تحقیق مقاله رایگان وسایل کمک آموزشی

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 6933
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله تحقیق و مقاله رایگان
قیمت قدیم:۳,۰۰۰ تومان
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان وسایل کمک آموزشی

    وسایل آموزشی مدارس

     

    در بسیاری از کشورها، اواخر قرن نوزدهم عصر گسترش چشمگیر تدارکات آموزشی، شناخت مفهوم کودکی و به فعالیت واداشتن تعدادی از صنایع برای تهیه میز و نیمکت و وسایلی برای هدف های آموزشی بود. میز تحریر مدرسه، وسیله ای کاملاً آموزشی بود مرکب از میز و نیمکت چوبی یکپارچه ای که بر چهارچوبی چدنی قرار داشت. صندلی های پیوسته و ترکیب چیدن آنها منعکس کننده مقررات خشک و رسمی روشهای آموزشی بود. روشهای آموزشی غیر رسمی تر در قرن بیستم به طراحی میز و صندلی هایی منجر شد که بسادگی جا به جا می شوند و به دانش آموزان امکان می دهند که به صورت گروه گروه بنشینند مطالعات ارگونومیک نیز عیوب مدل های قدیمی را کاهش داده است.
    رشد آموزش و نیاز بیشتر به وسایل آموزشی فرصتهای تجاری قابل ملاحظه ای ایجاد کرد و بسیاری از شرکتها برای دستیابی به شکل ها و ایده های جدید از طراحان یاری جستند. در اوایل دهه 1950 سالانه نزدیک به 50 میلیون دلار صرف تهیه میز و نیمکت مدارس ایالات متحده می شد، رقمی که باعث شد شرکت برانسویک Brunswick Corporationکه سازنده لوازم ورزشی بود به این حوزه فعالیت روی آورد و در سال 1952 دیو چاپمن Dave Chapman را برای طراحی یک مجموعه کامل میز و صندلی مدرسه استخدام کند. در طراحی برای شرکتی که درزمینه ساخت وسایل آموزشی تازه کار بود، وی توانست بدون اینکه بگذارد شیوه های مرسوم شرکت مانعش شوند کار کند و با استفاده از سطوح چوبی ساده و چهارچوبهایی از لوله های فولادی، میز تحریر یکپارچه ای برای برآورده ساختن تمام نیازهای کلاس درس بسازد. شکل ها محکم و بنیادی بود و از رنگ های روشن و طرح رگه های چوب استفاده شده بود. اجزای آن را می توانستند به گونه های مختلف متناسب با برنامه های آموزشی متفاوت و فضاهای موجود بچینند.
     

    طراحی وسایل کمک آموزشی

     

     
    هرچند تولید انبوه و طراحی پیشرفته بافت ظاهری آموزش را تحت تاثیر قرار داد، محتوای تدریس در تمام سطوح، با ماشینی کردن و پیشرفت های تکنولوژیک تاکنون تغییر زیادی پیدا نکرده است. مرحله پیشرفت آموزش شبیه اولین مراحل صنعتی کردن است و نیازهای گسترده آن با استفاده از تکثیر روش های سنتی در موسسات بزرگتر برآورده شده است. وسایل کمک آموزشی مکانیکی اولین بار به طور محدود در برنامه های آموزشی نیروهای مسلح و تجارتخانه ها مورد استفاده قرار گرفت.
    یکی از این وسایل پروژکتور نمایش اسلاید روی دیوار بود که امکان نوشتن متون با رسم نمودار روی ورق های شفاف استات Acetate و منعکس شدنشان به وسیله استوانه ای درخشان را فراهم می ساخت. ظهور این وسیله در دهه 1950 استفاده از گچ و تخته سیاه را تا حدی زیر سوال برد. پروژکتورهای اسلاید اتوماتیک مانند کداک کاروسل که هانس گوگلوت آن را در آلمان طراحی کرد و برای اولین بار در سال 1961 به بازار عرضه شد، انگیزه ای برای استفاده از وسایل بصری برای ارائه مطالب درسی ایجاد کرد. طرح وی بر اساس تاثیر متقابل عناصر هندسی بود. در این مدل به جای تعویض اسلایدها از کنار صفحه ای روباز، تعویض به صورت عمودی و از روی یک صفحه دورانی پوشش دار انجام می گرفت که روی پروژکتوری مستطیل شکل قرار داشت. این عمل با استفاده از یک دستگاه کنترل از راه دور کوچک دستی انجام می شد. مجموعه پیچیده ای از لوازم فرعی وعدسی های قابل تعویض، کاربردهای متنوعی برای پروژکتور ایجاد می کرد.

    عکس پیدا نشد

     

     
     
     

    تولید ابزار آموزشی

     

     
    اصولی ترین تحول تکنولوژیک، ظهور آزمایشگاههای زبان بود که شامل کابین های انفرادی مجهز به گوشی و دگمه های کنترل می شد و همگی به یک ضبط صوت مرکزی در میز فرمان مرتبط بوده امکان پاسخگویی همزمان اما انفرادی زبان آموزان را فراهم می ساختند. با این حال چنین نوآوری هایی صرفاً مکمل شیوه های سنتی بود.
    تلاش های قابل توجهی برای کشف و به کارگیری امکانات تکنولوژی جدید در امر آموزش صورت گرفته است. در اواخر دهه 1960 شرکت هلندی فیلیپس طرحی فرضی را برای یک واحد آموزشی به مرحله تولید رساند. این دستگاه در مقایسه با واقعیت اغلب کلاس های درسی، حال و هوای داستانهای علمی - تخیلی را داشت. یک میز فرمان از پلاستیک سفید قالب ریزی شده به دستگاههای سمعی و بصری مجهز شده بود تا امکان دستیابی به دامنه وسیعی از منابع اطلاعاتی را فراهم سازد. هزینه چنین دستگاههایی مانعی عمده در به کارگیری آنها بود. شرکت فیلیپس نشان داد که اصلاح بنیادی ابزار آموزشی امکانپذیر است.
    دانشگاه آزاد که از سال 1969 در بریتانیا کار خود را آغاز کرد دست به اقدام متهورانه ای زد. به این ترتیب که ترکیبی از رسانه های گروهی، تلویزیون، رادیو، نشریات و تجهیزات مختلف را به منظور ارائه برنامه های آموزشی در منزل به کار گرفت. ایده اساسی این طرح جدید نبود اما دامنه وسایل به کارگرفته شده جدید بود. برای مثال در سال 1972 دکتر جان مک آرتور میکروسکوپی طراحی کرد که به صورت انبوه تولید و روانه بازار شد. این میکروسکوپ که از پلاستیک سفید قالب ریزی شده ساخته شده بود سبک و ارزان و بامنابع نوری گوناگون قابل انطباق بود و می توانست در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی ها باعث شد که میکروسکوپ برای اولین بار در دسترس عموم قرار گیرد. این دستگاه در مقایسه با میز فرمان فیلیپس بسیار معمولی بود. اما شیوه طراحی آن از نظر ایجاد سهولت در دسترسی به یک وسیله آموزشی در تمام طول عمر و سازگار بودنش با نیازهای فردی و شرایط اجتماعی متغیر دارای امکانات بالقوه فراوانی بود.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان وسایل کمک آموزشی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت