تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

تعداد صفحات: 31 فرمت فایل: word کد فایل: 2023
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت قدیم:۶,۱۰۰ تومان
قیمت: ۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: آرد - آرد کنجاله - بادام زمینی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تنها سازمانی است در ایران که بر طبق قانون میتواند استاندارد رسمی فرآورده‏ها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شورایعالی استاندارد اجباری اعلام نماید. وظایف و هدفهای موسسه عبارتست از:

    (تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی – انجام تحقیقات بمنظور تدوین استاندارد بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی، کمک به بهبود روشهای تولید و افزایش کارائی صنایع در جهت خودکفائی کشور - ترویج استانداردهای ملی – نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری – کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب بمنظور فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی کنترل کیفی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری بمنظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی راهنمائی علمی و فنی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان – مطالعه و تحقیق درباره روشهای تولید، نگهداری، بسته بندی و ترابری کالاهای مختلف – ترویج سیستم متریک و کالیبراسیون وسایل سنجش – آزمایش و تطبیق نمونه کالاها با استانداردهای مربوط، اعلام مشخصات و اظهارنظر مقایسه ای و صدور گواهینامه های لازم).

    موسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد میباشد و لذا در اجرای وظایف خود هم از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده مینماید و هم شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار میدهد.

    اجرای استانداردهای ملی ایران بنفع تمام مردم و اقتصاد کشور است و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان و صرفه جوئی در وقت و هزینه‏ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمتها میشود

    پیشگفتار

     استاندارد ویژگیها و روشهای آزمون آرد بادام زمینی که بوسیله کمیسیون فنی مواد غذائی تهیه و تدوین شده و در کمیسیون نهائی مادر مورد تائید قرار گرفته و در سی و یکمین جلسه کمیته ملی مواد غذائی مورخ 61/3/30 تصویب گردید .

     پس از تأیید شورایعالی استاندارد و به استناد ماده یک ( قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذر ماه 1349) به عنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد .

     برای حفظ همگامی و همآهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا در فواصل معین مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

     بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدیدنظر آنها استفاده نمود .

     در تهیه این استاندارد سعی بر آن بوده است که با توجه نیازمندیهای خاص ایران حتی‏المقدور میان روشهای معمول در این کشور و استاندارد و روشهای متداول در کشورهای دیگر همآهنگی ایجاد شود .

     لذا با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای آزمایشهای لازم استاندارد حاضر با استفاده از منابع زیر تهیه گردید .

    1-    1-   Specification for edible
    Groundnut flour (expeller pressed) 1975.

     

    2 کتاب دانه‏های روغنی تألیف دکتر ناصر سعادت لاجوردی صفحه 47-58 انتشارات دانشگاه تهران سال 1359

     

    استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

     1 هدف

     هدف از تدوین استاندارد تعیین ویژگیها و روشهای آزمون و بسته‏بندی و علامت‏گذاری بادام زمینی خوراکی است که روغن آن توسط ادوات مکانیکی مناسب استخراج شده است .

     2 دامنه کاربرد

     این استاندارد شامل ویژگیهای آرد بادام زمینی 1 روغن گرفته است که جهت استفاده در غنی کردن انواع آرد بکار می‏رود .

     3 ویژگیها

     3 1 ماده اولیه باید از مغز دانه‏های درسته و کامل رسیده , تازه و سالم و عاری از هر گونه آلودگی قابل رویت قارچی و شیمیائی تهیه شده و در دستگاههای تمیز به نحو بهداشتی روغن آن استخراج شود .

     برای انتخاب دانه‏های سالم می‏توان از بازرسی عینی و یا دستگاههای الکترونیکی استفاده نمود .

     3 2 آرد حاصله از عمل استخراج مکانیکی باید به رنگ سفید و یا متمایل به قهوه‏ای روشن باشد و از لحاظ ترکیب یکنواخت و عاری از آفات و امراض و بو و طعم نامطبوع بوده و هیچ نوع رنگ و ماده معطر و مواد افزودنی نامناسب دیگر به آن اضافه نشده باشد .

     3 3 قطر ذرات قطر ذرات آرد بادام زمینی باید به ترتیبی باشد که حداقل 95 درصد آرد ازالک به قطر چشمه‏های 710 میکرون رد شود و 80 درصد وزنی ازالک با چشمه‏های به قطر 500 میکرون عبور می‏کند .

     3 4 در تولید , بسته‏ بندی و نگهداری محصول باید اصول بهداشتی کارگاه و وسائل مورد استفاده در مدنظر باشد ( باستاندارد مقررات بهداشتی کارگاه ایران شماره 1836 مراجعه شود .)

     3 5 آرد بادام زمینی روغن گرفته باید با جدول ویژگیهای زیر مطابقت داشته باشد 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

    فهرست:

    استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

    هدف

    دامنه کاربرد

    ویژگیها

     بسته بندی و علامتگذاری

     نمونه‏برداری

    روشهای آزمون

    .

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت