پروژه کارآموزی نمایندگى ایران خودرو

مشخص نشده
مشخص نشده
54
مشخص نشده
624 KB
500003379
قیمت قدیم:۸,۲۰۰ تومان
قیمت: ۵,۴۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی نمایندگى ایران خودرو

    تاریخچه شرکت ایران خودرو

    نام شرکت  : ایران خودرو( سهامی عام)

    تاریخ تاسیس : مرداد 1341

    میزان سرمایه : 5/1282 میلیارد ریال

    میزان سهام : 1282500000 سهم

    نیروی انسانی : 12039 نفر

    مساحت :   3450000  متر مربع

    شرکت ایران خودرو (سهامی عام ) در 27 مرداد سال 1341 و با سرمایه اولیه یک صد میلیون ریال و با  یک هزار سهم هزار ریالی تاسیس شد و در شهریور همان سال تحت شماره 8352 در اداره ثبت شرکت های تهران به ثبت رسید و از مهر ماه سال 1342 فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد . شرکت در سال 1345 اجازه تاسیس کارخانه ساخت انواع اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر را دریافت کرد و پس از  استقرار تجهیزات مربوط به تولید آخرین مدل اتومبیل هیلمن با انواع پیکان با ظرفیت اولیه سالانه 6 هزار دستگاه ، اولین اتومبیل سواری به تولید رسید .

    شرکت ایران خودرو که فعالیت خود را با تولید سواری پیکان ، اتوبوس و مینی بوس آغاز کرد  به مرور زمان به تنوع و حجم تولیدات خود افزود به طوری که در سال 1379 با تولید 176000 دستگاه خودرو برای چهارمین سال متوالی موفق به شکستن رکورد تولید خود شد و علاوه برآن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد .

    شرکت ایران خودرو در حال حاضر با در اختیار داشتن 70% از سهم تولید و بازار خودرو وبزگترین تولید کننده خودرو در کشور به شمار می رود . فعالیتهای شرکت را از بدو تاسیس تاکنون می توان به سه دوره زمانی تقسیم نمود :

    الف : از سال 1342 تا 1357

    در این سالها سیاست افزایش عرضه از طریق مونتاژ بر صنعت خودرو ، از جمله شرکت ایران خودرو حاکم بود ، چرا که از یک سو نیاز بازار مصرف روند افزایشی داشت و از سوی دیگر زیربناهای لازم برای تحقق تولید داخلی وجود نداشت . در این دوره بالغ بر 631500 دستگاه انواع خودرو در این شرکت مونتاژ وبه بازار عرضه شد .

    ب : از سال 1358تا 1368

    طی این سالها محدودیت های ناشی از محاصره اقتصادی و همچنین جنگ تحمیلی باعث شد تا تولید خودرو از فراز و نشیب قابل ملاحظه ای بر خور دار گردد . مجموع تولیدات شرکت ایران خودرو در این دوره زمانی بالغ بر 504000 دستگاه بوده است .

    پ :از سال 1369 به بعد

    این سالها را باید دوران تجدید حیات صنعت خودرو سازی تلقی کرد ، در این دوره ستاد سیاستگذاری خودرو تاسیس و قانون خودرو به تصویب رسید . تدوین استراتژی صنعت خودرو در قالب برنامه پنج ساله از دیگر اقدامات برجسته ای بود که در جهت حمایت و هدایت این تلاش ارزنده  صورت پذیرفت.

    سال نگار تولید سواری و وانت

    1346 سواری پیکان در مدلهای دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان و تاکسی با حجم موتور 1600و1725 سی سی

    1348 وانت پیکان با حجم موتور 1600 سی سی

    1369- سواری پیکان با نیروی محرکه پژو 504 با حجم موتور 1800 سی سی

    1369 – سواری پژو 405 در مدل های GL و GLX با حجم موتور 1600 سی سی

    1374 – سواری پژو 405 در دو مدل دنده ای و اتو ماتیک با حجم موتور 2000 سی سی

    1375 – آغاز طراحی  “سمند” ( خودروی ملی )

    1376 -  سواری پژو 405 با قوای محرکه پیکان ( پژو آر- دی ) با حجم موتور 1600 سی سی

    1376 – سواری تشریفاتی پژو 405 (لیمو زین ) با حجم موتور 2000 سی سی

    1377 – سواری استیشن پژو 405 با حجم موتوری 2000 سی سی

    1378 – پژو پارس با حجم موتور 1800 سی سی ( انژکتوری )

    1379 – پژو 206 با حجم موتور 1360 سی سی

    1380 – سمند ( خودروی ملی ) با حجم موتور 1800 سی سی ( انژکتوری )

    معاونت خودروی سواری

    این معاونت مسئولیت اصلی تولید خودروی سواری و فعالیت های تولید ، مهندسی تولید ، تعمیرات تجهیزات و برنامه ریزی و تغذیه خطوط را بر عهده دارد . ساخت خودروی سواری با توجه به حجم و گستردگی فعالیت های آن در سالن های مختلف انجام می شود و قطعات تحویلی از برش و پرس با انجام عملیات مختلف ، به ترتیب در سالن های بدنه سازی ، صافکاری ، رنگ و سرانجام در سالن مونتاژ تزئینات روی  هم سوار می گردد.

    این معاونت شامل 4 مدیریت ( برش و پرس ، بدنه سازی ، رنگ و مونتاژ ) و یک اداره کل مستقل ( برنامه ریزی و تغذیه خطوط ) است .

    گواهینامه های بین ا لمللی  اخذ شده

    محصولات   تولیدی    معاونت   اجرایی   خودروی   سواری   دارای  گواهینامه  تضمین کیفیت

    ( ISO9002 ) از شرکت آلمانی RWTUV می باشند . همچنین موتور محصول پژو آردی نیز دارای گواهینامه زیست محیطی ECE1504 از سازمان حفاظت محیط زیست می باشد     ( این مدرک توسط معاونت نیرو محرکه اخذ شده است). شایان ذکر است شرکت اخیراًً ه موفق به اخذ گواهینامه استاندارد زیست محیطیISO 14000  گردیده است .

    مدیریت برش و پرس

    یکی از مدیریتهایی است که زیر نظر معاونت اجرایی خودروی سواری مسئولیت تامین قطعات پرسی را بر عهده دارد . این مدیریت برش ورق ها به ابعاد مورد نیاز و پرس آنها و نهایتاً   تولید قطعات پرسی بدنه خودرو را بر عهده دارد و در حال حاضر کلیه نیازهای سالن های بدنه سازی را طبق برنامه تولید تامین می کند . برش و پرس در حال حاضر بزرگترین مجتمع پرس کاری در ایران از لحاظ تناژ ، تعداد و ابعاد پرس است . این مجموعه توانایی آن را دارد که برای 250000 دستگاه سواری قطعه تولید نماید . قطعات در این مجمو عه توسط پرس ، قالب و ماشین آلات مخصوص تولید می شوند . تولید قطعات بر اساس مدارک فنی و استاندارد های تعریف شده انجام می شود و این یکی از شاخص هایی است که این مجموعه را قادر ساخت تا به عنوان اولین واحد پرس کاری موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9002 شود . سالن های تولیدی این مدیریت به شرح زیر است :

    سالن پرس شرقی (پرس شماره 1)

    سالن پرس غربی (پرس شماره 2)

    سالن برش و خم و فرم پرس

    سالن کویل بری

    سالن شماره  3:   پرس شماره 3  امکان  تولید   500000  قطعه در سال را دارد و از مهمترین مزایای پرس شماره 3 مدرن بودن آن نسبت به پرس شاپ های بزرگ دنیا ست و یکی از ویژگیهای آن تعویض قالب در 5 دقیقه است که در حال حاضر در پرس شماره 2 در دو ساعت انجام می شود .

    مدیریت بدنه سازی

    فعالیت های اصلی این سالن تحویل قطعات منفصله بدنه ( از برش و پرس یا تولید کنندگان خارج از شرکت یا وارداتی ) و انجام عملیات جوشکاری و مونتاژ بر روی آن و تحویل بدنه های کامل شده به قسمت صافکاری و اتاق رنگ می باشد. در واقع این مدیریت مسئولیت مونتاژ بدنه خودرو های تولیدی را بر عهده  دارد :

    سالن بدنه سازی شمالی با ظرفیت ا سمی 32 دستگاه در ساعت

    سالن بدنه سازی وانت با ظرفیت  ا سمی 15 دستگاه در ساعت

    سالن بدنه سازی RD با ظرفیت ا سمی 15 دستگاه در ساعت

    سالن بدنه سازی جدید با ظرفیت ا سمی 10دستگاه در ساعت

    لذا این مدیریت در حال حاضر توان تولید 72 دستگاه بدنه در ساعت را دارد.

    مدیریت بدنه سازی با راه اندازی کامل خطوط تولید بدنه پژو 206 و سمند و چهار منظوره کردن خط پژو در سالن بدنه سازی جدید به ظرفیت اسمی 132 دستگاه بدنه در ساعت خواهد رسید .

    خط مشی زیست محیطی ایران خودرو

    شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودرو ساز ایران ، پایبندی به فرهنگ توسعه پایدار را جزء لاینفک سیاست های توسعه شرکت به شمار آورده و خط مشی زیست محیطی خود را به منظور تامین خواسته های جامعه و در راستای اهداف زیست محیطی جهانی به شرح زیر اعلام کرده است :

    رعایت قوانین و الزامات زیست محیطی مرتبط با فعالیت های تولیدی محصولات و خدمات شرکت .

    دستیابی به تکنولوژی و توانمندی های طراحی و تولید خودروی سبز .

    تلاش در جهت همسویی با نظرات آحاد جامعه از طریق همکاری در طرح های زیست محیطی

    فرهنگ سازی و جلب مشارکت کارکنان به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی

    شناسایی تمامی فعالیت های موثر بر روی محیط زیست و انجام آنها تحت شرایط کنترل شده از اصول سیاست های زیست محیطی

    ایران خودرو و نیروی انسانی

    جذب نیرو های متخصص و ارتقا دانش و مهارت کارکنان یکی از سیاست های اصلی شرکت در زمینه مدیریت منابع انسانی است. به کار گیری این سیاست در طول سالهای اخیر موجب شده است که تعداد متخصصین شرکت به نحو محسوسی افزایش یابد.

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی نمایندگى ایران خودرو

    فهرست:

    تاریخچه شرکت ایران خودرو                                                     

    معاونت خودروی سواری                                                  

    گواهینامه بین اللملی اخذ شده                                                     

    مدیریت بدنه سازی                                                          

    ایران خودرو و نیروی انسانی                                                     

    ایران خودرو و خدمات پس از فروش                                           

    ایران خودرو و فعالیت های صادراتی                                          

    معرفی محصول                                                                        

    میل لنگ                                                                          

    ساختمان میل لنگ                                                            

    انواع میل لنگ                                                                  

    شاتون                                                                            

    اجزای شاتون                                                                  

    بررسی نقش موتور میل لنگ ها در موتورهای دیزلی چند زمانه     

    مشکلات صنعت قالب سازی میل لنگ در ایران                              

    خود مهارهاservos                                                                   

    اسیت و دنده ی خلاص                                                     

    دنده ی سرعت سنگین                                                                

    دنده سرعت دوم((overdrive                                           

    دنده سنگین دستی                                                            

    دنده عقب Reverse                                                          

    تصاویری از ماشینهای ساخت ایران خودرو                                

                         

    منبع:

    ندارد.

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول