پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی

تعداد صفحات: 59 فرمت فایل: word کد فایل: 400003479
سال: نامشخص مقطع: خدماتی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی سایر موضوعات
قیمت قدیم:۸,۷۰۰ تومان
قیمت: ۵,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی

    فصل اول

     معرفی طرح

    فصل اول – معرفی طرح

    1-2-مشخصات محصول

     

    1-1-2- نام و کاربرد محصول:

    ایجاد و راه اندازی شرکت خدماتی حسابداری و حسابرسی برای انجام کلیه فعالیت های حسابداری و حسابرسی در کلیه مقاطع  

     

    2-1-2-مشخصات فنی محصول

    انجام فعالیت های حسابداری و حسابرسی

     

    3-1-2-معرفی روشهای انجام فعالیت  

    حسابداری دولتی ، حسابداری صنعتی ، حسابداری شرکتی و ...

    4-1-2-تشریح مختصر فرایند

    حسابداری و حسابرسی

     

    فصل دوم

     تعیین ظرفیت

    فصل دوم – تعیین ظرفیت

    2-3-برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی

     

    ردیف نام ماده اولیه/ قطعات خریدنی مشخصات فنی مورد مصرف در محصول میزان مصرف  مصرف سالیانه منبع تامین
    در محصول مقدار واحد داخلی خارجی
    1 نیاز های نرم افزاری  -  جهت حسابداری - 6   *  
    2 نیاز های سخت افزاری - جهت حسابداری    3   *  
    3 دفاتر ثبت  - جهت ثبت و بایگانی اثناد   3   *  
    4 لوازم و امکانات دفتری - جهت فراهم نمودن دفتر شرکت   6   *  

     

    2-4-معرفی دستگاه ها و تجهیزات انجام فعالی

     

    ردیف نام ماشین آلات/ مشخصات فنی تعداد منبع تامین
    تجهیزات تولید یا انجام فعالیت داخلی خارجی
    1 حسابداری تملک دارایی های سرمایه ای وزارت جهاد کشاورزی   *  
    2 حسابداری  وزارت جهاد کشاورزی   *  
    3 اعتبارات  وزارت جهاد کشاورزی   *  
    4 انبارداری  وزارت جهاد کشاورزی   *  
    5 حقوق و دستمزد وزارت جهاد کشاورزی   *  
    6 اموال وزارت جهاد کشاورزی   *  

     

    5-معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی

     

    ردیف عنوان تاسیسات به مقدار مصرف مقدار مصرف
    محوطه کارگاه اداری بنزین گازوییل
    1 برق   * *    
    2 آب   *      
    3 گاز   * *    
    4 تلفن     *    
    5 سوخت گرمایش   * *    

     

     شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز

    فصل پنجم – شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز

    شرح فعالیت های شرکت  :

    1 – فعالیت های حسابداری دولتی

     - حسابداری تملک دارایی های سرمایه ای

    - حسابداری مالی

    - اعتبارات

    - انبار داری

    - اموال

    - حقوق و دستمزد

    و ...

     

    2 – فعالیت های حسابداری شرکتی

    حسابداری شرکتی – حسابداری صنعتی  - انبارداری – انبارگردانی  و ...

     

    3 –حسابرسی

    حسابرسی دولتی

    حسابرسی شرکتی

    و ...

     

    برخی از اطلاعات فنی مورد نیاز :

    یکی از مباحث اصلی و مطرح بخشهای اداری حسابداری و مالی و خدماتی اکثر موسسات ، سازمانها و شرکتها در روزهای پایان سال شلوغی و جنب و جوش است که برای انجام کارهای باقیمانده و ناتمام صورت می گیرد .

    انگار که مسابقه ای در پیش است از کارکرد کارمند ساده گرفته تا مدیران و سرپرستان رده بالای در سازمان جهت رسیدن به نقطه پایان در تلاش هستند .

    به راستی چرا اینگونه است ؟ و چه عواملی سبب این می شود که نتوانیم کارهایمان را در طی سال انجام دهیم ؟ عوامل فرهنگی موثرند یا عوامل اقتصادی ؟

    آیا قوانین موجود کشور دارای اشکال و نقص هستند و یا عوامل محیطی و اجتماعی درون سازمانها؟

    آیا از فن آوری سیستمهای اطلاعات مدیریت ( ) نتوانسته ایم بدرستی بهره‌ای ببریم ؟

    آیا کارکنان سازمانها به موقع وظایف محوله را انجام نمی دهند ؟

    و آیا مدیران از ابزارهای کنترلی مدیریتی خود به نحو مطلوب استفاده نمی کنند ؟

    اینها سئوالات مطرحی هستند که می توان با حل آنها گره بسیاری از مشکلات موجود سازمانها و شرکتها باز شده و بدرستی از زمان بعنوان یک منبع محدود استفاده نمود .

    بحثها و نظرات مختلفی در خصوص روزهای پایان سال با انبوه زیاد کارهای ناتمام مطرح است . عدهای از صاحبنظران بر این باورند که مدیران ما با توجه به عوامل فرهنگی و محیطی دارای ساختار مناسبی از لحاظ ترکیب زمان و شرایط آن و استفاده بهینه از وقت نمی باشند .

    در این گزارش یه مسایلی در خصوص ریشه های بنیادی این مساله می پردازم و امیدوارم که بتوانم نگاه تازه ای در رفتار و کردار اجتماعی در مورد استفاده صحیح از وقت داشته باشم .

    در این گزارش به عواملی از قبیل :

    مهارتهای فردی و سازمانی

    نقش عوامل فرهنگی و اقتصادی

    عوامل درون سازمانها و برون سازمانی ،

    وظایف کارکنان و نقص سیستمهای اطلاعاتی

    وظایف مدیران و استفاده از ابزارهای مدیریتی

    می پردازیم .

    امروزه متخصصان و دست اندر کاران بحث جدیدی را تحت عنوان مدیریت اثر بخش مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می دهند و بطوریکه در عصر حاضر کارایی و بهره‌وری والاترین هدف و ارزشمندترین مقصد کلیه مدیران است . مهارت اعمال مدیریت زمان به دو مقوله کلی مهارت فردی و مهارت سازمانی قابل طرح و تقسیم بندی است از بعد مهارت سازمانی که به شش قسمت تقسیم میشود مدیریت ارتباطات  مدیریت جلسات )– برنامه ریزی عملیاتی - تفویض اختیار –هدف گزاری اولویت  بندی اهداف و برنامه ها و فعالیتها )و رابطه آن با مهارت فردی که آن هم با نقش وبژگیهای فرذی در موفقیت سازمانی در ارتباط است مورد بحث قرار می گیرد .

     

     

     

     

    1 مهارتهای سازمانی فردی

    الف -  مهارت سازمانی :

    بحث مهارتهای سازمانی مدیریت و سرپرستان از نقطه نظر اهداف تقریباً یکی است . شناسایی و تعیین اهداف از مباحث بسیار کلیدی می باشد . اولویت بندی این اهداف به شما کمک می کند که مطوئن تر به آنها برسید .

    وقتی شما این برنامه و فعالیتها را برنامه ریزی می کنید در واقع از ابزارهای مدیریتی استفاده می کنید و چنانچه این مدیریت برنامه ریزی بصورت عملیاتی باشد شما یک مدیر عملیاتی به حساب می آیید و برای اینکه بتوانید برنامه های خود را اجرا کنید باید از مسئولیتهای اجرایی خود کم کرده و فقط نظارت و رهبری نمایند و قدرت دادن تفویض اختیار به دیگر کارکنان به شما کمک بسیاری خواهد کرد با این بینش شما دارای ارتباطات موثری با دیگر افراد خواهید بود و اینکه بتوانید از مقوله زمان هم حداکثر بهره‌برداری را بنمائید . پیتر دراکر پدر علم نوین معتقد است هرکس نتواند زمان خود را مدیریت نماید هیچ چیز دیگر را هم نمی تواند مدیریت کند .

    بنابراین مهارت سازمانی مدیران موفق ارتباط بسیاری با مدیریت بهینه از زمان دارد .

     

    ب مهارتهای فردی

    کرت اوین رفتار افراد را تابعی از شخصیت انسان و محیط آنها می داند . ولی بر این اعتقاد بود که اعمال و رفتاری که از انسانها سر می زند احتمالاً هر دو عامل یعنی ویژگیهای فردی و عوامل محیطی در آن دخیل باشند .

    وقتی به نظر کرت لوین در خصوص رفتار انساها تأمل می کنیم به این نتیجه می رسیم که رفتار انسان از دید خود فرد یعنی عامل اجرا و یا اینکه از دید دیگران مورد قضاوت قرار می گیرد دارای تفاوتهایی می باشد .

    بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که فرد در موضع اقدام کننده قرار می گیرد رفتار خود را اکثراً به عوامل محیطی نسبت می دهد و عوامل شخصی و ویژگیهای فردی را نادیده می گیرد .

    و بر عکس زمانی که در موضع مشاهده کننده و قضاوت کننده قرار می گیرد نقش عوامل محیطی را کمرنگ فرض نموده و بیشتر به عوامل شخصی تأکید می ورزد .

    در حیطه بحث مهارتهای فردی تخصص و چگونگی نگرش به این قضیه می تواند در خور تأمل و اندیشه باشد .هر چه در انجام هر کاری فرد دارای تخصص و مهارت باشد بهتر و موثرتر میتواند در آن رشته فعالیت نماید . بی شک یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشورهای جهان سوم عدم وجود مردان و زنان با تخصص و با مهارت در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی می باشد .

    2 نقش عوامل فرهنگی روی فعالیتهای اقتصادی مساله ای است که کارشناسان امر در مواجهه به آن به یک نکته اساسی توجه دارند و ان فرهنگ رفتاری افراد آن اجتماع می باشد .

    در بیان تعریف مربوط به مسائل فرهنگی دیدگاه عالمان بطور قطع در یک راستا می باشد و ان اینست که در تعریف فرهنگ به اصول ثابتی معتقدند از انجمله مجموعه ای از ارزشها ، باورها ، اعتقادات ، هنجارها ‌، اخلاق ، دانش و سایر یافته ها و اکتسابات اجتماعی انسان .

    در هر جامعه ای با توجه به خصوصیات فرهنگی ان مقولات ، معیارها و مفاهیمی با ارزش قلمداد می باشند وقتی از بایدها و نبایدهای یک فرهنگ حرف می زنیم از حد و حدودها و از مرزهای رفتاری آن اجتماع می گوییم به یک مجموعه از رفتارها و هنجارهای مسلم شده بر می خوریم که می تواند در پیشرفت و توسعه نقش بسزایی داشته باشد هر دوی عوامل فرهنگی و اقتصادی در مورد طرح این گزارش دارای اهمیت فوق‌العاده می باشند .

    نظم و ترتیب در اجتماع ، وفای به عهد ، عدم وجود فاصله‌های طبقاتی ( عدالت اجتماعی به مفهوم واقعی ) ، داشتن امنیت و اسایش فکری و روحی و داشتن محیطی عاری از آلودگی های صوتی و فشارهای عصبی و ............ این مسایل تاثیر زیادی روی نظم اجتماعی دارد و نظم اجتماعی سبب می شود که کارها و امور جاری اجتماع به موقع و صحیح انجام شود . برای روشن شدن این بحث کمی بیشتر صحبت می‌کنیم :

     

    - نظم و ترتیب در اجتماع ( نظم اجتماعی )

    نظم اجتماعی سرآمد کلیه بحثهای این گزارش می باشد . نظم اجتماعی جهت دهنده اجتماع است .

    تنظیم امور و داشتن برنامه مشخص برای اهداف تعیین شده در کمک به بهبودنظم اجتماعی مفید می باشد .

    آگاهی اجتماع از چنین وضعی آنها را در خطی قرار می دهد که همانا توسعه فرهنگی و در نهایت توسعه اقتصادی می باشد .

    -‌ وفای به عهد ( تعهد )

    بسیاری از مشکلات مردم ما عدم وجود تعهد و وفای یه عهد و پیمان است . وقتی ریشه این مشکل را مورد ارزیابی قرار می دهیم به بحث قبلی ( نظم اجتماعی )  بر می خوریم . انجام امور بموقع و تعهد داشتن به افراد و کارها و وظایف محوله انسانها را متعهد کرده و در قبال اجتماع مسئولیت‌پذیر می کند .

    احساس مسئولیت اجتماعی ، از مهمترین عوامل حفظ و ضمانت اجرایی عدالت اجتماعی است و لذا آگاهی عمومی به حقوق و وظایف و مراقبت در حفظ و اجرای آن و اصل انتقاد سازنده و امر بمعروف و نهی از منکر در همه مراتب و حدود آن در جامعه ضرورت دارد .

     

    عدم وجود فاصله های طبقاتی

    تا انجا که مشاهدات عینی و تجارب اجتماعی در جامعه های مختلف با نظامهای اجتماعی و اقتصادی مختلف نشان داده ، افراد اجتماع از نقطه نظر کارآیی فکری و بدنی با یکدیگر تفاوت دارند . منظور از این تفاوتها ، تفاوتی است که در سرشت آنهاست ، نه تفاوتهایی که ناشی از نابسامانیهای و بی عدالتیهای اقتصادی و اجتماعی است و با برطرف کردن آنها برطرف می شوند .

    یکی از موضوعات مهم عوامل فرهنگی ، بحث وجود فاصله‌های طبقاتی در اجتماع می باشد . تاثیر نگرانی افراد اجتماع از وجود فاصله‌های طبقاتی بطور حتم در رفتارهای اجتماعی اثر گذار است .

    موضوع قشر بندی اجتماعی (   ) در فرهنگ جامعه شناسی ، عبارت است از دیدگاهی که افراد و گروههای اجتماعی که در یک جامعه وجود دارند را بصورت لایه ها و قشرهایی تلقی می کنند که در سطوح مختلف ، و بر روی هم چیده شده اند .

    مفهوم نابرابری های اجتماعی یا قشر بندی اجتماعی از یک بار ارزشی برخوردارند که افراد و گروههای خاص را فراتر از افراد و گروههای دیگر قرار داده و قلمداد می کنند .

     

     

    - عدالت اجتماعی به مفهوم واقعی و بر اساس بینش اسلام در ایه زیر خلاصه می شود

    ( بالعدل قامت السماوات و الارض  ) آسمانها و زمین بعدالت بر پاست .

     

    3 عوامل درون سازمانی و برون سازمانی

    برای روشن شدن بحث عوامل درون سازمانی و برون سازمانی و ارتباط آن با این گزارش به نکاتی اشاره می شود  .

    الف ) دیدگاه سیستمی

    قبل از بحث پیرامون دیدگاه سیستمی به تعریف سیستم می پردازم .

    سیستم مجموعه ای است از اجزاء که با ارتباط و پیوند متقابل یک کل واحد را برای رسیدن به هدف مشخص و معیین تشکیل می دهند و هر کدام از اجزاء نقشی خاص را در این راستا ایفا می کنند .

    دیدگاه سیستمی یک راه و روش فکر کردن ، نوعی جهان بینی و یک قالب ذهنی خاص است . این طرز فکر به مدیر سازمان چنین القاء می کند که سازمان ، سیستمی است که از قسمتهای مختلفی تشکیل شده و هر قسمت از ان علاوه بر هدف خاصی که برای خود دارد . در جهت تحقیق هدف کلی سازمان نیز فعالیت می کند . به این ترتیب . مدیر با شناخت کامل از سیستم سازمانی ، تصویری جامع در ذهن خود ایجاد می نماید و با دید خاصی که دارد سعی می کند وقت خود را مصرف جنبه های مهمتر سازمان کند .

    بعبارت دیگر با چنین طرز تفکری ،‌مدیر قادر به شناخت ماهیت محیطی که در آن کار می کند خواهد بود و در نتیجه با آگاهی همه جانبه در موقعیتی شناخته شده وظایف خود را به موقع انجام خواهد داد .

    ب )‌ سیستم سازمانی

    با عنایت به آنچه درباره تعریف سیستم بیان شد ، سازمان نیز خود سیستمی است که دارای هدف خاصی است و لااقل از دو عامل ، که هدف مشترکی دارند تشکیل می شود .

    در سیستم سازمان نوعی تقسیم کار در جهت نیل به هدف مشترک عوامل متشکله آن وجود دارد .

    اجزای سیستم در قبال رفتار یکدیگر عکس‌العمل نشان می دهند و بین خود ارتباطاتی رسمی یا غیر رسمی بر قرارمی کنند و لااقل یک جزء از سیستم ، وظیفه کنترل را بر عهده دارد و بازده سازمان را با معیارهای تعیین شده مطابقت می دهد و تعدیلات لازم را در کار سیستم بوجود می آورد . به این ترتیب ، سازمان سیستمی است با هدف خاص که از سیستمهای فرعی متعامل از قبیل تقسیم کار ، ارتباطات و کنترل تشکیل شده است .

    اجرای تقسیم کار مناسب شرایط بوجود آمده در سازمان را بهینه می سازد و باعث بهبود روندکار و در نتیجه بازدهی بالا را فراهم می سازد .

    ج ) ترکیب سیستم

    همانطور که اشاره شد هر سیستم از اجزایمختلفی تشکیل می شود که این اجزاء هر یک نقش خاصی را در جهت تحقق اهداف سیستم ایفا می کند . ترکیب سیستم را می توان در شکل زیر نشان داد

     

    حسابدار دولتی :

    حسابدار دولتی کسی است که علاوه بر داشتن مهارت در حسابداری تکمیلی از عهده انجام امور مربوط به تشخیص حسابها ، تنظیم اسناد مالی ، بودجه ، عملیات حسابداری سپرده ها ، بانک و تهیه صورت مقادیر ، تنظیم حساب درآمد و هزینه اختصاصی ، بستن حسابها و تنظیم حسابهای نهایی ، تهیه انواع صورتهای مالی مهم در موسسات دولتی ، انجام عملیات مالی طرحهای عمرانی ، ادارات دولتی شهرستانها ، شهرداریها و تهیه لایحه تفریق بودجه برآید .   

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت