تحقیق مقاله نقش بسته‌بندی در فروش بیشتر اجناس (بسته‌بندی و مصرف‌کننده)

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 4435
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله اقتصاد
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نقش بسته‌بندی در فروش بیشتر اجناس (بسته‌بندی و مصرف‌کننده)

    نقش بسته‌ بندی در فروش بیشتر اجناس (بسته‌بندی و مصرف‌کننده)

    لزوم ایجاد بسته مناسب در جهت فروش اجناس تولیدی کارخانجات، نقش پیدایش شکل و روش خاصی در ارائه آن به مصرف‌کنندگان می‌باشد. بدین صورت که اجناس تولیدی می‌بایست در جهت استانداردهای خاص مصرفی حرکت کرده و آن چیزی نیست مگر سلایق فردی و عامه‌پسند. لذا حجم وسیع از اجناس مصرفی به‌دلیل داشتن بازار رقابتی شروع به خودنمایی کرده و چشمان مصرف‌کنندگان به خود خیره می‌کند. که در این قسمت سرمایه‌گذاری بخش بسته‌بندی خود را به وضوح نشان داده و اینکه به زبان ساده‌تر مجموعه بسته‌بندی کالا را در یک کلام می‌توان خروجی یک کارخانه نام برد.

    لذا در بخش بسته‌بندی مصرف کنندگان علاوه بر نیز یک زیبای آن ، به مواردی از نظر مقاومت بسته هندسه بسنه بندی، مشخصات مواد داخل بسته‌بندی و ... توجه زیادی می‌گردد که خود در جهت آشنایی بیشتر مردم با آن کالا و همچنین اطلاعات دقیق روی آن به بالا رفتن فروش و رضایت مشتری کمک بسزایی می‌نماید.

    پس به وضوح دیده می‌شود که بسته‌بندی کالا و قبول مصرف‌کننده به ‌عنوان دو رکن جدا نشدنی از هم، رونق فروش اجناس را در پی دارد.

    بررسی مشکلات موجود در بسته بندی خرمای صادراتی

    از مشکلات موجود در صادرات خرما، وجود تعرفه هاو حقوق گمرکی بالا برای واردات کارتن و
     مواد اولیه بسته بندی خرمای صادراتی به کشور است که موجب شده است هزینه بسته بندی خرما

    در ایران در مقایسه با سایر کشور ها افزایش یابد و چون هزینه بسته بندی در سایر کشورها مانند دوبی بسیار پایین تر از ایران است ابتدا صادر کنندگان ایران، خرمای صادراتی خود را به صورت

     فله ای به آنجا ارسال می کنند و پس از بسته بندی مجدد به بازارهای هدف صادر می شود . این در حالی است که امکانات بسته بندی مناسب کالاهای صادراتی مانند خرما چه از نظر تامین

     ماشین آلات و تکنولوژی و چه از نظر نیروی انسانی وجود دارد و تنها درصد اندکی از مواد اولیه و تکنولوژی مورد نیاز در صنایع بسته بندی که امکان تولید آن در داخل نیست باید از خارج وارد شود به نظر می رسد صنعتگران داخلی قادر به تامین ماشین آلات و تکنولوژی مورد نیاز بسته بندی خرمای صادراتی هستند فقط باید آنها را در تامین مواد اولیه مورد نیاز شان حمایت کرد.

    حمایت دولت از صادرکنندگان خرما برای استفاده از بسته بندی مناسب در داخل می تواند حضور مستمر و موفق ایران را در بازار های جهانی و جایگاه ایران را در زمینه تولید و صادرات این محصول در دنیا حفظ کند .

    *آمارها نشان می دهد که در طول 50 سال گذشته تولید خرمای ایران حدود 50 میلیون تن بوده است که حدود 10 الی 15 درصد آن صادر، 35 الی 40 درصد آن به مصرف داخلی و 50 درصد آن تحت عنوان ضایعات از چرخه اقتصادی خارج می شود . در حقیقت 50 درصد تولید خرما به علت نبود صنایع تبدیلی خرما، حداکثر به مصرف خوراک دام می رسد در حالی که قابل تبدیل به
    فراورده های مختلف است .

    بنابراین مشکل اصلی صادرات خرما فقط بسته بندی نیست بلکه اکثر محصولات تولیدی ارگانیک و غیر ارگانیک از نبود یک مدیریت جامع صادراتی و نبود برنامه مدون در چرخه ارزش این محصولات رنج می برند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نقش بسته‌بندی در فروش بیشتر اجناس (بسته‌بندی و مصرف‌کننده)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت