پروژه کارآفرینی کارخانه نساجی و پارچه بافی

تعداد صفحات: 84 فرمت فایل: word کد فایل: 400003519
سال: 1394 مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع نساجی-پوشاک-چرم
قیمت قدیم:۱۱,۲۰۰ تومان
قیمت: ۸,۴۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی کارخانه نساجی و پارچه بافی

    خلاصه طرح :

    در این طرح به بررسی کارخانه نساجی و پارچه بافی پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

     

    فصل اول

    برسی بازار ، مطالعه و شناخت محصول

    مقدمه

    پیشرفت تکنولوژی نساجی در چند سال گذشته بقدری متنوع بوده است که میتوان بجرات آنرا بعنوان دومین تحول بزرگ صنعتی در زمینه تکنولوژی و ماشین سازی بحساب آورد . اگر اولین تحول بزرگ صنعت نساجی را در قرن نوزدهم با بکار افتادن چرخهای این صنعت توسط نیروی مکانیکی بدانیم بطور قطع دومین تحول بزرگ نساجی در اواسط قرن بیستم و با ارائه روشهای جدید ریسندگی مانند تولید الیاف فلامنت ، ریسندگی اوپن ، اند open‍‍ ( )  I:NDورد بافندگی ،ماشینهای بافندگی پیشرفت تکنولوژی نساجی در چند سال گذشته به اندازه ای چشمگیر و تغییرات آن بدون ماکو و ماشینهای بافندگی چند فازی انجام گرفته است .

    دلائل تحولات صنعت نساجی بغیر از مسائل اقتصادی و تکنیکی تولید ، به عوامل زیر نیز بستگی داشته است :

    ازدیاد سریع جمعیت در قرن نوزدهم و بیست سبب شد تا نیاز به افزایش تولید کارخانه نساجی در نتیجه افزایش تولید ماشین آلات نساجی بیشتر شود .

    پیشرفت سریع سایر صنایع و در نتیجه کمبود کارگر و بالا رفتن دستمزد در این صنایع باعث شد که کارگران صنعت نساجی به صنایع دیگر روی آورند . در این مورد تنها راه حل عملی ، اتوماتیک کردن ماشینها برای کم کردن نیاز به کارگر و به موازات آن افزایش تولید ماشین آلات به منظور قادر ساختن کارخانجات تولیدی به پرداخت دستمزد بیشتر بودس .

    بالا رفتن تمدن ماشینی و تحول روزافزون مد در زندگی عامه مردم سبب شد تا میزان مصرف منسوجات سرانه افزایش یابد . ماشینهای بافندگی از زمان بوجود آمدن دستگاه بافندگی دستی تا ماشینهای بافندگی اتوماتیک ، دوره تکمیلی قابل ملاحظه ای را پشت سر نهاده است . با این وصف اگر مطالعه سطحی در این مورد انجام گیرد ملاحظه می شود که تکنیک کار ماشینهای جدید به همان دستگاههای بافندگی دستی شباهت دارد . با اختراع ماشینهای بافندگی بدون ماکو تکامل جدیدی در تکنیک بافندگی به وجود آمد و روشهای بافندگی جدیدی ارائه شد . در توسعه و تکمیل ماشینهای بافندگی تا زمان بوجود آمدن ماشینهای بدون ماکو تحولات پیدا شد .

     در حالی بر روی دستگاه و بوجود آمدن ماشین های بافندگی ، برای هر نوع پارچه ای ماشین مخصوصی ساخته شد . بطور مثال ماشینهای بافندگی برای پارچه های پنبه ای ، فیلامنت ، پشم و غیره ساخته می شد و فقط در همین موارد بکار می رفت . واضع است که این ماشینها مورد استفاده ویژه ای داشت و فقط برای بافتن پارچه مخصوصی قابل استفاده بود . با عرضه شدن ماشینهای بدون ماکو و با توجه به این مطلب که یکی از خصوصیات آنها عمومی بودن کاربرد آنهاست و می توان پارچه های متنوع بر روی آن بافت ، کارخانجات سازنده ماشینهای اتوماتیک برای رقابت باماشینهای بدون ماکوو مجبور به ساختن ماشینهایی شدند که کاربرد آنها عمومی باشند در حقیقت باید گفت کاخانجات سازنده امروز سعی می کنند که ماشینهای بافندگی را با موارد استعمال متنوع عرضه کنند . با وجود این ممکن است اصطلاح ماشین بافندگی عمومی کمی اغراق آمیز باشد . زیرا با وجود آنکه از نظر مکانیکی و تکنولوژی بافت امکان عمومی بودن یک ماشین بافندگی موجود است ولی کاربرد چنین ماشینی در بیشتر موارد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست . در مورد عمومی بودن ماشینهای بافندگی می توان حداکثر تا آنجا پیش رفت که مثلا برای درو پارچه مختلف ، نمره نخ ، پهنای پارچه و طلا کوب در یک حد قرار داشته باشند در غیر اینصورت حتی از نظر تئوری هم قابل قبول نیست که به مثال  بتوان بر روی یک ماشین بافندگی اتوماتیک ، پشمی یک پارچه ظریف ابریشمی بافت .

    با در نظر گرفتن مطالبی که در مورد کاربرد ماشینهای بافندگی عمومی گفته شد نمی توان ماشینهای بافندگی را بطور صحیح و مجزا از یکدیگر تقسیم بندی کرد . در کتابهای قدیمی نساجی تقسیم بندی ماشینهای بافندگی بر اساس نوع محورهای محرک و تعداد آنها انجام می شد اما امروزه این تقسیم بندی صحیح نیست .

     

    امروزه می توان ماشینهای بافندگی را بر اساس طریقه پود گذاری آنها تقسیم بندی کرد که عبارت از :

    1-ماشینهای بافندگی با سیستم پود گذاری معمولی = این ماشینهای بافندگی به دو گروه زیر تقسیم می شوند : 

    1-1-ماشین های بافندگی که در آنها عمل پودگذاری توسط یک جسم پرتاب شونده انجام می شود پود گذاری در این ماشینها یا توسط ماکوی گیرهای که فاقد ماسوره است ودر دوسر ماکو گیره هایی تعبیه شده و یا توسط جسم پرتاب شونده گیره = دار کوچکی که ابتدای نخ پودر را می گیرد و به داخل دهنه می کشد انجام می شود .

    2-1- ماشینهای بافندگی که به طور مثبت پودگذاری می کنند – این ماشینه دارای گیره هایی هستند که توسط تسمه ویا میله بداخل دهنه رفته و نخ پود را وارد می کنند .

    1-ماشینهای بافندگی جت – این نوع ماشینها توسط جت آب و یا جت هوا نخ پود را به داخل دهنه وارد می کنند .

    2-ماشینهای بافندگی چند فازی – در این ماشینها همزمان چند دهنه به صورت سری و یا موازی تشکیل می شود و چند جسم پود گذاری در یک زمان چند نخ را وارد دهنه می کند .

    عوامل موثر در  انتخاب یک ماشین بافندگی 

    انتخاب یک ماشین بافندگی در گذشته بر اساس جنس پارچه مورد نظر ( ابریشمی ، پنبه ای و یا پشمی ) انجام می شد ولی امروزه به دلیل عمومی بودن موارد استعمال ماشینهای بافندگی ،انتخاب بر اساس وزن واحد سطح پارچه صورت می گیرد .

     

    بطور کلی در انتخاب ماشین می توان ارقام را به عنوان راهنما به کاربرد :  

    پارچه های سبک تا 200 گرم در متر مربع 

    پارچه های متوسط 200 تا 450 گرم در متر مربع

    پارچه های سنگین از 450 گرم در متر مربع به بالا

    با توجه به وزن واحد سطح ، پارچه هایی از قبیل البسه رو ، منسوجات خانگی ، پارچه های صنعتی ، پارچه های ورزشی و غیره . در یکی از تقسیم بندی های فوق قرار می گیرد .

    این سه گروه را نمی توان به طور دقیق از یکدیگر مجزا کرد ولی می توان از آنها به عنوان خط مشی استفاده کرد . این خط مشی برای کارخانجات سازنده ماشینهای بافندگی نیز مشخص کننده نوع ماشین است البته همواره سعی می شود که حدود استفاده ماشینهای بافندگی وسیعتر شود .

     

     با توجه به توضیحات فوق می توان دو نکته ای کلی را در انتخاب ماشینهای بافندگی در نظر گرفت :

    حدود بافت ماشین های بافندگی از نظر وزن واحد سطح پارچه و یا حدود کاربرد آن .

    مزیت های خاص ماشین بافندگی و توان تولیدی آن .

    بررسی غلط در هر یک از دو مورد بالا باعث اختلال در تولید و در کیفیت محصول می شود.

    همچنین باید توجه داشت که سودمندی یک ماشین بافندگی تنها به مزایای تکنیکی آن بستگی ندارد بلکه عوامل مختلفی از قبیل مناسب بودن ماشین برای یک تولید خاص و مسائل اقتصادی مربوطه نیز دخالت دارد .

     

    مسائلی که حدود بافندگی را مشخص می کند به دو دسته تقسیم می شود :  

     مسائلی  که با چگونگی ساختمان و تجهیزات ماشین ارتباط دارد .

    مسائلی که به نوع و تکنیک کار ماشین بافندگی بستگی دارد .

    اگر در انتخاب یک ماشین بافندگی چگونگی بازار روز ر در نظر بگیریم بدون شک دچار اشتباه شده ایم . بنابراین به موازات این مسئله باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که توسعه و تغییرات مد و بازار در آینده چگونه خواهد بود و به چه ترتیب تغییر خواهد کرد .

    اکثرا ً مجبور هستیم که یک ماشین را از میان تعداد زیادی ماشینهای مشابه انتخاب کنیم . در این صورت باید ابتدا در مورد هر ماشین جوابهای مسائل فوق را بدست آوریم و آنها با یکدیگر و همچنین با خواسته های خود مقایسه کرده و ماشینی را انتخاب کنیم که جوابگوی بهتری به خواسته های ما باشد .

     

    حال به منظور بهتر روشن شدن مطلب ، کلیه نکاتی را که باید در این زمینه در نظر گرفت را ذکر می کنیم :

            برای چه نوع پارچه ای ماشین بافندگی مناسب است ؟

    حدود تغییرات نمره نخ پود و نخ تار چه اندازه است ؟

    با چند رنگ مختلف و یا چند نوع نخ پود می توان کار کرد ؟

    عرض مفید ماشین بافندگی چه قدر است ؟

    ماشین بافندگی با چند  عرض مختلف ساخته می شود ؟

    ماشین با چند عرض مکانیزم تشکیل دهنده ارسال می شود ؟

    کناره های ماشین چگونه تشکیل می شود ؟

    مکانیزم پودر گذاری چگونه است و شدت صدای تولیدی ماشین به چه اندازه است ؟

    چه دستگاههای کنترلی در ماشین وجود دارد ؟

    آیا قسمتهای مربوط به راه انداختن ماشین راحت و در دسترس است ؟

    دور مطلوب ماشین تا چه میزان است ؟

    توان پود گذاری  ( طول پود بافته شده در واحد زمان  ) برای شانه های مختلف تا  چه میزان است ؟

    بافنده با چند ماشین می تواند کار کند ؟

    قدرت الترو موتورهای ماشین و انرژی مصرفی آن چقدر است ؟

    مکان تحت اشغال ماشین چقدر است ؟

    حداکثر محصول ماشین در واحد زمان چه مقدار است ؟

    قیمت بافت پارچه در چه حدی نوسان می کند ؟

    تحویل ماشین در چه مدتی انجام می شود ؟

    امکانات سرویس و رفع عیوبل وجود دارد یا نه ؟

    قیمت ماشین در چه حد است ؟

     

    در مورد خرید ماشین های بافندگی بدون ماکو ، علاوه بر مسائل فوق باید در نظر داشت که کاربرد این ماشینها از لحاظ اقتصادی موقعی مقرون به صرف است که شرایط زیر نیز وجود داشته باشد :

    1-کارخانه باید دارای بافنده های تربیت شده برای این نوع ماشینه باشد کارخانجات سازنده بدون ماکو معمولاً این امکان  را در اختیار کارخانجات بافندگی قرار می دهند که به بافنده ها مدت چند ماه آموزش لازم در مورد کارکردن با ماشینها داده می شود .

    2-کارخانه دارای افراد فنی تربیت شده برای نگهداری صحیح ماشین باشد تا آنها بتوانند در نگهداری ماشین و بالا بردن مرغوبیت محصول موثر باشد .

    3- ماشینها باید حتماً در سه شیفت کار کند تا کارخانه بتواند قیمت ماشین را که معمولاً چند برابر یک ماشین بافندگی اتوماتیک است مستهلک کند .

    4-یک نوع پارچه باید حداقل بمدت ششماه بر روی ماشین بافندگی بافته شود . بعبارت دیگر باید به سفارشات کارخانه برای این مدت قبول شود . زیرا با توجه به قیمت زیاد و زمان طولانی تعویض یک طرح بر روی ماشینهای بافندگی بدون ماکو، تعویضهای مکرر از سودمندی ماشین می کاهد . با در نظر گرفتن چهار شرط فوق واضع است که تعداد زیادی از کارخانجات هنوز دارای این شرایط نیستند و نمی توانند خود را با آنها وفق دهند و به نظر نمی رسد که تا موقعی که کارگر متخصص کم است و تعویض آنها زیاد انجام می شود و همچنین با توجه به اتینکه در ایران سفارشات کارخانجات معمولاً به مقدار کم است ، ماشینهای بافندگی بدون ماکو سودمند باشد .

     

    نام محصول در تعریف اولیه :

    محصولی که برای پروژه طراحی و ایجاد صنایع انتخاب نموده ایم بافت پارچه می باشد .

    تعریف : تکنیکی است که توسط آن می توان یک سد بافته شده ایجاد بافندگی کرد .

    سطح بافته شده عبارت است از : سطحی که از بافت رفتن حداقل دو دسته نخ عمود بر هم تشکیل شده باشد . نخ دسته اول که در جهت طولی پارچه قرار دارد تار و نخ دسته دوم که در عرض پارچه قرارمی گیرد پود نامیده می شود . در پارچه بافته شده باید این دو دسته نخ کاملاً بر هم عمود باشند .

    محصول مورد نیاز پارچه خام از نظر جنس پنبه خالص و یا پنبه / پلی استر / ویسکوز با ترکیب 35 و 65% و 50% و 50% با نمره نخهای دنیره 20 = nc    و 30 = nc  با عرض بافت 180 الی 200 سانتی متر و با تراکم تار 35 تا 45  سانتی متر می باشد که بسته به سفارش تولید از طرف مشتری می باشند . 

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی کارخانه نساجی و پارچه بافی

    فهرست:

    کارخانه نساجی و پارچه بافی

    خلاصه طرح :..................................................................................................................................................................... 5

    فصل اول............................................................................................................................................................................. 6

    برسی بازار ، مطالعه و شناخت محصول............................................................................................................................ 6

    مقدمه................................................................................................................................................................................... 7

    امروزه می توان ماشینهای بافندگی را بر اساس طریقه پود گذاری آنها تقسیم بندی کرد که عبارت از :........................ 9

    عوامل موثر در  انتخاب یک ماشین بافندگی................................................................................................................... 10

    بطور کلی در انتخاب ماشین می توان ارقام را به عنوان راهنما به کاربرد :................................................................... 10

    با توجه به توضیحات فوق می توان دو نکته ای کلی را در انتخاب ماشینهای بافندگی در نظر گرفت :...................... 10

    مسائلی که حدود بافندگی را مشخص می کند به دو دسته تقسیم می شود :................................................................. 11

    حال به منظور بهتر روشن شدن مطلب ، کلیه نکاتی را که باید در این زمینه در نظر گرفت را ذکر می کنیم :............ 11

    نام محصول در تعریف اولیه :.......................................................................................................................................... 14

    وارداتی و یا صادراتی بودن کالا :.................................................................................................................................... 14

    نامهای تجاری :................................................................................................................................................................ 14

    مختصات فیزیکی :........................................................................................................................................................... 15

    مختصات شیمیایی :......................................................................................................................................................... 15

    شرح خواص :................................................................................................................................................................. 15

    عمر مفید :........................................................................................................................................................................ 15

    مواد اولیه :........................................................................................................................................................................ 16

    کالا های رقیب و یا کالا های جانشین :.......................................................................................................................... 16

    درجه اهمیت پارچه :....................................................................................................................................................... 17

    مبانی مذهبی و فرهنگی :................................................................................................................................................. 17

    حمایتهای دولت :............................................................................................................................................................. 17

    فصلی بودن مصرف :....................................................................................................................................................... 18

    تحلیل قیمت :.................................................................................................................................................................. 18

    مطالعه و شناخت تقاضا.................................................................................................................................................... 18

    جمع آوری اطلاعات مورد نیاز........................................................................................................................................ 18

    الف ) اطلاعات پایه ای عمومی :..................................................................................................................................... 18

    جمعیت :.......................................................................................................................................................................... 18

    مصرف سرانه :................................................................................................................................................................. 19

    ب ) اطلاعات اختصاصی محصول :................................................................................................................................ 19

    ب-1 ) شناخت جامعه مصرف کننده داخلی................................................................................................................. 19

    ب- 2 ) شناخت جامعه مصرف کنندگان خارجی.......................................................................................................... 20

    آمار صادرات طی 10 سال گذشته :................................................................................................................................ 20

    ب-3 ) تولید کنندگان داخلی......................................................................................................................................... 20

    ب-4 ) آمار واردات محصول طی سالهای گذشته.......................................................................................................... 21

    حجم موافقتهای اصولی داده شده ، در دست احداث ، در آستانه احداث :................................................................. 21

    ج) محاسبه فعلی بازار و تقاضا و پیش بینی آن برای سالهای آتی :............................................................................... 21

    پیش بینی نیاز صنعت نساجی پنبه ای و الیاف مصنوعی ایران....................................................................................... 22

    1-تعیین سهم بازار قابل کسب :..................................................................................................................................... 22

    4- تعیین ظرفیت اقتصادی :........................................................................................................................................... 23

    مکان یابی......................................................................................................................................................................... 23

    عوامل مؤثر در انتخاب محل پروژه.................................................................................................................................. 23

    عوامل دیگر دخیل در انتخاب محل پروژه را میتوان بدین صورت نام برد :................................................................. 24

    در مکان یابی سطوح زیر را در نظر می گیریم :............................................................................................................. 24

    جدول عوامل موثر در تعیین محل پروژه......................................................................................................................... 24

    استانهای کشور................................................................................................................................................................. 25

    فصل دوم.......................................................................................................................................................................... 26

    بررسی فنی...................................................................................................................................................................... 26

    بررسی ماشین آلات و تجهیزات...................................................................................................................................... 27

    دستگاه چله کشی :.......................................................................................................................................................... 27

    دستگاه آهار :................................................................................................................................................................... 27

    بافندگی :.......................................................................................................................................................................... 28

    ماشین آلات بافندگی :..................................................................................................................................................... 28

    دو کارخانه در زمینه مونتاژ ماشین آلات بافندگی فعالیت می نمایند :........................................................................... 28

    مشخصات ماشین بافندگی انتخابی :............................................................................................................................... 29

    نام کمپانی :...................................................................................................................................................................... 29

    محاسبه تعداد ماشین های مورد نیاز :.............................................................................................................................. 29

    محاسبه قیمت برای 50 دستگاه :.................................................................................................................................... 30

    محاسبه مقدار نخ مورد نیاز :........................................................................................................................................... 30

    محاسبه تولید در ساعت تعداد 50 دستگاه ماشین بافندگی............................................................................................ 31

    محاسبه نخ مورد نیاز برای 312 متر پارچه :.................................................................................................................. 31

    سایر ماشین آلات :........................................................................................................................................................... 32

    دستگاه کنترل پارچه :...................................................................................................................................................... 32

    جک حمل چله :.............................................................................................................................................................. 32

    جک حمل چله با طراحی :............................................................................................................................................. 32

    لیفتراک دستی :................................................................................................................................................................ 32

    رول پیچ :......................................................................................................................................................................... 32

    دستگاه رطوبت زا :......................................................................................................................................................... 32

    مشخصات فنی دستگاه رطوبت زا :................................................................................................................................ 33

    انتخاب روش استقرار بر اساس طرح جریان مواد :....................................................................................................... 33

    جریان مواد :.................................................................................................................................................................... 33

    تاسیسات :........................................................................................................................................................................ 35

    سالن تاسیسات شامل بخشهای زیر می باشد :................................................................................................................ 35

    برق رسانی :..................................................................................................................................................................... 36

    برق مورد نیاز ماشین آلات به شرح زیر می باشد :........................................................................................................ 36

    آب رسانی :...................................................................................................................................................................... 37

    ایرکاندیشن :.................................................................................................................................................................... 38

    دیگ بخار :...................................................................................................................................................................... 39

    سوخت رسانی :............................................................................................................................................................... 39

    وسائل حفاظت ایمنی :.................................................................................................................................................... 39

    بررسی فضا و مساحتها :.................................................................................................................................................. 40

    انبار نخ :.......................................................................................................................................................................... 40

    با فرض اینکه هر بویین نخ بطور متوسط 2 کیلو گرم وزن داشته باشد تعداد بوبینهای مورد نیاز برابر است با :....... 40

    ابعاد بویین :..................................................................................................................................................................... 40

    انبار محصول :.................................................................................................................................................................. 41

    جدول تعیین تعداد ماشین و نیروی انسانی.................................................................................................................... 42

    برگ تعیین نیازهای فضای بخش تولیدی........................................................................................................................ 42

    برآورد مساحت زمین _ ساختمان _ سالن تولید و تاسیسات......................................................................................... 43

    فصل سوم......................................................................................................................................................................... 44

    بررسی مالی...................................................................................................................................................................... 44

    3 ) سرمایه ثابت.............................................................................................................................................................. 45

    الف ) هزینه های مقدماتی :............................................................................................................................................. 45

    ب ) هزینه آماده سازی و خرید زمین............................................................................................................................. 46

    ج ) مخارج اداری و تشکیلاتی........................................................................................................................................ 46

    د ) هزینه های تاسیساتی – ساختمانی و ارتباطات......................................................................................................... 47

    هزینه ها ساختمانی.......................................................................................................................................................... 47

    هزینه های تاسیساتی و ارتباطات..................................................................................................................................... 47

    وسایل نگهداری و تعمیرات............................................................................................................................................ 48

    تجهیزات ایمنی کارکنان................................................................................................................................................... 48

    تجهیزات انبار.................................................................................................................................................................. 48

    جدول کلی محاسبه هزینه های بخش.............................................................................................................................. 49

    و) هزینه های نامشهود..................................................................................................................................................... 49

    ز ) سایر هزینه های قبل از بهره برداری......................................................................................................................... 50

    ح ) هزینه ها یا مخارج پیش بینی  نشده......................................................................................................................... 50

    1-2) هزینه های عملیاتی................................................................................................................................................ 51

    نرخ تورم :........................................................................................................................................................................ 51

    نرخ تورم از سال 81 تا 85 بصورت زیر می باشد :...................................................................................................... 51

    الف ) حقوق و دستمزد نیروی انسانی............................................................................................................................ 52

    نرخ تورم هزینه نیروی انسانی :...................................................................................................................................... 55

    جدئل زیر تعمیرات نرخ تورم از سال 73 تا 83 را نشان می دهد :.............................................................................. 55

    ب ) هزینه های نگهداری و تعمیرات............................................................................................................................. 57

    محاسبه برای 5 سال اول بهره برداری :.......................................................................................................................... 57

    ج ) هزینه مواد اولیه......................................................................................................................................................... 58

    قیمت روز انواع نخ بیان شده بطور میانگین در ذیل آورده شده است :........................................................................ 58

    د ) سایر هزینه های تولید :.............................................................................................................................................. 59

    1-هزینه آب :.................................................................................................................................................................. 59

    1- هزینه برق :................................................................................................................................................................ 59

    هزینه گاز و گازوئیل :...................................................................................................................................................... 59

    هزینه حمل و نقل مواد :.................................................................................................................................................. 59

    جدول ذیل کلیه هزینه های تولیدی را یکجا می دهد :................................................................................................... 60

    ه ) هزینه های تحقیقاتی................................................................................................................................................... 60

    و ) هزینه های پیش بینی نشده....................................................................................................................................... 60

    ز)هزینه مالی..................................................................................................................................................................... 61

    ح) هزینه اداری................................................................................................................................................................ 61

    ط ) هزینه های استهلاک................................................................................................................................................. 62

    جدول محاسبه استهلاک دارایی های ثابت..................................................................................................................... 62

    ارزش دفتری دارائیهای ثابت در پایان سالهای اولیه  بهره برداری................................................................................. 63

    ی ) بیمه کارخانه............................................................................................................................................................. 64

    ک ) استهلاک هزینه های قبل از بهره برداری................................................................................................................ 64

    این هزینه ها برابر است با تفاوت هزینه های ثابت و جمع ارزش اولیه دارئیها که برابر است با :............................... 64

    2-پیش بینی سرمایه در گردش....................................................................................................................................... 65

    سرمایه گذاری کل :.......................................................................................................................................................... 65

    2-سیاست تامین منابع مالی و مدت باز پرداخت :......................................................................................................... 65

    7 – محاسبه قیمت تمام شده محصول............................................................................................................................ 65

    بر آورد  در آمد حاصل از فروش :................................................................................................................................. 66

    با فرض رشد 22 % تورم قیمت در آمد پنچ سال اول بهره برداری بشرح زیر می باشد :............................................ 66

    صورت سود و زیان......................................................................................................................................................... 66

    ( سال اول بهره برداری )................................................................................................................................................ 66

    صورت سود و زیان......................................................................................................................................................... 67

    ( سال دوم بهره برداری )................................................................................................................................................ 67

    صورت سود و زیان......................................................................................................................................................... 68

    ( سال سوم بهره برداری )............................................................................................................................................... 68

    صورت سود و زیان......................................................................................................................................................... 70

    ( سال چهارم بهره بردار)................................................................................................................................................ 70

    صورت سود و زیان......................................................................................................................................................... 71

    ( سال پنچم بهره برداری ).............................................................................................................................................. 71

    پیش بینی گردش وجوه نقدی......................................................................................................................................... 72

    (قبل از بهره برداری )..................................................................................................................................................... 72

    پیش بینی گردش وجوه نقدی......................................................................................................................................... 73

    ( سال اول بهره برداری )................................................................................................................................................ 73

    پیش بینی گردش وجوه نقدی......................................................................................................................................... 74

    ( سال دوم  بهره برداری ).............................................................................................................................................. 74

    پیش بینی گردش وجوه نقدی......................................................................................................................................... 74

    ( سال سوم  بهره برداری )............................................................................................................................................. 74

    پیش بینی گردش وجوه نقدی......................................................................................................................................... 75

    ( سال چهارم  بهره برداری ).......................................................................................................................................... 75

    پیش بینی گردش وجوه نقدی......................................................................................................................................... 76

    ( سال پنچم  بهره برداری )............................................................................................................................................ 76

    صورتحساب ترازنامه........................................................................................................................................................ 76

    سال پنچم بهره برداری.................................................................................................................................................... 76

    فصل چهارم..................................................................................................................................................................... 78

    تجزیه و تحلیل اقتصادی.................................................................................................................................................. 78

    تجزیه و تحلیل نقطه سر بسر........................................................................................................................................... 79

    ثابت و متغیر ................................................................................................................................................................... 79

    محاسبه نقطه سربه سر در جدول زیرآمده :.................................................................................................................... 80

    2-شاخص های سود آوری :.......................................................................................................................................... 80

    الف ) نسبت عملکرد سرمایه :........................................................................................................................................ 80

    ب )نسبت ثابت :............................................................................................................................................................. 81

    شاخص های اعتباری ( نقدینگی ):................................................................................................................................ 81

    الف) نسبت جاری :......................................................................................................................................................... 81

    ب)نسبت  برگشت سرمایه :............................................................................................................................................ 81

    ج )نسبت برگشت مجموع دارایی ها :............................................................................................................................ 82

     

     

     

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت