گزارش کارآموزی دستگاه شارژر و مراکز تلفن اداره مخابرات شهرستان باغملک

تعداد صفحات: 70 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500004031
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مخابرات
قیمت قدیم:۹,۸۰۰ تومان
قیمت: ۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی دستگاه شارژر و مراکز تلفن اداره مخابرات شهرستان باغملک

    مقدمه :

       مخابرات به عنوان ارسال و دریافت خبر از دیر زمان در این کشور کهنسال رایج بوده است. یعنی زمانهای که بشر به وسیله دود و آتش و سپس به وسیله نور و آینه و یا پیک و چاپار و تپه ها ایستگاههای بین راهی  اخبار و اطلاعات مهم اجتماعی و کشوری را به اقصی نقاط یک کشور و یا ما بین کشورهای همجوار و ارسال و یا دریافت می کرده اند.

       اینک متجاوز از یک قرن از زمانی که مخابرات جدید برقی در ایران شروع به کار نموده می گذرد و این امر با معرفی تلگراف مورس از سال 1236 و سپس ارتباط تلفنی ما بین تهران و شهر ری در سال 1266 آغاز گردید.

       پیشرفت و دست آوردهای علمی بشر در زمینه مخابرات . الکتریسیته و الکترونیک آنچنان دگرگونی در صنعت مخابرات ایجاد نموده که امروزه انواع سرویسهای مخابراتی یا کیفیت عالی و با نرخهای ارزان می تواند در دسترسی دور افتاده ترین نقاط کشور قرار گیرد.

       در کشور ما ایران نیز تحولات صنعت دمخابرات ادامه داشته بطوریکه استفاده از انواع تکنیک های مخابراتی بی سیم و باسیم نظر بوده و این امر خصوصاً بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای ایجاد امکانات و سرویس های مخابراتی در روستاها و نقاط دور افتاده کشور از اهمیت والائی برخوردار گردیده است.

       اکنون با استفاده از مرکز خود کار تلفن و کابل ها و شبکه های ارتباتی بین شهری که شامل شبکه های مایکروویو، کاریر،PGM،UHF،VHF،HF ونیز تجهیزات تلفن خودکار بین شهری بین المللی  و ارتباطات ماهوارهای می باشد، امکان برقراری ارتباط تلفنی در شهرها و مابین شهرها و نیز در حد بین المللی وجود دارد.

        با توجه به وسعت و تنوع خدمات و سرویس های مخابراتی، تهیه و تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرائی مشتمل بر: تعرفه ها، نحوه ارائه خدمات و روابط بهره گیرندگان سرویس های خدماتی که در این جزوه شرح داده می شود با شرکت مخابرات، ضروری تشخص داده شده و لذا فعالیت های همه جانبه ای در این زمینه بعمل آمد.

     

    فصل اول

    آشنایی کلی با   مکان کارآموزی

    1-1-تاریخچه مخابرات :

        طبق نوشته مورخان ، در زمانهای قدیم اتفاقات مهم(از قبیل حمله دشمن ، فتوحات و پیروزی ها، شکست ، شیوع بیماری ) را از طریق بر افروختن آتش یا ایجاد دود در ارتفاعات و قلل کوهها و یا بوسیله علائم ممکن دیگر خبر می دادند . بعدها با حرکت دادن مشعل وشن و یا با استفاده از مشعلهای روشن کوتاه و بلند و همچنین تکرار صداهائی که بئسیله دهان یا وسایلی از قبیل طبل ، شیپور بوق انجام می گرفت وقایع مهم مانند :آتش فشان ، سیل ، طوفان ، صاعقه . خطرات دیگر را اطلاع می دادند. نظر باینکه زبانهای مورد تکلم در بین اقدام با هم فرق می کرد. در نتیجه از لغات یک هجائی استفاده می گردید. با گذشت ایام فن مبادله پیام به تدریج راه تکامل پیمود، بنحوی که در سال 1254 هجری قمری خط و نفلیه اختراع گردید. در سال 1268 هجری قمری دستگاه مورس برقی بوجود آمد. در سال 1236 هجری شمسی اولین خط تلگراف خودکار بین تهران و زنجان و سپس تهران و تبریز ایجاد گردید. در سال 1266 در مسیر اولین خط راه آهن ایران (ماشین دودی) یک خط تلفنی بین تهران- حضرت عبدالعظیم دائر گردئد . تاریخچه مخابرات و ارائه خدمات مخابراتی در ایران را می توان بشرح ذیل خلاصه نمود.

    الف : تلفن شهری و مرکز تلفنی

      - در سال 1266 یک خط تلفنی بین تهران و شهر ری یعنی در ابتدا و انتها مسیر راه آهن تهران- حضرت عبدالعظیم ایجاد گردید.

      - در سال 1295 شانزده شهر ایران دارای ارتباط تلفنی با تهران بود.

      - در سال 1305 اولین مرکز تلفن مغناطیسی در تهران دائر گردید.

      - در سال 1311 شرکت سهامی تلفن ایران شروع به فعالیت نمود.

      - در سال 1318 اولین مرکز تلفن خودکار ایران (مرکز تلفن اکباتان ) شروع بکار نمود و سپس تا سال 1347 حدود 1 /416000  شماره تجهیزات مراکز تلفن از کمپانی های زیمنس و استاندارد الکتریک خریداری شد.

      - در سال 1348 کارخانجات مخابراتی ایران که تجهیزات مراکز تلفن را تولید می نمود شروع بکار نمود و ظرفیت تولید سالانه آن در حال حاضر حدوداً یکصد و بیست هزار شماره می باشد

      - از سال 1363 نصب اولین مرکز تمام دیجیتال و کامپیوتریزه تلفن شهری در مرکز تلفن دانشگاه در تهران شروع گردید.

    ب: ارتباطات بین شهری و راه دور

      - در سال 1285 ارتباط بین شهری بین تهران و قلهک ایجاد گردید.

    تا سال 1315 حدود 24 شهر ایران از طریق خطوط هوائی دارای ارتباط بین شهری گردیدند

      - در سال 1325 مقداری خطوط هوائی و دستگاههای کاریر که از طرف قوای اشغالگرد و طول جنگ جهانیدوم در ایران نصب شده بود در اختیار ایران گرفت .

      - در سال 1326 استفاده از دستگاههای کاریر در رویخطوط هوائی آغاز گردئد.

      - در سال 1332 دوازده سیستم کاریر دوازده سیستم بی سیم وی.اچ.اف(V.H.F) و چند دستگاه بی سیم 400 واتی اچ.اف(H.F) در ایران در حال کار بود.

      - تا سال 1341 تعداد 31 شهر ایران نیز بوسیله بی سیم دارای ارتباط بین شهری شده بود.

     در سال 1343 استفاده از شبکه های مایکروویو در کشور شروع گردید و اولین خط مایکروویو بین تهران و حلقه دره کرج با ظرفیت 120 کانال برای ارتباطات داخل و خارج کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

      - در سال 1345 شبکه مایکروویو منطقه ای ستنوکه کشور های ترکیه ،ایران و پاکستان را بهم ارتباط داده و ارتباطات داخلی آنها را نیز در طول مسیر برقرار می نمود بطول 3800 کلیومتر و ظرفیت نهائی 600 کانال افتتاح گردید که 45 ایستگاه از 88 ایستگاه این خط مایکروویو را ایران قرار داشت

      - در سال 1347 مایکروویو اصفهان – شیراز با ظرفیت 300 کانال ما بین اصفهان – شهرضا، آباده و شیراز شروع بکار نمود.

      - در سال 1351 از شبکه مایکروویو 7 خط که طول آن 3560 کیلومتر و ظرفیت نهائی آن960 کانال تلفنی و یک کانال تلویزیونی بود شروع به بهره برداری گردید ومتاقباً بمرور از خطوط مایکروویو پروژه شبکه مخابراتی یکپارچه کشور TNTS که طول آن در حدود 13 کیلومتر و با ظرفیت نهائی 1200 کانال در هر مسیر بود شروع به بهره برداری نمود و نیز خط مایکروویو تهران – اسدآباد باختران ایستگاه ارتباطات ماهواره ای شهید قندی (اسدآباد ) را به مرکز مخابراتی تهران برقرار نمود (سال 1351 ).

    ج: تلفن خودکار بین شهری S.T.D و تلفن بین اللمل

       عملاً ارتباط تلفن خودکار بین شهری S.T.D با بهره برداری از شبکه های مایکروویو امکان پذیر گردید و بمرور با نصب تجهیزات S.T.D (تجهیزات مربوط به ارتباط خودکار بین شهری ) در تهران و مرکز استانها و سایر مناطق کشور امکانات تلفن اتوماتیک بین شهری در کشور توسعه یافت بطوریکه هم اکنون در 197 شهر این سرویس در اختیار هموطنان قرار داده شده است.

    از نظر تلفن بین اللملی نیز با بهره گیری از امکانات ارتباطات ماهواره ای و  تجهیزات دو آنتن ایستگاه زمینی ماهواره که در ایستگاه شهید قندی(اسدآباد) نصب گردید است و نیز سانترال بین الملل, ISC و تجهیزات A.N.I. امکان نمره ارتباط تلفنی خودکار بین الملل ایجاد سرویس مستقیماً اختیار مشترکین تلفن قرار داده شد.

    د: سرویس تلگراف و تلکس

     - از سال 1236 تعلیم و بکارگیری تلگراف مورس در مدرسه دارالفنون آغاز گردید.

     - از سال 1238 با دائر شدن خط هوائی بطوط 300 کیلومتر ما بین تهران و زنجان تلگراف مورس مورد بهره برداری قرار گرفت.

     - در سال 1305 اولین سیستم تلگراف بی سیم با نصب دستگاه فرستنده 20 کیلو واتی موج بلند(H.F.) در محل بی سیم فعلی شروع بکار نمود.

     - از سال 1331 استفاده از سیستم تله و تایپ و تله پرینتر برای سرویس تلگراف آغاز و بمرور سیستم مورس ما بین تهران و شهرستانهای قم – قزوین و همدان و سایر شهرستانها به سیستم تله تایپ تبدیل گردید.

     - از سال 1339 سرویس تلکس کامپیوتریزه و یک مرکز تلکس الکترومکانیک با ظرفیت نهائی 10088 مشترک در تهران و 8 شهر دیگر کشغول بکار می باشد و مشترکین تلکس می توانند بطور اتوماتیک از محل کار خ.د با سایر مشترکین داخلی و خارجی ارتباط تلکس برقرار نمایند.

     - سیستم جنتکس که مربوط به مراکز کامپیوتریزه تلکس می باشد ارتباط تلگراف مراکز استانها و نیز شهرستانهای بزرگ را با یگدیگر و با مرکز از طریق نمره گیری اتوماتیک امکان پذیر نموده است.

     - سرویس تلگرام تلفنه نیز علاوه برد و سرویس تلگرافی نقطه به نقطه و سرویس جنتکس مبادله تلگرامها را از طریق امکانات تلفنی در سطح کشور امکان 1ذیر نموده است.

     - در حال حاضر 300 شهر و مرکز مجهز به تله تایپ و تعداد1890 دفتر بهره برداری تلگراف در سطح کشور وجود دارد.

     - سرویس تلگراف بین الملل نیز تلگرافهای لاتین و خارجی را با تمام نقاطتلگرافی کشور خارجی مبادله می نمایند.

    د: سرویس دیناترانسمیشن Data Trnamission

     - بوسیله سرویس دیناترانسمیشن اطلاعات و ارقام و مطالب را می توان با سرعتهای زیاد و با حداقل اشتباه بین ترمینالها و کامپیوتر ها انتقال داده و مبادله نمود. باید توجه داشت که سرعتهای تا 100 پالس در ثانیه برای ارتباطات تلگرافی و تلکس بکار برده می شود مثلاً سیستم تلگراف دورنویس و تلکس با سرعت 50 بد (50 علامت در ثانیه ) پیام و تلگرام ها را انتقال میدهد و از سرعت 200 پالس یا بیت در ثانیه به بالا دردیناترانسمیشن استفاده می شود و این سیستمها عموماً مجهز به تجهیزات کشف و تصحیح اشتباهات می باشند و استانداردها و مشخصات اساسی هر دو سرویس فوق بوسیله CCIT مشخص گردیده است.

    معمولاً برای ارتباط ترمینال به ترمینال و یا ترمینال به کامپیوتر از سرعتهای تا 9600 بیت در ثانیه و برای ارتباط کامپیوتر به کامپیوتر از سرعتهای 9600 بیت در ثانیه و 64-45 کیلوبیت در ثانیه بالاتر استفده میشود. در ایران عملااز سال 46-45 آموزش فن انتقال اطلاعات با سرعت زیاد دیتاترانسمیشن در موسسه عالی آموزش مخابرات شروع گردید و درسهائی بنام دیتاترانسمیشن و Me ssage-switching مورد تدریس قرار گرفت و از همان سالها مطالعه و بررسی انواع تجهیزات و شبکه های این تکنیک در مخابرات آغاز گشت و جوات و مقالاتی در این زمینه منتشر و جلسات و کنفرانسهائی نیز بمرور تشکیل گردید.

         در سالهای 51-1350 هسته اولیه انتقال اطلاعات با نام طرح انتقال داتا در اداره کل طرحهای مخابراتی شرکت تشکیل و مطالعات و آزمایشات عملی در روی دستگاههای مدم ها مالتیپلکسور های دیتا و تجهیزات دیجیتال و PCM شروع گردید.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی دستگاه شارژر و مراکز تلفن اداره مخابرات شهرستان باغملک

    فهرست:

            فصل اول- آشنایی کلی با مکان کارآموزی

          1-1. تاریخچه                                                                                                        2

          2-1. نمودار سازمانی و تشکیلات                                                                             7

          3-1. نوع محصولات تولیدی یا خدماتی                                                                    8

         4-1. شرح مختصری از فرآیند تولیدی یا خدماتی                                                                     8

    فصل دوم- ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی                                                            17

      1-2. موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی                                                                  18

     2-2. بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در واحد صنعتی                                                             18

     3-2. امور جاری در دست اقدام                                                                                                 20

    4-2. برنامه های آینده                                                                                                   20

      5-2. تکلیف های که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی بکار می رود.                         21

    فصل سوم                                                                                                                   22

    مقدمه                                                                                                                            23

      بخش اول- مقدمه‌ای بر منبع تغذیه                                                                                   23

     بخش دوم – شارژر 48ولت 20آمپر (مدل C                                                                  27

     بخش سوم  – شارژر سوئیچینگ PSU-180                                                                36

       بخش چهارم – کیاتل                                                                                                  45

      بخش پنجم : - بررسی و رفع اشکال انواع برد مرکز تلفن                                                   52

    نتایج، پیشنهادات، انتقادات                                                                                        

      مراجع                                                                                                                                  63

     

    منبع:

    [1]  راهنمای دستگاه شارژر

                   [2]  راهنمای دستگاه کیاتل

                  [3]   راهنمای دستگاه 48 وات 29 آمپر (مدل C )

                  [4]   راهنمای شارژر سوئیچینگ PSU-180

                  [5]   راهنمای نگهداری و عیب یابی دستگاه پارستل  

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت