پروژه کارآفرینی تولید دستکش چرمی

تعداد صفحات: 38 فرمت فایل: word کد فایل: 400003531
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع نساجی-پوشاک-چرم
قیمت قدیم:۶,۶۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی تولید دستکش چرمی

    خلاصه طرح :

    در این طرح به بررسی تولید دستکش چرمی پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

     

     

     

    فصل اول

    کلیات

    - 1 مقدمه :

    اصطلاحاً به تمامی فرآورده هایی که از چرم ساخته می شود مصنوعات چرمی گفته می شود که طیف وسیعی از محصولات را تشکیل می دهد . امروزه از چرم در ساختن انواع کیف ، پوشاک ، تسمه های صنعتی ، کفش ، کمربند ، جاکلیدی ، وسایل تزئینی و دستکش هاس معمولی و ایمنی استفاده می شود . بنا به شرایط اقتصادی و ویژگی های فرهنگی و مذهبی هر منطقه از پوست گوساله ، گوسفند ، بز ، مار و ... برای تولید فرآورده های چرمی استفاده می شود .

    به منظور شناخت انواع مصنوعات چرمی و به خصوص دستکش های چرمی که در این طرح مورد نظر است ، لازم است ویژگی ها و مشخصات فنی آن مورد بررسی قرار گیرد و این بررسی شامل معرفی محصول ، طبقه بندی ، معرفی استاندارد ملی و جهانی و شماره تعرفه های گمرگی و شرایط ورود کالا می باشد . علاوه بر آن بررسی امکانات فروش محصول ، عوامل موثر بر قیمت فروش و ارزیابی پارامترهای اقتصادی واحدهای تولید دستکش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که به صورت مفصل تر در این فصل مورد بررسی قرار می گیرد .

    در این طرح ، دستکش چرمی تهیه شده از چرم طبیعی مورد بررسی قرار گرفته است .

     

    تاریخچه چرم و مصنوعات چرمی

    استفاده از پوست حیوانات توسط انسان قدمت چندین هزار ساله دارد و در اثر مرور زمان با انجام یکسری عملیات بر روی پوست و انعطاف پذیر شدن آن ، چرمی حاصل می گردید که می توان آن را چرم خام نامید .

    از زمانی که انسان اولیه برای محافظت از پاهای خود در مقابل سنگ و خار و خاشاک ، تکه پوستی سخت به دور آن پیچید و یا زمانی که پی برد می توان آب را در مشک نگه داری کرد ، به مرور زمان دانش استفاده از چرم فزونی یافت . با فزونی یافتن دانش بشر ، قبایل اولیه به ساختن چادر ، بستر ، زیرانداز ، زره ، افسار و کفش از چرم اقدام نمودند ، همچنین از چرم برای ساختن زه کمان ، سپر ، بستن سرنیزه ، استفاده می گردید . اشیاء پیدا شده در مصر که از ساخت آنها بیش از 3500 سال می گذرد ، گواه این است که چرم با طلا و عاج های قیمتی مزین شده و مورد استفاده درباریان آن زمان قرار می گرفته است . مصنوعات چرمی به عنوان یک هنر و یک صنعت دستی ، از ابتدای پیدایش بشر نیز مطرح بوده است . در هر حال با پیدایش تمدن های بشری در روم و چین و نیز توسعه علم بشر ، استفاده از کلاه های چرمی به عنوان قسمتی از ساز و برگ نظامی سربازان روم و نیز ساخت انواع روکش تختخواب و لباس چرمی با رنگ های متفاوت مرسوم گردید .

    در قرن چهاردهم و پانزدهم میلادی در اروپا ، پوشاک متنوعی مانند نیم تنه ، شلوار و کفش با اشکال مختلف مورد توجه انسان ها قرار گرفت . در همین ایام چرم جهت جلد کتاب به مصرف می رسید .

    با شروع انقلاب صنعتی و پیشرفت صنایع تولید چرم ، ساخت مصنوعات چرمی که عمدتاً شامل کفش و انوع کیف بود ، به صورت صنعتی مطرح گردید . بطوری که امروزه برای تهیه ی طرح های متنوع و زیبا از چرم حاصل از پوست مار ، مارمولک ، نهنگ ، سوسمار ، گوساله ، کروکدیل ، بز و گوسفند استفاده می نمایند . علی رغم این مطلب هنوز هم در کشورهای مختلف دنیا ، ساخت مصنوعات چرمی به صورت دستی انجام می گیرد که دلیل عمده آن ، ظرفیت محصولات چرمی دست دوز می باشد .

    امروزه بسیاری از مصنوعات چرمی ، حالت تزئینی بخود گرفته اند و از چرم در ساختن انواع جاسوئیچی ، جلد دفترچه تلفن ، بند ساعت مچی و آلبوم تمبر استفاده می گردد . مصنوعات چرمی در تمامی کشورهای دنیا ساخته می شوند ، ولی کشورهایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی و فرهنگی در این زمینه فعالیت بیشتری دارند ، کشورهای آسیایی و به خصوص هند و پاکستان و برخی کشورهای اروپایی مثل ایتالیا می باشد .

     

    1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

    تولید دستکش چرمی

     

    محل اجرا :

     

     

    1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

     

    1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

    تعداد اشتغالزایی این طرح 30  نفر میباشد .

    مجوز های قانونی :

    تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان ، تاسیسات و نصب ماشین آلات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی (زراعی ، باغی ، شیلاتی ، دام و طیور، جنگل و مرتع)  صادر میگردد.

     

    مراحل صدور جواز تاسیس :

    1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تکمیل پرونده توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مدیریت صنایع کشاورزی و روستائی استان .

    2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت صنایع کشاورزی و روستائی .

    3-  تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک ) توسط متقاضی

    4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی  و ارجاع  پرونده  به  مدیریت .

    5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .

     

    شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس  

    1-   اشخاص حقیقی

    -   تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران

    -   حداقل سن 18 سال تمام

    -   دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

     

    2-   اشخاص حقوقی

    -   اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت )

    -   ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور

     

    مدارک مورد نیاز:

    1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت صنایع  کشاورزی و روستایی استان.

    2-  اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن

    3-  تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی

    4-  تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست

    5-  یک قطعه عکس از هریک از شرکاء

    6-  تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی

    7-  پوشه فنردار

    8- درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست

    اصلاحیه جواز تاسیس :

    1- ارسال درخواست متقاضی توسط جهاد کشاورزی شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

    2-  دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

    3-  دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

    4-  اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

    5-  دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

     

    تعریف:

    پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات  ساختمان و تاسیسات و نصب ماشین آلات جهت تولید بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی وسایر صنایع روستایی صادر می گردد. 

     

     صدور پروانه بهره برداری :

    1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط جهاد کشاورزی شهرستان به مدیریت.

    2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس نواحی صنعتی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

    - تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.

    4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.

    5-  تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.

    6-  صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

     

    مراحل صدور توسعه طرح :

    1- تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.

    2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

    3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

    4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.

    5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.

    6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

     

    فصل دوم

    روش انجام کار

    گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

    بازدید از کارخانه تولید دستکش چرمی

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی تولید دستکش چرمی

    فهرست:

    خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 3

     

    فصل اول -  کلیات........................................................................................................................................... 4

    1- 1 مقدمه :............................................................................................................................................................... 5

    تاریخچه چرم و مصنوعات چرمی.............................................................................................................................. 5

    1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :................................................................................................................... 7

    محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 7

    1 – 3 – مشخصات متقاضیان :.................................................................................................................................. 7

    1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :..................................................................................................................... 7

    مجوز های قانونی :...................................................................................................................................................... 8

    مراحل صدور جواز تاسیس :...................................................................................................................................... 8

    شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس............................................ 8

    1-   اشخاص حقیقی................................................................................................................................................. 8

    2-   اشخاص حقوقی................................................................................................................................................. 9

    مدارک مورد نیاز:........................................................................................................................................................ 9

    اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 10

    تعریف:...................................................................................................................................................................... 10

    صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 10

    مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 11

     

    فصل دوم -  روش انجام کار.................................................................................................................... 12

    گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :.................................................... 13

    بازدید از کارخانه تولید دستکش چرمی.................................................................................................................. 13

    جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 13

    فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :.......................................................................... 14

    مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار (ارقام به میلیون ریال) :............................. 14

    روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش  کالا )..................................................................................... 15

     

     

    فصل سوم -  امور مالی طرح..................................................................................................................... 16

    جدول 1 لیست استانداردهای مرتبط با دستکش های چرمی................................................................................. 17

    جدول 2 آمار صادرات جهانی دستکش چرمی در کشورهای مختلف جهان در 2001 (تن)............................... 17

    جدول 3 واحدهای فعال تولید دستکش چرمی...................................................................................................... 17

    جدول 4 طرح های در دست اجرای تولید دستکش چرمی................................................................................... 18

    جدول 5  میزان و ارزش واردات دستکش چرمی در پنج سال اخیر..................................................................... 19

    جدول 6 جمع بندی بازار داخلی دستکش چرمی................................................................................................. 19

    جدول 7 میزان و ارزش صادرات دستکش چرمی در پنج سال اخیر.................................................................... 19

    جدول 8 آمار واردات جهانی دستکش چرمی در کشورهای مختلف جهان در 2001 (تن)................................ 20

    ادامه جدول 8........................................................................................................................................................... 21

    ادامه جدول 8........................................................................................................................................................... 22

    جدول 9 امکان کسب بازار صادراتی دستکش چرمی براساس واردات 2001..................................................... 22

    جدول 10 جمع بندی نهایی بازار دستکش چرمی................................................................................................. 23

    شکل 1 اجزاء تشکیل دهنده دستکش معمولی....................................................................................................... 24

    جدول 11 نوع عملیات لازم و زمان تولید برای دستکش معمولی......................................................................... 25

    جدول 12 نوع عملیات لازم جهت تولید و مونتاژ دستکش های مخصوص رانندگی........................................... 25

    جدول 13 انواع دستکش های جوشکاری.............................................................................................................. 26

    شکل 2 دستکش چرمی ایمنی................................................................................................................................. 26

    جدول 14 نوع عملیات لازم جهت تولید و مونتاژ دستکش های ایمنی................................................................. 27

    جدول 15 ظرفیت انتخابی تولید دستکش چرمی................................................................................................... 27

    جدول 16 آماده سازی محوطه................................................................................................................................. 28

    جدول 17 هزینه احداث ساختمان های بخش صنعتی و غیرصنعتی..................................................................... 28

    جدول 18 کل هزینه حق انشعاب ها (میلیون ریال)................................................................................................ 29

    جدول 19 کل هزینه تاسیسات زیربنایی.................................................................................................................. 29

    جدول 20 وسایل حمل ونقل مورد نیاز................................................................................................................... 30

    جدول 21 هزینه وسایل اداری................................................................................................................................. 30

    جدول 22 هزینه های تجهیزات اصلی (میلیون ریال)............................................................................................. 31

    جدول 23 هزینه های قبل از بهره برداری (میلیون ریال)....................................................................................... 31

    جدول 24 کل هزینه های سرمایه گذاری ثابت (میلیون ریال – دلار).................................................................... 32

    جدول 25 لیست مواد اولیه مصرفی به همراه محل تامین و مقدار مصرف سالیانه................................................. 32

    جدول 26 نیروی انسانی مورد نیاز طرح................................................................................................................ 33

    جدول 27 کل آب مورد نیاز واحد.......................................................................................................................... 33

    جدول 28 کل برق مورد نیاز واحد......................................................................................................................... 34

     

    فصل چهارم -  جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات.............................................................. 35

    نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 36

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت