تحقیق مقاله مقایسه نقاشی های هانری ماتیس با کنده کاری های رقص آئینی

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 2639
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی معماری
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مقایسه نقاشی های هانری ماتیس با کنده کاری های رقص آئینی

    ترکیب مجموعه ای از عناصر مختلف و غالباً نامتجانس و ناهماهنگ بوده در این هنگام پاریس به آثار هنرمندان پیشین روی آورده بود. ماتیس در این هنگام طرفداری شده آموزشی انقلابی بود که بسیار متداول از شیوه آموزشی انقلابی بود که بسیار متداول از شیوه آموزش هنر متداول در آن زمان بود او می خواست دانشجویان را از نقلید محض به سبک نقاشی پیشین منصرف کند. مخالف با تقلید بعدها از مشخصات ویژه فوویسم شد.

    ماتیس و دوستانش از جمله پیکاسو ابداع کننده سبک به نام وحشی (حیوان وحشی) در نقاشی بودن استفاده از رنگهای خیلی روشن و خیلی تیره زننده و تیز استفاده پرشور و غیر واقعی و زمخت از رنگ تابلوهای که کشیده سرانجام به انجام رسید که در نمایش شاهی در سال 1905 در سالن پاییز در پاریش به نمایش گذاشته شده بود توسط یکی از منتقدان فرانسوی به نام (لویی و گسل) به وی لقب حیوان وحشی fauves  یا جانور وحشی (ی ی ) را بدهد تنها چیزی که توسط انقلابیون چون ماتیس و تاگوت کمی در هم ریخته است نظم خاصی در قلمرو امور ممکن و قابل حصور است.

    ولی چیزی که در مورد ماتیس بسی دچار تأسف است این است که تابلوهای ماتیس برای مردم یا حداقل مردم عوام مفهوم نبود – از جمله بالا می توان پی برد که رواج نقاشی های ماتیس خیلی بالاتر از درک مردم یا مردم عوام آن هنرمند بزرگ هانری ماتیس در سال 1869 در فرانسه و در جنوب پاریس و در یکی از محلات متوسط یکی از ایالات کوچک به دنیا آمد. او در ابتدا مانند بسیاری از هنرمندان مورد توجه قرار نگرفت و او مانند بسیار از نقاشان زمان خود متحمل سختی های و معضلات زیاد در آن دوره برای نقاشان وجود داشت.

    از جمله می توان به این نکته اشاره داشت که تا سالها که مردم آثار ماتیس را قبول نداشتند و یا رنسانس ونگرنگ در طول زندگی فقط یک ثرحور را به فروش رساند یا اینکه مدرسه هنرهای زیبای پاریس حاضر شود سزار نقاشی برجسته سبک امپرسیونیست را در فرانسه بپذیرد یا پیکاسو در اوایل کار خود با سوزاندن بعضی طرح هایش خود را کلام می کرد. در دوران جوانی یا کمی پیش تر از دوران نوجوانی به پیشواند پدر نقاشی را آغاز کرد وپدرش را می تواند پیشواند او در نقاشی دانست و او قدم در این راه نهاد.

    نخستین نمایشگاه تابلوهای نقاشی ماتیس در سال 1951 میلاد و در زمان حیاتش در ژاپن برگزار شده بود که هزاران هزار پهن را علی رغم آنکه آشنایی چندانی با آن هنرمند نداشت به خود جلب کرده بود.

    تنها چیزی که توسط انقلابیون چون ماتیس و تاکوت کمی در هم ریخته شود نظم خاص در قلمروی امور ممکن و قابل حصول است اگر چه فوویسم مدت مدیدی به عنوان نخستین سبک پیشرو که از تاکتیکهای مرسوم نقاشی فاصله گرفته شناخته شده است اما باید به خاطر داشت که خود فویسیم دوره و حتی چند دوره بعد بوده و یا می توان گفت نگاه مردم به این نقاشی ها بدون دقت بوده و صرفاً بر اساس اعتقاد یا اطمینان به نقاشی و ربوده است و یا تحت تأثیر نام او به این نقاشی ها نگاه می کردند که نتیجه آن نگاهی سطحی در طول چند سال به این نقاشی بوده است.

    و از لحاظ سبک و تکنیک در هنر بی نظیر بود و شهر جهانی شود و سرانجام در سال 1954 میلادی و در حالی که فرانسه برای تجزیه مجمع الجزایر خود به آشوب کشیده شده بود درگذشت.

    پیکره یادبود هنری ماتریس در سال 1958 توسط ژانت از برنز به بلندی cm 57 ساخته شده و در موزه هنرمندان نیویورک نگه داری می شود و می توان گفت این پایان کار یک عمر خلاقیت و هنرها نور در هنر نقاشی و انقلاب نوین بود. این پیکره و مجموعه آثار باقی مانده از این هنرمندان را می توان بازمانده ای از این انقلاب دانست.

     

    ویژگی های نقاشی ماتیس:

    او در سال اولیه کارش از رنگ های تیره استفاده می کرد رویای او با سبک امپریونیسم باعث تسریع رشد هنریش شد و پیشگام سبک امپریونیسم بود. از ویژگی های کار این نقاش به نشاط و او شادابی و طراوات نهفته در یک روز بهاری به شیوه خاص خودش اشاره کرد.

    او اعتقاد داشت اصل رنگ باید در خدمت هرچه بهتر به بیان هنری داشت به همراه پیکاسو اسلوب پرداز رنگ کار می کرد. سازش کار خاص در نقاشی ادراک جهان مشمول (بشر) طبیعی متعهد نبود.

    از ویژگی های دیگر

    استفاده از طرح های سنتی وجود تخیل و رویایی شیرین و نوعی مدرن زدگی در نقاشی های او به وفور یافت می شود.

    استفاده از رنگ های روشن یا خیلی روشن و تیره و زننده و تیز و زمخت شود غیر واقعی به تابلوهایش بخشیده . او در جواب منتقدانش می گوید تفکر من بازتاب از انفعالات بازتابیده به یک چهره و یا آشکار شدن توسط حرکات و اشارت شدید است.

     

    ویژگی رقص آئینی:

    تضاد رنگ وجود رنگهای کرم و آرام در آن برخلاف کار ماتریس

    استفاده از نقش قدیمی که اکثر مربوط به مصر باستان است.

    نوعی بیرون گرایی و تضاد معنایی در آنها.

    نوع متویان یا نوع ابزار مورد استفاده شده

    حد آن متضاد و مخالف کار ماتریس بوده.

    از لحاظ مفهومی هم کاملاً متضاد با کار هانرر و مربوط به گذشته و اعمال آنها در گذشته بود.

    غیر واقعی بودن و حالت عاشقانه آنها

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مقایسه نقاشی های هانری ماتیس با کنده کاری های رقص آئینی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت