گزارش آزمایشگاه تشخیص طبی تحت وب

تعداد صفحات: 49 فرمت فایل: word کد فایل: 10004009
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۷۰۰ تومان
قیمت: ۴,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش آزمایشگاه تشخیص طبی تحت وب

    چکیده مطالب :

     

    این گزارش از دو فصل اصلی تشکیل شده فصل اول به تشریح تکنولوژی Visual Studio 2005  مایکروسافت اختصاص یافته که در آن .NET Framework  و ADO.NET و ASP.NET  با جزئیات کامل بررسی و در مورد هر کدام به مزایای استفاده از آنها اشاره شده ، در فصل دوم به مراحل اجرای پروژه پرداخته شده و شامل بررسی محتوای استاتیک و دینامیک سایت می باشد.

    فصل اول

     

    مایکروسافت ویژوال استودیو 2005

     

    در ژوئن سال 2000، شرکت مایکروسافت ایجاد چهارچوب نرم افزاری دات نت، به همراه یک زبان برنامه نویسی جدید به نام سی شارپ را اعلام کرد. چارچوب دات‌نت یک مجموعهٔ وسیع از امکانات برنامه‌نویسی است که  کار برنامه نویسی به کمک آن بسیار ساده و سریع می‌شود. زبانهای سی‌شارپ (#C) و ویژوال بیسیک دات نت (VB.NET) همگی از چارچوب دات‌نت استفاده می‌کنند. در سالهای بعد نسخه های متعددی از برنامه  Visual Studio عرضه شد که همه آنها بر پایه چهار چوب دات نت عمل میکنند درVisual Studio 2005 Express  نرم افزارهای ویژوال بیسیک، ویژوال سی شارپ، ویژوال جی شارپ، ویژوال سی پلاس پلاس و وب دولوپر اکسپرس (Visual Web Developer Express)  موجود می باشد.  این برنامه درسال 2006 و در عرض پنج ماه نزدیک به پنج میلیون بار از سایت رسمی شرکت مایکروسافت دریافت شده است که دلیل بر استقبال بی سابقه برنامه نویسان به استفاده از این مجموعه می باشد. در این فصل مروری بر قسمتهای مختلف این برنامه خواهیم داشت.

    بخش اول NET Framework.

     

    دات نت پلتفرم آینده مایکروسافت برای نسل آینده نرم افزار ها است که جهان آکنده از اطلاعات و مردم آن را در یک قالب واحد متصل میکند.دات نت ما را قادر می سازد تا بتوانیم برنامه های کاربردی و سرویس های اینترنتی خود را بر اساس XML طراحی کرده و به این وسیله اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و مدیریت کنیم.

    در نمودار بالا مهمترین لایه های Microsoft .NET را از سیستم عامل تا زبان های برنامه نویسی مشاهده می کنید.در پایین ترین لایه سیتم عامل(Win32) را می بینید وسپس در بالای آن CLR قرار دارد.

    CLR و فواید آن:

    CLR کدها را در زمان اجرا مدیریت میکند(مانند مدیریت حافظه و thread ها و همچنین کنترل سازگاری انواع Type های بکاررفته در کد).به کدهایی که برای اجرا در CLR نوشته شده اند Managed Code و در غیر این صورت Unmanaged Code گفته می شود.

    1)امنیت: هر Managed Component  درجه ای از مجوزها را داراست به این معنی که آیا این Component      می تواند به فایل دسترسی پیدا کند یا خیر می تواند به رجیستری دسترسی پیدا کند یا خیر...

    برای مثال کاربران میتوانند مطمئن باشند که فایل اجرایی که در یک صفحه Web قرار داده شده غیر از اجرا کردن یک موسیقی یا تصویر متحرک هیچ حق دیگری ندارد.

    2)Common Type System) CTS) : compiler های زبان های مختلف که برای .NET طراحی شده اند با CTS مطابقت دارند.این امر در سازگاری زبان های برنامه نویسی تحت .NET  با یکدیگر تاثیر بسزایی دارد.(منظور از این سازگاری این است که با استفاده از هر زبان برنامه نویسی تحت .NET میتوانیم به سایر component های نوشته شده توسط این زبان ها دسترسی پیدا کنیم).

    )مستقل از پلتفرم(Platform Independence) : وقتی شما با یکی از زبان های .NET یک فایل exe یا DLL تولید می کنید.این فایل در فرمت Executable نیست در عوض در فرمت MSIL(Microsoft Intermediate Language)  میباشد.این فایل در زمان اجرا یا در زمانی که  برنامه برای اولین بار نصب میشود به فرمت ذاتی سیستم عامل (OS Native Code) کامپایل می شود. این خاصیت علاوه بر دارا بودن مزیت Platform Independence سبب افزایش کارایی نیز میشود.

    عملیات کامپایل توسطJIT Compiler(Just In Time)  انجام میشود

    از دیگر فواید تبدیل Code ها به Microsoft Intermediate Language  سازگاری بین زبان های تحت دات نت با یکدیگر(Language Interoperability) می باشد.

    دات نت ، پلات فرمی جدید بمنظور تحقق نظریه :  " نرم افزار بعنوان سرویس " ، است . دات نت یک محیط پیاده سازی است که بکمک آن می توان اقدام به ایجاد و بکارگیری نرم افزار و نسل جدیدی از عناصر موسوم به " سرویس های وب " ، نمود. تمامی محصولات اصلی مایکروسافت از ویژوال استودیو دات نت تا ویندوز و نهایتا مجموعه آفیس ، متاثر از پلات فرم فوق شده و خواهند شد . دات نت به پیاده کنندگان این امکان را خواهد داد که با زبان برنامه نویسی

    مورد علاقه خود ، اقدام به پیاده سازی برنامه ها نمایند.

    دات نت، اولین پلات فرم طراحی شده از صدر تا ذیل با در نظر گرفتن واقعیتی با نام اینترنت است. دات نت از یک ماشین مجازی خاص در این زمینه استفاده می نماید . ماهیت ماشین مجازی فوق ، بگونه ای است که از API ویندوز فاصله و در این رابطه از یک کتابخانه کلاس استفاده می نماید که می توان به جرات این ادعا را داشت که تاکنون نظیر آن، ایجاد نشده است . امکان استفاده از زبانهای متعدد برنامه نویسی، وجود خواهد داشت . معماری دات نت، امکان ارتباط بین زبانها را بسادگی فراهم خواهد کرد. دات نت، یک رویکرد جدید در رابطه با پیاده سازی نرم افزار را مطرح

     

    نموده است. نگاه به دات نت ، عمدتا بصورت سیستم های توزیع شده است.
    با استفاده از XML ،امکان اجرای توابع بر روی کامپیوترهای متفاوت یک سازمان و یا جهان فراهم و جلوه ای زیبا در همیاری بمنظور اجرای یک برنامه، به نمایش در خواهد آمد. از این منظر ، سیستم ها از سرویس دهندگان تا سیستم های بدون کابل، قادر به اشتراک پلات فرم عمومی یکسانی خواهند بود.
    دات نت ، بمنظور طراحی و پیاده سازی برنامه های سنتی نیز راهکارها و امکانات خواهد شد. دات نت ، بمنظور طراحی و پیاده سازی برنامه های سنتی نیز راهکارها و امکانات مناسبی را ارائه تا از این طریق امکان پیاده سازی و بکارگیری این نوع از نرم افزارها، بسادگی انجام گیرد . برخی از تکنولوژی ها ی ارائه شده در دات نت نظیر فرم های  ویندوز، تلاشی

    در این راستا است.

    .Net Framework ، تمامی لایه های پیاده سازی نرم افزار را از سطح سیستم عامل به  بالا، تحت پوشش قرار می دهد   .Net Framework فوق، سطحی مناسب وقدرتمند از ارتباط و همبستگی بین تکنولوژی  Presentation  ، تکنولوژی های Component و تکنولوژی های  Data  را ارائه می نماید  نظیر این ارتباط و همبستگی تاکنون در   پلات فرم ویندوز  مشاهده نشده است . معماری فوق ، امکان طراحی و پیاده سازی برنامه های   مبتنی بر اینترنت و محیط های Desktop ، را بسادگی فراهم و نیازهای هر گروه از نرم افزارهای  فوق را بخوبی جواب می دهد   . اجزای اصلی  .Net Framework   در شکل نشان داده شده است . Net Framework.از لایه  پائین با عملیاتی نظیر مدیریت حافظه آغاز و بسمت بالا بمنظور ارائه اینترفیس های برنامه ها و کاربران ، دنبال  می شود. در بین لایه ها ، لایه های

    سیستمی دیگر که هر یک دارای پتانسیل های خاصی برای پیاده کنندگان می باشند ، وجود دارد.

    سرویس های وب ، مکانیزمی بمنظور ارتباط برنامه ها از طریق اینترنت و با استفاده از SOAP، می باشد. سرویس های وب، قابل مقایسه با عناصر COM و DCOM بوده با این تفاوت  مهم که در این راستا از تکنولوژی های  متعدد اینترنت، استفاده می گردد. فرم های وب و سرویس های وب ،  اینترفیس اینترنت  دات نت را تشکیل و پیاد ه سازی آنان از طریق بخش دیگری در فریمورک دات نت که  ASP.NET ، نامیده می شود ، محقق می گردد. پتانسیل های موجود در هر لایه فریمورک دات نت ، توسط هر یک از زبان های سازگار با دات نت، قابل استفاده خواهد بود. لازم است به این نکته اشاره گردد که  در این رابطه ( .Net Framework ) می توان از اینترفیس های مبتنی بر متن (

     

    کاراکتری) نیز استفاده کرد. این نوع برنامه ها اصطلاحا  Console Application، نامیده می شوند .

  • فهرست و منابع گزارش آزمایشگاه تشخیص طبی تحت وب

    فهرست:

    فصل اول مایکروسافت ویژوال استودیو 2005                                                   

            بخش اول NET Framework.                                          

    بخش دوم  ADO.NET) .NET Activex Data Object)            

    بخش سوم ASP.NET                                                          

    فصل دوم مراحل اجرای پروژه

            بخش اول صفحات استاتیک سایت                        

            بخش دوم عملکرد صفحات دینامیک سایت                                        

     

    منبع:

    بخش اول Visual Studio 2005

    http://fa.wikipedia.org/wiki

    http://www.uams.blogfa.com/8502.aspx

    http://www.hamkelasy.com/content/category/6/17/42      

    http://www.iritn.com/?action=show&type=news&id=10147

    http://www.smhoseyni.com/software_technologi.htm

    http://forum.persiantools.com/f67.html

     

    بخش دوم (مطالب پزشکی)

    http://www.booali-lab.com/

    http://www.nourlab.com/

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت