تحقیق مقاله بهترین طراحی فضای سبز آمریکا در سال 2003

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 2492
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی معماری
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بهترین طراحی فضای سبز آمریکا در سال 2003

    مطالبی که در زیر می خوانید؛

    فعالیتهای موسسات معروف طراحی فضای سبز در آمریکا می باشد

    که موفق به در یافت جایزه ASLA 2003 گردیده اند.

    طرح اول متعلق به موسسه ای بنام SWA می باشد که در پی اقدامات خود در زیباسازی محیط کار

    در یکی از نقاط دور افتاده ایالت تگزاس، موفق به کسب

    جایزه بهترین معماری فضای سبز در سال 2003 شده است.

    طراحی شرکت سهامی وست لیک (West lake) در محوطه سازی و فضای سبز برگرفته از مزارع ایالت تگزاس می باشد. این شرکت با وسعت 650000 فوت مربع زیربنا و پارکینگی با ظرفیت 2700 خودرو، به همراه جنگل، چمنزار و دریاچه های کوچک در نزدیکی سولانا، بین دالاس و فورت ورث قرار دارد. این منطقه دارای مزارع فعال و دو دریاچه، چمنزاری با گلهای وحشی و زمینی با تپه زارهای کوچک می باشد. اینجا اولین سرزمینی بود که در پیشرفت سریع بزرگراه 114 در شهر وست لیک تحت تاثیر قرار گرفت و مزارع آن تحت فشار گسترش شهری آسیب دیدند.

    طی توافقات وهمکاریهای نزدیکی که بین موسسه طراحی SWA و نماینده خریداران پدید آمد؛ این موسسه تاکید کرد که محوطه سازی این ناحیه باید از مدل خانه های روستایی تبعیت کند وشامل ساختمان، جاده و پارکینگ در دل طبیعت بکر و فضای بومی باشد. خودروها باید در پارکینگهای پنج طبقه نگهداری شوند تا از این راه درختان حفظ گردند و انعطاف لازم برای بوجود آوردن سبزه و چمنزار در خاک بدست آید. برای جداسازی پارکینگ خودروها از ساختمان اداری، طراحان آندو را دور از هم قرار دادند وبا یک راهرو سرپوشیده (بعنوان سایه بان) آنها را به هم متصل نمودند. گذر از این راهرو همانند سفری از درون گلها، چمنزارها و درختان این ایالت است.

    بدلیل تقاضای خریدار، چمنها و گیاهان بومی موجود در این محوطه، تداعی کننده مرغزارهای شمال تگزاس می باشد. فضای عمومی خارجی متشکل از قلوه سنگ، آبهای چشمه مانند و شمه ای از گیاهان سرزمینهای خشک همچون کاکتوس است. کاربرد ماسه سنگ تگزاس، فولاد وشیشه در ساخت محوطه و ساختمان، صحنه ای را بوجود آورده است که در هم آوایی کامل با رنگ و بافت ظریف منطقه است. خیابانها باریک و بدون جدول ساخته شده اند تا یادآور جاده های ایالت باشند و آب را به فضای سبز اطراف خود بازگردانند. چراغهای کنار خیابان بجای پایه بر روی درختان نصب شده اند و از بکار بردن اشیای فلزی تا حد امکان کاسته شده است. هر یک از اجزاء این طراحی به حفاظت از درختان و گیاهان موجود در این ناحیه تا سر حد امکان کمک می کنند و در بازسازی آب بند، تشکیل مجدد دریاچه ها، لایروبی و بازگرداندن ساکنین اطراف به این محل نقش بسزایی را بازی می کنند. در کنار تمام اینها، حدود 1000 اصله درخت نیز برای نسل آینده جنگل کاشته شده است.

     

    * * * * * * * * * * * *

     

    باغ درختان بلوطی که کاملا رشد یافته اند؛ اطراف راهروی مسقفی که پارکینگ را به ساختمان اداری پیوند می زند؛ جلوه خاصی دارد. گذر از این راهرو همانند سفری از میان دشت پر از گل و سبزه و درخت است.

     

    * * * * * * * * * * * *

     

    با استفاده از جنگل، چمنزار و دریاچه؛ این مکان بگونه ای طراحی شده است که نمادی از خصوصیات یک مزرعه روستایی بوجود آید. این موفقیت با چیدن 650000 فوت مربع ساختمان اداری ویک پارکینگ با 2700 خودرو ظرفیت در کنار جنگل، چمنزار و دریاچه ها به دست آمده است.

     

    * * * * * * * * * * * *

     

     

    ماسه سنگ، ماده غالب تشکیل دهنده ساختمان و سواحل آبی پیرامون راهرو اصلی است. چنین ترکیبی، این تصور را در ذهن بیننده بوجود می آورد که ساختمان و دریاچه هر دو بخشی از ماسه سنگهای محیط  اطراف می باشند.

     

    * * * * * * * * * * * *

     

     

    رودی که وظیفه زه کشی محوطه را برعهده دارد؛ لذت بصری ناظرین را نیز فراهم می آورد. زیر ساخت رودخانه متشکل از قلوه سنگهایی است که بر روی تورهای فلزی در سراسر رود قرار گرفته اند و هنگامی که آب از آنها می گذرد؛ کف می کند و حباب بوجود می آورد وبصورت موجهای کوچک لغزان سطح رود را می پوشانند و بگونه ای تداعی گر چشمه های جوشان محلی است.

     

    * * * * * * * * * * * *

     

    مرغزاری که ساختمان اصلی را باگلهای وحشی در آغوش گرفته است؛ از خاک همین محل پوشیده شده است و در خود فضای سبزی را پرورانیده است که نمایانگر پیشرفت طبیعی دنیای بیرون خود در آینده است.   

     

    * * * * * * * * * * * *

     

    گیاهان "چند سال زی" آمیخته با چمنهای سرسبز، نمونه ای از گلهای وحشی محبوب تگزاس را در برابر چشمهایمان به تصویر می کشند.

     

    * * * * * * * * * * * *

    پانزده نوع چمن مختلف، شامل چمنهای بومی و تزئینی، فضای سبز طبیعی را به فضای مصنوعی ساخته انسان پیوند زده اند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بهترین طراحی فضای سبز آمریکا در سال 2003

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت