پروژه کارآفرینی احداث مرغداری گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه در شهرستان ورامین

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 400003093
سال: قبل از 1390 مقطع: کشاورزی و دامپروری دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی شیلات-دامداری-دامپروری- طیور
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی احداث مرغداری گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه در شهرستان ورامین

    طرح کار آفرینی

    - خلاصه طرح :

     

    احداث و ایجاد مرغداری گوشتی ده هزار قطعه ای در زمین استیجاری که مدت زمان اجاره حداقل 10 سال می باشد. مدت زمان اجرائی طرح تا زمان بهره برداری حداکثر به مدت یکسال می باشد و از ابتدای سال دوم بهره برداری از طرح آغاز می شود. و در طول چهار سال و با احتساب یکسال اول که به عنوان تنفس در نظر گرفته می شود متقاضی می تواند ظرف مدت

    5 سال وام اعطائی را به طور کامل پرداخت نماید.

     

    2-  مقدمه :

    به موجب مطالبات و پژوهش های کارشناسی کارشناسان بخش تولید از نهاده های خارجی و داخلی استخراج این طرح به شرح زیر می باشد:

    از بین طرحهای خدماتی، تولیدی و خدماتی- تولیدی و …، طرح های تولیدی از ریسک پذیری بسیار بیشتری برخوردار هستند. در ضمن میزان سود یا بازگشت سرمایه طرحهای تولیدی با توجه به میزان سرمایه اولیه در کوتاه مدت نسبت به طرحهای خدماتی بسیار ناچیز است. ولی بازگشت سرمایه و سود آن در طرحهای تولیدی در درازمدت قابل مقایسه با طرحهای خدماتی می باشد. از طرف دیگر در اکثر طرحهای تولیدی حداقل سرمایه اولیه لازم جهت شروع و راه اندازی طرحها بسیار سنگین می باشد. با توجه به دلایل ذکر شده شروع اکثر طرحهای تولیدی مخصوصاً در بخش کشاورزی که به خاطر عوامل مختلف مانند آفتها و بیماریها و حوادث و بلایای طبیعی ریسک پذیری بالاتری نسبت به سایر طرحهای تولیدی صنعتی دارند، برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بسیار مشکل است. هر چند در حال حاضر با حمایت بانک کشاورزی تسهیلات بسیار مناسبی برای شروع چنین طرحهای کشاورزی به فارغ التحصیلان پرداخت می گردد، ولی با توجه به دلایل ذکر شده در ابتدای بحث به نظر می رسد که راهکارهایی جهت به ثمر رسیدن تسهیلات اعطائی باید جستجو گردد.

    در این راستا مطالعاتی جامع همراه با آزمایش عملی نتایج حاصله از مطالعات توسط متقاضی در مورد مرغداری گوشتی صورت گرفته است. در مورد مرغداری گوشتی از نظر جواز به طور کامل اشباع شده است، ولی میزان مرغ گوشتی تولید شده بسیار کمتر از ظرفیت جواز صادر شده است. زیرا اکثر مرغداری های بزرگ در مناطق آلوده قرار داشته و به علت عدم چاره جوئی صاحبین مرغداریها برای کنار آمدن با شرایط ایجاد شده، این مرغداریها یا خالی مانده اند و یا برای مصارف به غیر از مرغداری به کار می روند. و در نهایت اگر خیلی خوشبین باشیم مرغداری توسط صاحبان آن برای چند دوره اجاره داده می شود. پس میزان تولید از میزان پتانسیل به مراتب کمتر است.

    در مورد مرغداری گوشتی بخش اعظم سرمایه اولیه موردنیاز به ساخت مرغداری و مهمترین قسمت آن خرید زمین موردنیاز مرغداری اختصاص می یابد. برای کاهش این سرمایه موردنیاز می توان به جای خرید زمین، از زمینهای استیجاری به مدت زمان حداقل دوره بازپرداخت و برگردانده شدن سرمایه استفاده کرد. همچنین به جای ساخت سالنهای سوله ای شکل و بسیار مقاوم می توان از سالنهای ضربی با به کار بردن مصالح کمتر استفاده کرد. تا اولاً میزان سرمایه اولیه موردنیاز به شدت کاهش یابد. و ثانیاً در طول مدت طول عمر ساختمان های احداث شده وضعیت مالی متقاضی به حدی بهبود خواهد یافت که هم به خرید زمین و هم به ساخت سالنهای جدید با تکنولوژی روز مبادرت خواهد کرد و ساختمانهای قدیمی به عنوان انبار و تاسیسات جانبی مرغداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    - سرمایه گذاری :

    الف) سرمایه گذاری ثابت:

     

    ردیف شرح هزینه کل (ریال)
    1- ساختمان #######
    2- اثاثیه و تجهیزات و تأسیسات #######
    3- زمین #######
    4- هزینه های پیش بینی شده #######
    جمع #######

     

    ب) سرمایه گذاری جاری:

    نیروی انسانی :

    نیروی انسانی موردنیاز طرح به دو بخش تقسیم می گردد:

    بخش اول در مدت زمان ساخت تاسیسات و ساختمان موردنظر به کار گرفته می شود که هزینه‌ حقوق ومزایای آنها در قسمت هزینه ساختمان بخش سرمایه‌گذاری ثابت آورده شده است.

    بخش دوم شامل نیروی انسانی است که بعد از بهره برداری طرح و در طول اجرای آن موردنیاز است که هزینه حقوق و مزایای این بخش در جدول زیر به عنوان بخشی از هزینه های در گردش یا جاری طرح در نظر گرفته شده اند.

     

             
    ردیف شرح تعداد میزان حقوق ماهیانه (ریال) میزان حقوق سالیانه (ریال)
    1 کارگر مرغداری 2 1,800,000*2 21,600,000*2
    2 دامپزشک 1 1,000,000*1 12,000,000*1
    3 سرکارگر 1 2,100,000*1 25,200,000*1
    جمع ###### ######

     

    هزینه های تعمیرات و نگهداری :

    در طول دوره معادل 8,000,000 میلیون ریال می باشد.

    هزینه استهلاک:

     محاسبه هزینه استهلاک:

    366,000,000

    5 * 5

      سرمایه گذاری ثابت

    مدت استهلاک * تعداد دوره در یکسال

    = استهلاک در طول هر دوره   

    کل سرمایه گذاری ثابت 36,600,000 ریال می باشد. با در نظر گرفتن یکسال تنفس و چهار سال به منظور بازپرداخت و برگرداندن سرمایه، مدت زمان لازم جهت استهلاک 5 سال خواهد شد. لذا میزان استهلاک طبق محاسبه زیر، چهارده میلیون وششصد و چهل هزار ریال در طول هر دوره می باشد.

    (تصاویر و نمودار در فایل اصلی موجود است)                              

    مواد اولیه مصرفی یا هر نوع هزینه دیگر جاری:

    مواد اولیه موردنیاز در طول هر دوره معادل 91,282,000 ریال و در طول یکسال معادل 456,410,000 ریال می باشد. ولی در سرمایه اولیه هزینه مواد اولیه در طول یک دوره موردنیاز است.

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی احداث مرغداری گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه در شهرستان ورامین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت