجدد از عناصر موجود را تا حد ممکن بالا ببرد و در

    عین حال سیستمهایی طراحی کنند که تا حد ممکن انعطافپذیر باشند.  

    معماری سرویسگرا (SOA)[1] و خط تولید نرمافزار[2] دو رویکرد نرمافزاری هستند که جهت پاسخ به نیازهای مطرح

    شده در محیطی دائما در حال تغییر و رقابتی مطرح شدهاند .به تازگی رویکرد جدیدی تحت عنوان خط تولید

    سرویس گرا[3] مطرح شده است که تلاش میکند مزایای این دو رویکرد را یکجا فراهم کند. در واقع هدف رویکرد خط

    تولید سرویسگرا ترکیب انعطافپذیری حاصل از معماری سرویسگرا با استفاده مجدد برنامه ریزی شده حاصل از خط

    تولید نرمافزار است. به این منظور چارچوبهای متفاوتی برای خط تولید سرویسگرا پیشنهاد شدهاند که گامهایی برای

    توسعه سیستمها با این رویکرد ارائه میدهند. یکی از فعالیتهای مهم در این رویکرد کشف سرویس[4] میباشد. با توجه

    به تاکید این روش بر استفاده مجدد، کشف سرویسهایی که نیازمندیهای کارکردی و غیر کارکردی یک خانواده از

    محصولات را فراهم میسازند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کشف سرویسهای مناسب میتوانند میزان استفاده

    مجدد را افزایش دهد. 

     

    2-1 تعریف مسئله 

    یکی از فعالیتهای اصلی در خط تولید سرویسگرا شناسایی و کشف سرویسهایی است که نیازمندیهای یک

    خانواده از محصولات را پوشش دهند. روشهایی که تا به حال برای این منظور ارائه شدهاند تلاش میکنند از روی روابط میان ویژگیها[5] و فرآیندهای حرفه، به شناسایی سرویسها بپردازند .اهمیت شناسایی و کشف سرویس در خط

    تولید سرویسگرا به دلیل تاکیدی است که بر استفاده مجدد از داراییها میشود. با شناسایی و کشف سرویسهایی که

    نیازمندیهای خانواده محصولات را پوشش دهند میتوان از آنها به عنوان داراییهای پایه[6] برای افزایش و بهبود میزان

    استفاده مجدد در خط تولید سرویسگرا استفاده کرد. در این تحقیق به طور خاص روی مسئله کشف سرویس تمرکز

    میشود. علت تمرکز بر روی روند کشف سرویس در خط تولید سرویسگرا این است که امروزه به دلیل گسترش و

    افزایش شرکتها و سازمانهایی که از معماری سرویسگرا بهره میبرند تعداد زیادی سرویس در فضای وب وجود دارد. روشهای کشف سرویس میتوانند به سازمانها در شناسایی سرویسهای مورد نیاز خود و استفاده از آنها در روند

    توسعه محصولات کمک کنند. با این کار میتوان از پیادهسازی مجدد سرویسهایی که مشابه خارجی دارند جلوگیری

    کرد و در نتیجه سطح استفاده مجدد را افزایش داد. رویکرد کشف سرویس پیشنهاد شده برای خط تولید سرویسگرا

    در این تحقیق دارای ویژگیهای زیر است: 

    کشف سرویس بر مبنای روابط معنایی و ساختاری میان ویژگیها در مدل ویژگی[7] محصولات یک خانواده 

    استفاده از هستان شناسی[8] به منظور شناسایی روابط معنایی که در مدل ویژگی نمایان نمیباشند و بهبود روند

    کشف سرویس

    خودکارسازی روند کشف سرویس با استفاده از ابزار و پروتکلهای استاندارد جهت تسهیل فرآیند کشف

    سرویس. 

    با توجه به این مطالب میتوان عنوان کرد که مسئله اصلی این تحقیق ارائه روشی برای کشف سرویسها بر مبنای

    روابط میان ویژگیهای خانوادهای از محصولات یک خط تولید است که تا حد ممکن خودکار باشد.  

     

    3-1 اهداف تحقیق 

    در این تحقیق تلاش میشود با ارائه قواعدی بر مبنای روابط معنایی و ساختاری مدل ویژگیهای محصولات

    خانواده خط تولید، روشی خودکار برای کشف سرویس ارائه شود. در این روش از هستانشناسی دامنه جهت گسترش

    روابط معنایی، و روشهای کشف سرویس معنایی[9] برای پیدا کردن سرویس ها استفاده میشود. هدف پیدا کردن

    سرویسهای مناسب از میان سرویسهای موجود در مخازن سرویس[10] جهت پوشش ویژگیهای خانواده محصولات

    است. در پایان سرویسهای کشف شده بر اساس خصوصیات کیفی ردهبندی میشوند. در روش پیشنهاد شده تلاش

    میشود سرویسهایی در رده بالاتر قرار گیرند که قابلیت استفاده مجدد بیشتری در داخل خط تولید داشته باشند. در

    واقع هدف این تحقیق پاسخگویی به سوالات زیر است: 

    چه ارتباطی میان ویژگیها و سرویسها وجود دارد؟

    سرویسهای خارجی چه نقشی در خط تولید سرویسگرا دارند و چگونه میتوان از آنها استفاده کرد؟ 

     

    4-1 محدوده تحقیق 

    این تحقیق به طور خاص بر روی فعالیت کشف سرویس در چرخه مهندسی دامنه[11] خط تولید سرویسگرا

    م یپردازد. تمرکز تحقیق بر کشف سرویس در مرحله حیطهبندی[12] و به منظور شناسایی داراییهای پایه میباشد. روش های شناسایی، طراحی و ترکیب سرویسها در ادامه چرخه مهندسی دامنه و مهندسی محصول[13] در محدوده این

    تحقیق قرار ندارد. با توجه به اینکه کشف سرویس در درون یک خط تولید سرویسگرا صورت میگیرد از مفاهیم

    مرتبط با این رویکرد توسعه سیستم نیز استفاده میشود. ورودی رویکرد یک مدل ویژگی و خروجی آن مجموعهای از

    سرویسهای نامزد است که میتوانند به عنوان دارایی پایه مورد استفاده قرار گیرند. 

     

    5-1 مراحل انجام تحقیق 

    روند انجام تحقیق از مطالعه بر روی معماری سرویسگرا و خط تولید نرمافزار آغاز شد. در این مطالعات شباهتها و

    تفاوتهای این دو رویکرد و امکان ترکیب این دو در قالب یک خط تولید سرویسگرا مورد بررسی قرار گرفت. در

    مرحله بعد روشهای ارائه شده برای خط تولید سرویسگرا مطالعه شد و چالشهای مطرح در این رویکرد شناسایی

    شدند. در این مرحله با توجه به اهمیت شناسایی و کشف سرویسها به عنوان داراییهای پایه، تحقیقات به این سمت

    سوق داده شد. همزمان با مطالعه روشهای ارائه شده برای کشف سرویس در خط تولید سرویسگرا، روشهای کشف

    سرویس عمومی نیز مورد بررسی قرار گرفتند. با توجه به نیازهای مطرح در خط تولید سرویسگرا و کمبودهای

    روش های کشف سرویس موجود، از میان روشهای کشف سرویس روش کشف سرویس معنایی انتخاب شد. کار اصلی

    تحقیق از این مرحله آغاز شد. از آنجا که کشف سرویس برای مرحله حیطهبندی و شناسایی داراییهای پایه مورد نظر

    بود به منظور وارد کردن روابط معنایی در روند کشف سرویس ،مدل ویژگی که نیازمندیهای خانواده محصولات را

    نشان میدهد انتخاب شد. قواعدی برای انتقال روابط میان ویژگیها به کشف سرویس پیشنهاد و مراحل رویکرد معین

    گردید. در مرحله آخر رویکرد پیشنهاد شده با استفاده از یک مطالعه موردی مورد ارزیابی قرار گرفت. نکات قوت و

    محدودیتهای رویکرد پیشنهاد شده با این مطالعه موردی شناسایی و کارهای لازم برای توسعه و تکامل رویکرد در

    آینده معین گردید. روند شرح داده شده در بالا در شکل 1-1 نمایش داده شده است.      

     

    6-1 ساختار پایان نامه 

    ساختار این پایاننامه به صورت زیر است: 

    در فصل دوم مفاهیم پایهای مورد استفاده در این تحقیق شرح داده میشوند. در انتهای این فصل روشهای موجود

    برای شناسایی و کشف سرویس در خط تولید سرویسگرا معرفی شده و نکات ضعف و قوت آنها بررسی میشود .در

    فصل سوم مبانی و گامهای روش پیشنهادی معرفی میشوند. در فصل چهارم به تشریح الگوریتمهای به کار برده شده و

    نحوه پیادهسازی رویکرد پرداخته میشود. فصل پنجم ارزیابی روش پیشنهادی را از طریق یک مطالعه موردی نمایش

    میدهد. در نهایت فصل ششم با نتیجهگیری و جمعآوری از کارهای انجام شده و کارهای آینده تحقیق را به پایان

    م یرساند.  

    (نمودار در فایل اصلی موجود است)

    Abstract

    Service-oriented product line has been presented as an approach that combines the benefits of software product lines and service-oriented architecture. In other words, service-oriented product lines try to bring together the systematic reuse within software product lines along with the flexibility of service-oriented architecture with the goal of developing a family of flexible and reconfigurable systems. However, combining these two paradigms raises certain challenges and issues. One of the main issues is the role of services and how they can be used to develop systems in a service-oriented product line.

    Services, as one of the main elements of service-oriented architecture, can provide flexibility and reusability for software product lines. Therefore it is necessary to provide approaches for identifying and discovering services that can be used as core assets in a service-oriented product line. Furthermore, approaches are required that enable services to support different variations among the requirements of products of a family.

    In this thesis we will focus on presenting an approach for service discovery within a service-oriented product line. The proposed approach will use a feature model to discover services suitable for supporting the requirements of the product family from internal and external services. In order to assure that suitable services are found some rules have been presented that import the semantic relations between features into the discovery process. These are based on the semantic and structural relations among features of feature model. Another aspect of the work presented in this paper is the tool developed to automatically perform the proposed approach.

    The importance of service discovery within a service-oriented product line is that by discovering suitable services it can help reduce the cost and time of developing systems. The discovered services can be used as core assets in the development of various products of a family. Introducing services to the development process of product lines not only makes reuse of these services feasible, it also facilitates the reconfiguration of products during runtime through the flexibility inherent in services.   

     

    Keywords: Software product line, Service-oriented architecture, Service-oriented product lines, Service 

  • فهرست و منابع پایان نامه ارائه روشی برای کشف سرویس ها در خط تولید سرویس گرا

    فهرست:

    فصل اول – کلیات تحقیق  .......................................................................................................................................

    مقدمه  ...............................................................................................................................................................................................  2 

    2-1  تعریف مسئله  ..................................................................................................................................................................................  2 

    3-1  اهداف تحقیق  .................................................................................................................................................................................  4 

    4-1  محدوده تحقیق  ..............................................................................................................................................................................  4 

    5-1  مراحل انجام تحقیق  .....................................................................................................................................................................  5 

    6-1  ساختار پایان نامه  ............................................................................................................................................................................  5 

    فصل دوم - ادبیات موضوع....................................................................................................................................  7 

    مقدمه  ...............................................................................................................................................................................................  8 

    2-2  خط تولید نرم افزار  .........................................................................................................................................................................  8 

    1 -2-2  چرخه عمر خط تولید  ....................................................................................................................................................  9 

    2 -2-2  حیطه بندی خط تولید  ................................................................................................................................................  14 

    3 -2-2  مدل ویژگیها  ...............................................................................................................................................................  15 

    4 -2-2  نقاط تغییر  .....................................................................................................................................................................  16 

    5 -2-2  معماری خط تولید  ......................................................................................................................................................  17 

    3-2  معماری سرویسگرا  ...................................................................................................................................................................  18 

    1 -3-2  عناصر کلیدی معماری سروی سگرا  .........................................................................................................................  18 

    2 -3-2  اصول معماری سروی سگرا  .........................................................................................................................................  19 

    3 -3-2  کشف سرویس  ..............................................................................................................................................................  22 

    4-2  خط تولید سروی سگرا  ...............................................................................................................................................................  26 

    1 -4-2  مقایسه معماری سروی سگرا و خط تولید نر مافزار  ...............................................................................................  26 

    2 -4-2  خصوصیات خط تولید سرویس گرا..........................................................................................................................  29 

    ط

    3 -4-2  چرخه خط تولید سرویسگرا  ...................................................................................................................................  31 

    4 -4-2  مزایای خط تولید سروی سگرا  ...................................................................................................................................  33 

    5 -4-2  چالشهای خط تولید سرویسگرا  ...........................................................................................................................  34 

    5-2  معرفی کارهای مرتبط  ...............................................................................................................................................................  36 

    1 -5-2  رویکرد اتصال خط تولید نرم افزار و معماری سروی سگرا با استفاده از مدل فرآیندهای حرفه و مدل

    ویژگ ی ...............................  ..........................................................................................................................................................  36  2 -5-2  رویکرد شناسایی سرویس با استفاده از هستان شناسی  ......................................................................................  38 

    3 -5-2  رویکرد توسعه سرویس مبتنی بر ویژگی  ...............................................................................................................  39 

    4 -5-2  تحلیل روشهای بررسی شده  ..................................................................................................................................  40 

    6-2  جمع بندی  ....................................................................................................................................................................................  42 

    فصل سوم – مبانی راه حل پیشنهادی................................................................................................................ 43 

    1-3  مقدمه  ............................................................................................................................................................................................  44 

    2-3  نمای کلی  .....................................................................................................................................................................................  44 

    3-3  قواعد پالایش  ...............................................................................................................................................................................  47 

    4-3  مراحل روش پیشنهادی  ............................................................................................................................................................  50 

    1 -4-3  مرحله 1: تجزیه مدل ویژگی  ....................................................................................................................................  51 

    2 -4-3  مرحله 2: کشف سرویس  ...........................................................................................................................................  52 

    3 -4-3  مرحله 3: پالایش سرویسهای کشف شده  ...........................................................................................................  55 

    4 -4-3  مرحله 4: رده بندی سرویسهای نامزد  ...................................................................................................................  56 

    5-3  جمع بندی  ....................................................................................................................................................................................  57 

    فصل چهارم – الگوریتم های پیاد هسازی رویکرد پیشنهادی  .............................................................................58 

    1-4  مقدمه  ............................................................................................................................................................................................  59 

    2-4  مراحل روش از دید خودکارسازی  ..........................................................................................................................................  59 

    ی

    1 -2-4  مرحله اول: تجزیه مدل ویژگی  ................................................................................................................................  59 

    2 -2-4  مرحله دوم: کشف سرویس  .......................................................................................................................................  61 

    3 -2-4  پالایش سرویسهای کشف شده  ..............................................................................................................................  64 

    4 -2-4  مرحله چهارم: ردهبندی سرویسهای نامزد  ..........................................................................................................  66 

    3-4  جمعبندی  ....................................................................................................................................................................................  66 

    فصل پنجم – ارزیابی روش پیشنهادی  ................................................................................................................68 

    1-5  مقدمه  ............................................................................................................................................................................................  69 

    2-5  مقدمات مطالعه موردی  ............................................................................................................................................................  69 

    3-5  مطالعه موردی اول  .....................................................................................................................................................................  70 

    1 -3-5  نتایج مطالعه موردی  ...................................................................................................................................................  74 

    4-5  نتیجهگیری  ..................................................................................................................................................................................  80 

    فصل ششم – جمعبندی و نتیجهگیری  ................................................................................................................81 

    6- 1  مقدمه  ............................................................................................................................................................................................  82 

    6- 2  بازبینی تحقق اهداف  .................................................................................................................................................................  82 

    6- 3  محدودیتها  .................................................................................................................................................................................  83 

    6- 4  نتیجهگیری  ..................................................................................................................................................................................  84 

    6- 5  کارهای آینده  ..............................................................................................................................................................................  84 

    پیوست ..................................................................................................................................................................86  1-7  نتایج مطالعه موردی  ..................................................................................................................................................................  87 

    مراجع و منابع  .....................................................................................................................................................................................  94  

     

    منبع:

     

    Istoan, P., Software Product Lines and Service Oriented Architectures : can they be connected ?, in INSA, IFSIC, IRISA, Triskell Project, 2009.

    Clements, P. and L. Northrop, Software product lines: practices and patterns, 2002, London: Addison-Wesley.

    Northrop, L.M., SEI's software product line tenets. IEEE Software, 2002. 19: p. 32-40.

    Schmid, K., Scoping Software Product Lines — An Analysis of an Emerging Technology, in Proceedings of the First Software Product Line Conference (SPLC1), 2000. p. 513–532.

    Linden, F.v.d., K. Schmid, and E. Rommes, Software Product Lines in Action: The Best Industrial Practice in Product Line Engineering, 2007, New York: Springer.

    Pohl, K., G. Böckle, and F. Van Der Linden, Software product line engineering: foundations, principles, and techniques, 2005, New York: Springer-Verlag.

    Helferich, A., G. Herzwurm, and S. Jesse, Software Product Lines, Serviceoriented Architecture and Frameworks: Worlds apart or ideal partners?, in Proceedings of the 2nd international conference on Trends in enterprise application architecture, 2007. p. 187-201.

    John, I. and M. Eisenbarth, A decade of scoping: a survey, in Proceedings of the 13th International Software Product Line Conference, 2009. p. 31-40.

    Kang, K.C., et al., Form: A feature-oriented reuse method with domain-specific reference architectures. Annals of  Software Engineering, 1998. 5: p. 143–168.

    Trigaux, J.C. and P. Heymans, Modelling variability requirements in software product lines: a comparative survey, 2003, University of Namur – Computer Science Institute.

    Kang, K., et al., Feature-Oriented Domain Analysis (FODA) Feasibility Study, 1990, Carnegie Mellon University Software Engineering Institute 

    Alonso, G., et al., Web services: Concepts, Architectures and applications, 2004: Springer.

    Service-oriented          architecture.    Available         from: http://en.wikipedia.org/wiki/Service-oriented architecture.

    Marks, A. and M. Bell, Service-Oriented Architecture: A Planning and Implementation Guide for Business and Technology, 2006, New Jersey: John Wiley & Sons.

    Krafzig, D., K. Banke, and D. Slama, Enterprise SOA: Service Oriented Architecture Best Practices, 2005, Englewood Cliffs Prentice-Hall.

    XML. Available from: http://eb.wikipedia.org/wiki/XML.

    Erl, T., Service-oriented Architecture: Concepts, Technology, and Design, 2005, New Jersey: Prentice Hall PTR.

    Becker, J., O. Muller, and M. Woditsch, An Oontology-based Natural Language Service Discovery Engine – Design and Experimental Evaluation, in 18th European Conference on Information Systems, 2010.

    D'Mello, D.A. and V.S. Ananthanarayana. A Review of Dynamic Web Service Description and Discovery Techniques. in First International Conference on Integrated Intelligent Computing. 2010.

    Kreger, H., Web Services Conceptual Architecture (WSCA 1.0), 2001, IBM.

    Wang, Y. and E. Stroulia, Flexible Interface Matching for Web-Service Discovery., in 4th International Conference on Web Information Systems Engineering (WISE’03), 2003.

    Riegen, C.V. and et. al., UDDI Version 2.03 Data Structure Reference, 2002, OASIS.

    Emekci, F., et al., A Peer-to-Peer Framework for Web Service Discovery with Ranking., in IEEE International Conference on Web Services (ICWS’04), 2004.

    Wu, C. and E. Chang, Searching services on the Web: A public Web services discovery approach, in Third International IEEE Conference on Signal-Image Technologies and Internet-Based System, 2008.

    Ji, X., Research on Web Service Discovery Based on Domain Ontology, in 2nd IEEE International Conference on Computer Science and Information Technology, 2009.

    Spanoudakis, G., K. Mahbub, and A. Zisman, A Platform for Context Aware Runtime Web Service Discovery, in International Conference on Web Services (ICWS 2007), 2007.

    Ren, K., et al., A QSQLbased Collaboration Framework to Support Automatic Service Composition and Workflow Execution., in 3rd International Conference on Grid and Pervasive Computing - Workshops, 2008.

    Ye, G., et al., A QoSaware Model for Web Services Discovery, in First International Workshop on Education Technology and Computer Science, 2009.

    Dong, W., QoS Driven Service Discovery Method Based on Extended UDDI, in Third International Conference on Natural Computation (ICNC 2007), 2007.

    Huang, C., et al., Reaching consensus: A moderated fuzzy web services discovery method. Journal of Information and Software Technology, 2006. 48(6): p. 410-423.

    Al-Masri, E. and Q.H. Mahmoud, Discovering Web Services in Search Engines. IEEE Internet Computing, 2008. 12(3): p. 74-77.

    Xu, Z., et al., Reputation-Enhanced QoS-based Web Services Discovery, in International Conference on Web Services (ICWS 2007), 2007.

    Hong-jie, G., et al., Web Service Discovery Based on the Cooperation of UDDI and DF, in International Conference on Wireless Communications, Networking and Mobile Computing (WiCOM ’08), 2008.

    Sellami, M., et al., A Recommender System for Web Services Discovery in a Distributed Registry Environment, in Fourth International Conference on Internet and Web Applications and Services, 2009.

    Ter Beek, M.H., S. Gnesi, and M.N. Njima, Product Lines for Service Oriented Applications-PL for SOA, in 7th Int'l Workshop on Automated Specification and Verification of Web Systems, 2011.

    Medeiros, F.M., E.S. De Almeida, and S.R. De Lemos Meira, Towards an approach for service-oriented product line architectures, in Proc. of the 3rd international workshop on Service-Oriented Architectures and Software Product Lines, 2009. p. 151-164.

    Raatkainen, M., V. Myllarniemi, and T. Mannisto, Comparison of Service and Software Product Family Modeling, in Workshop on Service-Oriented Architectures and Software Product Lines (SOAPL 07), 2007.

    Cohen, S. and R. Kurt, Managing Variation in Services in a Software Product Line Context, in Technical Note CMU/SEI-2010-TN-007, 2010, Carnegie Mellon University.

    Medeiros, F.M., E.S. De Almeida, and S.R. De Lemos Meira, Designing a Set of Service-Oriented Systems as a Software Product Line, in Fourth Brazilian Symposium on Software Components, Architectures and Reuse (SBCARS), 2010.

    Mohabbati, B., et al., Development and Configuration of Service-oriented Systems Families, in Proceedings of the 2011 ACM Symposium on Applied Computing, 2011. p. 1606-1613.

    Krut, R. and S. Cohen, Service-Oriented Architectures and Software Product Lines – Putting Both Together, in 12th Internation Software Product Line Conference (SPLC08), 2008.

    Galster, M. and A. Eberlein, Identifying Potential Core Assets in Service-Based Systems to Support the Transition to Service-Oriented Product Lines, in 18th IEEE International Conference and Workshops on Engineering of ComputerBased Systems, 2011.

    Gunther, S. and T. Berger, Service-Oriented Product Lines : Towards a Development Process and Feature Management Model for Web Services, in Workshop on Service-Oriented Architectures and Software Product Lines SOAPL'08, 2008.

    Galster, M., Describing variability in service-oriented software product lines, in Proceedings of the Fourth European Conference on Software Architecture, 2010. p. 344-350.

    Kang, D. and D.K. Baik. Bridging Software Product Lines and Service-Oriented Architectures for Service Identification Using BPM and FM. in 9th IEEE/ACIS International Conference on Computer and Information Science. 2010.

    Lee, J. and G. Kotonya, Combining Service Orientation with Product Line Engineering. IEEE Software, 2010. 27(3): p. 35-41.

    Hallsteinsen, S., et al., Dynamic software product lines. Computer, 2008. 41: p. 93-95.

    Istoan, P., et al. Dynamic software product lines for service-based systems. in Ninth IEEE International Conference on Computer and Information Technology (CIT'09) 2009.

    Parra, C., X. Blanc, and L. Duchien, Context awareness for dynamic serviceoriented product lines, in Proceedings of the 13th International Software Product Line Conference, 2009. p. 131-140.

    Lee, J., D. Muthig, and M. Naab, An Approach for Developing Service-oriented Product Lines, in 12th International Software Product Line Conference (SPLC08) 2008.

    Smith, D. and G. Lewis, Service-oriented Architecture (soa) and software product lines: pre-implementation decisions, in Workshop on ServiceOriented Architectures and Software Product Lines SOAPL (2009), 2009.

    Kotonya, G., J. Lee, and D. Robinson, A Consumer-Centred Approach for Service-oriented Product Line Development, in Joint Working IEEE/IFIP Conference on Software Architecture & European Conference on Software Architecture (WICSA/ECSA), 2009.

    Kang, D., C.-Y. Song, and D.-K. Baik. A method of service identification for product line. in Third International Conference on Convergence and Hybrid Information Technology. 2008.

    Park, J., et al., An Approach to Developing Reusable Domain Services for Service-oriented Applications, in Proceedings of the 2010 ACM Symposium on Applied Computing, 2010. p. 2252-2256.

    Al-Wakel, E., A. Ensan, and M. Noorian, Identifying and Resolving Feature Model Inconsistencies based on DL Reasoning, in Semantic Web Techniques Project Proposal, 2010, University of New Brunswick 

    Salton, G., A. Wong, and C.S. Yang, A vector space model for automatic indexing. Communications of the ACM, 1975. 18: p. 613-620.

    Mani, A. and A. Nagarajan, Understanding quality of service for Web services, 2002, IBM developerWorks.

    Software Product Line Online Tools. Available from: http://www.splotresearch.org.

    Fellbaum, C., WordNet: An Electronic Lexical Database. Cambridge MA: MIT Press., 1998.

    Membrane SOA. Available from: http://www.membrane-soa.org/soa-model/.

    Common         English            Stopwords.      Available         from: http://www.lextek.com/manuals/onix/stopwords2.html.

    Porter, M., An algorithm for suffix stripping. Program, 1980. 4(3): p. 130-137.

    Collection of Categorized Web Services. Available from: http://www.andreashess.info/projects/annotator/ws2003.html.

    Her, J.S., et al., A framework for evaluating reusability of core asset in product line engineering. Information and Software Technology, 2007. 49(7): p. 740– 760. 

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت