طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی آرایشگاه زنانه

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: powerpoint - word کد فایل: 400003210
سال: نامشخص مقطع: خدماتی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی سایر موضوعات
قیمت قدیم:۴,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی آرایشگاه زنانه

    شناسنامه طرح
    مشخصات مجری ؛ مشخصات اعضای حقوقی ؛
    مجری:خانم مدیر عامل:-
    نوع مجوز:-سازمان فنی و حرفه ای رئیس هیات مدیره:-
    نوع طرح:آرایشگاه زنانه نائب رئیس هیات مدیره:-
    خدمات ؛ زمین و ساختمان ؛
    آرایش زنان مساحت زمین:50متر مربع
      سطح زیر بنا:50متر مربع
    تعداد کارکنان ؛ نحوه تامین مواد اولیه و میزان آن ؛
    جمع:3نفر به طور مستقیم از بازار
       
    هزینه های ثابت و متغیر ؛ تاسیسات و انرژی ؛
    هزینه های ثابت: توان برق:در حد متعارف
    هزینه های متغیر: نوع سوخت:گاز و برق
    کل هزینه های سالانه: میزان مصرف روزانه سوخت:در حد متعارف
       
    سرمایه گذاری طرح ؛ نحوه تامین منابع ؛
    سرمایه ثابت: سرمایه گذاری متقاضی:
    سرمایه در گردش: میزان تسهیلات مورد نیاز
    سرمایه کل:  
    شاخصهای مالی و اقتصادی طرح ؛ میزان اشتغال طرح ؛
    درصد نقطه فروش در نقطه سربسر: مستقیم:3 نفر
    آدرس محل اجرای طرح : استان خراسان رضوی-شهرستان مشهد
    تلفنهای ضروری تماس :
    هدف از اجراء طرح :
    تاسیس آرایشگاه زنانه

     

    بررسی فنی

    1-

    موضوع طرح احداث یک واحد آرایشگاه زنانه می باشدکه شرح خدمات آن به شرح زیر است:

    1-آرایش مو و صورت

    2-طراحی و اجرا مدل آرایش عروس

     

    2-شرح فرآیند

    انجام خواسته های مشتری اعم از کوتاه کردن مو و اجرا آرایش وارانه طرح ها قبل اجرا به مشتری طبق روش های مورد تایید

     

    3-مجوزات قانونی:

    مجوز مربوطه از سازمان فنی و حرفه ای اخذ گردیده است.

     

    4-معرفی و میزان ارئه خدمات:

     

    جدول میزان و قیمت خدمات(ماهیانه)
    شرح خدمات میزان عرضه قیمت واحد(ریال) قیمت کل(ریال)
    آرایش معمولی مو و صورت 35 60,000 2,100,000
    کوتاه کردن مو 40 20,000 800,000
    اصلاح صورت(برداشتن ابرو و بند انداختن) 15 20,000 300,000
    رنگ کردن مو 5 50,000 250,000
    آرایش عروس 2 800,000 1,600,000
    جمع کل فروش ماهیانه 5،050،000 ریال

     

    - میزان و نوع مواد اولیه:

     

    جدول مواد اولیه و مقدار مورد نیاز طی یک دوره یک ماهه
    شرح میزان مورد نیاز واحد سنجش قیمت واحد(ریال) قیمت کل(ریال)
    رنگ مو 5 عدد 40,000 200,000
    رژ لب 50 عدد 5,000 250,000
    مداد چشم 20 عدد 4,000 80,000
    ریمل 30 عدد 20,000 600,000
    رژ گونه 10 عدد 10,000 100,000
    سایه چشم 50 عدد 4,000 200,000
    کرم مرطوب کننده 10 عدد 5,000 50,000
    پنکیک 5 عدد 5,000 25,000
    برس 5 عدد 4,000 20,000
    جمع کل 1,525,000

     

    - معرفی و ویژگی های محل اجرای طرح:

    آدرس محل اجرای طرح:خراسان رضوی- شهرستان مشهد-

    جهت محل اجرای طرح، مکانی با مساحت 50 متر مربع پیش بینی گردیده است.

    موقعیت و ویژگی های محل اجرای طرح:

    با توجه به موقعیت مکانی محل اجرای طرح که در مرکز شهر و محلی پر جمعیت واقع گردیده است.

    7- میزان و تخصص نیروی انسانی مورد نیاز:

    تعداد کل نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای این طرح 4نفر می باشد.

     

    جدول پرداخت حقوق و دستمزد طی یک دوره ی ماهه
    سمت  تعداد حقوق ماهیانه(ریال ) حقوق سالیانه(ریال)  
    مجری و مدیریت طرح 1 نفر 8,400,000 40,800,000  
    آرایشگر حرفه ای 1 نفر 2,550,000 30,600,000  
    آرایشگر ساده 1 نفر 700,000 8,400,000  
    جمع کل حقوق ماهیانه 6,650,000
    جمع کل حقوق سالیانه 79,800,000

     

    لازم به ذکر است جهت پوشش میزان بیمه پرسنل میزان حقوق با ضریب 1،7محاسبه گردیده است.

    آرایشگرساده به طور پاره وقت در این واحد مشغول به کار می شود.

    بررسی اقتصادی و بازار

    بررسیهای اقتصادی طرح را می توان به:

    0بازاریابی

    0 شناخت ساختار بازار

    0 میزان عرضه و تقاضا

    0 رقابت و قیمت ها

    0 نحوه خرید ومواد اولیه

    0 نحوه توزیع و فروش محصول محدود نمود.

     

    برای این منظور ابتدا اطلاعات اولیه جمع آوری شده و سپس بررسیهای اصلی در رشته مورد بحث با توجه به شرایط اقتصادی محل، منطقه استان و یا در صورت لزوم در سطح ملی و بین المللی صورت می گیرد.

    1)مشتریان و بازارهای هدف طرح

    اندازه گیری تقاضای بازار به شناخت بازار نیاز دارد. بازار از نظر تخصصهای مختلف،متفاوت تعریف می شود0لیکن از نظر یک مدیر بازار یابی، بازار مجموعه تمام خریداران بالقوه و واقعی است که برای یک کالا یا خدمات وجود دارد. بنابر این اندازه یک بازار به تعداد خریدارانی بستگی دارد که ممکن است برای یک چیز خاص قابل عرضه در بازار وجود داشته باشد. کسانی که در بازار به دنبال چیزی هستند،عموما دارای سه نوع خصوصیت علاقه مندی، در آمد و دسترسی هستند.

     

    لذا در ابتدا باید تعداد مصرف کنندگانی را تخمین بزنیم که نسبت به استفاده از کالا / خدمات ما علاقه بالقوه ای از خود نشان می دهند. پس بازار بالقوه به مجموعه ای از مصرف کنندگان اطلاق می شود که نسبت به کالا یا خدمتی خاص یک نوع علاقه مندی نشان می دهند.

    اما تنها اظهار تمایل مصرف کننده برای تعیین بازار کافی به نظر نمی رسد. مصرف کنندگان بالقوه باید برای خرید کالا از توانایی مالی کافی نیز برخوردار باشند. از این رو اندازه بازار هر دو عامل علاقه مندی و سطح در آمد بستگی دارد.

    از سوی دیگر، اگر برای فروش برخی از کالا و خدمات به گروه های خاص، محدودیتهایی وجود داشته باشد، سایر افراد بدون محدودیت، بازار در دسترس واجد شرایط را تشکیل خواهد داد.

    حال در این مرحله یک شرکت، بازار در دسترس واجد شرایط یا قسمتهایی از آن را انتخاب می کند. در واقع بازار هدف، قسمتی از همین بازار در دسترس واجد شرایط است که شرکت برای فعالیت انتخاب می کند.

     

    پس از اینکه شرکت تولیدات خود را به این بازار عرضه کرد، آن تعداد مصرف کنندگانی که محصولات را خریداری کرده اند، بازار تسخیر شده شرکت را شامل می شوند.

     

    اگر شرکتی از وضعیت فروش فعلی خود رضایت نداشته باشد، می تواند به اقدامات چندی دست بزند. شرکت می تواند در صد بیشتری از خریداران بازار هدف را به طرف خود جذب کند، یا خریداران بالقوه ای را با شرایطی نسبتا پایین تر هدف قرار دهد، یا فعالیت خود را به بازارهای در دسترس دیگری گسترش دهد و یا با پایین آوردن قیمت فروش اندازه بازار در دسترس را توسعه دهد و سر انجام قادر است با افزایش تبلیغات مصرف کنندگان بی علاقه را به مصرف کنندگان علاقه مند تبدیل کند که در این صورت شرکت بازار بالقوه را توسعه بخشیده است.

     

    1-  مشتریان  و بازارهای هدف:

    مشتریان طرح با توجه به نوع خدمات قابل ارائه به چند گروه عمده به شرح زیر تقسیم می گردند:

    1-  کلیه بانوان که به صورت دوره ای نیاز به اصلاح دارند.

    2-  تازه عروسان

    2- نحوه فروش خدمات:

    نحوه ارائه خدمات به صورت مستقیم بوده

    مراجعه مشتری به محل اجراء طرح

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی آرایشگاه زنانه

    فهرست:

    شناسنامه طرح.................................................................................................................................................

     

    بخش اول- مشخصات و سوابق متقاضی:

     

    مشخصات متقاضی..........................................................................................................................................

    سوابق علمی و عملی.......................................................................................................................................

     

    بخش دوم- بررسی فنی:

     

    1- کلیات و معرفی طرح.................................................................................................................................

    2- شرح فر آیند...............................................................................................................................................

    3- مجوزات قانونی..........................................................................................................................................

    4- معرفی محصولات/ خدمات........................................................................................................................

    5- معرفی و ویژگی های محصولات................................................................................................................

    6- میزان و آمار تولید/ خدمات........................................................................................................................

    7- میزان و نوع مواد اولیه................................................................................................................................

    8- معرفی و ویژگی های محل اجرای طرح......................................................................................................

    9- میزان وتخصص نیروی انسانی مورد نیاز.....................................................................................................

    10- فهرست ماشین آلات و تجهیزات..............................................................................................................

    11- تاسیسات وانرژی......................................................................................................................................

    12- برنامه زمانبندی اجرای طرح.....................................................................................................................

     

    بخش سوم- بررسی اقتصادی بازار:

     

    1- مشتریان و بازارهای هدف...........................................................................................................................

    2- نحوه توزیع و فروش محصولات/ خدمات..................................................................................................

    3- میزان عرضه و تقاضا/ سهم بازار................................................................................................................

    4- قیمت فروش.............................................................................................................................................

    5- نحوه خرید مواد اولیه................................................................................................................................

    6- بررسی بازار..............................................................................................................................................

     

    بخش چهارم- بررسی مالی:

     

    1- سرمایه گذاری ثابت طرح...........................................................................................................................

    2- هزینه های جاری.......................................................................................................................................

    3- هزینه های ثابت و متغیر.............................................................................................................................

    4- سرمایه در گردش.......................................................................................................................................

    5- هزینه استهلاک و تعمیر و نگهداری.............................................................................................................

    6- سرمایه گذاری کل......................................................................................................................................

    7- نحوه تامین منابع مالی.................................................................................................................................

    8- پیش بینی سود و زیان.................................................................................................................................

     

    بخش پنجم- شاخصهای مالی:

     

    1- در صد فروش در نققطه سر بسر.................................................................................................................

    2- نرخ بازگشت سرمایه..................................................................................................................................

    3- دوره بازگشت سرمایه................................................................................................................................

     

    بخش ششم- مستندات:

     

    1-مستندات جدول...........................................................................................................................................

    2- مدارک شناسامه ای مجری/ مجریان طرح....................................................................................................

    3- معرفی نامه دانشگاه.....................................................................................................................................

    4- مدارک تحصیلی مجری/ مجریان طرح........................................................................................................

    5- مدارک ثبتی محل اجرای طرح....................................................................................................................

    6- پیش فاکتور ماشین آلات / تجهیزات و ادوات............................................................................................

    7- پیش فاکتور های مقایسه ای.......................................................................................................................

    8- کاتالوگ خدمات........................................................................................................................................

    9- مراجع و مدارک دیگر (سایر...)..................................................................................................................

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت