تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

ریشه لغوی سوپاپ یک کلمه ی فرانسوی (Soupape) است که در زبان ما به همان شکل اصلی استعمال می گردد. معنی دقیق آن دریچه است. لیکن معنی رایج آن عبارت است از یکی از قطعات موتور که روی سیلندر موتور قرار می گیرد و ورود هوا و خروج دور را کنترل می کند. البته در مواردی به دریچه های موجود در تلمبه های آب نیز اطلاق می گردد. دید کلی هنگامی که فردی قصه ورود به فروشگاه یا خروج از آن را داشته ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

سیستم مکانیکی آسانسور وسیله ای دائمی برای بالا بردن بین دو سطح توقف یا بیشتر است، این وسیله شامل کابین برای حمل مسافرین و یا بار است که حداقل قسمتی از آن در داخل ریل های راهنمای صلب که به صورت عمودی یا مورّب با زاویه کمتر از پانزده درجه نسبت به محور قائم نصب شده . تقسیم بندی آسانسور آسانسور با چندین مشخصه گروه بندی می شوند: مهم ترین مشخصه طریقه ی رانش آسانسور است که باعث طراحی و ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه در حال حاضر شش میلیارد و 400 میلیون انسان بر روی کره زمین زندگی می‌کنند و این آمار تا سال 2020 به هفت میلیارد و 500 میلیون نفر خواهد رسید. در همین حال پیش‌بینی می‌شود، در مدت زمان فوق شمار افرادی که صاحب خودرو می‌شوند 12 تا 15 درصد رشد داشته باشد و این بدان معنی است که تعداد خودروها که در حال حاضر در حدود 775 میلیون دستگاه برآورد شده است، تا سال 2020 به بیش از یک میلیارد و ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

سیستمهای داخلی · سیستم استارت الکترونیکی : ضد سرقت · صندلی راننده : با تنظیم دستی ارتفاع ایمنی : · سپرها : تزریقی همرنگ بدنه با چراغ مه شکن · ترمز دستی : کابلی پشت سری جلو : با تنظیم ارتفاع · پشت سری صندلی عقب : 1/3 & 2/3 · کمربند : با سیستم کش · درها و در صندوق : قفل مرکزی با کنترل از راه دور نده اولیه برای سرنشینان جلو سیستم BSI : در سیستم سیم کشی خودروی پژو ۲۰۶ همانند ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مطالب ارائه شده در فصل های قبل همه در برگیرنده نقس سنسورها در صنعت و خصوصاً در اتومبیل های امروزی که بسیار حائز اهمیت هستند و سنسورهای ارائه شده در فصول قبل هر کدام با قیمت اتومبیل های روز دنیا از آنجا استفاده می شود . حتی از سنسورهای شیمیایی در خودروهای نظامی کاربرد وسیعی دارد. اندازه گیریهای جابه جایی اشیاء در علوم کاربردی از اهمیت اساسی برخوردار است و پایه اندازه گیری سرعت، ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مشخصات فنی سمند: کارایی مدل موتور : XU7JP/L3 حد اکثر سرعت : 185 KM/HR نسبت تراکم : 9.3:1 تعداد سیلندر : خطی 4 حجم موتور : 1761cc سیستم سوخت رسانی : انژکتوری پاششی (MPFI) حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقیقه حداکثر گشتاور: 153 Nm در 3000 دور در دقیقه قطر سیلندر : 83mm کورس پیستون : 81.4mm گیربکس : اتوماتیک 5 سرعته + دنده عقب نسبت دنده 1 : 0.2894 نسبت دند ه 2 : 0.5384 ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

فصل اول (قطعات بکار رفته در مدار) در این مدار از 16 مقاومت استفاده کردیم. که 12 مقاومت مربوط به مدار اصلی و 4 مقاومت مربوط به مدار LED رنگی چشمک زن مقاومت های R7 = 820 R2 =3.3M M 1 .3 R3 = R5 = 4.7M R6,R9,R1=10k 8,R1,R12,R11,R4 =1k R مربوط به مدار اصلی و R13 = 330 R R14 = 39 k R15 = 39 k R16 = 330 R مربوط به مدار LED چشمک زن خازن ها: 1 عدد خازن عدسی در این مدار به کار رفته C1 = ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

خوردگی گالوانیکی فروپاشی فلز است که به وسیله تفاوت های میکروسکوپی ر پتانسیل های الکتروشیمیایی کنترل می شوند است که معمولا در نتیجه نزدیکی دو فلز متفاوت اتفاق می افتد. خوردگی گالوانیکی در ایمپلنت های دندانی تیتانیمی بیشتر خوردگی هایی که معمولا در ایمپلنت های دندانی به وجود می آید از نوع خوردگی گالوانیکی است. تیتانیم برای کاشته شدن در قسمت انتهایی استخوان استفاده می شود. مطالعات ...

تعداد صفحه: ۴۱ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

ژنراتورهای سنکرون ماشینی است که برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکیac به کار می رود.در ژنراتور سنکرون یک ولتاژ dc به رتور داده می شود تا میدان مغانطیسی رتور شکل بگیرد و سپس رتور به حرکت در می اید و در سیم پیچ های استاتور ولتاژ سه فاز القاء می کند.برای رساندن جریان dc به رتور مکانیزم خاصی مورد نظر است 1-رساندن توان از یک منبع خارجی به رتور توسط حلقه های لغزان و جاروبکها(در ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

دستگاهی است که آب سرد مورد نیاز کویل سرد را تامین می کند . این دستگاه در ساختمان تاسیسات قرار داده می شود و به وسیله آب به سمت کویل سرد هدایت می شود . انواع چیلرها : 1- جذبی 2- تراکمی سیستم جذبی در دو فشار کار می کند که ژنراتورو کندانسور در فشار بالا و جذب کننده و اواپراتور در فشار پایین می باشند . اجزاء چیلرهای جذبی ژنراتور : در محفظه بالایی چیلرهای جذبی قرار داشته و وظیفه ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

چرخ‌دنده وسیله‌ای است برای انتقال گشتاور که به کمک آن می‌توان مقدار گشتاور و یا سرعت دورانی را کاهش یا افزایش داد. همچنین به کمک چرخ دنده ها می‌توان جهت حرکت را تغییر داد. ساختار داخلی‌ترین قسمت چرخ‌دنده توپی می‌باشد که به محور محرک متصل می‌باشد. در بیرون این قسمت جان چرخ‌دنده[۱] قرار گرفته است. بیرونی‌ترین قسمت در جهت شعاعی، محیط چرخ‌دنده Rim می‌باشد که دندانه‌های چرخ‌دنده در ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

جوش زیر پودری یک فرایند جوش قوس الکتریکی است که در آن گرمای لازم برای جوشکاری توسط یک یا چند قوس بین یک فلز پوشش نشده، یک یا چند الکترود مصرفی و یک قطعه کار تامین می شود. قوس توسط لایه ای از فلاکس پودری قابل ذوب شدن که فلز جوش مذاب و فلز پایه نزدیک اتصال را پوشانده، و فلز جوش مذاب را از آلودگی های اتمسفر حفاظت می کند پوشیده می شود. اصول عملیات:درجوش زیر پودری جریان الکتریکی از ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه: بیش از یک صد سال است که قوس الکتریکی در جهان شناخته شده و بکار گرفته می شود. اما اولین جوشکاری زیر آب توسط نیروی دریایی بریتانیا انجام شد- در آن زمان یک کارخانه کشتی سازی برای آب بند کردن نشت های موجود در پرچ های زیر کشتی که در آب واقع شده بود از جوشکاری زیر آبی بهره گرفت. در کارهای تولیدی که در زیر آب انجام می پذیرد، جوشکاری زیر آبی یک ابزار مهم و کلیدی به شمار می آید. ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه : جوشکاری جوش قوس جوشکاری یکی از روشهای تولید می باشد. هدف آن اتصال دایمی مواد مهندسی (فلز، سرامیک، پلیمر، کامپوزیت) به یکدیگر است به گونه‌ای که خواص اتصال برابر خواص ماده پایه باشد. پیشینه موسیان در ۱۸۸۱ قوس کربنی را برای ذوب فلزات مورد استفاده قرار داد. اسلاویانوف الکترودهای قابل مصرف را در جوشکاری به کار گرفت. ژول در ۱۸۵۶ به فکر جوشکاری مقاومتی افتاد لوشاتلیه در ۱۸۹۵ ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

جوش زیر پودری یک فرایند جوش قوس الکتریکی است که در آن گرمای لازم برای جوشکاری توسط یک یا چند قوس بین یک فلز پوشش نشده، یک یا چند الکترود مصرفی و یک قطعه کار تامین می شود. جوش زیر پودری یک فرایند جوش قوس الکتریکی است که در آن گرمای لازم برای جوشکاری توسط یک یا چند قوس بین یک فلز پوشش نشده، یک یا چند الکترود مصرفی و یک قطعه کار تامین می شود. در این روش نوک الکترود داخل پودری از ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

این بار BMW با در نظر گرفتن سلیقه خریداران و حفظ محیط زیست، BMW سری 1 را به بازار عرضه می کند. BMW تلاش می کند که خودرو ها و تولیداتش را با بیشترین توجه به سازگاری و حفاظت محیطی تولید کند. از موارد حائز اهمیت انتخاب مسئول و پاسخگو در زمینه مواد است و دوباره به گردش در آوردن در طول تولید خودرو و مواد خطرناک را در تولید حذف کندو از نظر محیطی به تحقیقش در مورد خودروهای سازگار با ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

هدف از تعیین توزیع فشار در کانالها، مشخص نمودن نحوه تغییرات پارامتر فشار در عرض و در عمق در مقطع خاصی از کانال می باشد. با داشتن توزیع فشار در کانالها و یا با انتگرال گیری از نیروهای جزء فشاری می توان برآیند حاصل از این نیروهای فشاری را بر روی تاسیسات هیدرولیکی تعیین نمود . علاوه بر این اطلاع از چگونگی توزیع فشار در به کار بردن آگاهانه معادلات انرژی و اندازه حرکت در کانالها ...

تعداد صفحه: ۹۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

فصل اول عملیات آماده سازی درز جوش در لوله ها عملیات آماده سازی درز لوله یکی از مراحل اساسی جوشکاری لوله بوده چرا که کیفیت جوش در ارتباط نزدیکی با نحوه آماده سازی لوله می باشد. در بعضی موارد، آماده سازی اشتباه اتصال میتواند منجر به بروز معایب و شکست در قطعه گردد. جوشکار لوله می بایستی اطلاعات مهارت کافی جهت آماده سازی لوله داشته باشد که این خود اولین گام در جهت حصول به جوش با ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه : با توجه به افزایش نرخ تولید و آرآیی تجهیزات ، پدیده هایی مانند سایش و خوردگی اجزا مختلف ماشین آلالات و سازه ها نیز بطور قابل ملالاحظه ای رشد یافته ا ست . این موضوع باعث توسعه روشهای سطح پوشانی شده است تا مقاومت قطعات را نسبت به سایش و خوردگی افزایش دهد . همچنین با این روشها می توان بسیاری از قطعات فرسوده را بازسازی نمود و از هزینه تامین قطعات نو آاست . ایجاد لالایه های ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

تعریف و اهداف از ساخت قاب تعریف ساختمانهای قابی بنا به تعریف سازه هایی هستند که از اتصال اعضای باربر به یکدیگر تشکیل می شوند. اسکلت قابی متشکل از شبکه های چهارضلعی و سه بعدی است که از اعضای قائم ( ستونها ) و اعضای افقی ( تیرها ) تشکیل شده است و ممکن است اعضای قطری نیز داشته باشد. اعضای اصلی سازه های قابی عبارتند : از تاوه ها، تیرها، ستونها، مهارها، شالوده ها و از عمده ترین اعضای ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

تعریف جوشکاری: جوشکاری فرایندی است که در آن اتصالی از نوع دایم به واسطه پیوندهای پایدار بین اتمی میان دو یا چند سطح مختلف انجام می شود و زمینه آن گرم شدن موضعی یا کلی و در نتیجه آن تغییر شکل دایم یا جزیی می باشد. جوشکاری اصطکاکی : اساس فرایند جوش فوق بر اصل تبدیل انرژی مکانیکی ( جنبشی ) به انرژی گرمایی استوار می باشد . در این نوع جوش، دو قسمت قطعات مورد اتصال ، به هم نزدیک شده ( ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

در این مطلب شما توضیحات مختصری در رابطه با انواع مختلف تستهای ذرات مغناطیسی و همچنین توضیحات مختصری درباره مایعات نافذ و تست التراسونیک که جزء تستهای غیر مخرب محسوب می شوند را می خوانید ، در پایان نیز توضیحات مختصری را در مورد انواع مختلف ضخامت سنج ها آورده شده است. تست ذرات مغناطیسی (MT): از این روش می توان برای یافتن عیوب سطحی و یا نزدیک به سطح در قطعات فرومغناطیسی استفاده ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

همگی می دانیم که فشردن پدال ترمز ماشین،سرعت را می کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشین نیروی پای شما را به چرخ ها منتقل میکند؟چگونه نیروی شما را چند برابر می کند تا برای متوقف کردن جسمی به بزرگی یک ماشین کافی باشد؟ طرحی کلی از سیستم ترمز در این مقاله که اولین مقاله از ۶ سری مقالات در مورد ترمز است،ما زنجیره ای از اتفاقاتی را که از فشردن پدال تا چرخ ها طی می شود دنبال خواهیم کرد.این ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مکانیزم متوقف شدن پاندول لبه ای از صفحه که بطور عمودی در میدان جلو و عقب می رود را به طول L فرض کنید. با ورود به میدان مغناطیسی به اندازه V = EL = VBL در آن ولتاژ القا می شود. طبق قانون اهم ، چگالی جریان القایی J و میدان الکتریکی القایی بصورت QE = QV*B = J به هم مربوط هستند. جهت جریان به طرف پایین (هم جهت با V * B) یاست. Q رسانایی ویژه صفحه است. از آنجایی که این جریان القایی در ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت