پایان نامه اصول و مبانی گود برداری و سازه های نگهبان

تعداد صفحات: 172 فرمت فایل: word کد فایل: 10003854
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۲۱,۷۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه اصول و مبانی گود برداری و سازه های نگهبان

    پیشگفتار

    مبحث ساختمان سازی دارای مبانی تئوری متعدد و همچنین مسایل عملی گوناگون و عمیقی می باشد و این اصول، باعث می شود که ساختمان (سرمایه ملی کشور) در وضع مطلوبی قرار گیرد. اجرای ساختمان به صورت اصولی و دقیق با استفاده از مصالح مرغوب و شرایط استاندارد، سبب تأمین امنیت و آسایش برای استفاده جامعه و همچنین تشکیلات گوناگون اجتماع و در نهایت کشور می شود. به طور حتم توجه به ساختمان سازی اصولی (از پی تا سقف، از سفت کاری تا نازک کاری دقیق) سبب پدید آمدن ساختمان در شکل واقعی می شود، که در نتیجه ساختمان دچار مشکل و تعمیرات فراوان نخواهد شد. اجرای اصولی و فنی ساختمان که بسیار حساس و با اهمیت است، میسر نمی شود مگر اینکه با دانش عمیق و همه جانبه مبانی تئوری علم رشته عمران و همچنین اصول معماری همراه باشد. در صورتی که به روند ساختمان سازی کشورهای صنعتی پیشرفته و غنی دنیا دقت کنیم، به این نتیجه می رسیم که ساختمان باید طرحی جامع از همه اصول مبانی طراحی معماری داشته باشد؛ این طرح در همه ساختمان ها اعم از مسکونی، اداری، خدماتی و یا موارد دیگر، مورد پسند و توجه استفاده کنندگان قرار می گیرد. طراحی ساختمان باید طوری باشد که در هر زمان مورد استفاده باشد و تمام مسایل جنبی شامل اصول و رابطه فضای ساختمانی برای به وجود آوردن حالتی آرامش بخش، و مسایل طراحی معماری، مسایل باربری سازه ای – اجرای فنی، به خصوص مسایل تأسیساتی و برقی مطلوب و حساب شده، مسایل نازک کاری دقیق و موارد دیگر در آن به کار گرفته شود تا ساختمان طوری بنا گردد که برای نسل ها باقی بماند.

    معمولاً در کنار مدارک فنی لازم الاجرا مانند مقررات ملی ساختمان که کاملاً اجمالی و فاقد جنبه های ارشادی و آموزشی است، مدارک فنی دیگری نیز تهیه و تدوین می شود که برخلاف مقررات جنبه راهنمایی، توضیحی یا آموزشی دارد که در این راستا تا کنون راهنماهای متعددی از طرف این دفتر تهیه و در اختیار جامعه مهندسی کشور قرار گرفته است.

    در سالهای اخیر با توجه به توسعه و گسترش شهرها و افزایش سرعت ساخت و سازهای شهری به دلیل انجام گودبرداری های غیر اصولی در موارد متعددی شاهد فرو ریختن دیواره های گود و یا ساختمانهای جانبی می باشیم که باعث جان باختن انسانهای بی گناهی گردیده است. این گونه حوادث اگر در گذشته فقط مختص تهران و چند شهر بزرگ بود اینک به شهرهای متوسط و کوچک نیز سرایت کرده است. لذا این دفتر بر آن شد تا با گردآوری منابع داخلی و خارجی و با توجه به تجربه های علمی و عملی موجود، مجموعه حاضر را تحت عنوان اصول و مبانی گودبرداری و سازه های نگهبان، تقدیم جامعه مهندسی کشور نماید.

    در خاتمه ضمن تشکر از معاونت محترم شهرسازی و معماری شهرداری تهران به خاطر صدور مجوز بهره برداری از کتاب گودبرداری و ایمن سازی بعنوان مرجع و جناب آقای دکتر حمیدرضا اشرفی که مسئولیت گردآوری این کتاب را بر عهده داشته اند از کلیه صاحبنظران، اساتید و دست اندرکاران ساخت و ساز بویژه مجریان تقاضا دارد با ارسال نظرات و پیشنهادات خود ما را در جهت غنای هر چه بیشتر این کتاب یاری فرمایند.

     

    شناخت زمین – گودبرداری – نگهبان سازی ساختمان همجوار

    1-1 ) انواع زمین برای گودبرداری

    عموماً زمین ها به دو دسته مرغوب و نامرغوب تقسیم می شوند که برای ساختن ساختمان، در انتخاب نوع آن باید دقت شود، تا مسایل بعدی که سبب اتلاف وقت و هزینه و در مواردی خسارات فراوان می شود به وجود نیاید. در این جا به ترتیب به شرح زمین های مرغوب و نامرغوب می پردازیم.

    1-1-1) زمین های مرغوب

    1-1-1-1 ) زمین های سنگی

    این زمین ها عموماً در نواحی کوهستانی یا در ارتفاعات اراضی شهری که به کوهستان منتهی می شود، وجود دارد که به علت موقعیت، از نظر آب و هوا و ییلاقی بودن مکان و آرامش محیط و موارد دیگر، مورد توجه خاص می باشد. نوع مرغوب این زمین ها دارای مقاومت فشاری بوده و در مواردی می توان تا حدود  مقاومت بر سانتی مترمربع، از این سنگ را مقاومت مجاز برای ساختمان سازی به حساب آورد. مشخصاً این زمین ها از سنگ های قیمتی مانند گرانیت و ... تشکیل شده اند که استخراج آن ها از ساختمان سازی بر سطح آن به مراتب اقتصادی تر خواهد بود.

    به طور کلی، مقاومت متوسط زمین های سنگی را بیشتر از 40 کیلوگرم بر سانتی مترمربع می دانند؛ البته زمین های سنگی و صخره ای با مقاومت کمتر نیز وجود دارد. 

    توجه 1: باید دقت داشت که هر نوع زمین سنگی نمی تواند زمین مرغوب باشد، زیرا در برخی از زمین های سنگی، امکان مکش و جذب آب وجود دارد که در نتیجه خطر تورم در آن ها ایجاد شده و این حالت سبب حرکت پذیری ساختمان خواهد شد. از این رو زمین سنگی نیز باید مورد شناسایی کامل قرار گیرد و در مواردی نیز با آزمایش های مواد شیمیایی در آزمایشگاه ها، ماهیت های آن مشخص شود.

    توجه 2: برخی از زمین های سنگی مانند کناره خلیج فارس است، که طی گذشت قرن ها از رسوبات دریایی حاصل شده، و نوعی زمین سنگی به نام سنگ «کُرال» به وجود آمده است. این سنگ حدود 45 تا 50 کیلوگرم بر سانتی مترمربع تحمل فشاری دارد، اما در زیر لایه های قطور این سنگ، از وجود لایه های ماسه نرم انباشته شده نیز خطر حرکت پذیری ساختمان برای سازه دریایی روی این چنین زمین هایی نامتناسب قابل پیش بینی می باشد، زیرا در حرکات زمین لرزه، خطر رانش ساختمان وجود دارد. مگر اینکه با گمانه زنی تا عمق قابل توجهی، نوع زمین شناسایی شده و با اطمینان، سازه دریایی یا ساخت و سازه های دیگر بر روی آن انجام شود.

    توجه بسیار مهم: اجرای ساختمان، مستقیماً روی صخره های تخت نیز کاری غیر اصولی، غلط و خطرناک است، چون زیر ستون ها چه سازه فلزی باشد و چه بتونی، باید پی سازی دقیقی هر چند در ابعادی محدود انجام شود. به این ترتیب که سنگ با وسایل مکانیکی مثل دستگاه کمپرسور شکافته شده، ارتفاع یخ زدگی برای پی سازی منظور شود تا پی سازی اصولی بتون آرمه به وجود آید. مسلماً ساختمان سازی روی این گونه زمین سنگی نیاز به پی ندارد، اما برای رعایت اصول ضد زلزله و پیشگیری از رانش شدید زمین به هنگام زلزله، حتماً باید پی سازی به شکلی که گفته شد در غلاف زمین سنگی انجام شود.

    1-1-2) زمین های دج:

    این زمین از نوع زمین های بسیار مرغوب برای ساختمان سازی است. مواد متشکله این زمین، از ریزدانه های ماسه می باشد که به مقدار کافی با خاک رس چرب پوشش داده شده، هم خاک رس و هم ریزدانه های ماسه توأماً سبب پر کردن فضای خالی درشت دانه های شنی شده و در اثر عوامل زمین و گذشت زمان، به تراکم کامل رسیده و زمین های بسیار سخت و متراکمی را به وجود آورده است. مقاومت فشاری این گونه زمین ها از 5 تا 30 کیلوگرم بر سانتی مترمربع بوده، رنگ این زمین ها اکثراً سرخ جگری و در مواردی نزدیک به قهوه ای است. پی کنی روی این زمین ها با زحمت انجام شده و معمولاً از کلنگ، قلم، چکش، پتک سنگین و در مواردی از دستگاه کمپرسور استفاده می شود.

    توجه 1: اگر سطح گودکنی در شب آب بسته شود، صبح فردا زمین تا ارتفاع نشست آب که به سختی در آن انجام می شود، تقریباً راحت تر حفر خواهد شد.

    توجه 2: رعایت ارتفاع یخ زدگی و همچنین نشست پی در دل زمین از نظر ضد زلزله بودن الزامی است.

    توجه 3: ساختمان سازی در زمین های دج و خصوصاً زمین های سنگی، به خاطر عدم مکش آب چاه فاضلاب نیز مسئله ساز خواهد بود که برای این گونه زمین ها، از «سپتیک تانک» استفاده می شود، مگر «اِگوسازی» به وجود آمده باشد.

    3) زمین های سفت مخلوط:

    این زمین ها از دانه بندی درشت دانه شن، ریزدانه ماسه، سیلت و همچنین خاک رس چرب تشکیل شده اند. معمولاً خاک رس و سیلت «لای» توأماً اطراف ریزدانه و اطراف درشت دانه شن (که در اندازه های متفاوت می باشد) را پوشش کامل داده و در اثر گذشت زمان، متراکم شده و زمینی سفت و حدوداً سختی را به وجود می آورد. مقاومت این زمین ها حدود 3 تا 5 کیلوگرم بر سانتی مترمربع است که برای ساختمان سازی هم از نظر مقاومت و هم از نظر گودبرداری بسیار جالب می باشد. این زمین ها در مواردی نیز زمین های دجی گفته می شود، اما گودبرداری روی این زمین ها خیلی راحت تر از زمین های دج سخت می باشد، گودبرداری در روش دستی توسط کلنگ و بیل و یا با وسایل مکانیکی مثل بیل مکانیکی صورت می گیرد.

    1-1-1-4) زمین های مخلوط متوسط:

    این زمین ها از مخلوط شن و ماسه و مقداری خاک رس تشکیل شده است. مقدار خاک رس این گونه زمین ها کمتر از نوع زمین های سفت مخلوط است و به همین دلیل نمی تواند پوشش کافی در اطراف ریزدانه و درشت دانه ها باشد که در نتیجه تراکم این زمین زیاد نیست؛ بنابراین مقاومت فشاری این زمین حدود 5/1 تا 5/2 کیلوگرم بر سانتی مترمربع است.

    توجه: پی سازی روی این گونه زمین ها بیشتر به شکل «رادیه جنرال» اجرا می شود.

    1-2) زمین های نامرغوب

    1-1-2-1) زمین های شنی

    مواد متشکله این زمین ها اکثراً از دانه های درشت است. در صورتی که این زمین ها مسطح باشند، ساختمان سازی با ارتفاع محدود بر روی آن ها قابل اجرا بوده و اگر در شیب باشند، ساختمان سازی روی آن ها خطر رانش را در پیش دارد.

    1-2-2) زمین های ماسه ای:

    این زمین ها انباشته از ماسه و بدون خاک رس می باشند، به همین دلیل ساختمان سازی روی قسمت های مسطح این زمین ها به ارتفاع کاملاً محدود و به شرط پی سازی عمیق و گسترده قابل اجرا می باشد. اما در زمین های شیب داری که خطر نفوذ آب در آن وجود دارد، امکان حرکت پذیری زمین و در نتیجه واژگونی ساختمان وجود خواهد داشت. به همین دلیل، این دسته از زمین ها برای ساختمان سازی مرغوب نمی باشند.

    توجه: برخی از زمین ها از ماسه های کاملاً ریزدانه و لای می باشند که در اثر نفوذ آب و یخ زدن، خطر تورم (خیزش) در آن ها وجود دارد؛ این دسته از زمین ها نیز برای ساختمان سازی قابل استفاده نمی باشند.

    1-2-3) زمین های رسی:

    کلیه موارد متشکله این گونه زمین ها، از خاک رس است. اگر این زمین ها کاملاً خشک و مسطح باشد، ساختمان سازی را روی آن می توان تا ارتفاع مشخصی انجام داد و اگر تراکم رس در این زمین ها بالا باشد، می تواند حدود 4 کیلوگرم بر سانتی مترمربع تحمل فشاری را داشته باشد. اجرای ساختمان در زمین های خاک رس خشک بهتر است در عمق 1 متر پایین تر از سطح زمین طبیعی باشد، تا مشکلات احتمالی بدان آسیب نرساند. اگر زمین رسی، مرطوب باشد حتی در صورت مسطح بودن نیز ساختمان سازی روی آن جایز نیست، زیرا این زمین در اثر نفوذ رطوبت و آب، متورم شده و اصطلاحاً «باد» می کند، حجم خاک زیاد شده و در نتیجه سبب حرکت دادن کف سازی و دیوارهای حایل و حتی دیوارهای باربر می شود. زمین های رسی مرطوب که در شیب باشند، رانش ساختمان را به دنبال دارند.

    توجه: زمین های رسی غیر متراکم از دسته زمین های سست می باشند.

    1-1-2-4) زمین های خاک دستی:

    این زمین ها از پر کردن اصطلاحاً «گودال» به دست می آید. حجم خاک های دستی از خاکروبه، زباله، خاک های آوار، مصالح زاید بنایی و غیره است. گرچه سطح این زمین ها به مرور زمان در اثر کوبیده شدن ناشی از رفت و آمدها و موارد دیگر سخت می شود، اما پس از برداشتن ارتفاع ناچیزی از سطح به خاک دستی خواهیم رسید. استفاده از این زمین ها برای ساختمان سازی جایز نیست مگر اینکه کل حجم خاک دستی برداشته شده و یا با روش های اصولی که در پی سازی بدان خواهیم پرداخت، با هزینه و صرف وقت، از آن بهره مند شد که در مواردی مقرون به صرفه نخواهد بود.

    1-1-2-5) زمین های با خاک نباتی:

    این زمین ها عموماً زیر پوشش محصولات کشاورزی بوده و نرم و سست است؛ بیشتر دارای رنگ نزدیک به کبود و تیره بوده و به علت «کوددهی» به این زمین، این زمین ها تا ارتفاعی از حالت زمین طبیعی خارج شده و تا عمقی از زمین دارای این خصوصیت می باشد. ساختمان سازی روی این زمین ها جایز نیست، مگر ساختمان های بسیار سبک چوبی ییلاقی آن هم با پی سازی اصولی.

    1-1-2-6) زمین های باتلاقی:

    این زمین ها عموماً آبدار بوده و انواع گیاهان باتلاقی در آن ها پرورش می یابند. نوع خشک آن ها حالت اسفنجی دارد که در واقع باربری نداشته و در ساختمان سازی بی استفاده است مگر با روش های خاص و پی سازی سبک و صندوقه ای. ضمناً زمین های لجنی نیز وجود دارد که آبدار آن بدبو و سست، و خشک آن بسیار فرسوده و پوک می باشد، که هیچ کدام برای ساختمان سازی مناسب نیست.

    1-2) علائم اختصاری

    علم نقشه کشی دارای زبان فنی است که به وسیله علائم بیان گردیده و در تمام دنیا و با زبان های گوناگون در پنج قاره جهان گفتگو می شود. از این رو، در قراردادهای بین المللی، هر کدام از مصالح دارای علامت و در مواردی دارای چند نوع علامت خاص خود است که هر آیین نامه ای آن را به شکلی نشان می دهد. مسلماً با به کارگیری این علائم است که مشخص می شود در چه قسمت از ساختمان چه نوع مصالحی به کار رفته است.

    عناصر و جزییات، یا به عبارت دیگر جزییات «عناصر ساختمان» دقیقاً از قاعده نقشه کشی پیروی می کند. علائمی از مصالح گوناگون که سبب ساختمان سازی می شود و در ترسیم جزییات، کاربرد مستقیم دارند در صفحه بعد نشان داده شده است. مسلماً با مطالعه این علائم، ساختمان سازی با پیروی از مشخصات ساخته می شود. به همین دلیل است که شناخت علائم مصالح ساختمانی برای درک جزییات ساختمان سازی دارای اهمیت خاص می باشد.

    تعدادی از علائم شاخص و عمومی استانداردهای مختلف شناخته شده و به کار رفته در ایران، در نقشه کشی و بحث های ترسیمی جزییات، در این قسمت آورده شده است. مطالعه علائم مذکور در شناخت جزییات بسیار موثر خواهد بود. 

  • فهرست و منابع پایان نامه اصول و مبانی گود برداری و سازه های نگهبان

    فهرست:

    پیشگفتار...................................................................................................... 1

    فصل 1- شناخت زمین – گودبرداری نگهبان سازی و سازه‌های نگهبان

    انواع زمین برای گودبرداری ............................................................................................................. 3زمین‌های مرغوب ............................................................................................................................... 3

    زمین‌های سنگی ......................................................................................................................... 3

    زمین‌های دج................................................................................................................................. 4

    زمین‌های سخت مخلوط ........................................................................................................... 5

    زمین‌های مخلوط متوسط ........................................................................................................ 6

    زمین‌های نامرغوب.............................................................................................................................. 6

    1-1-2-1) زمین‌های شنی ............................................................................................................................ 6

    1-1-2-2) زمین‌های ماسه‌ای ....................................................................................................................... 6

    1-1-2-3) زمین‌های رسی.............................................................................................. 7

    1-1-2-4) زمین‌های خاک دستی .............................................................................................................. 7

    1-1-2-5) زمین‌های با خاک نباتی.............................................................................................................. 8

    1-1-2-6) زمین‌های باتلاقی ........................................................................................................................ 8

    1-2) علائم اختصاری ................................................................................................................................... 11

    1-3) تسطیح زمین زیر بنا ......................................................................................................................... 11

    1-4) تراشه برداری ....................................................................................................................................... 12

    1-5) تنگ بستن پشت خاکریز (دیوار نگهبان) ..................................................................................... 12

    1-6) زاویه گودبرداری .................................................................................................................................. 14

    1-6-1) زاویه گودبرداری در زمین‌های سنگی و صخره‌ای ................................................................ 19

    1-6-2) زاویه گودبرداری در زمین‌های دج ............................................................................................ 19

    1-6-3) زاویه گودبرداری در زمین‌های سقف مخلوط ......................................................................... 19

    1-6-4) زاویه گودبرداری در زمین‌های مخلوط متوسط ..................................................................... 19

    1-6-5) زاویه گودبرداری در زمین‌های رسی ........................................................................................ 19

    1-6-6) زاویه گودبرداری در زمین‌های نامرغوب شنی و ماسه‌ای ................................................... 20

    1-7) گودبرداری مرحله‌ای .......................................................................................................................... 20

    1-8) ایجاد مانع در زمین سست برای گودبرداری ............................................................................... 22

    1-8-1) سپرکوبی توسط تداورس چوپ ................................................................................................ 22

    1-8-2) سپرکوبی توسط تیرآهن و پوشش تخته ................................................................................ 23

    1-8-3) سپرکوبی در زمین‌های تا حدی مرطوب و آبدار .................................................................. 24

    1-9) مهارسازی شیب و گودبرداری برای پی سازی ............................................................................ 26

    1-9-1) قالب سازی آجری درپی ............................................................................................................. 27

    1-10) گودبرداری قائم در زمین‌های سست .......................................................................................... 28

    1-11) گودبرداری و سازه‌های نگهبان ..................................................................................................... 29

    1-12) انواع روشهای پایدار سازی گود ................................................................................................... 30

    1-12-1) روش مهارسازی .......................................................................................................................... 30

    1-12-1-1) مزایای روش مهار سازی ..................................................................................................... 32

    1-12-1-2) معایب روش مهارسازی ....................................................................................................... 32

    1-12-2) روش دوخت به پشت ............................................................................................................... 33

    1-12-2-1) مزایای روش دوخت به پشت ............................................................................................ 33

    1-12-2-2) معایب روش دوخت به پشت ............................................................................................ 34

    1-12-3) روش دیواره‌ی دیافراگمی ......................................................................................................... 35

    1-12-3-1) مزایای روش دیواره‌ی دیافراگمی ..................................................................................... 35

    1-12-3-2) معایب روش دیواره‌ی دیافراگمی ...................................................................................... 35

    1-12-4) روش مهار مقابل ......................................................................................................................... 35

    1-12-4-1) مزایای روش مهار مقابل ...................................................................................................... 36

    1-12-4-2) معایب روش مهار مقابل ...................................................................................................... 37

    1-12-5) روش اجرای شمع ...................................................................................................................... 37

    1-12-5-1) مزایای روش اجرای شمع .................................................................................................. 37

    1-12-5-2) معایب روش اجرای شمع.................................................................................................... 38

    1-12-6) روش سپرکوبی ........................................................................................................................... 38

    1-12-6-1) مزایای روش سپرکوبی ........................................................................................................ 38

    1-12-6-2)  معایب وش سپرکوبی.......................................................................................................... 38

    1-12-7) روش خرپایی ............................................................................................................................... 39

    1-12-7-1) مزایای روش خرپایی ........................................................................................................... 43

    1-12-7-2) معایب روش خرپایی............................................................................................................. 43

    1-13) جمع آوری تیر و تخته و سنگ .................................................................................................. 48

    1-14) گودبرداری و نگهبان سازی ساختمان همجوار ......................................................................... 49

    1-14-1) تنگ بستن پشت دیوار همجوار ............................................................................................. 49

    1-14-2) تنگ بستن مایل پشت دیوار همجوار توسط تیر و تخته ................................................ 51

    1-14-3) تنگ بندی گسترده چوبی پشت دیوار ساختمان همجوار .............................................. 52

    1-14-4) تنگ اندازی افقی چوبی بین دو دیوار همجوار .................................................................. 53

    1-14-5) تنگ اندازی دو ساختمان همجوار توسط تیر مرکب چوبی ........................................... 55

    1-14-6) تنگ اندازی دو ساختمان همجوار با «دهانه عریض» توسط تیر مرکب چوبی ......... 56

    1-14-7) تنگ بستن پشت دیوار ساختمان همجوار در گودبرداری با تیرآهن ........................... 56

    1-14-8) تنگ بستن افقی پشت دیوار همجوار با تیرآهن و تیرمرکب ......................................... 62

    1-14-9) نگهبان سازی ساختمان همجوار توسط تنگ خاکی در گودبرداری ............................. 65

    1-14-10) تنگ آجری در کناره گودبرداری برای نگهبان سازی ساختمان همجوار ................. 67

    1-14-11) نگهبان سازی ساختمان همجوار توسط تیر مرکب بیروفیل و تنگ آجری در
    گودبرداری ......................................................................................................................................................... 70

    1-14-12) تنگ بندی آجری در پای گودبرداری ............................................................................... 70

    1-14-13) نگه داری ساختمان‌های مرتفع همجوار در گودبرداری‌های بسیار عمیق ................. 74

    1-14-14) اجرای پی سازی در عمق چاه.............................................................................................. 75

    فصل دوم : ضوابط و دستورالعملهای گودبرداری، حفر چاه‌ها، و اجرای سازه‌های نگهبان

    2-1) مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان، ویرایش دوم، 1380 .............................................. 83

    2-2) مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی (نشریه 55 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)، تجدید نظر دوم، 1383 ............................................................................................................................................................... 87

    2-3) مشخصات فنی عمومی راه (نشریه 101 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور )، تجدید نظر اول، 1382     93

    2-4) آیین نامه حفاظتی کارگاه‌های ساختمانی، معاونت روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی 95

    2-5) منتخبی از آیین نامه و مقررات حفر چاه‌های دستی، معاونت روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی   101

    2-6) توصیه‌های سازمان آتش نشانی تهران

    فصل سوم : فرم‌های بازبینی (چک لیستهای) گودبرداری و سازه‌های نگهبان ......... 107

    فرم شماره 1 – گودبرداری و سازه‌های نگهبان : چک لیست مشخصات گود

    فرم شماره 2 – الف گود برداری و سازه‌های نگهبان : چک لیست مشخصات سازه نگهبان

    فرم شماره 2 – ب گودبرداری و سازه‌های نگهبان : چک لیست مشخصات سازه نگهبان

    فرم شماره 3 – گودبرداری و سازه‌های نگهبان : تعهد نامه ایمن سازی گود و اجرای سازه نگهبان

    فرم شماره 4 – گودبرداری و سازه‌های نگهبان : گزارش گودبرداری و اجرای سازه نگهبان

    فهرست موضوعی

    منبع:

    ندارد

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت