مقاله کارآفرین صنعت کامپیوترهای خانگی ( مایکل دل )

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 400003259
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی فناوری اطلاعات و کامپیوتر
قیمت قدیم:۲,۸۰۰ تومان
قیمت: ۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه مقاله کارآفرین صنعت کامپیوترهای خانگی ( مایکل دل )

    جوان ترین مدیر سال 1992 ، مدیر شایسته سال 1995 ، مدیر سومین کمپانی برتر سال 2000 ، مردسال 2001، کار آفرین نمونه سال 2002 و... همه وهمه از القاب کسی است که کمپانی خود را تنها با 1000 دلار سرمایه بنا کرد و اکنون گفته می شود که روزانه بیش از 40 میلیون دلار فروش دارد!

    «Michael Dell» در 23 فوریه سال 1965 در تگزاس به دنیا آمد. او که به قصد کسب مدرک پزشکی وارد دانشگاه «AUStin» تگزاس شده بود، به سبب علاقه فراوانش به کامپیوتر دیگر در رشته پزشکی ادامه تحصیل نداد. در دوران دانشجویی زمانی که در خوابگاه دانشجویان به سر می برد، اقدام به فروش کامپیوتر به دانشجویان می نمود که همین مساله بعدها عامل اصلی موفقیت چشمگیر او به شمار آمد. در این تجارت ساده دریافت که اگر اجناس مورد نیاز مصرف کنندگان به طور مستقیم به دست آنها برسد و هیچ واسطه و خرده فروشی به میان نیاید، سود قابل ملاحظه ای نصیب هر دو طرف تولید کننده و مصرف کننده خواهد شد. پس از چندی توانست از طریق همین داد و ستد مبلغی معادل 1000 دلار پس انداز نمایدو سرانجام در سال 1984 ، یعنی در سن 19 سالگی کمپانی خودش را تحت عنوان «Dell» به ثبت رساند.

    از ابتکارات مهمی که«Dell» پس از افتتاح شرکتش انجام داد، فروش تلفنی و بعدها اینترنتی کامپیوتر بود. با استفاده از این روش دیگر لزومی نداشت که مشتری به مغازه خرده فروشی و یا نزد واسطه ها برود، تنها یک تلفن کافی بود تا سفارش کامپیوتر انجام شود واندکی بعد کامپیوتر مورد نظر به درب خانه یا محل کار او فرستاده می شد. با این طرح مدبرانه کمپانی ساده و کوچک «Dell» که در سال 1984 با 1000 دلار بنا شده بود، در سال 2000 پس از گذشت 16 سال، بیش از 2/31 میلیارد دلار ارزش داشت. فروش روزانه بیش از 40 میلیون دلار این کمپانی سبب شده تا بنگاه های اقتصادی «Dell» را به عنوان بزرگترین فروشندهOnline کامپیوتر در دنیا بشناسند.

    در حال حاضر کمپانی «Dell» به تولید قطعات کامپیوتر، ارائه خدمات و همچنین توسعه توانمندی های شبکه های اینترنتی مشغول است. نکته برجسته در مورد نحوه بازاریابی و داد وستد این کمپانی که آن را از دیگر رقبا جدا می سازد این است که تا کامپیوتری سفارش داده نشود، قطعات آن به یکدیگر متصل نشده و راهی بازار نمی گردد. سیستم کار به این صورت است که ابتدا دفاتر مختلف کمپانی در سراسر جهان از مشتریان خود سفارش گرفته و سپس با ارجای سفارشات به واحدهای تولیدی شرکت، کامپیوترهای مورد نظر سر هم شده و به آدرس های مورد نظر ارسال می گردد.

    داشتن بیش از 40 هزار کارمند در بیش از 170 شعبه در سراسر این کره خاکی خود دلالت بر حوزه پهناور و فعالیت آن دارد. آمریکا، کانادا، انگلستان، سنگاپور و ژاپن از کشورهایی هستند که هر کدام مدیریت شعب مناطق را بر عهده دارند و تگزاس، تنسی،برزیل، ایرلند، مالزی و چین نیز از مناطقی هستند که کارخانه های «Dell» برای تحویل سری محصولات به جای جای دنیا در آنها قرار گرفته است. رشد 50 هزار درصدی سهام این کمپانی نسبت به روزهای اولیه تاسیس از جمله مواردی است که اشتهای هر سرمایه گذاری را برای شرکت در حوزه بازرگانی آن بیشتر و بیشتر می کند و بر اساس آمار منتشره در چند سال اخیر، کمپانی «Dell» در باز پرداخت سود به سهامداران و سرمایه گذارانش رتبه اول را در ایالات متحده داشته است و همه این موفقیت ها را مدیون فکر و نبوغ مدیر لایقی است که بارها به عنوان کارآفرین نمونه انتخاب شده است.

    علاوه بر فعالیت های تجاری، «Michael Dell» چندین موسسه خیریه و بشر دوستانه نیز بنا کرده است که در آنها به فعالیت های آموزشی، زیست محیطی، کمک به حل معضلات اجتماعی و... مشغول است. او همچنین به سبب نبوغ بالایش در شورای مشاورین علمی و تکنولوژی رئیس جمهور ایالات متحده و نیز به عنوان یکی از اعضای اتاق بازرگانی و همچنین شورای اقتصاد آمریکا به کار گرفته شده است.

  • فهرست و منابع مقاله کارآفرین صنعت کامپیوترهای خانگی ( مایکل دل )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت