تحقیق مقاله تاریخچه کشتی در جهان

تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: word کد فایل: 2259
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله تربیت بدنی
قیمت قدیم:۵,۷۰۰ تومان
قیمت: ۳,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: کشتی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاریخچه کشتی در جهان

    بسیاری از  کتیبه هایی که از روزگاران قدیم و حدود پنج هزار سال پیش به جایی مانده ثابت می کند که کشتی در میان مصریان و اشوریان  رواج  بسیار داشته  است . در کتیبه هایی ک در دهکده   بنی حسن ، در کنار رود نیل ، از دوران مصر باستان  به دست آمده صدها  نقاشی  از حالات  مختلف کشتی  گرفتن  دیده می شود ، و هر تصویر بیانگر اجرای  یک فن خاص کشتی است . در سال 1938 میلادی ، در ویرانه های معبد « کیا فاجه»  ( در بین النهرین ، نزدیک  بغداد ) در لوح سنگی و برنزی بدست آمد که بر روی آن شکلهای برجسته ای از مبارزه کشتی گیران دیده می شود  ، این لوح ها  متعلق به سومریان  در سه هزار سال پیش از میلاد است .

    کشتی در یونان :  از بین النهرین و مصر ، فنون کشتی به مناطق دور و نزدیک آسیا و روم و یونان راه پیدا کرد و در هر جا گسترش و تکامل بیشتری یافت . مربیان  کشتی در یونان باستان  ، مراحل اجرای هر فن کشتی را به صورت  چند نقاشی در حالات مختلف بر روی صفحات کاغذ پاپیروس یا پوست نقاشی می کردند و به کمک انهاشاگردان  خود را تعلیم می دادند .

    با رواج کشتی  در یونان ، مسابقات  مربوط  به آن نیز از سال 704 قبل از میلاد به مواد پنجگانه بازیهای المپیک باستان  افزوده شد . کشتی گیران  یونانی  ، بدن خود را با روغن  زیتون  چرب می کردند تا به آسانی  به جنگ حریف  نیفتند  و هنگام گیر افتادن همچون ماهی رها شوند و اگر کشتی گیری  زمین خورد ذرات خاک به بدن  او چسبیده و همین نشانه و مدرکی محکم بر شکست او باشد .

    « قوانین اولیه   کشتی در یونان  باستان  ، چنین بود که  هرکسی سه بار زمین بخورد مغلوب به حساب آید » ولی در بیشتر کشتیهای باستانی رسم بر این بود که اگر ، هر قسمت از بدن ( بجز کف پاها ) با زمین تماس پیدا کند ، ان کشتی گیر با زنده اعلام شود . از مشهورترین کشتی‌گیران یونان  در قرن ششم یونان در قرن ششم پیش از میلاد پهلوانی به نام « میلو » از اهالی «کروتون » بود . « میلو » در شش دوره پیاپی بازیهای المپیک به مقام قهرمانی رسید . و در 32 مسابقه بزرگ ، حریفان  خود را شکست داد و پر آوازه ترین کشتی گیر دوران خود بود .

    در یونان باستان ، نوعی مسابقه به نام « پانکرانیوم » به معنی باتمام قدرت ، متداول بود  که ترکیبی از کشتی و مشت زنی بود و بیشتر به یک نزاع خونین و خطرناک شباهت داشت ، که اغلب  به صدمات سنگین بدنی تا حد مرگ می انجامید .

    2-1-1- کشتی در مغلوستان :

    در مغولستان  ، کشتی ورزشی عبادی و سنتی است که همراه با مراسم  خاص برگزار می شود و همه پسران باید فنون این ورزش را از سنین کودکی بیاموزند .

    3-1-1- کشتی در ژاپن :

     در یکی سندها که متعلق به قرن ششم میلادی است ، از کشتی گیر همیشه پیروزمندی به نام  ،  «سوکون» یاد می شود . در قرن هشتم میلادی ( حدود 1200 سال  قبل ) بنا به فرمان  « شومو» امپراطور ژاپن ، کشتی گرفتن هم به شمار مراسم  مذهبی و عبادی درآمد . در سال 858 میلادی ، دو پسر امپراطور « بونئوکیو » با یکدیگر کشتی گرفتند تا هرکس که پیروز شد ، صاحب تاج و تخت پدر شود .

    از سال 1600 میلادی به بعد ، چون حکمرانان محلی ژاپن ، برای دفاع از منافع خود ، کشتی گیران و پهلوانان را با حقوق زیادی استخدام می کردند ، ورزشهای  رزمی در ژاپن رواج فراوان  یافت ، و جنگجویانی موسوم به « سامورایی » ظهور کردند که در فنون کشتی  مهارت بسیار داشتند و علاوه بر این ، شمشیر زن و سوار کار نیز بودند . به این ترتیب ، رفته رفته کشتی در ژاپن به دو شاخه  تقسیم شد ، یک شاخه  که به طور عمده جنبه  زورگری داشت ، به کشتی
    « سومو» شهرت یافت و شاخه دیگر را که ترکیبی از فنون جنگی و مهارتهای رزمی بود .
    «جو جیستو » نامیدند .

    جودو و کاراته  ، ریشه در کشتی رزمی « جو جیستو » دارند .

    امروزه کشتی سومر در ژاپن ، به ویژه در نزد پیروان  مذهب « شنیتو » بسیار مورد احترام است ، و هر بار که کشتی گیران سومر برای زورآزمائی به میدان می آیند . انبوه مردم در سکوت کامل به تماشای مسابقات آنان می ننشینند . کشتی گیران سومر بای نیرومند شدن خود ، آنقدر غذا می‌خوردند که وزن آنها گاه  به 25 کیلو هم می‌رسد . در کشتی سومر هر یک از دو حریف که بتواند دیگری را به زمین بزند یااز روی تشک کشتی به خارج پرتاب کند ،برنده محسوب می‌شود .

     

    4-1-1- کشتی در هندوستان :

    در هندوستان یک  نوع کشتی پهلوانی  که بین حریفان سنگشن وزن و کوه پیکر ، انجام می شود ، طرفداران بسیار دارد ، که به آن « بن جز » می گویند .

    5-1-1- کشتی در سوئیس :

     در کشور سوئیس ، نوعی کشتی سنتی به نام  « شوینگن » متداول است . در این کشتی ، دو حریف لباس مخصوص می پوشند و کمربندهای  محکم  به کمر می بندند . در این کشتی،  گرفتن کمربند حریف و برهم زدن تعادل و سپس بر زمین ردن او اهمیت بسیار دارد و اوج هیجان تماشاگران موقعی است ، که یکی از دو حریف بتواند دیگری را بر سر دست بلند کند و به زمین بکوبد .

    6-1-1- کشتی در ایسلند :

     در ایسلند کشتی جالبی که کم و بیش کشتی « شوینگن » است رواج دارد . با این تفاوت که حریفان کمربند  و براق  چرمین به بدن محکم می کنند و با گرقتن این بندها به زور آزمایی می‌پرازند .

    7-1-1-کشتی در انگلستان :

    در انگلستان  ، کشتی سنتی « کورن وال » بیشتر در منطقه ای به همین نام، در جنوب غربی انگلستان  طرفدار دارد . هانری ششم پادشاه انگلستان خود از کشتی گیرانی بود که « کورن وال» را به خوبی و با قدرت اجرا می کرد .

     

    8-1-1- کشتی در آمریکا :

     در آمریکا ، قبایل سرخ پوست در میان خود به زورآزمائی می پرداختند که با آمدن سفیدپوستها  به این قاره  به تدریج  از میان رفت و به جایش نوعی کشتی به نام کشتی « کج» در آمریکا رواج یافت . کشتی کج ورزشی است بسیار خشن که در آن استفاده از هر فن  ، حتی آزار دادن و شکنجه رساندن  برای پیروزی بر حریف مجاز است و امروزه جنبه نمایشی دارد .

    9-1-1- کشتی در سایر کشورها :

     کشتی های محلی که در دیگر کشوره های جهان وجود دارد عیارتند از : « سامیو » ( شوروی ) ، « زایاسو » ( چکسلواکی سابق ، چک و اسلوانی فعلی ) . « لوچا » ( اسپانیا ) « کخ »  ( ارمنستان شوروی ) ، « بورتنینگ » (سوئد ) . « سومن » ( فنلاند ). 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاریخچه کشتی در جهان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت