پایان نامه بررسی تغییرات سطح سرمی هورمون انسولین در مبتلایان به ژیاردیوزیس ر شهرستان رودسر

تعداد صفحات: 138 فرمت فایل: word کد فایل: 1000367
سال: 1394 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی شیمی
قیمت قدیم:۲۰,۴۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی تغییرات سطح سرمی هورمون انسولین در مبتلایان به ژیاردیوزیس ر شهرستان رودسر

    بررسی تغییرات سطح سرمی هورمون انسولین در مبتلایان به ژیاردیوزیس در شهرستان رودسر

    چکیده

    مقدمه و هدف  : عفونت­های انگلی-روده­ای بویژه عفونت ناشی از ژیاردیا لامبلیا مسبب عوارض بسیاری همانند اسهال چرب، تهوع، لاغری، کاهش وزن و کمبود انواع ویتامین­ها بخصوص ویتامین­های محلول در چربی است که این به­علت سوجذب ریزمغذی­ها گزارش شده است. این عفونت­ها در اغلب کشورها (از جمله آمریکا – انگلیس و بسیاری از کشورهای آفریقایی، آسیایی و ایران) جز مشکل­های سلامتی حاد بشمار می­روند به­طوری­که مبتلایان نیازمند مراقبت­های شدید پزشکی هستند. بیماری ژیاردیوزیس می­تواند بر ترشح هورمون انسولین در اثر تغییر در سطح و کاهش فعالیت دی ساکاریدازها، تغییر در جذب ریزمغذی­ها و یا مصرف هورمون انسولین اختلال ایجاد کند که این مساله تاثیر زیادی بر سلامتی افراد می­گذارد. لذا بررسی این رابطه در این پژوهش انجام شد.

    روش اجرا : برای این منظور، یک جامعه آماری 200 نفری شامل 18 نفر زن و 182 نفر مرد با گروه­­های سنی مختلف انتخاب شد. این افراد از کلینیک تشخیص پزشکی شهرستان رودسر انتخاب شدند و به دو گروه شاهد (120 نفر) و گروه مبتلا به ژیاردی لامبلیا (80 نفر) تقسیم شدند. این مطالعه بر روی دو گروه سنی مختلف شامل افراد بالای 18 سال (149 نفر) و افراد زیر 18 سال (51 نفر) نیز انجام شد. سطح هورمون انسولین در سرم فیزیولوژیک در این افراد با استفاده از کیت الایزا اندازه گیری شد و تفاوت بین دو گروه با آزمون t نمونه­های مستقل بررسی شد.

    یافته ها :نتایج پژوهش نشان داد که افراد سالم با محدوده طبیعی گلوکز در بدن دارای متوسط انسولین سطح سرمی µlU/ml 33/6 با محدوده تغییرات 4-5/7 هستند. متوسط انسولین سطح سرمی در افراد مبتلا به ژیاردیا لامبلیا µlU/ml 82/3 با محدوده تغییرات 1/2 تا 4/4 اندازه­گیری شد. تفاوت میزان انسولین در دو گروه در سطح معنی­داری 95 درصد معنی­دار بود. این تفاوت برای هر دو گروه سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال به­طور جداگانه به­عمل آمد و در هر دو گروه در سطح 95% معنی­دار بود.

    نتیجه گیری : کاهش سطح سرمی انسولین می­تواند عامل خطر آفرینی برای سلامتی افراد مبتلا به ژیاردیوزیس در شهرستان رودسر باشد. مراجعه سریع به پزشک در مواقع ظهور علایم این بیماری بسیار ضروری شناخته می­شود.

    -پیش­گفتار

    این پژوهش در راستای بررسی تغییرات سطح سرمی هورمون انسولین در افراد مبتلا به ژیاردیوزیس انجام شد. اهمیت این مساله از اینجا ناشی می­شود که میلیون­ها نفر به این بیماری مبتلا هستند و از عواقب فراوانی همانند اسهال چرب، سستی، نفخ شکم، دفع مدفوع چرب و بد بو، کرامپ­های شکمی، تهوع، بی اشتهائی، لاغری و کاهش وزن، استفراغ، تب، کهیر و یبوست، کمبود انواع ویتامین­ها و غیره رنج می­برند. این بیماری عمدتا از مصرف آب­های ناسالم نشات می­گیرد. با توجه به عدم دسترسی به منابع آبی سالم در بسیاری از روستاها و مناطق محروم کشور، نیاز به شناخت عوامل این بیماری و اثرهای آن بر سلامتی افراد بسیار ضروری است. این پژوهش به همین منظور تدوین و اجرا شد و نتایج حاصل از این پژوهش در این گزارش آورده شد تا کمک موثری برای پزشکان جهت درمان این بیماری و پژوهشگران جهت انجام پژوهش­های آتی در راستای شناخت عوامل موثر و تهیه داروها و روش­های درمانی نوین باشد.

    این گزارش در چهار فصل تدوین شد. فصل اول مقدمه­ای بر اهمیت موضوع و ضرورت پژوهش است که با این پیش­گفتار شروع شد. فصل دوم به مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش می­پردازد تا ما را در شناخت بهتر این بیماری و همچنین انگل ژیاردیا لامبیلا و مکانیزم­های تاثیر این انگل بر سلامتی آشنا سازد. فصل سوم به روش انجام پژوهش و توصیف جامعه آماری مورد مطالعه می­پردازد. فصل چهارم به نتایج حاصل از پژوهش و تفسیر نتایج می­پردازد. در انتها، جمع بندی از کارهای انجام شده و پیشنهادهای لازم برای پژوهش­های آتی خواهیم داشت.

                                     

     

     

     

     

    1-2-مقدمه

    ژیاردیوزیس[1] یک بیماری انگلی مهم است که عامل آن تک یاخته ا­ی تاژک دار به نام ژیاردیا لامبلیا[2] است که همچنین به نام ژیاردیا روده­ای[3] و ژیاردیا دوازدهی[4] نیز شناخته می­شود. بیماری ژیاردیوزیس امروزه در اغلب کشورها از جمله آمریکا – انگلیس و بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی شامل ایران بخصوص در مناطق گرمسیر و همچنین در فصول گرم سال در بین جوامع مختلف شیوع دارد. سالانه بیش از 200 میلیون نفر در دنیا به ژیاردیوزیس مبتلا می­شوند و این رقم ابتلا به این انگل حتی در کشورهای توسعه یافته همانند آمریکا بالاست (حدود 5000 نفر در سال) (فلاح و مشتاقی 1384، 17). ابتلا به این انگل بر متابولیسم و جذب بسیاری از مولکول­ها و یون­ها معدنی ضروری بدن اثر می­گذارد.

    ابتلاء به این انگل می­تواند بر متابولیسم انسولین به دو روش مستقیم و غیرمستقیم با ممانعت از ترشح این هورمون به طور مستقیم و با تغییر روند جذب یون­های معدنی همانند کرم اثر گذارد.

    انسولین[5] یک هورمون پپتیدی بسیار ضروری برای بدن است که توسط سلول­های بتا در پانکراس[6] تولید می­شود. نام این ترکیب از واژه­ی لاتین اینسولا[7] به معنی جزیره[8] گرفته شد. این هورمون در سال 1922 میلادی توسط بانتینگ و بست[9] کشف شد (سونکسن و سونکسن 2000، 69). انسولین در بدن به یک نسبت مشخص برای حذف گلوکز مازاد و جبران کمبود آن وجود دارد. در غیر این صورت حضور آن سمی است. زمانی که سطح گلوکز خون می­افتد بدن از گلوکز ذخیره شده برای تولید انرژی طی مسیر گلیکوژنز[10] استفاده می­کند. برای این منظور این عمل گلیکوژن ذخیره شده در بافت و کبد به گلوکز تبدیل می­شود. به عنوان یک سامانه کنترل مرکزی حضور انسولین به عنوان یک سیگنال برای سایر سامانه­های بدن است. در صورت از دست رفتن کنترل انسولین در بدن احتمال پیدایش دیابت وجود دارد.

    1-3-بیان مساله

    بیماری ژیاردیوزیس امروزه در اغلب کشورها (از جمله آمریکا – انگلیس و بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی شامل ایران) بخصوص در مناطق گرمسیر و همچنین در فصول گرم سال در اثر ابتلا به انگل ژیاردیا طی مصرف مواد غذایی، آب آشامیدنی ناسالم و غیره بین جوامع مختلف بسیار شایع است (فلاح و مشتاقی 1384، 17). انگل ژیاردیا معمولا در روده باریک مستقر می­شود و مهمترین عوارض آن اسهال چرب، سستی، نفخ شکم، دفع مدفوع چرب و بد بو، کرامپ های شکمی، تهوع، بی اشتهائی، کاهش وزن، استفراغ، تب، کهیر و یبوست، لاغری و کاهش وزن و کمبود انواع ویتامین­ها بخصوص ویتامین­های محلول در چربی است (آنکارکلو و همکاران 2010، 413). با توجه به شیوع رایج ژیاردیوزیس در کودکان 4-11 سال و با توجه به علائم مهم این بیماری، عدم درمان به­موقع آن می­تواند در کودکان منجر به عقب ماندگی­های جسمی و ذهنی و پیامدهای شدید ناشی از آن شود (فلاح و مشتاقی 1384، 17).

    با توجه به شیوع بالای این بیماری در کشورهای درحال توسعه و احتمال بروز بیماری در اثر ایجاد بحران در تصفیه آب آشامیدنی، مطالعه تاثیر این بیماری بر تغییرات سطح سرمی هورمون انسولین به منظور ارائه راه کار نوین برای شناسایی بیماری ژیاردیوزیس بر پایه این تغییرات بررسی می­شود. بیماری ژیاردیوزیس باعث سوء جذب ریزمغزی­ها، کاهش فعالیت آنزیم­های دی­ساکاریداز و مصرف فاکتورهای رشد و هورمون­هایی همانند انسولین می­شود که این مساله در ترشح و میزان انسولین خون اختلال ایجاد می­کند. بر این اساس می­توان به­شناسایی این بیماری با سنجش این کمیت در سرم خون بیماران مبتلا به این عارضه پی برد. برای اثبات این فرضیه دو دسته از افراد شاهد و بیمار انتخاب می­شوند و مقدار سطح سرمی انسولین اندازه­گیری و با یک­دیگر مقایسه خواهند شد.

     

    1-4-اهمیت موضوع و ضرورت پژوهش

    ژیاردیا لامبلیا به­عنوان متداول­ترین انگل تک یاخته­ی بیماری زا در انسان مورد توجه پژوهشی بسیاری به منظور شناسایی و درمان آن است  (یرلی و همکاران 2004، 527-529؛ هارپ و همکاران 2003، 31-36؛ کتز و تیلور 2001، 797-815؛ کوهلر و همکاران 2014، 280-289). شیوع بالای این بیماری در کشور­های در حال توسعه به­ویژه در مکان­هایی با سطح پایین تحصیلات، شرایط اقتصادی ضعیف و کیفیت پایین آب شرب بیشتر گزارش شد (باکر و همکاران 2009، 371). ژیاردیا لامبلیا یک ریزسازواره غیرمهاجم است. شکل فعال این انگل که تروفوزویت نامیده می­شود به قسمت ابتدایی روده کوچک با چسبیدن به نوک سلول­های اپیتلیوم سکنا می­گزیند (آدام 2001، 447). علائم بالینی مبتلایان به این انگل در غالب اسهال مزمن و حاد، درد شکمی، تهوع، بی­اشتهایی و علائم جذب نامناسب آشکار می­شود. بیماری ژیاردیوزیس در خیلی از افراد مبتلا هیچ علائمی را از خود بروز نمی­دهد. ژیاردیوزیس در تعداد­ی از موارد کوتاه مدت و فوری برطرف می­شود ولی در موارد بلند مدت اثرات خود را به صورت کاهش وزن و کمبود مواد مغزی نشان می­دهد (آنکارلو و همکاران 2010، 413).

     

    [1]Giardiasis

    [2] Giardia lamblia

    [3] Giardia intestinalis

    [4] Giardia duodenalis

    [5] Insulin

    [6] Pancreas

    [7] Insula

    [8] این هورمون به صورت هگزامر با ساختار فضایی شبیه یک جزیره است که در مرکز با اتم روی برهمکنش دارند.

    [9] Banting and Best

    [10] glycogenesis

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی تغییرات سطح سرمی هورمون انسولین در مبتلایان به ژیاردیوزیس ر شهرستان رودسر

    فهرست:

    چکیده                                                                                                

    1-1. پیش­گفتار. 2

    1-2. مقدمه. 3

    1-3. بیان مساله. 4

    1-4. اهمیت موضوع و ضرورت پژوهش... 5

    1-5. فرضیه­های پژوهش... 7

    1-6. اهداف پژوهش... 7

    1-7. محدوده­ی مورد مطالعه. 8

    1-7-1. محدوده­ی موضوعی.. 8

    1-7-2. محدوده­ی زمانی.. 8

    1-7-3. محدوده­ی مکانی.. 8

    1-7-3-1. استان گیلان. 9

    1-7-3-2. شهرستان رودسر. 11

    1-7-3-3. تاریخچه شهرستان رودسر. 12

    1-7-3-4. مناطق گردشگری و ابنیه تاریخی.. 13

    1-7-3-5. اقتصاد شهرستان رودسر. 16

    1-7-3-6. مراکز درمانی شهرستان رودسر. 17

    فصل دوم : مروری بر ادبیات و پیشینه ی تحقیق.................................................................................................................... 18

    مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق.. 18

    2-1. بخش اول :تک یاخته. 19

    2-2. ساختمان سلولی تک یاخته­ها 21

    2-3. اعمال حیاتی تک یاخته. 23

    2-4. چرخه زندگی.. 26

    2-5. ژیاردیا لامبلیا 28

    2-5-1. خصوصیات ژیاریا لامبلیا 29

    2-5-2. چرخه زندگی ژیاردیا لامبلیا 30

    2-5-3. نشانه­های بالینی و بیماری زایی انگل ژیاردیا لامبلیا 32

    2-5-4. تشخیص.... 35

    2-5-4-1. آزمایش مدفوع. 35

    2-5-4-2. آزمایش مایع روده 38

    2-5-4-3. بیوپسی روده کوچک... 38

    2-5-4-4. کشت... 38

    2-5-4-5. تشخیص سرولوژیک... 39

    2-5-5. ارتباط بین ژیاردیوزیس و فعالیت های سلولی بدن. 40

    2-5-6. درمان بیماری ژیاردیوزیس... 42

    2-6. بخش دوم : هورمون انسولین.. 47

    2-7. سنتز و تجزیه انسولین.. 50

    2-8. اثرهای فیزیولوژیک انسولین.. 53

    2-8-1. اثر انسولین بر متابولیسم کربوهیدرات­ها 54

    2-8-1-1. اثر انسولین بر پیشبرد جذب، ذخیره و مصرف گلوکز توسط کبد. 54

    2-8-1-2. اثر انسولین در پیشبرد متابولیسم گلوکز در عضله. 55

    2-8-1-3 بی اثر بودن انسولین بر جذب و مصرف گلوکز بوسیله مغز. 58

    2-8-2. اثر انسولین بر متابولیسم چربی.. 58

    2-8-2-1. اثر زیادی انسولین بر سنتز و ذخیره چربی.. 58

    2-8-2-2. افزایش ناشی از فقدان انسولین در استفاده سوخت و سازی از چربی­ها 60

    2-8-3. اثر انسولین بر سوخت و ساز پروتئین و رشد. 61

    3-9. اساس روش الایزا در آنالیز نمونه­ها 61

    3-10.وسایل و تجهیزات لازم برای انجام آزمایش الایزا....................................................................62

    فصل سوم : روش تحقیق.. 65

    روش تحقیق                    65

    3-1. روش تحقیق.. 66

    3-2. منابع جمع آوری اطلاعات.. 66

    3-2-1. گردآوری اطلاعات علمی تخصصی.. 66

    3-2-2. اطلاعات مربوط به افراد تحت مطالعه. 67

    3-2-3. اطلاعات آزمایشگاهی.. 68

    3-3. ابزار پژوهش... 69

    3-4-1. میکروسکوپ نوری.. 69

    3-4-2. سانتریفیوژ. 70

    3-4-3.دستگاه الایزا 71

    3-4-4.دستگاه بن ماریc37....................................................................................................72

    3-4-5. وسایل و مواد لازم جهت تهیه گسترش مرطوب 72

    3-4-6.وسایل و مواد لازم جهت نمونه گیری خون برای انجام تست انسولین به روش الایزار........................73

    3-4-7.وسایل و مواد لازم جهت انجام تست انسولین به روش الایزا ....................................................73

    3-5.معرف ها و محتویات داخل کیت الایزاری Diaplus انسولین ......................................................74

    3-6.مواد و روش ها ............................................................................................................75

    3-6-1.مواد ......................................................................................................................75

    3-6-2.روش ها.................................................................................................................75

    3-7.دستورالعمل کار با دستگاه الایزاریدر ....................................................................................76

    3-8.کنترل کالیبراسیون دستگاه الایزاریدر ....................................................................................77

    3-9.منابع خطا در تست های الایزا............................................................................................78

    3-10.کنترل و نگهداری دستگاه الایزاریدر ...................................................................................81

    3-11.روش نمونه گیری و شناسایی افراد مبتلا به ژیاردیا لامبلیا..........................................................82

    3-12.ارزیابی تغییرات سطح سرمی هورمون انسولین ......................................................................83

    3-13.جامعه آماری مورد مطالعه ..............................................................................................85

    3-14.آنالیز داده ها ..............................................................................................................86

    فصل چهارم : نتایج ، بحث و نتیجه گیری.. 87

    4-1. مشخصات جامعه مورد مطالعه. 88

    4-2. نتایج سنجش تغییرات سطح سرمی هورمون انسولین.. 89

    4-3. ارتباط بین سطح هورمون انسولین و خصوصیات فردی.. 90

    4-4. تحلیل آماری تغییرات سطح سرمی هورمون انسولین.. 92

    4-5. بحث و موارد. 93

    4-6. نتیجه گیری و پیشنهادها 96

    منابع                                        105

    پیوست الف                      109

    .

    منبع:

    دیوید، ت جان. و ویلیام، آ پتری. (1386). انگل شناسی پزشکی مارکل. ترجمه­ی ارجمند محسن و فتح اللهی علیرضا. تهران: انتشارات ارجمند

    فارسی، شهلا. (1387). روش­های استاندارد تغلیظ جهت تشخیص انواع انگل­ها در مدفوع. گیلان: آزمایشگاه مرجع سلامت. صفحات 1-12.

    فلاح، محمد. و مشتاقی، علی اکبر. (1384). مقایسه اثر بخشی تک دوز تینیدازول با دوره 7 روزۀ مترونیدازول، دوز استاندارد، در درمان ژیاردیوزیس: یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده. مجله پژوهشی حکیم. دوره 8، شماره 1، صفحات 16-21.

    فرقان­پرست، کامبیز. ابراهیمی شمیرانی، سعید. حسنی، سید حمید. (1370). بیماری های انگلی. تهران: نشر علوم پزشکی.

    غروی، محمد جواد. (1383). کتاب جامع تک یاخته شناسی پزشکی. تهران: نشر موسسه فرهنگی انتشاراتی تیمورزاده.

    Adam, R. D. (2001). Biology of Giardia lamblia. Clinical Microbiology Reviews. Vol. 14, pp. 447-475.

    Akinbo, F. O. Olujobi, S. O. Omoregie, R. Egbe, C. (2013). Intestinal parasitic infections among diabetes mellitus patients. Biomarkers and Genomic Medicine. Vol. 5, pp. 44-47.

    Al-Mekhlafi, H. M. Surin, J. Sallam, A. A. Abdullah, A. W. Mahdy, M. A. K. (2010). Giardiasis and poor vitamine A status among Aboriginal school childern in rural Malaysia. The American Journal of Tropical Medicine and Hygiene. Vol. 83, pp. 523-527.

    Anderson, R. A. (2000). Chromium in the prevention and control of diabetes. Diabetes & Metabolism. Vol. 26, pp. 4325-4339.

    Ankarllev, J. Jerlstrom-Hultqvist, J. Ringqvist, E. Troell, K. Svard, S. G. (2010). Behind the smile: Cell biology and disease mechanisms of Giardia species. Nature Reviews Microbiology. Vol. 8, pp. 413-422.

    Bakr, I. M. Arafa, N. A. Ahmed, M. A. Mostafa, M. H. Mohamed, M. K. (2009). Prevalence of intestinal parasitosis in a rural population in Egypt, and its relation to sociodemographic characteristics. Journal of Egyptian Society of Parasitology. Vol. 39, pp. 371-381.

    Belosevic, M. Faubert, G. M. MacLean, J. D. (1989). Disaccharidase activity in the small intestine of gerbils (Meriones unguiculatus) during primary and challenge infections with Giardia lamblia. Gut. Vol. 30, pp. 1213-1219.

    Birkhead, G. Janoff, E. N. Vogt, R. L. Smith, P. D. (1989). Elevated levels of immunoglobulin A to Giardia lamblia during a waterborne outbreak of gastroenteritis. Journal of Clinical Microbiology. Vol. 27, pp. 1707-1710.

    Boeke, C. E. Mora-Plazas, M. Forero, Y. Villamor, E. (2010). Intestinal protozoan infections in relation to nutritional status and gastrointestinall morbidity in Colombian school children. Journal of Tropical Pediatrics. Vol. 56, pp. 299-306.

    Buret, A. Hardin, J. Olson, M. Gall, D. (1992). Pathophysiology of small intestinal malabsorption in gerbils infected with Giardia lamblia. Gastroenterology. Vol. 03, pp. 506-513.

    Busatti, H. G. N. O. Santos, J. F. G. Gomes, M. A. (2009). The old and new therapeutic approaches to the treatment of giardiasis: Where are we?. Biologics: Targets and Therapy. Vol. 3, pp. 273-287.

    Chavalittamrong, B. Suntornpoch, V. Siddhikol, C. (1980). Vitamin A concentration in childern with giardiasis. Southest Asian Journal of Tropical Medicine and Public Health. Vol. 11, pp. 245-249.

    Clark, C. G. Diamond, L. S. (2002). Methods for cultivation of luminal parasitic protists of clinical importance. Clinical Microbiology Reviews. Vol. 15, pp. 329-341.

    Cordingley, F. T. Crawford, G. P. M. (1986). Giardia infection causes vitamin B12 deficiency. Australian and New Zealand Journal of Medicine. Vol. 16, pp. 78-79.

    Cowen, A. E. Campbell, C. B. (1973). Giardiasis-A cause of vitamin B12 malabsorption. The American Journal of Digestive Diseases. Vol. 18, pp. 384-390.

    Diagnostics, H. Stains for specimen processing. 2015.

    https://catalog.hardydiagnostics.com/cp_prod/Content/hugo/Stains.htm.

    Depositphotos, Human insulin. 2015.

    http://depositphotos.com/9830724/stock-illustration-human-insulin.html

    Ducimetiere, P. Eschwege, E. Papoz, L. Richard, J. L. Claude, J. R. Rosselin, G. (1980). Relationship of plasma insulin levels to the incidence of mycocardial infarction and coronary heart diseases mortality in a middle-aged population. Diabetologia. Vol. 19, pp. 205-210.

    Eden, S. (2013). Age-and sex-related differences in episodic growth hormone secretion in the rat. Endocrinology. Vol. 105, pp. 555-560.

    El-Sayad, M. H. El-Taweel, H. A. El-Banna, S. G. (2011). Evaluation of some micronutrients, antioxidant biomarkers and total antioxidant capacity in human giardiasis. Parasitologists United Journal. Vol. 4, pp. 211-218.

    Gardner, T. B. Hill, D. R. (2001). Treatment of Giardiasis. Clinical Microbiology Reviews. Vol. 14, pp. 114-128.

    Guyton, A. C. Hall, J. E. (2006). Textbook of medical physiology. 11th edition. Philadelphia: Elsevier Inc.

    Harrison, R. G. Todd, P. Rudge, S. R. Petrides, D. P. (2003). Bioseparation science and engineering. New York: Oxford University Press.   

    Harp, J. A. (2003). Parasitic infections of the gastrointestinal tract. Current Opinion in Gastroenterology. Vol. 19, pp. 31-36.

    Ho, K. Y. Evans, W. S. Blizzard, R. M. Veldhuis, J. D. Merriam, G. R. Samojlik, E. Furlanetto, R. Drogol, A. Kaiser, D. L. Thorner, M. O.( 2013). Effects of sex and age on the 24-hour profile of growth hormone secretion in man: Importance of endogenous estradiol concentrations. The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism. Vol. 64, pp. 51-58.

    Hsing, A. W. Streamson, C. Gao, Y.-T., Gentzschein, E. Chang, L. Deng, J. Stanczyk, F. Z. (2001). Prostate cancer risk and serum levels of insulin and leptin: A population based study. Journal of the National Cancer Institute. Vol. 93, pp. 783-789.

    Isaac-Renton, J. L. Ong, C. S. L. Li, A. (1995). Pathogenesis of giardiasis: Disaccharidase levels in infected gerbils. Clinical Biochemistry. Vol. 28, p. 364.

    Iwase, H. Kobayashi, M. Nakajima, M. Takatori, T.( 2001). The ratio of insulin to C-peptide can be used to make a forensic diagnosis of exogenous insulin overdosage. Forensic Science International. Vol. 115, pp. 123-127.

    Janoff, E. N. Craft, J. C. Pickering, L. K. Novotny, T. Blaser, M. J. Knisley, C. V. Reller, L. B. (1989). Diagnosis of Giardia lamblia infections by detection of parasite-specific antigens. Journal of Clinical Microbiology. Vol. 27, pp. 431-435.

    Jendryczko, A. Sodowska, H. Drozdz, M. (1993). Zinc deficiency in childern infected with Giardia lamblia. Wiad Lek. Vol. 46, pp. 32-35.

    Katz, D. E. Taylor, D. N. (2001). Parasitic infections of the gastrointestinal tract. Gastroenterology Clinics of North America. Vol. 30, pp. 797-815.

    Koehler, A. V. Jex, A. R. Haydon, S. R. Stevens, M. A. Gasser, R. B. (2014). Giardial/giardiasis-A perspective on diagnostic and analytical tools. Biotechnology Advances. Vol. 32, pp. 280-289.

    Lujan, H. D. Mowatt, M. R. Helman, L. J. Nash, T. E. (1994). Insulin like growth factors stimulate growth and L-cysteine uptake by the intestinal parasite Giardia lamblia. The Journal of Biological Chemistry. Vol. 269, pp. 13069-13072.

    Macdonald, T. T. Spencer, J. M. (1988). Evidence that activated mucosal T cells play a role in the pathogenesis of enteropathy in human small intestine. The Journal of Experimental Medicine. Vol. 167, pp. 1341-1349.

    Mahalanabis, D. Simpson, T. W. Chakraborty, M. L. Ganguli, C. Bhattacharjee, A. K. Mukherjee, K. L.( 1979). Malabsorption of water miscibe vitamine A in childern with giardiasis and ascariasis. The American Journal of Clinical Nutrition. Vol. 32, pp. 313-318.

    Marchesisni, G. Brizi, M. Morselli-Labate, A. M. Bianchi, G. Bugianesi, E. McCullough, A. J. Forlani, G. Melchionda, N. (1999). Association of nonalcholic fatty liver diseases with insulin resistance. The American Journal of Medicine. Vol. 107, pp. 450-455.

    Moerner, W. E. (2012). Microscopy beyond the differaction limit using actively controlled single molecules. Journal of Microscopy. Vol. 246, pp. 213-220.

    Olivares, J. L. Fernandez, R. Fleta, J. Ruiz, M. Y. Clavel, A. 2001. Vitamin B12 and folic acid in childern with intestinal parasitic infection. Journal of the American College of Nutrition. Vol. 21, pp. 109-113.

    Onyesom, I. Agho, J. E. 2011. Changes in serum glucose and triacylglcerol levels induced by the co-administration of two different type of anti-malarial drugs among some plasmodium falciparum malarial patients in Edo-delta region of Nigeria. Asian Journal of Scientific Research. Vol. 4, pp. 78-83.

    Quihui, L. Morales, G. G. Mendez, R. O. Leyva, J. G. Esparza, J. Valencia, M. E.( 2010(. Could giardiasis be a risk factor for low zinc status in school children from northwestern Mexico? A cross-sectional study with longitudinal follow-up. BMC Public Health. Vol. 10, p. 85.

    Ramakrishnan, U. (2001). Nutritional anemias. Florida: CRC Press.

    Reaven, G. M. (1993). Role of insulin resistance in human diseases (syndrome X): An expanded definition. Annual Review of Medicine. Vol. 44, pp. 121-131.

    Ridley, D. S. Hawgood, B. C. (1955). The value of formol-ether concentration of faecal cysts and ova. Journal of Clinical Pathology. Vol. 9, pp. 74-76.

    Rossignol, J.-F. (2010). Cryptosporidium and Giardia: Treatment options and prospects for new drugs. Experimental Parasitology. Vol. 124, pp. 45-53.

    Schuurman, T. Lankamp, P. Van Belkum, A. Kooistra-Smid, M. Van Zwet, A. (2007). Comparison of microscopy, real-time PCR and a rapid immunoassay for the detection of Giardia lamblia in human stool specimens. Clinical Microbiology and Infection. Vol. 13, pp. 1186-1191.

    Scott, M. E. Koski, G. K.( 2000). Zinc deficiency impairs immune responses against parasitic nematode infections at intestinal and systemic sites. Journal of Nutrition. Vol. 130, pp. 1412-1420.

    Sonksen, P. Sonksen, J. (2000). Insulin: understanding its action in health and disease. British Journal of Anaesthesia. Vol. 85, pp. 69-79.

    Sonksen, P. H.( 2001). Hormones and sport: Insulin, growth hormone and sport. Journal of Endocrinology. Vol. 170, pp. 13-25.

    Sulcova, J. Hill, M. Hampl, R. Starka, L. (1997). Age and sex related differences in serum levels of unconjugated dehydrosterone and its sulphate in normal subjects. Journal of Endocrinology. Vol. 154, pp. 57-62.

    Hopkins Technology. Giardiasis - Giardia Parasite. 2015.

          http://www.hoptechno.com/bookgiardiasis.htm.

    Thompson, R. C. A. Monis, P. T. (2011). Taxonomy of Giardia Species, in Giardia. Edited by Lujan, H. D. Svard, S. New York: Springer Vienna, pp. 3-15.

    Tracy, J. W. Webster, L. T. (1996). Drugs used in the chemotherapy of protozoal infections, in The pharmacological basis of therapeutics. Edited by Hardman, J. G. Limbird, L. E. New York: McGraw-Hill. pp. 987-1008.

    Wikipedia, Insulin. 2015

    http://en.wikipedia.org/wiki/Insulin#cite_note-pmid10927996-2

    Yaeger, R. G. (1996). Protozoa: Structure, classification, growth, and development, in Medical Microbiology. Edited by Baron S. Texas, The University of Texas Medical Branch at Galveston.

    Yereli K, Balcioglu, I. C., Ertan, P., Limoncu, E., Onag, A.: Albendazole as an alternative therapeutic agent for childhood giardiasis in Turkey. Clinical Microbiology and Infection 10:527-529, (2004)..

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت