پروژه طراحی بسته بندی

تعداد صفحات: 136 فرمت فایل: word کد فایل: 10003629
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی مواد و متالورژی
قیمت قدیم:۲۰,۲۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۱۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه طراحی بسته بندی

    مقدمه

     

    طراحی بسته بندی در دنیای امروز یکی از هیجان انگیزترین عرصه ها در بازار تولید و مصرف است که با مددگیری از صنایع و فنون مختلف مرزهای متعددی را گذرانده است. تمامی کوششهایی که صرف طراحی یک بسته می گردد و هنگامی به هدف خود دست
    می یابد که خریدار و مصرف کننده با رؤیت بسته مورد نظر ضمن کسب اطمینان از سلامت محتوی بسته، بدلیل قدرت و گیرایی طراحی بسته مورد نظر، مجذوب شده و آن را خریداری نموده و یا در بازارهای بدون رقابت با اطمینان به مصرف برسانند.

    هیچ طراحی نمی تواند قبل از کسب اطلاعات موثق طرح خود را به عموم ارایه نماید. زیرا هیچ گاه دو مشتری به یکدیگر شبیه نیستند. و هر فرد رفتار و انتظارات مختلفی از چیزی که خریداری می نماید دارد و علاوه برآن مشتریها نیاز خود را از چندین منبع تأمین می نمایند که بیانگر نحوه ارزیابی آنها از جنبه های مختلف کالاهایی است که خریداری می کنند. از قبیل کیفیت کالا، قیمت و…

     

    بخش نظری پروژه:

    تعیین عنوان پروژه:

    طراحی استایل عطر زنانه و مردانه برای آلفارومئو

    تعین استراتژی و اهداف پروژه:

    رسیدن به یک استایل مناسب برای ست عطر زنانه و مردانه آلفارومئو بصورتی کاملاً هماهنگ با شخصیت محصولات آلفارومئو و حفظ اصول بنیادین و کلاسیک آلفاهای قدیمی.

    1- شناسایی مسئله

    تعریف و تفسیر شکل و تعیین طبقه استفاده گر:

    کمپانی آلفارومئو یک کمپانی با سابقه تولید بسیار زیاد نزدیک به یک قرن بوده و در طول این مدت محصولاتی شاخص در نوع خود تولید نموده است که با توجه به قدمت کمپانی، این مارک، یک مارک بسیار شناخته شده و قابل اطمینان در سطح بازارهای اروپا می باشد. و همواره شنیدن نام آلفارومئو احساس وجود یک کالای مدرن که همچنان به اصول اولیه طراحی خود پایدار می باشد را بوجود می آورد.

    به طور خلاصه محصولات آلفارومئو از نمونه های بارز طراحی پست مدرن می باشند و همواره در زیبایی مثال زدنی بوده اند. این مزیت به این کمپانی این اجازه را داده است که Range متنوعی از محصولات جانبی را در کنار اتومبیهای خود تولید کند که از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند. این محصولات،‌ هم در کنار اتومبیلها و هم بصورت جداگانه در فروشگاههایی با نام بوتیک آلفارومئو به فروش می رسند.

    در سالهای اخیر حرکتی آغاز شده است مبنی بر عرضه عطر و ادکلن از طرف شرکتهای اتومبیل سازای مشهور و تعبد. از جمله jagvar, Lamborghini. Ferrari  با نگاهی کوتاه به این اسامی در می یابیم که نامهای فوق علاوه بر مزیتهای تکنولوژیکی دارای نوعی حس اومانیک و کلاسیک نیز می باشند. که، پتانسیل فروش عطر، بواسطه این نامها از نطر روانی را فراهم می آورد.

    از طرفی طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شد که جای خالی عطر و ادکلن در میان انواع متنوع محصولات جانبی آلفارومئو احساس می شود و با توجه به اینکه نام آلفارومئو نیز مانند دیگر نامهای قید شده. یک نام پرآوازه و در عین حال دارای نوعی حس کلاسیک و رومانیک می باشد لذا، شرایط لازم برای عرضه عطر و ادلن از طرف آلفارومئو را فراهم می نماید. به همین دلیل هدف من در این پروژه، پر کردن جای خالی این محصول و این حلقه گم شده در میان این محصولات بوده و سعی در رفع این مشکل خواهیم داشت.

    استفاده کنندگان از این محصول به دو دسته طبقه بندی می شوند.

    دسته اول افرادی هستند که خود خریدار اتومبیل آلفارومئو می باشند و این ست به عنوان هدیه از طرف کمپانی به آنها داده خواهد شد.

    دسته دوم افرادی هستند که صرفاً از روی علاقه شخصی به مارک آلفارومئو یا ادکلنهای لوکس اقدام به خریداری آن خواهند کرد.

     

    بررسی تحقیقات مشابه احتمالی (مکاتبات و مراجعه حضوری)

    سقف هزینه ای که برای خرید عطر در نظر می گیرید چه مقدار است؟

    در مصاحبه های انجام شده با افراد اکثراً در جواب سؤال بالا حاضر به اقتصاص  تا  از درآمد ماهیانه خود را برای خرید عطر هستند که البته این پرسش توسط افرادی از قشر متوسط جامعه جواب داده شده است.

    خرید بعدی عطر شما به چه علت می باشد؟

    دلایل متفاوتی در مصاحبه با افراد ذکر شده ولی عمده ترین آن ابتدا تمام شدن عطر و بعد از آن تنوع طلبی استفاده گر بوده است.

    3- به لحاظ روحی هزینه عطر تا چه اندازه به روی دیدگاه شما بر روی کیفیت محصول تأثیر دارد؟

    از نظر افراد پاسخ دهنده قیمت عطر می تواند تا حدی که معقول باشد بروی نظر آنها بروی عطر تأثیر گذارد ولی از این افراد تعدادی نیز اشاره کرده اند که هیچ تأثیری ندارد.

    4- نسبت حجم عطر با قیمت عطر تا چه اندازه اهمیت دارد؟

    برای اکثری قریب به اتفاق مصاحبه شوندگان با اهمیت بوده است.

    5- آیا شما از مد برای استفاده عطر استفاده می کنید؟

    اکثراً جواب خیر داده اند ولی عده ای نیز معتقدند مد تا حدودی در انتخاب آنها مؤثر است.

    6- تا چه حد تعصب روی مارک عطری که استفاده می کنید دارید؟

    تمام سؤال شوندگان تعصب خاصی بروی مارک عطر خود ندارد ولی چند تن از آنان وابستگی احساسی نسبت به عطرخود داشته و از نظر احساس، احساس خاصی نسبت به عطر خود داشته اند.

    7- چه اطلاعاتی از عطرها و کمپانی های مربوط به آن دارید؟

    اکثرا مصاحبه شوندگان اطلاعات چندانی ندارند فقط در مورد عطرهای مورد استفاده خود اطلاعات کم دارند در حد دانستن نام آنها و کشور تولید کننده

    8- با کمپانی های خودروسازی که عطرهای مربوط به کمپانی خود را تولید می کنند آشنایی دارید؟ در صورت آشنایی چند نمونه را نام ببرید؟

    از مصاحبه شوندگان به طور کلی با کمپانیهای خودروسازی کمی آشنا هستند ولی تعداد زیادی از آنها ferarri را می شناسند و از آن نام می برند.

    9- آیا حاضر به خرید عطرهای جدیدی که وارد بازار می شوند با نام جدید هستید؟

    نتیجه جواب بله است.

    10- نام عطر مورد علاقه خود را ذکر کنید و مشخصاتی که برای شما دارای اهمیت است را ذکر کنید؟

    نتیجه این سؤال جوابهای بسیار پراکنده ای است که نشان دهنده علایق و دیدگاههای بسیار متناوب استفاده گران عطر است.

    11- مکانیزم استفاده از عطر تا چه حد برای شما جذابیت دارد؟

    اکثراً در حد متوسط و یا کم مکانیزم استفاده از عطر برایشان جالب است.

    12- شیشه و بسته بندی عطر خود را پس از استفاده چه می کنید؟

    مصاحبه شوندگان بر سر این موضوع که اگر شیشه جذاب باشند آنرا دور نمی اندازند و نگه می دارند توافق دارند.

    13- آیا علاقه مند هستید بعد از استفاده مقداری از عطر درون شیشه باقی بماند؟

    نظرات متفاوت است ولی تمام افراد بسته به نوع شیشه عطر اگر شیشه مناسب باشد و بخواهند آنرا نگه دارند ترجیح می دهند چنین باشد.

    14- آیا دوست دارید شیشه عطر چیز خاصی باشد؟

    جواب این سؤال در بسیاری موارد بله و در بعضی موارد فرقی نمی کند بوده است.

    15- تا چه حد عطرها پاسخگوی نیازهای حسی شما هستند؟

    اکثر سؤال شوندگان در این زمینه راضی هستند.

     

    نتیجه مصاحبه

    در زیر هر سؤال نتایج حاصل از آن سؤال در این بخش ذکر می گردد.

    نتیجه پرسشنامه

    1- شما تا چه حد به وسایل آرایشی و بهداشتی اهمیت می دهید؟

    کم 0               معمولی %8                  زیاد %92

    2- داشتن عطر تا چه مقدار برای شما اهمیت دارد؟

    کم %5             متوسط %15                 زیاد %80

    3- اصل بودن و مارک عطر چه مقدار برای شما اهمیت دارد؟

    کم %15          زیاد %80                     اهمیتی ندارد %5

    4- تنوع بازار عطر و ادکلن تا حدی هست که شما را شاخص کند؟

    بله %90           خیر 0                           تاحدودی %10

    5- اطلاعات شما نسبت به کمپانی ها خودروسازی چقدر است؟

    کم %70          زیاد %5                        متوسط %25

    6- آیا شما عطرهای کمپانی های خودرو سازی را می شناسید؟

    بله %75           خیر %25

    7- تا چه حد به فرم و بسته بندی عطرها اهمیت می دهید؟

    کم 0               زیاد %70                     متوسط %30

    8- آیا شما حاضر به استفاده از عطرهایی که مربوط به هر کمپانی خودرو باشیند هستید؟

    بله %10           خیر %70                      بستگی به کمپانی دارد %20

    9- به نظر شما عناصر خاصی در عطرهای مربوط به کمپانی ها باید اعمال شود؟

    بله %65           خیر %25                      نظری ندارم %10

    10- آیا عطرهایی که با مارک کمپانی های خودرو عرضه می شوند استفاده گران خاصی را به لحاظ جنسیت هدف گرفته اسند؟

    بله %90           خیر %10

    11- متویالی که در بسته بندی عطرها استفاده می شود چه میزان اهمیتی را برای شما دارد؟

    کم                   متوسط %80                زیاد                              فرقی نمی کند %20

    12- متویان مورد علاقه ‌شما در بسته بندی عطرها چیست؟

    شیشه                پلاستیک                      مات %30                     شفاف %70

    13- اگر بسته بندی عطری نظر شما را جلب کند ولی از رنگ خوبی برخوردار نبود آیا شما حاضر به خرید آن هستید؟

    بله%20            خیر %65                      بستگی دارد %15

    14- دوست دارید بسته بندی عطر شما به گونه ای باشد که محلول در آن قابل مشاهده باشد؟

    بله %80           خیر                              فرقی نمی کند %20

    بررسی تأثیرات ساخت محصول/ بررسی بازار و مقدار نیاز ( مکاتبات، مراجعه حضوری آمار نموداری)

    تأثیرات ساخت این محصول از چند لحاظ قابل بررسی است.

    تأثیرات اقتصادی: تولید این محصول باعث نفوذ این شرکت در بازاریی که تا به حال حضور نداشته خواهد شد و در صورت تولید محصول مناسب و جذاب می تواند سهمی از بازار پرسود عطر و ادکلن را نصیب شرکت مادر نماید.

    تأثیر تبلیغاتی:

    تولید این محصول باعث گسترش brand آلفارومئو خواهد شد و با توجه به ماهیت ذاتی این محصول و حضور آن در شاخه پرطرفدار fashion می تواند تبلیغات مناسبی برای محصولات اصلی این کمپانی باشد و مارک آلفارومئو را سازنده ‌ محصولاتی مطابق مدروز معرفی کند و یک مکمل مناسب باری دیگر محصولات این کمپانی باشد.

    بررسی بازار و مقدار نیاز:

    بازار عطر و ادکلن، یک بازار پرسود جهانی می باشد و نسبت سود به سرمایه گذاری در آن مقدار قابل توجهی است و با توجه به خطور سایه خودروسازان در این بخش از بازار، لذا می توان نتیجه گیری کرد که این بازار گنجایش کافی برای حضور یک خودرساز دیگر با  پشتوانه تاریخی کافی و شهرت مناسب را خواهد داشت.

    2- بررسی و شناخت «نمونه های موجود»

    1-2 تاریخچه محصول و بررسی 12 پارمتر اصلی طرح.

    تاریخچه ‌ آلفارومئو

    داستان آلفارومئو از فرانسه آغاز می شود. تولید کننده اتومبیل Alexandre Darracg در حومه میلان یک کارخانه ساخت و قطعات مورد نیاز اتومبیلهای تک سیلندر و دو سیلندر خود را از فرانسه تأمین می کرد. موفقیت او به اندازهای که انظارش را داشت نبود و در سال 1959 کارخانه را به یک گروه ایتالیایی به نام Anonia Lombarda Fabbrica ( با نام اختصاری A.L.F.A ) فروخت.

    در سال 1915 گروه ALFA با گروه Romeo متعلق به Nicola Romeo ادغام شد. و Nicola Romeo یک عاشق مسابقات و یک مهندس نابغه بود که محصولات کارخانه را تا حد یک  حریف مقتدر جهانی ارتقاء دارد.

    مدلهایی از کارخانه که شمع های آن از کنار و از بالا بودند راه را برای عرضه مدلها 6 و 8 سیلندر هموار کردند که طراحی آنها توسط Jano , Merosi انجام گرفته بودند. اولین پیروزی آلفا در مسابقات در سال 1920 بدست آمد و سپس در سال 1924 فاتح گراندپرسی فرانسه شد.

    در طی سالها آلفارومئو همواره به عنوان یک کمپانی نوآور در زمینه ‌ مکانیک و همچنین طرحی استایل اتومبیل از موفقیتی جهانی برخودار گشته است.

    سیر تحول تاریخی کارخانه آلفارومئو از نظر طراحی و فنی

    ماشینهای تولیدی در معرض فروش عمومی قرار گرفتند و مردم نیز اطلاع اندکی در این مورد داشند اما با این حال مشتاق مسابقات سرعت از «motor car» بودند. ماجرای ورزشی این ماشین از سال 1911 آغاز می شود، یعنی هنگامی که فرانشی نی و رونزونی سوار بر دو مدل /24 HP در نشیمن نمایش «تارگافلوریو» شرکت نمودند. تجربه در ابتدای امر زیاد راضی کننده نبود، اما این ماشین بوضوح توانست اشتیاق نسبتاً خوبی را ایجاد نماید.

    سال تولید: 1923 تا 1925

    موتور: /4 سیلندر خطی، و با موتوری از جنس چدن. ظرفیت موتور: 1944 سی سی،‌ بازده نیرو: bhp40 در 3000 دور در دقیقه، حداکثر سرعت:/95 کیلومتر بر ساعت.

    RL ارزانتر : این مدل که در نمایش ‍«Paris Motor» در سال 1923 به نمایش درآمد، دارای چهار سیلندر بوده و بسیاری از قطعات آنرا می توان در موتور دو لیتری RL مشاهده نمود. اما با قیمت بسیار قابل قبول تری به بازار عرضه گردید. این مدل در سه نوع موجود می باشد، نرمال، اسپرت، و یکدست بطور کلی /50 مدل از ماشین تولید می شوند. نوع RM اولین مدل ورزشی خود را در سومین نمایشگاه «Coppa delle ALP» در سال 1923 برای اولین بار به نمایش گذارد، که در جایگاه چهارم خودروهای دو لیتری، قرار گرفت آن هم پس از آنکه در مسابقه، سرعت تقریباً سه هزار کیلومتر را در سه مرحله طی نمود.

     

    سال تولید: 1924 تا 1930

    موتور: /8 سیلندر خطی، /4 بلوک از فولاد صفحه ای:

    حجم موتور:‌ 1987 سی سی – بازده نیرو: 140 bhp (قدرت مفید موتور) در 5500 دور در دقیقه:‌ حداکثر سرعت 225 کیلومتر برساعت. مدل 2p  نخستین ماشینی است که از سوی ویتوریو ژانویه سال 1924 طراحی گردیدند نخستین مدل آلفارومئو با هشت سیلندر و موتور سوپر شارژ /2 کاربراتور که پس از کمپرسور قرار می گیرد به شمار می رود. این مدل که در کارگاههای پورتلو آماده سازی گردید، توانست در مسابقات سرعت /200 مایلی و در پیچ Cremona به سال 1924 برنده بلامنازع پیست سرعت با متوسط سرعت بیش از 158 کیلومتر بر ساعت شده و مسابقه آزمایش سرعت را بطور متوسط تا /195 کیلومتر بر ساعت کامل نماید. شرکت این مدل در مسابقات بین المللی گراند پریکس سال 1924 و 1925 موجب نخستین قهرمانی جهانی گردید که توانست طرح حلقه ‌ تاج گل را برای نشانه ماشین به ارمغان آورد. این نوع که یکی از بهترین ماشینهای گراند پریکس در دهه ‌بیست به شمار می رفت، توانست آجر بنیادی را برای تولید همان آلفارومئو به ارمغان آورد. از میان شش مدل ساخته شده در آن سالها تنها دو مدل باقی مانده و می توان این دو نوع را در موزه آلفارومئو یافت نمود و این در حال است که مدل سال 1930 در موزه اتومبیل تورین دیده می شود.

  • فهرست و منابع پروژه طراحی بسته بندی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت