گزارش کارآموزی شبکه های انتقال و توزیع در شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه

تعداد صفحات: 113 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003541
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی برق
قیمت قدیم:۱۴,۱۰۰ تومان
قیمت: ۱۱,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شبکه های انتقال و توزیع در شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه

    فصل اول

    تاریخچه شرکت

    با توجه به اینکه کار آموزی اینجانب در شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه صورت گرفته لازم است که در ابتدا اطلاعاتی در خصوص تاریخچه تشکیل این شرکت، چگونگی و نحوه خدمات رسانی نیروی به مشترکین این شهرستان داده شود.

    محلی که در حال حاضر به عنوان قسمت اتفاقات، عملیات و خدمات مشترکین برق ایذه (نیروگاه سابق) می باشد، در سال 1346 به نام موتور خانه شهرداری که در واقع خدمات برق رسانی به مردم زیر نظر شهرداری انجام می گرفت، معروف بوده است که توسط سه ژنراتور دیزلی که دو دستگاه آن با توان اسمیkva 160کیلو ولت آمپر و یک دستگاه با ظرفیت kva 500 (نیروگاه اسکودا ساخت آمریکا) بافت قدیمی این شهرستان را تغذیه می نمود که پس از زمان اندکی ولتاژ تولید شده توسط نیروگاه MVA5/0 مگاولت آمپری (v400 ولت )توسط دودستگاه ترانس با ظرفیت kva 800کیلو ولت آمپر kv 11 کیلو ولتی در قسمت اولیه این ترانس مقدار kv 11 کیلوولت افزایش داده می شد Kv 11à v400  (ولتاژ 400 ولت تولید شده توسط نیروگاه مذکور به قسمت ثانویه ترانس ها داده می شد و از اولیه آنها ولتاژ 11 کیلو ولت بدست می آمد ) لذا این ولتاژ 11 کیلو ولت با پایه های چوبی فشار متوسط شبکه 11 کیلو ولت به داخل شهر آورده شده  و توسط 16 دستگاه ترانس در نقاط مختلف (بافت قدیمی شهر) تبدیل به فشار ضعیف و در نهایت انشعابات تکفاز و سه فاز مشترکین از آن تغذیه می شد. لازم به توضیح است که بهره برداری و نگهداری برق این شهر در سال 1352 رسما تحویل سازمان برق گردید این وضعیت تا اواخر سال 1356 ادامه  داشت تا اینکه در آن زمان با احداث شبکه متوسط kv 33 کیلو ولت با مسیر طولانی از شهرستان هفتکل به باغملک و ایذه برق این دو شهر از این طریق به شبکه و فیدر، مجزا ایستگاه هفتکل متصل شد.

    با گسترش این دو شهرستان، ساخت ساز توسعه شهری و روستاهای همجوار علاوه بر بالا رفتن میزان بار و توان مورد نیاز جهت تامین مشترکین جدید معضلات و مشکلات فراوانی نیز در خصوص تامین و نگه داری این فیدر ناشی از طولانی بودن آن (افت ولتاژ شدید در نقاط انتهایی) ، تکمیل شدن ظرفیت فیدر آسیب پذیری شبکه از طریق صاعقه و رعد و برق، شکستگی مقره ها، باد و طوفان، نهایتاً در سال 1374 توسط احداث خط انتقال دو مداره فشار قوی kv 123 کیلو ولت (خطوط 707 و706) از ایستگاه kv           و          شهرستان رامهرمز به ایذه در 3 کیلومتری ورودی این شهر اقدام به احداث یک مکان پست و ایستگاه برق            ترانس پارالل (موازی) به ظرفیت MVA (2720) مگاولت آمپر و 6 فیدر خروجی kv 33  کیلوولت به نام های 5012 ، 5022 ،5032 ، 5042 ، 5052 و 5062 نمودند که باز هم با بالا رفتن میزان بارمصرفی ترانس سوم به ظرفیت (30 5/22) مگا ولت آمپر در سال  1382 نصب شد که 3 فیدر دیگر 5072 ، 5082 و 5092 را شامل می شود که  در حال حاضر از کلید 5092 استفاده ای نشده و بدون فیدر و شبکه می باشد.

    نمودار و چارت سازمانی تشکیلات

    شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان که بعنوان پیمانکار زیر مجموعه ای از برق منطقه ای استان خوزستان می باشد. امور برق شهرستان ایذه و دهدز با مدیریت منفک را شامل می شود یعنی بطور کلی کلیه شهرستان های خوزستان بجز شهرستان اهواز زیر نظر شرکت توزیع نیروی برق خوزستان فعالیت می نمایند.

    بنابراین این امور نیز دارای یک چارت و نمودار سازمانی در حوزه عملکرد خود می باشد که اکنون به شرح آن می پردازیم.

    حیطه کار

    حیطه کاری و انواع خدمات رسانی شرکت : ارائه فعالیت در بخش امور مشترکین  (رئیس مهندس هیبت اللٌه پور ): 1. شامل فروش و واگذاری انشعابات برق تکفاز و سه فاز خانگی ، عمومی و دیماندی 2. قرائت میزان مصرف انرژی 3. صدور قبوض آنها 4. تحویل به مشترکین 5. کلیه مراحل بازرسی اولیه جهت واگذاری انشعاب .

    در بخش مهندسی(رئیس : مهندس منصوری ) :    1. احداث و توسعه شبکه های برق رسانی در بخش های روستایی ، توسعه شهری و توسعه روستایی و نیرو رسانی 2. اصلاح و بهینه سازی شبکه های موجود و فرسوده تهیه طرح و نظارت بر کلیه مراحل شبکه سازی توسط پیمانکاران 3. کنترل بار مصرفی در مقایسه با منابع تغذیه انرژی الکتریکی بنحوی که ولتاژ و جریانی که تحویل مشترکین داده می شود مطابق با استاندارد باشد که آسیبی نه به تجهیزات شبکه و نه به وسایل و تجهیزات مشترکین وارد گردد.

    4. نصب روشنایی معابر در شبکه های موجود در خیابانها و کوچه ها و معابر عمومی.

    در بخش عملیات و اتفاقات (رئیس مهندس داوودی):1.بهره برداری و نگهداری از شبکه های موجود که شامل تعویض تجهیزات آسیب دیده ، معیوب و فرسوده 2. اورهال به موقع خطوط و پست های ترانس موجود و برطرف نمودن و عادی نمودن شرایط بحرانی در خطوط شبکه و ترانس در اثر عوامل مختلف مثلا صاعقه رعد و برق طوفان،  بارندگی ، برخورد اشیاء و پرندگان که شامل برطرف نمودن عیوب در کابل و کنتور مشترکین می باشد.

    چگونگی و فرآیند خدمات شرکت : بطور خلاصه شروع کار شرکت ابتدا از قسمت امور مشترکین که شامل بازرسی اولیه از محل مطابق تقاضای متقاضی انشعاب برق بوده که اگر فاصله محل مسکونی متقاضی تا نزدیکترین پایه و شبکه مطابق استاندارد باشد در همان قسمت هزینه انشعاب به مشترک اعلام شده تا پس از انجام امور مربوط در آن قسمت جهت تعیین فاز به قسمت مهندسی ارجاع داده شده و این قسمت پس از مشخص نمودن فاز مشترک (در صورت تکفاز بودن) و دارا بودن ظرفیت پست موجود مجددا فرم های تکمیل شده را جهت نصب کابل و کنتور متقاضی به امور مشترکین ارسال می کنند . در صورتیکه فاصله متقاضی از شبکه دور بوده و یا احیانا پست موجود ظرفیت آن تکمیل باشد و یا متقاضی در نقطه ای بسیار و با فاصله زیاد از ترانس موجود باشد که امکان افت ولتاژ شدید در فصل پرباری را ممکن سازد و یا متقاضی نیاز به شبکه و طرح اختصاصی و مشخص نماید در این صورت امور مشترکین یک فرم گردشکار را که شامل نام و نام خانوادگی متقاضی، آدرس محل و فاصله از شبکه و میزان توان درخواستی متقاضی در آن ذکر شده را جهت اقدامات بعدی به قسمت مهندسی ارسال می نماید که در ادامه در فصل های اول و دوم بطور مفصل به شرح اقداماتی که در این بخش صورت می گیرد می پردازم پس از بازرسی صورت گرفته در مهندسی این قسمت اقدام به مسیریابی، پیکه تاژ (نشانه گذاری محل پایه) و تهیه کروکی لیست اجناس مورد نیاز، پیگیری جهت اخذ اعتبارات و مجوزات و در نهایت احداث شبکه فشار ضعیف و احیانا متوسط و ترانس همراه با نظارت کامل و مستمر بر پیمانکار خود می نماید که پس از تکمیل و احداث شبکه طی یک فرم برقراری و ارسال آن به قسمت عملیات شبکه برقرار شده و به مشترکین مطابق همان فرم گرشکار اجازه داده می شود که به متقاضیان مذکور انشعاب داده شود. حال این شبکه احداث شده جدید به شبکه موجود اضافه شده و کار بهره برداری و نگهداری از آن نیز به عهده عملیات و اتفاقات می باشد.

     

    فصل دوم :

    ارزیابی بخش های1. مشترکین2. بهره برداری (اتفاقات ، عملیات)3.مهندسی

    بخش مشترکین :

    ‌ در این بخش که شامل

     1. مشترک عمومی : خانگی ، تجاری و…

     2. مشترک دیماندی :‌صنعتی ، کشاورزی و…

    می باشد، در صورت موجود بودن پست (ترانس توزیع) و دارا بودن و پذیرش ظرفیت آن بر اساس میزان نیاز متقاضی انشعاب برق واگذار و فروخته می شود.

    و در صورت عدم پست و یا تکمیل بودن ظرفیت آن و یا مسافت زیاد محل متقاضی از شبکه موجود گزارش بازرسی مشترکین طی یک فرمی به نام فرم گردشکار که در آن اطلاعات شامل نام متقاضی ، آدرس محل ،نوع و میزان انشعاب و فاصله می باشد. ارتباط این بخش با قسمت مهندسی بیشتر در جهت فراهم نمودن زمینه واگذاری انشعاب مورد نیاز به طور استاندارد به متقاضی می باشد که شامل مشخص شدن لیست لوازم نظیر کابل ، فیوز مناسب، کلید اتوماتیک ، CT  و تابلو و… احداث شبکه هوایی یا زمینی و … می باشد.

    قسمت عملیات و اتفاقات (بهره برداری ) : اساس کار این قسمت که در جهت بهره برداری و نگهداری از شبکه های موجود می باشد در دو قسمت عملیات و اتفاقات خلاصه می گردد. ارتباط این قسمت با قسمت مهندسی بیشتر از سایر قسمتها می باشد. تمام اجناس مورد نیاز در جهت انجام کارهای عملیاتی و اتفاقاتی از طریق قسمت مهندسی و انبار می گردد.

    پیشنهادات در جهت بهره برداری صحیح تر نیز توسط این قسمت داده می شود ، بطوریکه عیوب و اشکالات و نواقص های موجود در شبکه که بنحوی سیستم شبکه را ناپایدار نماید را مشخص نموده که در صورت نیاز توسط قسمت مهندسی طرح اصلاحیه و ساماندهی در جهت رفع آنها به اجراء در آید.

     

    این قسمت با انجام کارهای با برنامه در جهت اورهال شبکه و آماده سازی آن در
     فصل های پر بار مانند تابستان و فصل های بارندگی ، طوفان و صاعقه و رعد برق مانند زمستان سیستم شبکه را به پایداری بهتر برساند که نظیر : اورهال ترانس ها، خطوط، تعویض مقره های شکسته تعویض سیم های فرسوده ، افزایش سطح مقطع سیم ها، آچارکشی اتصالات، تعویض پایه های متسعمل و فرسوده ، هرس درختان مزاحم شبکه و … می باشد.

    قسمت مهندسی :

    قسمت مهندسی مطابق با چارت و نموداری که قبلا توضیح داده شد شامل 3 زیر مجموعه 1. طراحی 2. نظارت 3. کنترل بار می باشد . که هر کدام به هر نحوی به دیگری وابسته است.

    1. طراحی 

    در این مرحله طراح به محلی که در آنجا بایستی شبکه برق (ضعیف یا متوسط) توسعه پیدا کند مراجعه نموده و مسیر مناسب را جهت عبور شبکه در نظر می گیرد که به این مرحله از کار مسیر یابی محل می گویند.موارد مهمی که در این مرحله بایستی مد نظر قرار گیرد. عبارتند از : دسترسی به جاده (جهت بهبود بهره برداری) ، رعایت حریم ها اعم از جاده، ساختمان ها، لوله های گاز، نفت، خطوط کابلی زیر زمینی مخابرات و … و حتی المقدور کوتاهترین مسیر ممکن انتخاب گردد.

     

    چنانچه محل مورد نظر در شهر بخش و یا روستاهایی که دارای طرح جامع و
     طرح هادی از سوی ادارات مزبور می باشند، واقع شده باشد بایستی طرح و کروکی مطابق با استعلام و طرح جامع و هماهنگی با این ادارات تهیه گردد که حریم گذربندی در آن رعایت شده باشد. در غیر این صورت که اگر عمل مورد نظر فاقد طرح جامع باشد مانند روستاهای دور افتاده و با فاصله زیاد از شهرها ، در مجاورت جاده روستایی با رعایت حریم راه اقدام به تهیه طرح و تعیین مسیر می نمایند.

    2. مرحله برداشت، تهیه طرح و کروکی

    با استفاده از طرح های موجود در استاندارد وزارت نیرو و برق منطقه ای خوزستان (طرح های با ذکر شماره 101 ، 102 ، 103 ، 104 ، 106 ، 107، 118 ، 120 ، 121، 122، 123و H  عبوری و Hد.د.ن ) کروکی محل مذکور را مطابق با رعایت فواصل استاندارد در شبکه های فشار ضعیف و متوسط تهیه می نمایند.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شبکه های انتقال و توزیع در شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه

    فهرست:

    فصل اول

      تاریچه شرکت                                                                                                3

        نمودار و چارت سازمانی شرکت                                                                       4

        نمودار گردش کار تأمین برق                                                                            5

        حیطه کاری و انواع خدمات                                                                             6

            بخش مشترکین                                                                                        6

              بخش مهندسی                                                                                       6

        بخش عملیات و اتفاقات                                                                               6

         چگونگی و فرایند خدمات شرکت                                                                     6

    فصل دوم                                                                                                         

    ارزیابی بخش ها و پیشنهادات                                                                              8

      مشترکین                                                                                                     8

         بهره برداری                                                                                                8

         مهندسی                                                                                                    9

               طراحی                                                                                                9

                    طراحی                                                                                           9

                   مرحله برداشت، تهیه طرح و کروکی                                                     10

                   مرحله پیکه و نشانه گذاری                                                                10

            نظارت                                                                                                 13

               نظارت براحداث شبکه ها‍‍ی توزیع برق هوای‍‍ی(متوسط ، ضعیف ، ترانس)           13

               نظارت در مرحله حفار‍‍ی گود پایه                                                            14

              نظارت در مرحله نصب پایه                                                                    14

              نظارت در مرحله اجراع طرح ها                                                               14

              نظارت در مر حله کابل یا سیم کشی                                                          14

           کنترل بار شبکه                                                                                        15

                کنترل بار ایستگاه وفیدرهای خروجی                                                       16

          کنترل بار ترانسفورماتورها توزیع شبکه برق                                                 17

                سایر عملکردهای گروه کنترل بار                                                            18

       انواع واگذاری انشعاب به مشترکین                                                                  18

    چگونگی  بررسی و رسیدگی شکایات مشترکین برق                                            20

         ترانس های پربار                                                                                       23

     پیشنهادات                                                                                                    25

     

     

    فصل سوم

    کلیاتی در مورد ترانس                                                                                  26

       مشخصات ترانسفورماتور                                                                           26

      هسته                                                                                                     26

               سیم پیچ                                                                                        27

              مواد عایقی                                                                                      28

              انشعابات سیم پیچ و قابلیت تنظیم ولتاژ                                                   28

              مخزن                                                                                            29

             مقره های فشار قوی و فشار ضعیف                                                        29

             منبع انبساط                                                                                      30

         تجهیزات نصب شده روی ترانسفورماتور                                                         30

               رله بوخهلتس                                                                                     30

             ترمومتر                                                                                              30

           رطوبت گیر                                                                                           30

         روغن نما                                                                                             31

      حمل ترانسفورماتور                                                                                      31

      نصب و راه اندازی ترانسفورماتور                                                                     32

      بازرسی از نظر الکتریکی                                                                                33

             کنترل های قبل از برقدار کردن                                                                      

                      انجام آزمایش مقاومت عایقی (مگر                                                   34

                      اندازه گیری مقاومت اهمی (dc) سیم پیچها                                        34

                     کنترل گروه اتصال                                                                         35

                     کنترل نسبت تبدیل (کنترل عملکرد تنظیم ولتاژ)                                    37

                کنترل منبع انبساط از نظر سطح روغن                                                  36

                     کنترل اتصال زمین بدنه و سایر نقاطی که باید اتصال زمین شوند                 37

                     هواگیری از مقره ها و رله بوخهلتس و سایر محلهای هواگیری                   37

      حفاظت ترانس                                                                                            39

      کنترل ، سرویس و نگهداری دوره ای                                                                 40

                  سطح روغن                                                                                    40

                  آزمایش وضعیت روغن                                                                      40

                  آببندی                                                                                           40

                  کلید تنظیم ولتاژ                                                                               41      

              ماده رطوبت گیر (سیلیکاژل )                                                                  41

    عیوب احتمالی و نحوه ی رفع آنها                                                                   41

               نشتی از اتصالات و پیچها                                                                   41

                    ازدیاد دمای داخلی                                                                          41

                    ازدیاد دمای محیط                                                                          41

                   عمل کردن رله بوخهلتس                                                                  42

                    ایزولاتور یا مقره                                                                            43

                     سیم ارت                                                                                    43

    فصل چهارم           

    تجهیزات سیستم توزیع                                                                                 46

                     سیستم برق‌ رسانی                                                                         46

                 مقایسه سیستم‌های هوایی و زیرزمینی                                                   47

               تجهیزات حفاظتی                                                                                48

                                  فیوزها                                                                            48

                                  انواع برق‌گیرها                                                                 49

                                             گزینش برق‌گیر                                                     50

                                               محل نصب برق‌گیر                                              52

                                  بازبست‌ها                                                                       51

                                ایزولاتورها                                                                        51

                                 فیوزهای انتشاری                                                               52

                                رله‌ها                                                                               53

                                           حساسیت                                                               54

                                            گزینش‌پذیری                                                        54

                                             سرعت                                                                54

            مفهوم اضافه ولتاژهای قطع و وصل                                                              55

                         انواع مختلف اضافه ولتاژها در شبکه                                                55

                            اضافه ولتاژهای موج                                                                55

                            اضافه ولتاژ های موقت                                                             56

                            اضافه ولتاژهای رعدوبرق یا اضافه ولتاژهای خارجی                         56

                            اضافه ولتاژهای قطع و وصل                                                      56

                            اضافه ولتاژهای موقت ناشی از بروز عیب                                      57

                            اضافه ولتاژهای ناشی از قطع کلیدها در خطوط اصلی                        57

                        اضافه ولتاژهای گذرا ناشی از قطع کلیه خطوط                                    58

                        اضافه ولتاژهای گذرا ناشی از کار دستگاه‌های وصل مجدد اتوماتیک خط       58

           تعمیرگاه ترانس                                                                                       60

          ترانسفورماتور                                                                                          60

          اتوترانسفورمر                                                                                          62

       ساختار ترانسفورمرها                                                                                 62

          انواع ترانسفورمرها                                                                                    62

       ترانسفورمرهای توزیع                                                                                63

          ترانسفورمرهای شبکه                                                                                 64

      اتصالات ترانسفورمر توزیع                                                                           65

                           ستاره مثلث :                                                                     65

                                مثلث ستاره                                                                     65

                                مثلث مثلث                                                                     65

                                ستاره ستاره                                                                     66

            زیگزاگ ستاره                                                                                     66

        مهمترین مشخصات پلاک ترانسفورماتور                                                           66

        مقادیر نامی ترانسفورماتور                                                                             67

        آزمایش‌های بی‌باری و اتصال کوتاه                                                                   68

                        آزمایش بی‌باری                                                                          68

                          آزمایش اتصال کوتاه                                                                   68

        دلایل موازی کردن ترانسفورماتورها                                                                 69

        شرایط موازی کردن ترانسفورماتورها                                                                69

        حفاظت ترانسفورماتورهای توزیع                                                                    69

        خطاهای ترانسفورماتور                                                                                 70

            بوشینگ                                                                                                71

               (مقر فشار قوی) قطعات بوشینگ‌های فشار قوی                                           72

                    آزمایش‌های روی مقره‌ها                                                                   72

                         آزمون جرقه خشک                                                                    73

                         آزمون جرقه تر                                                                          73

                         آزمون جرقه آلوده                                                                      73

                         آزمون سوراخ شدن                                                                     73

                         آزمون ضربه                                                                             74

                         آزمون مکانیکی                                                                         74

                         آزمون درجه حرارت                                                                   74

    توزیع ولتاژ روی زنجیره مقره                                                                            75

     سیستم‌های خنک‌کننده در ترانسفورماتورها                                                            75

    سیستم ONAN (روغن طبیعی هوای طبیعی)                                                75

               سیستم ONAF (روغن طبیعی هوای فن                                                 76

               سیستم OFAF (روغن فن هوای فن)                                                    76

    تقسیم‌بندی ترانسفورماتور از نقطه‌نظر سیستم خنک‌کننده                                           76

    علامت‌گذاری ترمینال‌ها یا سر سیم‌ها                                                                    77

    پلاریته ترانسفورماتور                                                                                       78

    بررسی انواع بار                                                                                              78

             بار شهری خانگی                                                                                79

            بار تجاری                                                                                             80

            بار صنعتی                                                                                             80

    کابل‌های الکتریکی                                                                                           81

           اجزاء تشکیل‌دهنده کابل‌ها                                                                          81

            نیروهای الکترومغناطیسی و پاره شدن کابل                                                    82

            اثرات ترمومکانیکی                                                                                  83

    اختلاف بین هادی‌های مس و آلومینیوم                                                                 83

     کنتور :                                                                                                         84

           کنتورهای تک فاز                                                                                    84

           کنتورهای سه فاز معمولی                                                                           84

          کنتورهای سه فاز دیماند  متری                                                                     84

    اجزاء کنتور                                                                                                   84

         آهنربای الکتریکی                                                                                       85

         دیسک دوار                                                                                              85

         آهنربای طبیعی (دائم                                                                                   85

         دستگاه نمراتور                                                                                          85

         اسکلت                                                                                                    86

          محفظه                                                                                                   86

          پایه کنتور                                                                                                86

          یاطاقان‌ها                                                                                                87

    اصول کار کنتور                                                                                              88

     انواع نمراتورها (ثبات‌ها)                                                                                   89

      نمراتورهای نوع ساعتی                                                                               89

           کنتور تک فاز                                                                                          89

           کنتور سه فاز                                                                                           90

           کنتورهای سه فاز دیماند                                                                             91

           کنتور دیماند متر مکانیکی                                                                          93

    کنتور الکترونیکی EM420 محصول شرکت کرمان تابلو                                         94

    مزیتهای کنتور الکترونیکی بر کنتورهای مکانیکی                                                    96

             اصلاح مصرف مشترکین شبکه از طریق اعمال چندین تعرفه                           96

                تسهیل در صدور قبض                                                                         96

                افزایش و بهبود هر چه بیشتر امکانات صنعت برق کشور                               97

                سهولت تولید                                                                                     97

                قرائت مکانیزه                                                                                    98

                دقت اندازه‌گیری                                                                                 98

                یک کنتور الکترونیکی جایگزین 3 دستگاه (کنتور مکانیکی اکتیو ، راکتیو و ساعت فرمان)  98

    ساختار بدنه کنتور الکترونیکی                                                                            99

                بدنه                                                                                                 99

               سرپوش کنتور (قاب پلی‌کربنات)                                                              99

            سوکت آلومینیومی                                                                                99

               کفی باکلیت                                                                                      100

               برد CPU                                                                                       101

               برد آنالوگ                                                                                       101

              سیم‌بندی کنتور الکترونیکی                                                                   102

    عملکردهای کنتور الکترونیکی                                                                          102

                 ثبات‌ها                                                                                          102

                ریجستر دیماند                                                                                 102

               ریجستر دیماند گذشته                                                                        102

               ریجستر انرژی اکتیو                                                                           102

               ریجستر انرژی راکتیو                                                                          103

               ریجستر سرریز                                                                                 103

               ریجستر خطا                                                                                    103

                ریجستر تقویم ساعت                                                                         103

    فصل پنجم

    نتیجه گیریش                                                                                              104

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت