تحقیق مقاله معالجه زخم معده و روده

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 4296
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله علوم پزشکی
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معالجه زخم معده و روده

    امراض معدی و امعاء

    معالجه زخم معده و روده

    دکتر گیلورد هاوزر میگوید در یکی از شهرهای چکوسلواکی بنام کارلسباد آسایشگاهی است مخصوص کسانیکه غذایشان دیر هضم میشود و مبتلا به اختلال هاضمه هستند در همین آسایشگاه بوده که بخواص آب سبزیهای خام پی بردم و هر روز از هویجهای طلائی و جعفریهای تازه و اسفناج و برگ و ریشه کرفس را همچنین گلابیهای رسیده و سایر میوه‌ها بدون آنکه پوست آنرا گرفته باشند در زیر آب جاری کاملاً شسته با چرخهای دستی سبزیها نرم و خورد شده و آب آنها را گرفته و هر روز ساعت ده صبح بهر بیماری دویست و پنجاه گرم از این آب سبزیهای تازه را مینوشانیدم دکتر سورکالس پزشک آسایشگاه در باب سبزیها (خون نباتات خطاب میگردد) میگفت کلروفیل ماده سبز رنگ سبزیها در شفا دادن بیمارانی که غذای خوب نخورده‌اند و لاغر شده‌اند و یا آنقدر غذای مضر دیگری خورده‌اند که چاق و تنومند گردیده‌اند اثر عجیب و سحرآسائی دارد بسیاری از این بیماران که از انگلستان و آمریکا آمده بودند و مبتلا بزخم روده بزرگ کرلیست و زخم معده و روده‌ها اولسر و یا اختلالات کبدی و یا کیسه صفرا بودند تنها با نوشیدن آب سبزی معالجه شده و شفا میافتند اما مزایای نوشیدن آب سبزی بر خوردن آن چیست؟ این نکته مسلم است که بدن ما باید تمام مواد مغذی سبزی را جذب کند ولی وقتی بدن دچار کمبود غذائی شد با نوشیدن آب سبزی که سرشار از انواع ویتامین و املاح زنده است زودتر آنرا جذب کرده و عوارض کسالتهای مختلف خود را رهائی می‌بخشند و برای درد دل و بادیامان هم مفید است.

    این را هم باید بگویم که من بی‌اندازه از علاقه آمریکائی‌ها به آب‌ها سبزی خوشحال شدم مخصوصاً وقتی که دکتر شیخا که یکی از پزشکان معروف اتازونی است در کالیفرنیا مطب دارد این موضوع را فاش کرد که اولسر و زخم‌معده را با آب کلم در مدت پانزده معالجه کرده و بکلی شفا بخشیده است.

    ترتیب معالجه او این بود که در مدت 51 روز نیم لیتر آب کلم تازه و یا هفتاد و پنج درصد کلم 25 درصد کرفس را آب گرفته و به بیماران میدهد و این نخستین باری بود که پس از گزارش من در آمریکا آب سبزی بطور کلی شناخته شد برای خوش طعمی آن با آب سیب سرخ و آب هویج مخلوط کرده بنوشید زیرا تمام آب سبزیها همین خواص را دارند.

    بادنجان مفید میباشد توصیه شده تجویز میکنند باید کاملاً رسیده باشد نارس آن سم است.

    دارچین برای زخم‌معده مضر است.

    سی تا چهل گرم برگ تازه گزنه را در یک لیتر آب ده دقیقه میجوشانند و در 48 ساعت این جوشانده را بین غذا مصرف میکنند جهت عفونت و زخم معده و روده مفید است.

    برگهای تازه توت فرنگی را اگر له کنند ضمادی بوجود میآورد که برای انواع اولسرها مفید میباشد.

    سیب‌زمینی دارای ویتامین (آA و بB ) و نیم درصد پتاسیم دارد مقدار زیادی مواد نشاسته‌ای. اگر سیب‌زمینی خام را رنده کنند و در سالاد مخلوط سازند اولسرهای معده را سوزانده و از بین میبرد آب سیب‌زمینی خام که با فشار بدست میآورند در مورد اولسر معده تجویز گردیده مصرف سیب‌زمینی در مورد زیادی ترشی عصیر معده انواع اولسرهای معده و اسهال کودکان شیرخوار تجویز گردیده و نتایج گرانبها و ممتازی از آن میگیرند چون طعم و مزب آب سیب‌زمینی خام نامطبوع است. آنرا با عسل میخورند و یا مخلوط با آب گوجه‌فرنگی یا هویج میکنند درمان زخم معده است میتوان آنرا رنده کرده با سالاد خورد سیب‌زمینی هائی که قسمتی از آن سبز باشد سم است.

    قسمتهای مورد استفاده همیشه بهارگل و برگهای آن است مقدار مصرف آن پنجاه گرم تازه همیشه بهار در یک لیتر آب است که باید ده دقیقه دم‌کرده روزی سه فنجان از آنرا (قبل از هر غذا یک فنجان) مصرف نمایند. این دم‌کرده برای درد معده کسانیکه مبتلا باولسر معده یا روده هستند اگر مرتباً این دم‌کرده را مصرف نمایند بزودی شفا خواهند یافت.

    ریشه شیرین بیان اشتهاآور و ادرارآور و خنک و در التیام زخم معده و همچنین تقویت غده‌های ما فوق کلیوی و درد روده‌ها مصرف میکنند مقدار مصرف آن در اینمورد پنجاه گرم ریشه آنرا در یک لیتر آب که باید پنج دقیقه جوشانید و دوازده ساعت بحال خودش گذاشت تا خوب خیس بخورد سپس آنرا نوشید.

    در مورد زخم معده و زخم اثنی‌عشر بایستی صبح ناشتا یک قاشق سو‌خوری عسل بخروند و یک ساعت هیچ نخورند اگر در مدت یکماه اثر نیکو ظاهر نشد بایستی مقدار آنرا اضافه کرد یعنی 50 تا صد گرم خورد منتها تا ظهر چیز دیگر نخورند.

    پسته مقوی معده و زخم معده و سموم بدن را زایل و یرقان را معالجه میکند.

    ضدعفونی معده و روده‌ها

    برای درمان عفونت‌های معده مقدار یک قاشق دسرخوری از گلهای خشک بادآور یا برگ آن در یک لیوان آبجوش ده دقیقه دمکرده قبل از هر غذا یک فنجان بخورند.

    دانه زیره ضدعفونی کننده قوی است و برای تصفیه معده نافع و درد معده را تسکین میدهد و نفخ شکم را از بین میبرد.

    جوشانده پوست پرتقال و یا نارنج محلل و این جوشانده را باید با پوست خشک پرتقال و یا نارنج یک قاشق قهوه‌خوری برای یک فنجان آب‌جوش مصرف کرد پوست پرتقال تازه دارای اسانس است که خاصیت ضدعفونی دارد معده و روده‌ها را ضدعفونی نموده تشرح صفرا و عمل هضم را آسان میسازد و اشتها را زیاد مینماید بعد از هر غذا بعنوان دسر پرتقال خورده شود بسیار مفید است دارای ویتامین (بB و ثC) آهن، آهک، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مس میباشد معده را تقویت و کرم معده را از بین میبرد. مصرف برگ نارنج سه تا چهار برگ در یک لیوان آبجوش پانزده دقیقه دمکرده روزی سه فنجان بعد از غذا مصرف نمائید. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معالجه زخم معده و روده

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت