تحقیق مقاله بررسی رابطه افت تحصیلی دانش اموزان دختر دوره های راهنمایی و متوسطه 3

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 6505
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بررسی رابطه افت تحصیلی دانش اموزان دختر دوره های راهنمایی و متوسطه 3

      رشد نوجوانان و عدم اطلاع خانواده ها از نیاز های جوان

    نوجوانان در سن بلوغ به علت تغیرات جسمی و روحی ، به مسائلی غیر از درس و مدرسه توجه می کنند . ممکن است شدیدا" به ورزش روی آورند یا بیشتر به فکر تفریح و گردش باشند . دختر نوجوانی عقیده داشت که : درس خواندن مال پسرها است . این نوع فکر می تواند اثر نامطلوب بر خود و دیگر دوستانش بگذارد . او از عدم توجه خانواده اش نسبت به خود وازادی بیش از حد برادرش گلایه داشت . دوست داشت پسر می بود ومانند برادرش به هر کجا که دلش می خواست برود .

    شکست تحصیلی دختران در همه سطوح تحصیلی خصوصا دوره راهنمایی و متوسطه  با زمینه ها و شرایط خانوادگی  وبرخی از عوامل یا ویژگی های خانوادگی چون شغل پدر ، میزان تحصیلات والدین ، حضور یا نبود یکی از والدین در خانه ، وضعیت اقتصادی واندازه خانواده رابطه دارند .

    2- طبقه اجتماعی و اقتصادی خانواده درجامعه شهری ویا روستای محل زندگی

    درصد قابل توجهی از دانش آموزان که به طور جدی دچار افت تحصیلی شده بعضا" ناگزیر به ترک تحصیل می شوند.کودکانی متعلق به خانواده هایی هستند که از تبار اقتصادی و اجتماعی

    فوق العاده ، پایین بوده تواما" با فقر اقتصادی و فرهنگی مواجه اند ، از انگیزه تحصیلی بسیار پایینی برخوردارند .شغل پدر انها بیشتر کارگر ساده ساختمانی ، کارگران کورخانه های اجرپزی، کارگر گاو داری ها و دامداری ها و جوجه خانه ها و کارگران فصلی و دست فروشان هستند  و یا خانواد های که مادران ویا دختران بزرگتر سرپرست انها است .  ِ

     

    اغلب این دانش آموزان از نظر بهره هوشی و جسمانی هیچ گونه ناراحتی و عقب ماندگی ندارند ، اما بر اثر فقر خانوادگی ، تحمل گرسنگی و کمبود ها و نداشتن وسایل نمی توانند به طور مرتب در مدرسه حضورندارند وبه دلیل غیبتهای متوالی نمی توانند درس های خود را فرا گیرند ، در نتیجه دچار افت تحصیلی می شوند . در واقع این فقر است  به سلامت و آسایش انها لطمه می زند .  اغلب این دانش اموزان در خانه های حاشیه شهر ومحله های خارج از محدود زندگی می کنند که هنوز فاقد  ساختمان مدرسه اند  از اغلب امکانات شهری بی بهره اند . مانند مناطق جدید الاحداث بین شهرک فرهنگیان و روستای کل تپه و جاده روستای ینگجه و مناطق عشایر و پشت تالار یاس حاشیه روستای علی اباد و حاشیه منطقه کشتار گاه حاشیه شهرک فرهنگیان و جاده قدیم کل تپه – تبت ، منطقه مسجد معراج ونور ، مسجد افتخاری و بسیاری از مناطق حاشیه ای شهر که تا مدرسه مسافت زیادی را باید طی کنند . اغلب این مناطق هنوز مجهز به اب شهری و شبکه فاظلاب شهری و شبکه گاز رسانی  نیستند .

     

    این دانش آموزان به دلیل فقر مالی محل مناسبی ، برای انجام تکالیف و مطالعه دروس در خانه ندارندو با مشکل روبرو هستند . از یک طرف محل سکونت و مشکلات آن واز طرف دیگرمدرسه های تازه تاسیس شده ای است که هنوز تا تکمیل شدند ان زمان زیادی لازم است.

     

    محل سکونت  این دانش آموز ان از نظر امکانات آموزشی و چه از لحاظ معلمان ، با کمبودهایی روبرو است ، که مستقیما" بر پیشرفت تحصیلی او اثر می گذارند . فقر مالی سبب شده که این دانش آموزان از غذای کافی و استراحت لازم محروم بمانند و برای جبران کمبودهای خود و خانواده ساعاتی از روز را به کار مشغول هستند در نتیجه فرصت کافی برای انجام  تمرین بیشتر ندارند . اغلب این دانش اموزان در خانه خود ویا دیگران به کار بافتن قالی و بافتن روسری کاموا وملیله دوزی و پولک دوزی و عروسک سازی برای شرکت های بزرگ ودیگر شغل های مربوط به کار زنان در خانه مشغول هستند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بررسی رابطه افت تحصیلی دانش اموزان دختر دوره های راهنمایی و متوسطه 3

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت