پایان نامه بررسی تاثیر سبک های مدیریت بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) غرب استان گیلان

تعداد صفحات: 88 فرمت فایل: powerpoint - word کد فایل: 10001734
سال: 1393 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مدیریت
قیمت قدیم:۱۵,۴۰۰ تومان
قیمت: ۱۳,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی تاثیر سبک های مدیریت بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) غرب استان گیلان

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A »رشته مدیریت دولتی

    چکیده

    هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر سبک های مدیریت بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) غرب استان گیلان بود . جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان، کارشناسان و مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) غرب استان گیلان که تعداد 277 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد.برای بررسی و جمع آوری داده ها از پرسشنامه های پرسشنامه سبک مدیریت و ارزیابی عملکرد کارکنان استفاده شد.برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است .نتایج پژوهش نشان داد سبک های مدیریت در عملکرد کارکنان تاثیر دارد به طوری که استفاده از سبک آمرانه با عث کاهش عملکرد کاکنان و سبک های تلفیقی و آزاد منشانه باعث بهبود در عملکرد کارکنان این اداره شده است .

     

    کلمات کلیدی: سبک رهبری – عملکرد کاکنان 

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    1-1-  مقدمه

    در سالهای اخیر عامل انسانی جایگاه محوری در موسسات، سازمان ها و ادارات پیدا کرده است. این پدیده را میتوان بنیادی‌ترین تغییر دانست که در دهه اخیر در نگرشهای مدیریتی بوجود آمده است.مدیریت به عنوان یک پدیده اجتماعی ضروری، در عصر کنونی چنان سیطره خود را بر عرصه‌های مختلف زندگی مردم تثبیت کرده که کمتر پدیده‌های با چنین شتابی گسترش یافته است.

    "مدیریت" نه تنها در نظام مدرن و متمدن کنونی و در نتیجه تامین نیازهای بنیادین جوامع از لحاظ اقتصادی نهفته است، بلکه نشان دهنده ریشه‌های اعتقادی جوامع متعدد و نهایتاً مؤید نظریه امکان نظارت بر زندگی و معیشت انسان از طریق سازماندهی سیستماتیک منابع انسانی و اقتصادی است که عوامل انسانی ‌و اقتصادی را برای بهبود زندگی فردی و ‌اجتماعی متشکل می‌سازد. " مدیر" باید دانش‌پژوه‌و درعین حال هنرمندی باشد‌ که‌ به سبب وقوفش بر دانش مدیریت و شیوه‌های مختلف مدیریت نیز تحت تاثیر ویژگیهای فردی، بتواند با بهره‌گیری مطلوب و بهینه از کلیه امکانات موجود از قبیل: نیروی انسانی، اختیارات سازمانی، تجهیزات و سرمایه، سازمان متبوع خود را در جهت تحقق اهداف تعیین شده هدایت و رهنمون سازد. مسئولیت خطیر مدیریت و مدیری باید به افرادی سپرده شود که ضمن برخورداری از ویژگیهای شخصیتی خاص، شیوه‌های مدیری و مدیریت مناسب را به کارگیرند و از نظر اخلاقی نیز الگو باشند.عملکرد کارکنان یک سازمان همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) حاصل تدابیر و راهبردها و سبکهای مدیر یا مدیران آن سازمان است که بر مبنای دانش، تجربه، خلاقیت و ... مدیر اتخاذ می‌شود.
     بنابراین با وجود پذیرش نقش مؤثر یک مدیر و سبک مدیریت او در عملکرد کارکنان یک سازمان همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، و این نکته که بروز مشکلات و حل مشکلات در هر سطحی ارتباط مستقیم با توانایی‌ها و سبکهای مدیریت دارد، انجام پژوهش‌هایی در این رابطه با موضوع‌های مختلف لازم می‌آید. که بنده به بررسی تأثیر سبکهای مدیریت بر عملکرد کارکنان کمیته امداد غرب استان گیلان پرداخته‌ام.

     

     

    1-2- بیان مسئله

    مدیریت،مجموعه فرایندهایی است که از طریق آنها منابع انسانی و عادی مناسب و مورد لزوم فراهم می شود و از طریق نفوذ بر رفتار افراد در جهت تحقق اهداف سازمان اثربخش می گردد (عبدالملکی، 1382).دنیای امروز دنیای سازمانهاست و نیروی انسانی بعنوان با ارزش‌ترین منابع سازمانی آن محسوب میشوند. افراد به مثابه اجزایی هستند که در حال زندگی، تفکر و احساس کردن می‌باشند واین اجزا برای رسیدن به هدفهای خود در یک سازمان کار می‌کنند. باید به خاطر داشته باشیم این افراد هستند که به سازمان معنا و مفهوم می‌بخشند و زمینه‌های تحقق اهداف سازمانی را فراهم می‌سازند. امروزه‌ موفقیت‌ و سودآوری‌ سازمانها در گرو استفاده‌ اثربخش‌ از نیروی‌ انسانی‌ است. و از آنجایی که اصولا در هر مجموعه سازمانی، ایجاد ارتباطات اصولی شغلی و انسانی افراد و نیز اداره نمودن و هماهنگ‌سازی منابع انسانی، مادی و امکانات موجود آن در جهت اهداف سازمانی و فردی نیازمند به اهرمی موثر می‌باشد که به عنوان مدیریت شناخته می‌شود. مدیریت سبکهای متفاوتی دارد، اما موفقیت در امر مدیریت و افزایش کارایی گروه منوط به این است که بتوان همزمان با رشد و توسعه گروه، سبک خود را با نیازهای در حال تغییر و پویایی درون گروه منطبق کرد. کار کردن با افراد گروه به عنوان مدیر یک گروه، بخش مهمی از وظایف یک مدیراست. تمایل به انجام کارهای گروهی به دلیل پیدایش روشهای کاری چند مهارتی وجایگزین شدن ساختارهای غیر سلسله مراتبی به جای ساختارهای سنتی سازمانی، روز به روز افزایش می‌یابد (ایمانی، 1386). یکی از اجزای اصلی و مهم مدیریت، مدیریتی است، مدیریتی نقش حیاتی در پویایی سازمان دارد. مدیریتی مهمترین موضوع در حیطه رفتار سازمانی و روابط انسانی است(رضائیان، 1384).

    پیتر دراکر اشاره می کند، که مدیران منبع اصلی کسب و کار موفق به شمار می روند و مدیریتی فرایند نفوذ در دیگران و برانگیختن آنان برای همکاری با یکدیگر در جهت تحقق اهداف سازمانی است(قلی زاده، احمدوند و فانی، 1389).به نظر هندی(1379)، سبک یا شیوه مدیر طریقی است که مدیر از نفوذش برای کسب هدف استفاده می کند. بسیاری ز صاحب نظران براین باورند که سبک مدیریتی مدیر تحت تأثیر نحوه نگرش وی به نقش خود و کارکنانش قرار دارد.

    عملکرد کارکنان پایه و اساس مدیریت موفق است. سبک های مدیریتی صحیح یکی از چالشهای مهم و یک عامل انگیزشی قوی برای مدیران است، تعداد اعضای گروه در موفقیت آن نقش تعیین‌کننده‌ای ندارد بلکه ترکیب و آرایش گروه، نحوه و روش مدیریت است که بر عملکرد کارکنان تأثیرگذار است (قربانی، 1379).

    بنابراین برای موفقیت باید به دنبال این باشیم آیا بین سبکهای مدیریت و عملکرد کارکنان رابطه معنادار وجود دارد؟ آیا سبک مستبدانه و کارآفرینانه و دوستانه بر عملکرد کاکنان تاثیر دارد؟

    1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق

    شاید یکی از مهم ترین فعالیتها در زندگی اجتماعی بشر امروز را بتوان مدیریت دانست. در عصر حاضر به مدد این فعالیت است که مأموریتها و اهداف سازمانها تحقق می یابند، از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود و توانایی و استعداد انسانها از قوه و به فعل درمی آید.مدیران در انجام وظایف خود فرایندی را دنبال می کنند که شامل اجزایی چون برنامه ریزی، سازماندهی ، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات، هدایت و تصمیم گیری است.

    مجموعه این فعالیتهاست که مدیریت را شکل می دهد وهماهنگی و نیل به هدف ها را میسر می سازد (الوانی،1373). جامعه امروز جامعه سازمانی است (علاقه بند،1381)مدیران در جامعه نقش اساسی وکلیدی را بر عهده دارند.نیل به اهداف سازمان با مدیریت صحیح  ودرست تحقق می یابد.لذا شناخت سبکهای مدیران در خور توجه بوده وبا اهمیت جلوه می کند.از سوی دیگر امروزه سبک مدیریتی در توسعه روابط انسانی ،بهبود وپیشرفت سازمانی ونیل به اهداف سازمان به عنوان یک موضوع بحث برانگیز مطرح شده است لذا بررسی رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران وسبک مدیریتی آنها نیز می تواند به عنوان یکی از مباحث مهم وضروری در عرصه علم مدیریت مطرح شود. یکی از مسائل مهم که در عملکرد کارکنان مطرح است شناسایی انواع روشهای مدیریتی است. روشن است مدیران مختلف سبکهای مختلفی از مدیریتی و مدیریت را دارا هستند. با توجه به اهمیت نقش مدیریت در همه سازمان‌ها، مدیران بایستی با بهره‌گیری از روشهای صحیح مدیریت عملکرد بهتر برای کارکنان و حتی خود سازمان را فراهم نمایند. کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از سازمان‌هایی می‌باشد که بین مدیریت و عملکرد کارکنان آن همبستگی وجود دارد لذا احساس خلاء به‌وجود آمده در روشها و سبکهای مدیریتی خلاقانه و جدید ضرورت انجام پژوهشی با عنوان «بررسی تاثیرسبک مدیریت برعملکرد کارکنان» را توجیه می‌کند.

    از آنجا که در این طرح پژوهش به دنبال بررسی رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران با سبک مدیریتی آنان می باشیم نتایج این پژوهش می تواند اطلاعات مهمی را برای کارشناسان ،مدیران ومتخصصان علم مدیریت فراهم سازد.

     

    1-4- اهداف پژوهش

    1-4-1- هدف کلی

    بررسی تاثیر سبک های مدیریت بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) غرب استان گیلان

    1-4-2-اهداف جزئی

    بررسی تاثیر سبک آزاد منشانه بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) غرب استان گیلان

    بررسی تاثیر سبک مدیریتی تلفیقی  بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) غرب استان گیلان

    بررسی تاثیر سبک دوستانه بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) غرب استان گیلان

    1-5-  فرضیه های پژوهش

    بین سبک مستبدانه بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) غرب استان گیلان رابطه معنادار وجود دارد.

    بین سبک کارآفرینانه بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) غرب استان گیلان رابطه معنادار وجود دارد.

    بین سبک آمرانه بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) غرب استان گیلان رابطه معنادار وجود دارد.

     

     

    1-6- مدل مفهومی پژوهش

    (تصویر در فایل اصلی قابل مشاهده است)

    مدل مفهومی این پژوهش نشان دهنده احتمال تاثیر مدیریت سبک آزاد منشانه،تلفیقی و آمرانه در عملکرد کارکنان را نشان میدهد

    1-7-تعاریف مفهومی و عملیاتی

    1-7-1-تعاریف مفهومی

    مدیریت:علم و هنر متشکل کردن، همآهنگ کردن(معین، 1364)، مدیریت از دید کارکردی شامل وظایفی همچون برنامه ریزی، تصمیم گیری، سازماندهی، نوآوری، هماهنگی، ارتباطات، مدیریتی، انگیزش و کنترل می‌گردد. این نوع تعاریف از مدیریت اگر چه با کمی و کاستی یا فزونی‌هایی در واژه‌های بیان‌کننده وظایف روبرو است، اما بنظر روان‌تر از تعاریفی است که می‌کوشند مدیریت را محصور به یک ویژگی خاص نمایند و یا ارزش فلسفی خاصی به مفهوم بیفزایند. با این حال تعاریف متعدد از مدیریت با توجه به کارکردهای آن از سوی محققانی چون فایول و یا گیولیک دارای تفاوت‌هایی است که به سادگی نمی‌توان از آنها گذر کرد. آنچه واضح است علم مدیریت هنوز نتوانسته است تعریف خود را مدیریت کند ( پاریکسون، 1369).

    مدیریت‌: نوعی‌ مدیریتی‌ است‌ که‌ در آن‌ دست‌یابی‌ به‌ اهداف‌ سازمانی‌ دارای‌ اهمیت‌ بیشتری‌ است و مسئولیتی است‌ که‌ باید به‌طور مداوم‌ اعمال‌ و از تمام‌ لحظات‌ خردمندانه‌ استفاده‌ شود لذا سبک‌های مدیریتی بر عملکرد کارکنان، بسیار حائز اهمیت است.(مرهورن، 1385).

    عملکرد:کارکرد، نتیجه کار(معین، 1364).

    کارکنان: مجموع افراد یک مؤسسه یا پرسنل بخش خاصی از آن(معین، همان).

    1-8-1-تعاریف عملیاتی

    منظور از سبک مدیریتی در این پژوهش نمره ای است که هر فرد در زیر مقیاس ها در پرسشنامه سبک مدیریتی سالزمن و اندرکولک(1982) بدست آمده است.

     

     

    فصل دوم

    ادبیات و پیشینه پژوهش

     

     

    2-1-مقدمه

         "مدیریت" به عنوان یک پدیده اجتماعی ضروری، در عصر کنونی چنان سیطره خود را بر عرصه‌های مختلف زندگی مردم تثبیت کرده که کمتر پدیده‌های با چنین شتابی گسترش یافته است.

    "مدیریت" نه تنها در نظام مدرن و متمدن کنونی و در نتیجه تامین نیازهای بنیادین جوامع از لحاظ اقتصادی نهفته است، بلکه نشان دهنده ریشه‌های اعتقادی جوامع متعدد و نهایتاً مؤید نظریه امکان نظارت بر زندگی و معیشت انسان از طریق سازماندهی سیستماتیک منابع انسانی و اقتصادی است که عوامل انسانی ‌و اقتصادی را برای بهبود زندگی فردی و ‌اجتماعی متشکل می‌سازد.

    به سخن دیگر، " مدیر" باید دانش‌پژوه‌و درعین حال هنرمندی باشد‌ که‌ به سبب وقوفش بر دانش مدیریت و نیز تحت تاثیر ویژگی‌های فردی، بتواند با بهره‌گیری مطلوب و بهینه از کلیه امکانات موجود از قبیل: نیروی انسانی، اختیارات سازمانی، تجهیزات و سرمایه، سازمان متبوع خود را در جهت تحقق اهداف تعیین شده هدایت و رهنمون سازد. عملکرد یک سازمان کوچک (خانواده)، یک مؤسسه متوسط (شرکت بازرگانی)، یک سازمان بزرگ (وزارتخانه) و ... حاصل تدابیر و راهبردهای مدیر یا مدیران آن سازمان است که بر مبنای دانش، تجربه، خلاقیت و ... مدیر اتخاذ می‌شود که باید پاسخگو هم باشد.

    امروزه عقیده بر این است که همبستگی و انسجام اجتماعی جامعه جدید، تنها با مدیریت صحیح امکان‌پذیر است. بر اثر مدیریت صحیح، ملتهای ضعیف، قوی می‌شوند. مدیریت در هر سازمانی، به منزله روح آن سازمان است. اگر روح سازمان به ضعف و سستی گراید، مرگ سازمان فرا می‌رسد.

    2-2-   تعریف لغوی و اصطلاحی مدیریت

    تعریف لغوی:رهیابی، رهگشایی، راهنمایی انسان‌ها و هماهنگ کردن(جوادین، 1390)

    تعریف اصطلاحی:از نظر ستوگدل، مدیریت رشته‌ای از عملیات، برای اثرگذاری بر فعالیت توده‌ها در جهت رسیدن به هدف است و میزان موفقیت آن بستگی به میزان اثرگذاری آن دارد و خود نیز متأثر از نظم و هارمونی در تصمیمات یک مدیر است (کلانتر،ماهنامه تدبیر).

    تعاریف بسیار زیادی از مدیریت ارایه شده‌است، یکی از جامع‌ترین این تعاریف در ذیل آمده‌است. مدیریت عبارت است از علم و هنر برنامه‌ریزی (پیش‌بینی)، سازماندهی (تقسیم کار و تفکیک وظایف)، هدایت و مدیریتی (راهنمایی کردن زیردستان و توانایی نفوذ کردن در دل ایشان)، نظارت و کنترل (ناظر بودن بر اعمال ایشان و اصلاح اشتباهاتشان) و نهایتا ایجاد هماهنگی (برقراری نگرش سیستمی بین کارکنان) برای رسیدن به هدف یا اهداف از پیش ‌تعیین ‌شده است. البته تمام مباحث فوق روی منابع سازمانی صورت می‌گیرد که مهم‌ترین و ارزنده‌ترین دارایی هر سازمان منابع انسانی (کارکنان) هستند و سپس منابع دیگر نظیر دارایی‌های فیزیکی، مادی و حتی اطلاعات قرار می‌گیرند.(جوادین،1382).

    نکته قابل توجه در اینجا، تفاوت مدیریتی با مدیریت است؛ درباره مدیریتی تعاریف متنوعی ذکر شده؛ به ویژه که مدیریتی از منظرهای مختلف (علوم سازمان، روانشناسی، جامعه شناسی و نظایر آن) مورد کنکاش قرار گرفته است. هنوز توافق کاملی وجود ندارد که مدیریتی یک علم است یا هنر. یک تعریف مقدماتی، مدیریتی را هنر یا دانش نفوذ در افراد می‌داند به‌طوری که این افراد با میل و خواسته خود در جهت حصول اهداف تعیین شده‌ای گام بردارند. مدیر، میتواند شخصیتی مهربان و دوست‌داشتنی باشد که افراد را به سمت اهدافی انسان‌دوستانه راهبری میکند؛ یا شخصیتی مخوف (و کماکان جذاب) که اهدافی ویرانگر را دنبال می‌کند. ولی در هرحال موقعیتی وجود دارد که در آن یک تعداد افراد تحت تاثیر مدیر قرار دارند. البته این تاثیر کاملاً یکطرفه نیست، بلکه مدیر نیز تا حدی متاثر از دیگران است(جوادین،1382).

           مدیریتی نفوذ در دیگران جهت کسب هدف می‌باشد ولی مدیریت نفوذ در دیگران جهت کسب اهداف سازمانی است. مدیریت وظیفه اداره آنچه تعیین شده است را دارد و هدف‌گذاری نمی‌کند، در صورتی که مدیر، کسی است که جهت گیری‌ها و اهداف را مشخص میسازد. در حقیقت مدیریت و مدیریتی، مکمل یکدیگرند: مدیریت بدون مدیریتی، یک بوروکراسی کسل کننده است و مدیریتی بدون مدیریت، چیزی جز یک آشفتگی نیست، اما آنچه که واضح است این که: مدیریتی و مدیریت در هم گره خورده‌اند یک مدیر موفق باید مدیر موفقی هم باشد یعنی مدیر باید هم مدیر و هم مدیر باشد (جوادین،1382).

    با وجود تمامی اختلافات مطرح شده بین مدیریتی و مدیریت یک حلقه بسته یا ارتباط نزدیک بین آن ها وجود دارد و به سادگی نمی توان فعالیتهای آنان را از یکدیگر جدا نمود. این اعتقاد وجود دارد که مدیر توانایی انجام کارها را از طریق دیگران داراست. مدیر باید برای داشتن اثربخشی لازم سعی کند نقش یک مدیر را ایفا نماید. یک دیدگاه موسوم در کار این است که مدیر نیازمند تواناییهایی با ویژگیهای یک مدیر باشد.این نکته را نباید فراموش کرد که هر شخصی توانایی مدیریتی را ندارد، اثربخش بودن مدیر شامل موفقیت در مدیریت کارکنان نیز می‌باشد(جوادین،1382).

     

    Abstract

    The aim of this study was to evaluate the effect of management styles on performance Imam Khomeini Relief Committee was the West Gilan.
    The population of the study consisted of all employees, officers and directors of the Imam Khomeini Relief Committee  West Gilan which 277 subjects were selected. To review the questionnaires and data collection and management style questionnaire was used to evaluate employee performance.
    For data analysis, SPSS software and Pearson correlation test was used. The results showed that the effect of management styles on performance. Causing loss of performance and style autocratic style of compilation and is tolerant to improve the performance of the department.

     

    Keywords: management style - Mlkrdkarknan

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی تاثیر سبک های مدیریت بر عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) غرب استان گیلان

    فهرست:

    فصل اول :کلیات پژوهش

    1-1-مقدمه. 1

    1-2-بیان مسئله. 2

    1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق.. 3

    1-4-اهداف پژوهش... 4

    1-5-  فرضیه های پژوهش... 4

    1-6-مدل مفهومی پژوهش... 5

    1-7-تعاریف مفهومی و عملیاتی.. 6

    1-7-1-تعاریف مفهومی.. 6

    1-8-1-تعاریف عملیاتی.. 6

    فصل دوم :ادبیات و پیشینه پژوهش

    2-1-مقدمه. 8

    2-2-   تعریف لغوی و اصطلاحی مدیریت... 8

    2-3- مدیریت ازنگاه صاحبنظران. 11

    2-4- تاریخچه مدیریت و سیر تحولات آن. 12

    2-2-1-مدیریت علمی.. 12

    2-2-2-وظیفه گرایان. 13

    2-2-3-مکتب روابط انسانی.. 13

    2-2-4-نظریات سازمانی.. 14

    2-4-5- آدام اسمیت... 14

    2-3-وضعیت مدیریت امروز. 15

    2-3-1- سیر اندیشه‌های مدیریتی.. 15

    2-3-2-اندیشه‌های نخستین مدیریتی.. 15

    2-3-3-مکتب کلاسیک... 15

    2-3-4-مکتب سیستمهای اجتماعی.. 16

    2-3-5-مکتب اقتضایی.. 16

    2-3-6- مکتب نوگرایی.. 16

    2-4-سطوح مدیریت... 17

    2-4-1- عملیاتی.. 17

    2-4-2- مدیریت میانی.. 17

    2-6-3- مدیریت عالی.. 18

    2-5-شاخه های مدیریت... 18

    2-5-1- مدیریت دولتی.. 18

    2-5-2-مدیریت دولتی نوین.. 19

    2-6. مهم ترین وظایف یک مدیر موفق.. 20

    2-6-1-  ایجاد انگیزش:یکی از وظایف مدیر ایجاد انگیزش در کارکنان است. 20

    2-6-2- تامین امنیت روانی.. 22

    2-6-3-کاهش استرس و فشارهای روانی : 22

    2-6-4-عدالتخواهی: 22

    2-6-5- پایبندی به ارزشها 22

    2-6-6- تسهیم دستاوردها 23

    2-7-  نقش مدیران در سازمانها 25

    2-7-1-  نقش مدیران از دیدگاه آدیزس... 25

    2-7-2-نقش مدیریتی از دیدگاه یوکی.. 26

    2-8-  مهم ترین سبک‌های مدیریتی.. 27

    2-8-1- مدیریتی فرهمند. 27

    2-8-2. مدیریتی تحول گرا 28

    2-8-3. مدیریت علمی.. 29

    2-8-4. مدیریت اداری (اصول علم اداره) 30

    2-8-5-  مدیریت بوروکراتیک (نظریه بوروکراسی یا ساختاری وبر) 32

    2-8-6- سبک مدیرت فیدلر. 33

    2-8-7- مدیریت ذره‌بینی.. 34

    2-8-7-1- سندرم مدیریت ذره بینی.. 35

    2-8-8. مدیریت صرفا هدفگرا 36

    2-8-9. مدیریت سایه‌نما 36

    2-8-10-  مدیریت خشک و مقرراتی.. 37

    2-9-انواع سبکهای مدیریت... 38

    2-9-1-سبک آمرانه. 38

    2-9-1-سبک مشورتی.. 38

    2-9-2-سبک مشارکتی.. 39

    2-9-3-سبک انتقال قدرت... 39

    2-9-4-سبکهای مدیریت لیکرت... 39

    2-9-5- نظریه جایگزین های مدیریت... 40

    2-9-6- نظریه مدیریت به عنوان یک اقدام نمادین.. 41

    2-9-7-نظریه مسیر – هدف در ارتباط با رفتار مدیر. 41

    2-9-8- نظریه مدیریت عملکرد و سبک مدیریت تحول گرا 42

    2-9-9- نظریه مدیریت دوراندیش مارشال ساشکین.. 43

    2-10- رابطه سبکهای مدیریت و عملکرد کارکنان. 43

    2-11- نظریه پیوستگی رفتار مدیریتی.. 44

    2-12- پژوهش های انجام شده در داخل و خارج کشور. 47

    فصل سوم : رو شناسی پژوهش

    3-1-مقدمه. 53

    3-2-روش پژوهش... 53

    3-3-جامعه آماری و روش انتخاب نمونه. 53

    3-4- شیوه اجرای پژوهش... 54

    3-5-ابزار پژوهش... 54

    3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها 55

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    مقدمه. 57

    بخش دوم آمار توصیفی.. 62

    بخش سوم آمار استنباطی.. 63

    فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

    5-1-خلاصه بحث... 67

    5-2- نتیجه. 69

    5-3-ارائه پیشنهادها 71

    منابع. 72

    ضمایم. 74

    .

    منبع:

    آدیزس،ایستاک دوره عمر سازمان،ترجمه محد کاوه سیروس،تهران،دانشگاه امیر کبیر1386.

    الوانی،سید مهدی،مدیریت عمومی ،ج 33،تهران ،ننشر نی،1385.

    اسبورن،الکس،پرورش استعداد های همگانی ابداع و خلاقیت،ترجمه حسن قاسم زاده،ج 30 ،تهران،نشر نیلوفر ،1371.

    باکینگهام،مارکوس و کلیفتون،دونالد،کشف توانمندی ها ،ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد،تهران،نشر فرا،2001.

    پارکینسون ،نورث کوت و همکاران،اندیشه های بزرگ در مدیریت ،ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی،تهران بانک مرکزی،1987.

    تراوش ،رابرت و نیوپورت،جن ،اصول مدیرت در رفتار سازمانی،ترجمه عین اله علا،تهران زوار،1369.

    جوادین ،سید رضا ،مدیریت رفتار سازمانی،ج3 ، تهران :نگاه دانش،1390.

    حسنوی، رضا ،مدل سنجش تاثیر یکپارچه سازی مجازی بر بقا سازمان تولیدی،ج 5، تهران: دانشگاه علم و صنعت،1381.

    دراکر، پیتر،چالش های مدیریت در قرن بیت و یکم،ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، ج 3 تهران،تهران:فرا 1999.

    رابینز،استیفن، تئوری سازمان،ترجمه دکتر مهدی الوانی ،ج اول،تهران : صفار،1374.

    رضائیان،علی ،اصول مدیریت،ج 20،تهران،انتشارات سمت،1387.

    سلطانی محمدی،محمد ، راهنمای تحقیق پایانی،ج 16 ،قم،نشر هاجر،1383.

    سیف، علی اکبر، روش تهیه پژوهشنامه ،تهران،انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ،1385.

    شولتز،دوآن،روانشناسی کمال،ترجمه گیتی خوشدل ،تهران،نشر پیکان، 1977.

    طرقی ،مجید،درسنامه روش تحقیق، ج 3، مرکز نشر هاجر،1385.

    علیان ، حسین،مبانی مدیریت استعداد ها،اصفهان،انتشارات ارسباران،1389.

    عندلیب،علی رضا، روش تحقیق و تدوین رساله دکتری،تهران،سپاه پاسدارنانقلاب اسلامی،1381.

    قربانی ،وحید، مبانی مدیریت،تهران،انتشارات آذرباد،1379.

    فیضی ،طاهره ،مبانی سازمان مدیریت، تهران،انتشارات دانشگاه پیام نور.

    گروهی از استادان مدیریت،شیوه های عملی ارتقای بهره وری نیروی انسانی،چاپ دوم،تهران مرکز آموزش مدیریت دولتی ،1377.

    مرهون،جان جان شر،ترجمه مهدی ایران نژاد،تهران ،مدیران 1388.

    مسعودی ،احمد،مبانی سازمان مدیریت،تهران،نشر ویرایش ،1382.

    هرسی ،پال، بلانچرد،کنث، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه علی علاقه بند،تهران،امیر کبیر 1972

    اقتداری، علی محمد، سازمان و مدیریت، دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی، (1374).

    از کمپ استوارت، روان شناسی اجتماعی کاربردی، ترجمه فرهاد ماهر مشهد آستان قدس رضوی، (1377).

    اصلانخانی، محمد علی، توصیف سبکهای مدیریت و جو سازمانی و ارتباط آن با میزان رضایت شغلی از دیدگاه اساتید ورزش دانشگاههای منتخب کشور، پایان نامه دکتری، دانشگاه تهران (1375).

    اسد نیا، عیسی، رابطه بین سبکهای رهبری و رضایت شغلی کارکنان، پایان نامه ارشد، دانشگاه آزاد (1385).

    رابینز، استیفن، پی، مدیریت رفتار سازمانی (جلد اول) ترجمه: علی پارسائیان و محمد اعرابی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی (1376).

    رابینز، استیفن پی، مدیریت رفتاری سازمانی (جلد دوم) ترجمه: علی پارسائیان و محمد اعرابی تهران دفتر پژوهش فرهنگی (1377). 

    علاقه بند، علی، مدیریت عمومی، تهران: روان (1375).

    محمدزاده، عباس و مهروژان، آرمن، رفتار سازمانی تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، (1375).

    هوی وین، ک و میکسل، سیسیل، تحقیق و عمل در مدیریت آموزشی (جلد اول) ترجمه: میر محمد سید عباس زاده دانشگاه ارومیه (1371).

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت