گزارش کارآموزی برنامه نویسی در شرکت مروارید سپید فارس

تعداد صفحات: 39 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003662
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۶,۷۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی برنامه نویسی در شرکت مروارید سپید فارس

    پیشگفتار

    اینجانب                 به شماره دانشجویی               پروژه کارآموزی خود را در ، شرکت مروارید سپید فارس واقع در خیابان زند نبش خیام طبقه فوقانی عکاسی ناز طبقه سوم واحد 1 گذرانده ام .

    این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در شرکت مروارید سپید فارس به مدت 320 ساعت کارآموزی ، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پایان از زحمات مسئولین شرکت مروارید سپید فارس کمال تشکر رادارم .

     مقدمه

    یکی از اهداف اساسی و بسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت و محیط کار با دانشگاه و دانشجو می با شد که هم در شکوفائی ورشد صنایع موثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم  آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را  در عرصه عمل ، آزموده و به مشکلات و نا بسامانیهای علمی و عملی محیط کار آشنا شده و سرمایه وقت خویش را در جهت رفع آنها مصرف نمایند ، که برای جامعه در حال توسعه ما از ضروریات می با شد .

    با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برای ما روشنتر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .

    میزان رضایت دانشجو از این دوره

    این دوره بسیار مفید و برای دانشجوحاعز اهمیت می باشد وهدف آشنایی با محیط کارگاهی ، کسب تجربه ، ایجاد و درک روابط بین مفاهیم و اندوخته های تئوری با روشها و کاربردهای عملی و اجرایی ، ایجاد ارتباط با محیط کار و تعیین میزان کاربرد تئوری در عمل بوده اس

    فصل اول :

    ( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )

    مشخصات کلی  محل کارآموزی

    شرکت مروارید سپید فارس واقع در خیابان زند نبش خیام طبقه فوقانی عکاسی ناز طبقه سوم واحد 1  می باشد که  این شرکت در زمینه های برنامه نویسی،شبکه،گرافیک و انیمیشن، آموزش فعالیت می کند.

    فصل دوم :

      ( ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی )

    شریح کلی از نحوه کار، وظایف و مسئولیت‌های کارآموزی در محل کارآموزی و ارائه لیستی از عناوین کارهای انجام شده توسط دانشجو:

    وظایف انجام شده در شرکت مروارید سپید فارس  به شرح زیر می باشد.

     

    1- آشنایی با محیط ویژوال استدیو و زبان c#

    2- آشنایی با شبکه های محلی  

    3- آشنایی با پایگاه داده SQL Server 2005

    گزارش کار کارآموز

     ابنجانب برای بدست آوردن این اطلاعات در بخش نرم افزار   شرکت مروارید سپید فارس  حضور پیدا کرده ام و   با نحوه کار با نرم افزارهای برنامه نویسی و شبکه  مربوطه  این شرکت  آشنا شده و با حضور در کنار کارکنان این بخش به فعالیتهای خدماتی  پرداخته ام ودر پایان گزارشی از کارهای انجام شده توسط خود در این شرکت که با آنها آشنایی پیدا کرده ام را ارائه داده ام .

    همچنین از آقای مهندس شاهین نوروزی سرپرست کارآموزی شرکت مروارید سپید فارس و دیگر همکارانش در این بخش که  نهایت همکاری با این جانب را در فراگیری و انجام کارهای مربوط را داشته اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

    فصل سوم :

    ( آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات )

    گزارش کار کارآموزی

    1- آشنایی با زبان #C سی شارپ

         مایکروسافت در مصاف با جاوا، بدنبال ارائه یک زبان کامل بود که سایه جاوا را در میادین برنامه نویسی کم رنگ تر نماید. شاید بهمین دلیل باشد که #C را ایجاد کرد. شباهت های بین دو زبان بسیار چشمگیر است. مایکروسافت در رابطه با میزان استفاده و گسترش زبان فوق بسیار خوشبین بوده و امیدوار است بسرعت زبان فوق گستردگی و مقبولیتی به مراتب بیشتر از جاوا را نزد پیاده کنندگان نرم افزار پیدا کند.

         با توجه به نقش محوری این زبان، از آن بعنوان مادر زبانهای برنامه نویسی در دات نت نام برده می شود. مورد فوق به تنهائی، می تواند دلیل قانع کننده ای برای یادگیری این زبان باشد، ولی دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می گردد.

    مطرح شدن بعنوان یک استاندارد صنعتی

         انجمن تولیدکنندگان کامپیوتر اروپا (ECMA) زبان #C را در سوم اکتبر سال 2001 بعنوان یک استاندارد پذیرفته (ECMA-334) و بدنبال آن تلاش های وسیعی برای کسب گواهی ISO نیز انجام شده است. زبان فوق در ابتدا توسط شرکت مایکروسافت و بعنوان بخشی از دات نت پیاده سازی و بلافاصله پس از آن توسط شرکت های اینتل، هیولیت پاکارد و مایکروسافت مشترکاً، جهت استاندارسازی پیشنهاد گردید.

         زبان #C بگونه ای طراحی شده است که نه تنها وابستگی به یک Platform خاص را ندارد، بلکه در اغلب موارد وابستگی RunTime نیز ندارد. کامپایلر #C می تواند بر روی هر نوع معماری سخت افزاری طراحی و اجرا گردد.

         در برخی از نسخه های اولیه کامپایلر زبان فوق که توسط برخی از شرکت های جانبی ارائه شده است، کدهای #C را به بایت کدهای جاوا کمپایل می کنند. یکی از چنین کامپایلرهائی را می توان در سایت Halcyonsoft.com مشاهده نمود. بنابراین کدهای #C براحتی قابلیت حمل بر روی محیط های متفاوت را دارا خواهند بود.

         مشخصات تعریف شده زبان #C با سایر استاندارهای تعریف شده ECMA  نظیر(Common Language Infrastructure) (ECMA-335) CLI بخوبی مطابقت می نمایند.

    CLI    قلب و روح دات نت و CLR(common language runtime)است. اولین نسخه از کامپایلر زبان #C که از CLI استفاده می کند، NET. Framwork مایکروسافت است.

         با توجه به موارد گفته شده، مشخص می گردد که این زبان بسرعت بسمت استاندارد شدن حرکت و با تایید استانداردهای مربوطه از طرف انجمن های معتبر بین المللی و حمایت فراگیر شرکت های معتبر کامپیوتری در دنیا مسیر خود را بسمت جهانی شدن بخوبی طی می نماید.

    بخش اول : #C چیست ؟

    طراحان زبان #C با تأکید و الگوبرداری مناسب از مزایای زبانهائی نظیر ++C، C و جاوا و نادیده گرفتن برخی از امکانات تأمل برانگیز و کم استفاده شده در هر یک از زبانهای فوق، یک زبان برنامه نویسی مدرن شی گراء را طراحی کرده اند.

         در مواردی، برخی از ویژگی های استفاده نشده و درست درک نشده در هر یک از زبانهای گفته شده، حذف و یا با اعمال کنترل های لازم بر روی آنها، زمینه ایجاد یک زبان آسان و ایمن برای اغلب پیاده کنندگان نرم افزار بوجود آمده است. مثلا C و ++C می توانند مستقیما با استفاده از اشاره گرها عملیات دلخواه خود را در حافظه انجام دهند.  وجود توانائی فوق برای نوشتن برنامه های کامپیوتری با کارائی بالا ضرورت اساسی دارد. اما در صورتیکه عملیاتی اینچنین بدرستی کنترل و هدایت نگردند، خود می تواند باعث بروز مسائل (Bugs) بیشماری گردد.  طراحان زبان #C، با درک اهمیت موضوع فوق، این ویژگی را کماکان در آن گنجانده ولی بمنظور ممانعت از استفاده نادرست و ایجاد اطمینان های لازم مسئله حفاظت نیز مورد توجه قرار گرفته است. جهت استفاده از ویژگی فوق، برنامه نویسان می بایست با صراحت و به روشنی خواسته خود را از طریق استفاده از Keyword های مربوطه اعلان نمایند  ( فراخوانی یک توانائی و استفاده از آن).     #C بعنوان یک زبان شی گراء عالی است. این زبان First-Class را برای مفهوم  Property) (Data Member به همراه سایر خصائص عمومی برنامه نویسی شی گراء حمایت می کند. در C و ++C و جاوا یک متد get/set اغلب برای دستیابی به ویژگی های هر Property استفاده می گردد.  CLI     همچنان تعریف Property را به متدهای get/ser ترجمه کرده تا بدین طریق بتواند دارای حداکثر ارتباط متقابل با سایر زبانهای برنامه نویسی باشد. #C بصورت فطری Events ، Declared Value، Reference Type ، Operator Overloading را نیز حمایت می کند.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی برنامه نویسی در شرکت مروارید سپید فارس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت