طرح توجیهی سفره عقد

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 400003149
سال: قبل از 1390 مقطع: خدماتی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع دستی-هنر
قیمت قدیم:۴,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی سفره عقد

    1 توصیف پرنده

    2 امکان سنجی

    3 جدول تجهیزات

    4 اقد مجوز و مسائل قانونی

    5 جدول مواد مصرفی

    6 برآورد نیروی انسانی

    7 سؤالات انفرادی

    8 محاسبه

    9 گزارش بازدید

    10 محل تاسیس     

    پیشگفتار

    با توجه به سنتهای دیرینه مردم ایران انداختن سفره عقد از زمانهی بسیار قدیم در ایران مرسوم بوده ، البته در زمانهای قدیم با وسایل اندک و مختصر سفره عقد را تزئین می کردند ولی بعد از آن یعنی در زمان قبل انقلاب کمی پیشرفته و شیکتر تزئین نموده به طور مثال در زمان خیلی قدیم گردو ، فندق ، بادام نبات ، تخم مرغ و … را فقط در یک ظرف قرار می دادند و در کنار سفره می گذاشتند و آیینه و شمعدان را هم در طرف دیگر سفره قرار می دادند ولی کم کم که سلیقه ها زیباتر و بهتر شد این وسایل را بر روی مجسمه ها و جام ها و غیره تزئین نمودند . با توه به نظر مردم هر کدام از این وسایل تنها برای تزئین گذاشته نمی شوند بلکه برای : مثلا گردو ، بادام ، فندق و….. را برای برکت زندگی زوجین و نبات و قند را برای شیرینی زندگی و تخم مرغ و سپند را برای اینکه چشم نخورند می گذارند ، سفره عقد وسایل زیادی لازم دارد که شماری از آن را در اینجا می نویسیم مثل نبات . گردو ، فندق ، میوه ، تخم مرغ ، بادام ، آب ، گل ، سکه ، نان ، ……..

    دلایل انتخاب این پروژه : به نظر ما تزئین سفره عقد یک کار شاد و زیبایی است که احتیاج به سلیقه و ابتکار دارد که ما هم این سلیقه و ابتکار را در خود دیدیم و این پروژه را انتخاب کردیم که شاید در آینده شغل خود را تزئین کار انتخاب کنیم و به تزئین سفره عقد مشغول شویم همچنین در این کار ، با مردم و سلیقه های مختلف آشنا می شویم و همچنین به خاطر جذابیت این کار که دارد ، ما این پروژه را انتخاب کردیم .

    توصیف پروژه

    تزئین سفره عقد یک کار جذاب است که همه مردم دیدگاه خوبی از آن برداشت می کنند این برداشت به این دلیل است که مردم زیبایی را دوست دارند و عاشق وسایل تزئینی هستند البته این نظریه بیشتر در مورد خانم ها است تا آقایان ، خانم ها 70 درصد و آقایان 30 درصد به این کار علاقه نشان می دهند حالا اگر ما خواسته باشیم که نظر کل مردم را به این کار جلب کنیم باید کار خوبی را به جامعه ارائه بدهیم که بهتر است تزئین آن با انواع سلیقه جور در آید و همه آن را بپسندند ، البته این کار به سرمایه زیادی هم احتیاج دارد اگر سرمایه زیاد باشد ما می توانیم مزونهای مختلفی را تهیه کنیم و به کار گیریم و مشتری بیشتری را جلب کنیم ، از مهمترین اینها داشتن محل کار با وسعت زیاد از اهمیت بیشتری برخوردار است اگر محل کار ما یک جای بزرگ باشد که این جا بهتر است در یک بورس باشد می توانیم مزونهای مختلفی را تهیه کنیم و در این مکان قرار دهیم و حتی می توانیم نمونه ای از سفره عقد را تزئین نموده تا مردم بیشتر با سلیقه ما آشنا شوند .

    مکان سنجی

    ( شرایط فرهنگی ) :

    یک فروشنده وقتی در کار خود مؤفق است که اولا سابقه کار و سلیقه تزئین داشته باشد تا با مشتری خود بتواند رابطه اجتماعی خوبی برقرار کند این کار باعث می شود که مشتری بیشتر جذب شود البته در بعضی مواقع هم سطح تحصیلات و اخلاق هم تا حدودی مهم است که چگونه بتوان با هر نوع مشتری رابطه برقرار کرد

    ( شرایط جغرافیایی )

    برای اینکه مردم بتوانند از این کار استقبال بیشتری به عمل آورند باید این کار در داخل یک بورس باشد چون مردم بیشتر برای خرید به این مکان ها مراجعه می کنند همچنین اگر خواسته باشیم که کارمان رونق پیدا کند باید یک مغازه ای که در معرض دید عموم است باشد و در آن از رنگهاو سنگهای  شاد و جذاب استفاده شود و دکوراسیون آن طوری باشد که نظر همگی را جلب کند

    ( نیاز سنجی )

    این کار بستگی به وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم دارد ، هر چه سطح اجتماعی و اقتصادی مردم بیشتر باشد از این کار استقبال بیشتری می شود البته بدین منظور نیست که فردی درآمدهای کمتری دارد به هیچ وجه از این کار استقبال نکند به طور محدود این افراد از این کار استفاده می کنند به طوری که نیازهایشان اجازه بدهد ، گاهی همین افراد هستند که درآمدشان اجازه این سفارشات را نمی دهد ولی تزئیناتی را سفارش می دهند که بیشتر از حد توانشان است ، و این به دلیل چشم و هم چشمی است که این افراد نسبت به دیگران دارند و حاضرند که هزینه زیادی را تحمل کنند .

    اخذ مجوز و مسائل قانونی

    کسانی که خواسته باشند برای خود مغازه ای اجاره و یا خرید کنند و شروع به کار کنند احتیاج به بیمه مجوز کار و دادن مالیات سالانه دارند ، که مجوز را از اتحادیه مربوط به تزئین سفره عقد گرفته که واقع در خیابان سناباد است .

    بیمه ، بیمه خاصی برای فروشندگان و کارکنان در نظر گرفته نمی شود مگر اینکه خواسته باشند مغازه و وسایل آن را بیمه کنند که باید از بیمه حوادث استفاده کنند .

    مالیات ، بسته به وسعت مغازه دارد و مهم است که هر چه مغازه بزرگتر باشد مالیات نیز بیشتر است و همچنین به مکان مغازه هم بستگی دارد مثلا اگر مغازه در آخر پاساژ باشد و زیاد در دید نباشد مالیات کمتری گرفته می شود ولی اگر اول پاساژ و مورد دید باشد مالیات نیز بیشتر است .

    جمهوری اسلامی

    کمیسیون نظارت شهر مشهد

    اتحادیه صنعت

    محل عکس

    تولیدی

    خدمات فنی                                                     شماره مسلسل

    توزیعی                                                          کد استان

    خدماتی                                                          کد شهر

    به موجب آیین نامه اجرایی تبصره ماده 110 قانون برنامه دوم توسعه

    اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به آقای / خانم …………………………………..  نام نام خانوادگی …………………………….

    نام پدر …………………………… شماره شناسنامه ………………………………..

    تاریخ تولد ………………………….. صادره از ……………………………………….

    اجازه داده می شود که اتحادیه صنفی …………………………………………….

    در رسته ………………………….. واقع در ……………………………… در پلاک ………..

    دایر نماید.

     

    ردیف نام مواد مقدار قیمت
    1 تخم مرغ پلاستیکی کوچک  50 عدد 10000
    2 گردو  2 کیلو 30000
    3 فندق 2 کیلو 20000
    4 بادام  2کیلو 24000
    5 نبات  1کیلو 6000
    6 عسل  250 گرم 5000
    7 انواع گل  50 شاخه 150000
    8 میوه جات  هر کدام 1 کیلو 100000
    9 سبزیجات  هر کدام نیم کیلو 50000
    10 اکریل  5 بسته 30000
    11 میز نامزدی  1 عدد 700000 100000
    12 آئینه و شمعدان  1 عدد 600000 1700000

     

    جدول هزینه برای دو ماه 

     

    ردیف

    شرح هزینه

    مبلغ هزینه

    1

    هزینه اجاره

    280

    2

    هزینه آب برق گاز تلفن

    20

    3

    هزینه پیش بینی نشده

    15

    4

    هزینه آگهی

    10

    5

    هزینه استهلاک

    70

    جمع کل                                       575

     

     

     

     

    ( برآورد نیروی انسانی )

     

    در این کار فقط به یک فروشنده و تزئین کار نیاز است و افرادی هم که برای فروشندگی در این کار استخدام می شوند احتیاج به مدرک ندارند ، ولی ساعت کاری آنان از ساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر و ساعت 4 تا 8 شب است و اگر فروشنده یک روز سر کار نرود به غیر از روز جمعه از مزد او نیز کم می شود .

    در این کار نیز به نیروی کاری زیادی احتیاج نیست ابتدا اگر مزون زیاد باشد تعداد افرادهم باید زیاد باشد که این افراد شامل : 1 تزئین کار 2 فروشنده

    3 خریدار وسایل مورد نظر که زیاد این کار برای یک فرد مهم نیست چون خود فروشنده هم می تواند این کار را انجام دهد .

    حال در اینجا به شرح وظایف هر یک از آنان می پردازیم .

    تزئین کار : فردی که فقط تزئین کار است باید فردی خوش سلیقه ، با حوصله و دقیق باشد و تا جای ممکن از ابتکارات خود استفاده کند این فرد در زمانی لازم است که مشتری سفارش تزئین سفره داده باشد و تزئین کار به محل کار خود می رود و کار خود را شروع می کند ، اگر به تزئین کار مقداری پول بدهند  به عنوان پاداش آن پولی که تزئین کار گرفته هیچ ربطی به حقوق او ندارد .

    فروشنده : یک فروشنده زمانی از کار خود راضی می شود که با مشتری خود بتواند کنار آید پس او باید با حوصله و صبر داشته باشد تا بتواند مشتری را قانع کند و وقتی که مشتری به ترد او می آید با از کارهای تزئینی خود تعریف کند تا بتواند نظر مشتری را جلب کند .

    خریدار وسایل : وظیفه اصلی این فرد فقط خرید وسایل مورد نیاز است که این کار را معمولا یک فروشنده می تواند انجام دهد ، حال یک خریدار باید با انواع جنس ها و

    قیمت ها آشنایی داشته باشد تا بتواند وسایل خوبی را بخرد . 

  • فهرست و منابع طرح توجیهی سفره عقد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت