گزارش کارآموزی درموسسه فنی کانون

تعداد صفحات: 85 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003654
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۱,۳۰۰ تومان
قیمت: ۸,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی درموسسه فنی کانون

    چکیده

    در این سند تاریخچه ،توضیح قسمت های مختلف محل کار اموزی ،اهداف  موسسه،نقش ان در کشور،ارکان سازمان ،تشکیلات سازمانی،منابع مالی ،ساختار کلان تشکیلاتی را مورد بررسی قرار گرفته است در پایان توضیحی از نرم افزار های کار شده گرد اوری شده است.با توجه به این موضوع که ابتدا به توضیح ومعرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)پرداخته شده وبعد معرفی موسسه معرفی شده از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) ،موسسه فنی کانون ،شده است.   

    مقدمه :

     

    از آنجایکه دربین علوم معاصر ،علم کامپیوتر (انفورماتیک)جزء جدیدترین علوم ودانشها است ،در نتیجه به لحاظ کتب مرجع وجامع وکافی بویژه در زبان فارسی در میان متقاضیان خود اظهار عجز می نماید .

    افزون بر این ،دانش کامپیوتر بنا به اقتضای جوانبش ،در حال پیمودن بحران های اولیه میسر است .لذا ،انتظاری غیر از تحولات وتلاطمات روزانه در زمینه نشر کتب،نشریات متعدد ونرم افزارهای گوناگون در زمینه های مختلف کامپیوتر نمی توان داشت.

    اما هر کدام از موارد فوق (نشر کتاب ،نشریات متعددونرم افزارهای گوناگون)نیز به نوبه خود دوران جوانی راطی میکنند وبعنوان مرجعی جامع وکامل وقابل اتکاءمحسوب نمی شوند.

    حال طبیعی است ره پویان این علم که خود نیز اغلب در اول مسیر هستند،دوران شتاب را طی نمایند و بادید جوان وبهت زده خود باعث شوند تا دانش آموختگان برخی علوم دیگر که در حال سکون ورکوردبسر میبرند واحیانا"کار آمد نیستند ویا بدلیل اشباع جامعه از آنان  دچار اضطراب وتلاطم شده آب را گل آلود ببینند وبه ناچارجامه این علم جدید (کامپیوتر)را به ناحق  وبدور از چشم تیزبین متولیان واقعی واصلی آن به تن کشیده واین دانش جوان که می رودتا جهان بشریت از جمله تمامی علوم دیگر رامتحول سازد ،راپله ترقی اقتصادی خود ساخته وبدون هیچ گونه دغدغه ازآیتده وسرنوشت آن  درجامعه مشغول تجارت از طریق آن هستند.

    امید است رشد جامعه اسلامی در میهن عزیزمان به مرحله ایی برسد که هر صاحب علم ودانش پژوهی در جهت تخصص خویش گام بردارد .

    بدین معنی که تحصیل کردگان رشته های مدیریت در جهت مدیریت،متخصصین رشته های صنایع وبرق.... نیز در جهت رفع نیازمندیهای جامعه نسبت به تخصصشان طی طریق نمایند.

     آشنایی با  Power Point

    مقدمه :

     

    برنامه Power Point یکی از برنامه های بسته نرم افزاری Office به شمار میرود که با آن میتوانید مجموعه اسلایدهایی که متن را با متن های رسم شده Clipart ، عکس، صدا، تصویر ، و حتی جلوه های ویژه متحرک نمایش دهید. پس میتوانید کارتان را به اسلایدهای 35mm تبدیل کنید . علاوه بر اینها چون Power Point یک Package است میتوانید سند های Word ، کاربرگهای Excel را به صورت گرافیک و متن و به Power Point اضافه نمایید.
    در حقیقت Power Point قسمت سمعی – بصری برنامه Office است. برنامه Power Point با نصب برنامه Office در سیستم شما دیده میشود.
     

     

     Presentation - نمایش

     

    مجموعه ای از اسلایدها میباشد که برای گروهی از افراد نمایش میدهید. Power Point فایلهای خود را با پسوند .ppt ذخیره میکند که برای اجرای اینگونه فایلها حتماً باید نرم افزار Power Point را روی سیستم داشته باشیم. همچنین میتوان فایلهای Power Point را با پسوند .pps که حالت اجرایی ( exe) دارد نیز ذخیره کرد که در این حالت برای اجرای این فایلها نیازی به خود برنامه وجود ندارد.
    پسوند .pot مخصوص فایلهایی است که به عنوان الگو یا Template ذخیره میشوند. ( که در ادامه بحث توضیح بیشتری به این مقوله داده میشود. )
    هنگام اجرای برنامه Power Point پنجره Start up باز میشود که سه راه برای شروع را پیشنهاد میکند.

     

    روش فعال شدن Start up

     

    از منوی Tools گزینه Option ، برگ نشان View ، گزینه Startup Dialog را فعال میکنیم.
     
    Auto contact wizard :
    آسانترین راه ایجاد یک کار جدید است. پس از دریافت اطلاعات یک مجموعه اسلاید ایجاد میکند که درباره موضوعی که مشخص میکنیم ایجاد میشوند.
     
    Design Template :
    با انتخاب این گزینه پنجره New Presentation باز میشود. با انتخاب یک Template و زدن کلید OK پنجره دیگری باز میشود که نمونه اسلایدی را که میخواهید بر اساس آن مورد طراحی شود را انتخاب میکنید. به این مجموعه Layout میگوییم که شامل 24 نمونه کار میباشد . با انتخاب هر کدام نام آن را میتوانیم سمت راست پنجره مشاهده کنیم.
    هر کدام از این Layout ها دارای معیار های ( متن ، جدول ، نمودار و گرافیک ) است . تفاوت استفاده از Auto content wizard با Design template در این است که در حالت اول مجموعه ای از اسلایدها ظاهر میشود که در نوار وضعیت میتوانیم از تعداد آن اطلاع پیدا کنیم.
    ولی در Design Template فقط یک نمونه کاری در اختیار کاربر قرار داده میشود.
     
    Blank Presentation :
    یک اسلاید خالی و بدون طرح را در اختیار شما قرار میدهد که بر اساس انتخاب Layout مناسب میتوانید محتویات آن را ویرایش کنید.

     

     

    نما های Power Point :

     

    در قسمت پایین پنجره اصلی Power Point در منتهی الیه سمت چپ نما هایی وجود دارد که با انتخاب هر یک نحوه نمایش اسلاید شما تغییر میکند. همچنین از منوی View نیز میتوانید به این نما ها دسترسی پیدا کنید.
    نمای Slide view :

     

    نمایی است که در آن میتوان اقدام به ویرایش اسلاید نمود. در حقیقت در این قسمت است که میتوان تغییراتی را از جمله شمای ظاهری طرح اسلاید و محتوی اسلاید ها اعمال نمود .
    نمای Slide Sorter :

     

     اسلاید ها را از چپ به راست و از بالا به پایین صفحه نمایش مرتب میکند . وقتی بخواهیم تمام کار را یکجا ببینیم یا ترتیب قرار گرفتن اسلاید ها را تغییر دهیم از نمای Slide Sorter استفاده میکنیم. در این حالت نمایشی نمیتوانیم تغییری در محتوای اسلاید ها بدهیم ولی به راحتی میتوانیم اسلایدی را حذف یا اضافه نماییم.
    Slide Show :

     

     هنگامی که اسلاید ها برای نمایش آماده شدند میتوان آن را در Slide Show مشاهده نمود و نتیجه نهایی کار نمایش به عنوان یک سلسله اسلاید الکترونیکی استفاده میشود. در این حالت میتوان چگونگی تفسیر صفحه نمایش هنگام حرکت میان اسلاید ها و همچنین انیمیشن یا جلوه های ویژه ای که به کار افزوده اید را ببینید. در این نما امکان هیچ تفسیری در اسلاید ها وجود ندارد. کلید میان بر Slide Show کلید F5 میباشد.
    Outline View :

     

     نمایی را در اختیار میگذارد که فقط در آن میتوان اقدام به تایپ متن نمود. در این نما از هیچ گونه امکانات گرافیکی نمیتوان استفاده کرد. با فعال شدن این نما، نوار ابزار Outlining پدیدار میشود.
    ذکر این نکته ضروری است که در Power Point در هر اسلاید از 5 سطح نوشتاری میتوان استفاده کرد.

     

     
    بنا به قرار گرفتن در هر سطح فونت نوشته نیز تغییر میکند.

     

     
     
    در Power Point هر اسلاید میتواند یک عنوان جداگانه برای خود داشته باشد ( با توجه به اینکه در Power Point به اولین اسلاید ( شماره 1) اسلاید عنوان گفته میشود.
    همانطور که گفته شد اگر اقدام به تایپ متن در اسلاید نماییم میتوانیم این کار را در نمای Outline انجام دهیم. با زدن کلید Enter یک اسلاید جدید اضافه میشود. هنگامی که مکان نما روی شماره اسلاید است با زدن کلید های Ctrl+ Enter میتوانیم داخل اسلاید شده و به آن محتوی بدهیم. ( یک نمای اسلاید 5 سطحی ). نمای Outline نوار ابزاری به نام Outlining را پدیدار مینماید.
    برای خاتمه دادن به محتوای اسلاید و ایجاد اسلاید دیگر مجدداً باید کلید Ctrl+ Enter را بزنیم. برای سطح بندی متون همان طور که گفته شد در Power Point از 5 سطح میتوان استفاده کرد. که این کار را با نوار ابزار Outlining براحتی میتوانیم انجام دهیم . کافی است سطر مورد نظر را انتخاب کرده و یا با دکمه های Promote ( ترفیع) و Demote ( تنزل) سطح های مورد نظر را ایجاد کنیم. اگر روی سطح اول قرار گرفته باشیم و دکمه Promote را بزنیم آن سطح یک درجه ارتقاع پیدا میکند. و عنوان اسلاید در سطح گرفته میشود. دکمه Demote پاراگراف را یک سطح پایین میبرد. همچنین اگر روی سطح 5 باشیم دکمه Demote از نوار ابزار غیر فعال میشود یعنی کمتر از سطح 5 نمیتوان ایجاد کرد. ایجاد Outline به ویژه با ترکیب های Ctrl+ Enter و Enter ممکن است طول بکشد تا به آن عادت کنید.

     

     
    دکمه Move up : ( حرکت به بالا ) و Move down ( حرکت به پایین ) برای پیمایش در بین متن های Outline .
    Collapse : باعث بسته شدن سطوح در اسلاید جاری میشود.
    Expand : باعث باز شدن سطوح در اسلاید جاری میشود.
    Collapse all : باعث بسته شدن کلیه سطوح در همه اسلاید ها میشود و فقط عنوان اسلاید ها نمایش داده میشود.
    Expand all : باعث نمایش کلیه سطوح در کلیه اسلاید ها میشود.
    Summery : یک اسلاید با عنوان Summery slide به لیست اسلاید ها اضافه میکند.
    Formal : باعث تغییر فرمت در نمایش اسلاید میشود.
    نمای Normal view : ترکیبی از Outline و Slide view است.

     

     

    شناسایی نوار ابزار ها و توانایی ایجاد یک نوار ابزار سفارشی

     

    نوار ابزار ها نحوه دسترسی سریع به گزینه های موجود در منو ها را فراهم میسازند. نوار ابزار ها را میتوان از منوی View گزینه Toolbar فعال کرد. برای سفارشی کردن نوار ابزار برای اینکه بتوانیم ابزار های دلخواه را به طور پراکنده از منو های مختلف انتخاب کنیم در برگ نشان Toolbar گزینه New را انتخاب کرده و نام مناسبی برای آن انتخاب میکنیم سپس از برگ نشان Command ابزار های انتخابی را به نوار ابزار جدید Drag میکنیم. از این پس میتوان نام این نوار ابزار را در منوی View/ Toolbar مشاهده نمود.
    برای اینکه بتوان مکان Screen tip را برای ابزار های نوار ابزار فراهم نمود و همچنین کلید های میان بر ابزارها را همراه با Screen Tip نشان داد گزینه Show shortcut keys in screen Tip را از منوی View/ Toolbar/ Customize/ Option فعال میکنیم.
     
    آشنایی با چند اصطلاح در Power Point :
    Placeholder : به مکانهایی در اسلاید گفته میشود که هنگام انتخاب ، گیره هایی در اطراف آن ظاهر میشود که میتوان از نظر نوشتاری مستقل عمل کنند.
    Handout : میتوان از اسلاید چاپ گرفت و در اختیار کسانی که در کنفرانس شرکت کرده اند قرار داد که اصطلاحاً Handout گفته میشود.

     

     

    تنظیمات لازم برای بهینه کردن نحوه نمایش

     

    Tools/ Option/ View
     
    Startup dialog : در صورت فعال بودن باعث میشود هنگام شروع کار با Power Point پنجره Startup ظاهر شود.
     
    New slide dialog : هنگام ایجاد یک اسلاید جدید نمای Layout ها را در اختیار ما قرار نمیدهد.
     
    Status bar : باعث نمایش نوار وضعیت در پایین پنجره میشود.
     
    Virtual ruler : خط کش عمودی را در صفحه میتوان مشاهده کرد . البته به شرطی که Ruler ا از منوی View فعال کرده باشیم.
     
    Windows in taskbar : در صورت باز نمودن بیش از یک برنامه میتوان برای بستن Presentation جاری بین Presentation دیگر حرکت نمود.
     
    Popup menu on right mouse click : باعث فعال بودن Right clickو ظاهر شدن منوی کرکره ای هنگام نمایش در نمای Slide Show میشود.
     
    Show popup menu button : باعث میشود دکمه ها عملیاتی در منتهی الیه سمت چپ Slide show فعال باشد.
     
    End with black slide : در خاتمه نمایش اسلاید ها ، اسلایدی سیاه نمایش داده میشود . در صورت غیر فعال بودن این گزینه هنگام خاتمه نمایش ، وارد برنامه Power Point میشویم.

     

     

    طراحی یک اسلاید با ایجاد زمینه جدید

     

    برای طراحی اسلاید میتوان از روشهای پیشنهاد شده در ابتدای درس کمک گرفت . به طور مثال از Design Template که یک اسلاید با طرح انتخابی در اختیار ما قرار میدهد و با اضافه کردن اسلاید طرح انتخابی به بقیه اسلاید ها نیز اعمال میشود. یا از Presentations که از منوی File/ new میتوان به آن دسترسی پیدا کرد و عملکرد تقریباً مشابه Auto content wizard دارد که در این حالت گروهی از اسلاید ها هم از نظر طرح و هم از نظر فونت میتوانیم داشته باشیم و امکان جایگزین کردن متن های دلخواه با متن های داخل اسلاید وجود دارد.در این حالت نیز با ایجاد یک اسلاید جدید طرح انتخاب شده به این اسلاید هم اعمال میشود. اکنون میخواهیم ببینیم چگونه میتوانیم یک اسلاید را خودمان طراحی کنیم. از منوی Insert گزینه New slide را انتخاب میکنیم . یا کلید ترکیبی Ctrl+M را میزنیم و از پنجره ظاهر شده New slide- Layout مناسبی مثلاً Blank را انتخاب میکنیم . با ظاهر شدن این Layout در حالت Normal view با Right click روی اسلاید و انتخاب گزینه Background از لیست باز شدنی رنگ دلخواهی را انتخاب میکنیم . برای تنوع انتخاب رنگ از More color هم میتوانیم استفاده کنیم. رنگ مورد نظر را اگر تعدادی اسلاید ایجاد کرده باشیم با دکمه Apply to all به کلیه اسلاید ها اعمال میکنیم و با انتخاب Apply فقط به اسلاید جاری .
    فرق Apply و Preview در پنجره Background را خودتان امتحان کنید.
     
  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی درموسسه فنی کانون

    فهرست:

    چکیده                                                                                                            4

    مقدمه                                                                                                            5

    تاریخچه                                                                                                          8

     ارکان  وتشکیلات                                                                                               10

    بخش های اسا سی کمیته امداد                                                                               10

    اهداف و وظایف                                                                                                  10

    منابع مالی                                                                                                       11

    تشکیلات وسازماندهی                                                                                           11

    ساختار کلان تشکیلاتی                                                                                         13

    گزارش های هفته ای                                                                                            14

    گزارش های ماهانه                                                                                               22

    فرم وضعیت بکارگیری کار آموز در محل کارآموزی                                                          24

    فرم نظر خواهی درباره محیط کار آموزی                                                                      25

    فرم وضعیت کار آموزی                                                                                         27

    گزارش قسمت های کار شده بسته نرم افزار office                                                        29

    مقدمه از نرم افزارها                                                                                             28

       آشنایی با Power Point                                                                                  29

           Presentation   (نمایش)                                                                                      29  

            روش فعال شدن Start up                                                                                      29     

     Contact
     Wizard Auto                                                                                                         29    

           Design Template                                                                                    30   

    Blank Presentation                                                                                      30                                             

              نماهای       Power Point                                                                        30

           آشنایی با چند اصطلاح در Power Point                                                        33                                                           

           تنظیمات لازم برای بهینه کردن نحوه نمایش Tools/Option/View                        33

           طراحی با استفاده از Apply Design                                                            35                                               

           اضافه کردن توضیحات به یک اسلاید                                                                36                                                   

           آشنایی با پنجره New slide  و معرفی چند Layout                                          36

           ادامه معرفی Layout                                                                                37                                       

           استفاده Master  و ضرورت استفاده از آن                                                         38                                   

          گروه بندی اشیا داخل اسلاید                                                                          40                                 

          شماره گزاری اسلاید ها                                                                                 41                                 

           اجرایی کردن یک فایل در Power Point                                                        41                                   

           Setup Show                                                                                       42                                  

            Unit ' Ese Loop                                                       Continuously    42                               

        Show Without Narration                                                                      42                    

           Without Animation Show                                                                 43                     

           Show Scrollbar                                                                                  43                      

          Custom Show                                                                                     43                        

            Slide Transition                                                                                43                        

        Rehearse Timing                                                                                   44                         

             Repeat                                                                                             44                        

      Custom       Animation                                                                           44                        

    آشنایی با اکسل                                                                                                  46

    مقدمه                                                                                                    46

    تعریف صفحه گسترده                                                                                  46

    ورود به محیط اکسل                                                                                   46

    اجرای پنجره اکسل                                                                                     47

    اصطلاحات صفحه گسترده اکسل                                                                     48

    کار با پوشه ها در اکسل                                                                                49

    Save as                                                                                               50

    ذخیره کرده book با فرمت مناسب برای صفحات وب                                             51

    بستن محیط اکسل                                                                                     52

    اطلاعات در اکسل                                                                                      52

    برخورد اکسل با اعداد                                                                                  53

    فرمول نویسی                                                                                           54

    نسخه برداری و انتقال سلولها                                                                          56

    استفاده از find                                                                                        57

    استفاده از replace                                                                                   58

    آدرس دهی                                                                                              59

    آماده سازی کاربرگها برای چاپ                                                                       60   

    Heather tab                                                                                        61

    Sheat tab                                                                                            62

    چاپ کاربرگ ها                                                                                         63

    آشنایی با Word                                                                                                64

         اشنایی با محیط کار واجزای ان                                                                           65

    Title bar                                                                                                     65

    Menu bar                                                                                                   65

    Tool bar                                                                                                     66

    Scroll bar                                                                                                   66

    Status bar                                                                                                  67

    اشنایی با  access                                                                                           67

        مقدمه                                                                                                         67

        اصول کار                                                                                                     67

        تعاریف واصطلاحات                                                                                         68

        اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی                                                                      69

        Table                                                                                                      69

        قواعد نام گذاری فیلد ها                                                                                    71

        معرفی پنجره ها Data base                                                                          71

        Data type                                                                                               72

        انواع عملگر ها                                                                                               74

         اصول کار با رابطه ها وفیلد ها                                                                                      74

         ارتباط بین جدول ها                                                                                                75

          جستجو رکوردها                                                                                          78

         Query                                                                                                    79

         ایجاد  query                                                                                             81

         شناسایی اصول انجام عملیات                                                                             81

         نحوه شرط گذاری بر اساس نوع فیلد                                                                     82

         فرم                                                                                                           83

         فرم وچگونگی نمایش                                                                                                83

         روش های مختلف ایجاد فرم                                                                               83

         شناسایی اصول کار با جعبه ابزار                                                                          86

         معرفی وشناسایی ابزار tool box                                                                       86

         شناسایی اصول تغییر اندازه                                                                               92

         شناسایی اصول انتخاب وجایگزینی گروهی از کنترل ها                                                          93

        شناسایی اصول تغییر چارچوب ورنگ یک کنترل                                                       93

        افزودن یک تصویر به فرم                                                                                   93

        توانایی کار با گزارشات                                                                                     93

    شناسایی اصول کار با گزارشات                                                                               94

    اضافه کردن تاریخ و زمان                                                                                     96

    شناسایی و ساخت گزارشات پیشرفته                                                                        97

    فرم اعلام نظر استاد کار آموزی                                                                              98

    ارزیابی نهایی کار آموز                                                                                          99

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت