گزارش کارآموزی قرض الحسنه شهید چمران اصفهان

تعداد صفحات: 36 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003982
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مدیریت
قیمت قدیم:۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی قرض الحسنه شهید چمران اصفهان

    فصل اول

    آشنایی با مکان کارآموزی

     

    تحقیق حاضر در مورد قرض الحسنه شهید چمران اصفهان می باشد

    مقدمات و کلیات

    قرض الحسنه و قرض الحسنه. از گذشته های دور با امانت گذراندن اشیای گرانبها و سپردن وجوه به اشکال ابتدایی آغاز گشت. با توسعه و پیشرفت داد و ستدها وتغییر شکل آنها از یک مبادله ساده به اشکال تجارت و بازرگانی فکر ایجاد یک سیستم منسجم و دارای قوانین و مرتبط شکل گرفت و به ایجاد قرض الحسنههای امروزی انجامید. در قرض الحسنه. امروزی کار از نگه. امانات فراتر رفته و به شکل پرداخت و دریافتهای مالی- تجاری آنهم در سطح بین المللی تکمیل شده است. در جوامع امروزی و با داشتن جمعیت هاییکه هیچگاه با این تعداد در گذشته وجود نداشته است نیاز به داد و سند کالا، مواد اولیه و … با شدت بسیاری احساس میگردد و با وجود ملل مختلف و تبادل کالا میان آنها نیاز به سیستم پولی که اطمینان دو طرف را به دستیابی به کالا و وجه آن فراهم سازد شدت مییابدسیستم سویفت که موضوع این تحقیق را تشکیل میدهد جدیدترین سیستم ساخته دست بشر است که جهت اینگونه مبادلات در سطح جوامع پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و اشتباهات ناشی از سیستم های قبلی را به حداقل رسانده است.

    با توجه به درگیر بودن ایران در خرید و فروش کالاها و خدمات در سطح جهانی شناخت این سیستم بای محققان، دست اندرکاران و دانش پژوهان و قرض الحسنه. ضروری بنظر میرسد این تحقیق با هدف شناساندن به اقشار ذکر شده و شناخت نقاط ضعف و قوت اجرای چنین سیستمی که همانند سیستم های واردانی دیگر معمولا با مشکلات فنی بخاطر واردانی بودن تکنولوژی- مشکلات فرهنگی- بدلیل ناهماهنگی فرهنگ کشور سازنده با فرهنگ ما مواجه است انجام گردیده است.

    این جزوه را می توان اولین جزوه آموزشی دانست که برای کاربران مستقیم  جهت آشنائی با سیستم، طرز کار با سویفت جهت آشنائی با سیستم، طرز کار با سویفت و آموزش ابتدائی مفید است.

    آخرین مطلبی که در مورد این جزوه می توان گفت این است که بهتر بود مطالبی در سطح کلی تر برای کل کارکنان جهت معرفی سویفت منتشر شود.

    آخرین کاری که کاملترین کار در مورد سویفت نیز می باشد، سلسله مقالات مندرج در نشریه داخلی قرض الحسنه ملی می باشد.

    همگام با شروع کار سیستم سویفت در قرض الحسنه. ایران، قرض الحسنه ملی در نشریه خود به تفسیر و توجیه این تکنولوژی پرداخته و زمینه پذیرش و قبول این تکنولوژی را در سطح قرض الحسنه و مدیریتها فراهم آورد.

    در هر شماره نشریه، کارکنان قرض الحسنه اعم از کارکنان مرتبط و غیر مرتبط سویفت، مدیران و مسئولین رده های گوناگون قرض الحسنه با نام سویفت و مطالب مربوط به آن آشنا شده اند.

    در شماره سیزدهم نشریه که مرداد ماه هفتاد و دو منتشر شده است در صفحات چهل و شش تا پنجاه و یک مقاله ای از آقای محمود ابراهیم زاده فرزانه مسئول سویفت و معاون اداره خارجه قرض الحسنه ملی می خوانیم.

    این مقاله سویفت و قرض الحسنه. بین المللی نام دارد. در این مقاله ابتدا نظری بر تاریخچه سویفت می اندازیم. سخن از نحوه تاسیس سازمان سویفت، سرمایه آن( که از طریق خرید سهام و هزینه های سویفت1 توسط قرض الحسنهها و موسسات عضو تامین می گردد) به میان می آید.

    در بخش بعدی از مزایای عمده سویفت یعنی، ایمنی، سرعت، صرفه جوئی در هزینه، زبان مشترک، قابل اطمینان بودن و نداشتن محدودیت زمانی صحبت می شود.

    در قسمتی از مقاله درباره مهمترین فعالیتهای سازمان سویفت یعنی تهیه و تدوین استانداردهای قرض الحسنهی بین المللی سخن گفته شده و از عملیات قرض الحسنهی قدیم قرض الحسنهی که توسط سویفت و با تصویب سازمان استاندارد جهانی(ISO) تغییر یافته یاد شده است. این تغییرات بمنظور هماهنگ کردن عملیات قرض الحسنهی در جهان و پرهیز از برخوردهای سلیقه ای در کارها انجام شده است.

    نحوه انتقال پیامها توسط سویفت و استفاده از رمزها و کدهای ویژه ای که موجب ایمن بودن ارسال پیامها شده و هر کسی قادر به ورود به سیستم و ارسال پیام نیست، در بخش دیگر مقاله بررسی شده است.

    مسیر پیامها، تغییر پیامها پس از ورود به سیستم( توسط دستگاه مخصوص) به شکلی که توسط هیچکس قابل استفاده نمی باد توضیح داده شده و سپس ساختار پیام سویفتی و پنج بخش مجزای آن یعنی ورودی عنوان اولیه، ورودی عنوان کاربردی، عنوان کاربر، متن اصلی پیام و دنباله تعریف می شود.

    دنباله قسمتی از پیام است که فرستنده از گیرنده می پرسد آیا پیام قبلا توسط گیرنده گرفته شده است؟ در واقع اگر پرداخت دوباره توسط گیرنده صورت گیرد، اشکال از بی توجهی گیرنده است که در مورد دریافت پیام و بررسی آن توجه نکرده است و اطمینان کامل از عدم دریافت پیام نداشته است.1

    مقاله دوم با نام« مخابرات ماهواره ای و نگرشی به نقش ماهوارهVSAT در امور قرض الحسنهی که در شماره بیست و یک نشریه نشریه در تاریخ اردیبهشت هفتاد و چهار چاپ شده است، از بعد مخابراتی و فنی سویفت را بررسی کرده است.

    در این مقاله از مخابرات ماهواره ای به عنوان تکنولوژی امیدوار کننده ای جهت مبادله سریع و دقیق سیسمتهای اطلاعات جهانی یاد شده است.

    همچنین یکی از کاربردهای ماهواره VSAT را پیام رسانی سویفتی درون مرزی و برون مرزی عنوان کرده است.

    با توجه به این مقاله متوجه می شویم که سیستم ارتباطی سویفت، مرتبط با مخابرات جهانی است که از سیستمهای بسیار امن می باشد و با سه کد وارد سیستم شده، پیام را ارسال می کنند.

    پس هر کسی قادر به ورود به سیستمهای مخابراتی نیست و نمی تواند در محتوای پیامها دخل و تصرفی ایجاد نماید.2 در شماره هیجده و نوزده در خصوص کاهش هزینه های ارسال پیام سویفت صحبت شده است. از آنجا که موسسه سویفت بر خلاف موسسات دیگر از اعضائی که ترافیک پیامی بیشتری داشته باشند کمتر هزینه ارسال پیام دریافت می کند، در پایان هر سال مالی نیز میزان تخفیف را با توجه به میزان پیامها افزایش می دهد.

    این تخفیفها نوعی تبلیغ جهت استفاده بیشتر از سیستم بوده و برای اعضا نیز مقرون به صرفه است.

    در شماره بیست و دو و بیست و سه نشریه یک سری پرسش و پاسخ تحت عنوان پاسخ به سئوالات سویفتی شما درج گردیده است.

    در این پرسش و پاسخها مسئول سویفت قرض الحسنه ملی به سئوالات همکاران و کاربران سویفت در مورد سازمان، نحوه عضویت شعب قرض الحسنهها، ملاک عضویت، مراکز عملیاتی سویفت در دنیا، چگونگی مسیر ارسال و دریافت پیامها و … با زبانی ساده و در حد بسیار روشن و کامل پاسخ می دهد.

     

    نکته ای که ما را بر آن داشت تا با همه سختی و کمبود منابع فارسی در مورد این پروژه کار کنیم، نقش مهمی است که سویفت بعنوان یک تکنولوژی جدید ارتباطی در قرض الحسنه. بازی می کند. سویفت دارای مزیتهائی است که برتری آن را مزایای عمده سویفت به شرح زیر است:

    ایمنی:

    سیستم پیام رسانی سویفت بعلت استفاده از آخرین پدیده های تکنولوژی ایمن ترین سیستم پیام رسانی در دنیا می باشد. زیرا بعلت مالی بودن منشا اکثر پیامها ایمنی آنها در درجه اول اهمیت قرار دارد و سازمان سویفت توجه خاصی به این موضوع مبذول داشته است.

    سرعت:

    ارسال هر پیام سویفتی بیش از چند ثانیه به طول نمی انجامد. طول و فاصله بین مبدا و قصد، در زمان ارسالی دخالتی ندارند.

    صرفه جوئی در هزینه:

    هزینه هر پیام سویفتی تا سیصد و بیست و پنج( فاصله و حرف) برای فرستنده پانزده فرانک بلژیک است. حداکثر طول پیام دو هزار کارآکتر بوده و برای پیامهای طولانی تر هر پیام بعنوان، دنباله پیام ارسال می گردد و نسبت به طول آن هزینه از فرستنده دریافت می شود.1

    زبان مشترک:

    در سیستم سویفت از زبان مشترکی که همان استاندارد و فرمت پیامهای قرض الحسنهی می باشد استفاده می گردد. مثلت در استاندارد سویفت حواله های مشتریان 100MT می باشد و بین قرض الحسنههای عضو سویفت مفهوم تعریف شده ای داشته و نیاز به توضیحات جنبی ندارد. فرمتهای طراحی شده از طرف سازمان سویفت به تصیب سازمان استاندارد بین المللی(ISO) رسیده است.

    قابل اطمینان بودن:

    بدون شک سویفت از قابلیت اطمینان بالائی برخوردار است. از سال 1977 تاکنون حتی یک پیام قرض الحسنهی در سیستم، مخدوش و یا گم نشده است. احتمال دوبله پرداختی در سیستم به حد غیرقابل تصوری کم می باشد و سیستم اجازه انتقال پیام ناقص یا مخدوش را به هیچ عنوان نمی دهد.

    نداشتن محدودیت زمانی

    سیستم سویفت بطور بیست و چهار ساعته و در تمام طول سال و بدون تعطیلی در اختیار مشترکین آن می باشد.2 با در نظر گرفتن این مزایا و کارکردهای وسیعی که شبکه سویفت دارد و از آنجا که این تکنولوژی در کشور ما بسیار جوان بوده و نیاز به توجیه، آگاهی دادن و آموزش بیشتر دارد، اهمیت پرداختن به این مسئله آشکارتر می شود.

     

    چگونگی بوجود آمدن سویفت

    حال ببینیم SWIFT چگونه در ننیا متولد شد. در سال 1973 با توجه به نیاز قرض الحسنهها به ایمنی و سرعت در ارائه خدمات قرض الحسنهی جهانی توسط 239 قرض الحسنه معتبر از پانزده کشور، سازمان یعنی جامعه جهانی ارتباطات ملی بین قرض الحسنه ی1 تشکیل شد.

    کم کم همه قرض الحسنهها در دنیا متوجه شدند نیاز به تغییر سیستم قدیمی در روش اجرائی کارها دارند. به همین علت در جهت ایجاد سیستم کامپیوتری بین خود سازمایه گذاری کردند.

    غیر از ایجاد سیستم کامپیوتری نیاز به داشتن دستورالعمل کلی مطابق با استاندارد نیز بین قرض الحسنهها احساس شد. تا سال 1977 روی پروژه کار شد و از این سال بطور رسمی شروع بکار کرد.

    در تاریخ نوزده اکتبر 1977 شاهزاده آلبرت از بلژیک برادر پادشاه BAUDOVIN با فشار دکمه ای بنام دکمه طلائی معروف است، سیستم سویفت را روی دستگاهی بنام Visual Display Unir(VDU) بکار انداخت و بدین ترتیب شبکه ارسال خبر بصورت ارتباط جمعی به 463 قرض الحسنه در پانزده کشور که بعدا بصورت اعضای این سیستم درآمدند را تشکیل داد.( رقم 463 تا سال 1980 بوده).

    خبر چنین خوانده می شد من Albert پادشاه بلژیک سیستم سویفت را رسما بر روی سیستم ارتباط بین المللی بازکردم و امیدوارم این قدمی در راه داشتن تماسهای هر چه بیشتر و بهتر در بین قرض الحسنههای عضو در جهان باشد

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی قرض الحسنه شهید چمران اصفهان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت