تحقیق مقاله عشق و ازدواج

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: word کد فایل: 6949
سال: 1392 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله روانشناسی
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله عشق و ازدواج

    مقدمه

    در طول زندگی عشق اولین گام برای تشریک مساعی میان دو نفر به حساب می آید که با خوش امدگویی به آن شک و تردیدهای نوینی به ذهنمان خطور می کند این شک و تردیدها خودشان را به صورت سوالهایی در می آورند که هر فردی که تا به حال عاشق شده مطمئنا از خود پرسیده است پاسخ تمام این سوال هایی مملو از شک و تردید به کسی و اطلاعات مفید آموزنده بر می گردد تا به صورت تجربه بتوان از آن ها در طول زندگی عاشقانه مشترک استفاده کرد .

    اکثر ما باید سوالات زیادی را از خود و افرادی که دوستشان داریم مطرح کنیم سوالاتی که به ما کمک می کنند تا با اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری زندگی کنیم و به نوع مناسب تری عشق بورزیم وبا آرامش و رضایت مندی بیشتری روزهای زندگی و عمرمان را سپری کنیم

    در گنجد عشق در گفت و شنید                عشق دریایی است عمقش ناپدید

    هر چه گویم عشق را شرح و بیان           چون به عشق آیم خجل گردم از آن

    چون قلم اندر نوشتن می شتافت             چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت

    آیا می توان عاشق توانایی های بالقوه ای شخص شد که دوستش داریم و ایا این حالت موجب موفقیت رابطه مان می شود یا نه ؟

    چند ماه پیش با مردی آشنا شدم که طی اشنایی با او به کلی علاقمندش شدم رابطه ی ما بسیار خوب است اما این روزها بدلیل ترک اعتیادش روزهای بد و سختی را پشت سر می گذارد البته چند سال قبل ازدواج ناموفقی داشته و همسر سابقش پس انداز بانکی او را به کلی بیرون کشیده است در حین ملاقتهایمان متوجه شدم که او خشم و کینه ی حاصل از بی اعتمادی زیادی را تحت اتفاقات گذشته به دوش می کشد به همین خاطر نمی تواند تمام توجه اش را به من احتیاج دارد تا مرا به خوبی بشناسد و اعتماد کند ایا رابطه با او می تواند موفقیت آمیز باشد .

    لطفا از سبک راهنمایی بنده ناراحت نشوید ما باید عرض کنم آنچه که شما در ان قراردارید رابطه نیست بلکه بیشتر شبیه قمار بازی است و متاسفانه باید عرض کنم سختی ها و مشکلات زیادی در این راه وجود دارد شما در حقیقت عاشق این آدم نمی باشید بلکه عاشق کسی شده اید که تصور می کنید می توانید او را به آ دم خیالی خود تبدیل کنید شما به گونه ای از این رابطه و از این مرد حرف می زنید که انگار برایتان بیشتر شبیه پروژه است تا رابطه !

    افرادی که عاشق توانمندی های بالقوه نامزد همسرشان می شوند در حقیقت خودشان دارای معضلاتی هستند که موجب می شود جذب اینگونه موقعیت هایی بشوند علت جذب شدن آنان به این نوع موقعیت های تنش انگیز به قرار زیر است :

    شما باید رابطه ی خود را تحت سلطه ی خود در بیاورید زمانی که با کسی ارتباط برقرار کنید و قصد اصلاح او را بردارید نهایت تلاش خود را به کار می گیرید تا او تغییر کند، در حقیقت این امکان را به خود می دهید تا نسبت به او احساس برتری کنید.

    با  وقت گذاشتن روی  اصلاح  وتغییر نامزد در حقیقت از پرداختن و بررسی به زندگی و رویاهای خود طفره می روید : زمانی که خودتان مشغول اصلاح و تغییر دیگری هستید دیگر فرصت کافی برای از بین بردن ضعف ها و کاستی های خود نخواهید داشت چرا که از مواجه شدن با کاستی هاو بی کفایتی های  خود می ترسید.

    از دوران کودکی تا به حال باور رسیده اید که هرگز قادر نمی باشید به  آنچه درست دارید برسید .اگر شما به چنین مردی علاقه مند هستید که قصد مراقبت و تغییرش را دارید به شما توصیه می کنم همین الان رابطه تان را با او قطع کنید اگر این کار را نکنید این اتفاق در یا زود در اینده پیش خواهد آمد دیری نمی گذرد که در نهایت احساس خواهید کرد ناامید و سرخورده   شده اید و نسبت به او حس نفرت دارید و به خاطر روزها و شبهایی که برای تغییر رو به رشدش تلاش کرده اید خودتان را سرنزش می کنید و حسرت زمان از دست رفته تان را می خورید و حتی اینکه به او قول داده اید عشق آن نسبت به او هرگز از بین نمی رود احساس گناه و سردرگمی می کنید .

    آیا در زمان انتخاب همسر نیاز است که بیش از حد حساس و ایرادگیرشد؟

    ایا سخت  گیری در امر ازدواج کاردرستی است ؟ تصور کنید مردی با شما آشنا شده که همه ی آنچه را که خواهانش بوده اید دارد بغیر از اینکه پنج کیلوگرم اضافه وزن دارد و به همین علت شما با او قطع رابطه می کنید آیا متوجه منظورم شده اید ؟ آدم عیب جو موارد و خصوصیات جزئی را در طرف مقابل خود مثل کوه بزرگی می کند و با وجود آن موارد هرگز نمی تواند تاثیر عمده ای بر رابطه داشته باشد اما بهانه گیری های او منجر به جدایی و دوری از صمیمیت با آن شخص می شود این رفتار مثل سرپوش گذاشتن برترس خود است گویی با بهانه گیری هایش به طرف دیگر . من تو را ترک می کنم قبل از آنکه فرصت ترک کردن مرا پیدا کنی.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله عشق و ازدواج

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت