تحقیق مقاله ویتامین A و ویتامین H

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 4307
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله علوم پزشکی
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: ویتامین - ویتامین A - ویتامین H
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ویتامین A و ویتامین H

    ویتامین A

    مقدمه

    رتینول یا ویتامین A یکی از ویتامینهای محلول در چربی می‌باشد. ویتامین A از ترکیباتی به نام رتینوئیدها ساخته می‌شود که فرمهای فعال ویتامین A هستند و در طبیعت به چند صورت موجود می‌باشند. در طبیعت موادی به نام پیش سازهای ویتامین A وجود دارد که بتا کاروتن از آن جمله است. بتا کاروتن ترکیبی است که در بدن شکسته شده و به ویتامین A تبدیل می‌شود.

    چون ویتامین A محلول در چربی است جذب آن در روده‌ها به هضم چربیها بستگی دارد. از این رو کسانی که در هضم چربیها مشکل دارند مثل مشکلات صفراوی ، باید میزان بیشتری ویتامین A دریافت کنند. به دلیل اینکه ، این ویتامین محلول در چربی است و قابلیت ذخیره شدن در کبد و بافتهای چربی را داراست و می‌تواند در زمان کمبود مصرف مورد استفاده قرار گیرد.

    ساختمان شیمیایی

    از نظر شیمیایی ویتامین A یک الکل نوع اول پلی اتیلنیک است. زنجیر کربنی آن دارای 4 اتصال دوگانه است که به یک حلقه شش ضلعی به نام بتا یونون منتهی شده است. این حلقه دارای یک اتصال دوگانه بین کربنهای آلفا و بتا بسبت به زنجیر کربنی می‌باشد. ویتامین A از مشتقات کربورهای ترپنی است و این کربورها خود از پلیمریزه شدن هیدروکربور سیر نشده به نام ایزو‌پرن حاصل می‌شوند. این ویتامین دارای تعداد زیادی ایزومرهای هندسی سیس و ترانس می‌باشد ولی همگی ایزومرهای فوق در طبیعت وجود ندارند و حتی از طریق مصنوعی نیز تولید نشده‌اند.

    کاروتنها یا پرو ویتامینهای A

    کاروتنها از گروه رنگدانه‌های کاروتنوئیدی مشتق می‌شوند. کاروتنوئیدها به رنگ قرمز و نارنجی می‌باشند و از نظر شیمیایی عبارتند از: هیدروکربورهایی با فرمول خام C40H56 که فرمول گسترده آنها از یک زنجیر کربنی که دریک یا دو انتها به یک حلقه 6 ضلعی منتهی شده است. چگونگی واکنشهایی که باعث تبدیل کاروتن به ویتامین A می‌شود شناخته نشده است.

    مقدمه

    بیوتین یا ویتامین H بدن را قادر می‌سازد تا از انرژی موجود در غذا استفاده کند. بیوتین کوآنزیم گروهی از آنزیمهای کربوکسیل کننده است. به عنوان مثال در سنتز اسیدهای چرب شرکت دارد و در تهیه و تشکیل پورین دخالت می‌کند. یکی از کو آنزیمهای ضروری متابولیسم ماکرومولکولها در بدن است. این ویتامین یکی از ویتامینهای محلول در آب است. انسان در شبانه روز به 150 تا 300 میکروگرم بیوتین نیاز دارد.

    ساختمان شیمیایی

    از اتصال دو حلقه هتروسیلیک پنج ضلعی حاصل می‌شود. یکی از این حلقه‌ها گوگرددار یا تیوفن می‌باشد که به صورت تتراهیدروتیوفن است. حلقه دیگر ازت‌دار به نام ایمیدازول می‌باشد. این حلقه نیز هیدروژنه شده و به علاوه یک عامل کتونی بر روی کربن دو ازت قرار گرفته است. علاوه بر این دو حلقه ، بیوتین دارای یک اسید خطی 5 کربنه به نام اسید والریک است

    خواص فیزیولوژیک

    فقدان بیوتین در موش ایجاد ضایعات جلدی از نوع سبورئیک می‌کند. به این معنی که عوارض پوستی با اختلالات در غدد مولد چربی پوست همراه می‌باشد. پشم حیوان ریخته، پوست قرمز و متورم گردیده، پوسته پوسته و ضخیم می‌شود. ادامه فقدان باعث بروز اختلاف عصبی ، توقف رشد و مرگ حیوان می‌شود. سفیده تخم مرغ حاوی گلیکوپروتئینی گوگرددار به نام آویدین می‌باشد که قابل ترکیب با بیوتین است. در صورتی که بیوتین با این پروتئین به صورت ترکیب درآید، دیگر قادر به انجام وظیفه اصلی خود یعنی ترکیب با پروتئین آنزیم نخواهد بود.

    زیرا که کمپلکس آویدین- بیوتین که به آنزیمهای گوارشی مقاوم است، هیدرولیز نشده و با مدفوع دفع خواهد شد. اگر سفیده تخم مرغ پخته شود دیگر بیوتین نمی‌تواند جذب آن شود. فقدان بیوتین در انسان باعث بروز عوارض پوستی از نوع سبورئیک می‌گردد. به این ترتیب که ترشح غدد چربی پوست (Sebaceous) افزایش یافته و یک نوع استطاله چربی در سلولهای پوستی انجام می‌گیرد و بالاخره زمینه برای رشد میکروبها مساعد گذشته و عفونتهای پوستی (درمیت) بروز می‌کند.

    فعالیت کوآنزیمی 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ویتامین A و ویتامین H

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت